Formula 1 traversează o amplă serie de schimbări după ce grupul american Liberty Media a achiziţionat drepturile TV ale competiţiei, însă nu toate veştile sunt pozitive.
Într-o singură zi, viitorul a două curse din calendarul competiţional a devenit incert, în ciuda faptului că noii proprietari visează la un număr mai mare de Mari Premii.
Organizatorii Marelui Premiu al Malaysiei au anunţat că nu vor prelungi contractul pentru găzduirea curselor, astfel că ultima ediţie va avea loc în 2018. Decizia a fost luată din cauza numărului din ce în ce mai mic de spectatori, dar mai ales pentru că taxa de participare a crescut de 10 ori comparativ cu cea plătită la debutul din 1999. De asemenea, Bernie Ecclestone a dezvăluit că şi Singapore intenţionează să renunţe la actualul contract care expiră din 2017, întrucât micul stat nu mai vede niciun beneficiu de pe urma participării în competiţie.
Acelaşi Ecclestone crede însă că a găsit şi soluţia salvatoare pentru a atrage publicul tânăr spre Formula 1: înlocuirea cursei tradiţionale cu două curse distincte de câte 40 de minute, separate de o pauză de 40 de minute."Oamenii au un grad de atenţie mult mai mic şi multe sporturi introduc forme mai scurte ale jocurilor.
Trebuie să ne uităm la conceptul tradiţional cu o cursă lungă. Două curse de 40 de minute cu o pauză de 40 de minute la mijloc în care piloţii să fie intervievaţi, iar inginerii să lucreze la maşini, ar fi mai atractive pentru spectatori şi sponsori", crede britanicul.Într-o astfel de situaţie, calificările s-ar desfăşura după formatul actual şi ar stabili grila de start pentru prima cursă de duminică, iar clasamentul acesteia ar stabili grila pentru a doua cursă.
Via Motorsport, Motorsport, GPUpdate
Deci foarte mari ar trebui sa fie schimbarile sa nu existe problemele de mai sus.
Baietii au venit sa faca bani, iar banii in ziua de azi se fac prin circ nu altceva.
F1 a pierdut in momentul in care au aparut restrictiile de a introduce o gramada de sisteme de tractiune/management, efectiv de dezvoltare a monoposturilor. F1 a fost etalonul dezvoltarii masinilor pana cand au aparut aceste restrictii pt a face ca echipele mici sa poata rivaliza cu cele mari. De aceea BMW, Toyota etc au renuntat. O gramada de bani bagati ca sa ai restrictii de dezvoltare.
Si daca tot a ajuns sa se inspire din alte sporturi, cred ca va ajunge in curand si la baschet, astfe ca in loc de 2x40' in curand va introduce 4 curse x20':) Intre pauze vor fi majorete, nunti in tribuna,concursuri de dat cu masina in zid, F1 la trotinete pentru copiii spectatorilor si alte distractii demne de "Marele circ"!:))
Oare de ce în urmă cu 8-9 ani nu ne plictiseam si abia asteptam cursele? Lumea venea cu drag la aceste curse, incepând cu ziua de vineri şi până la cursa de duminică. Insă atunci până şi calificările erau adevărate dueluri, pe când acum monoposturile stau în boxe şi ies max câte două tururi pe Q.
Asta au vrut , asta au acum. Au vrut sa limiteze atât de mult cheltuielile şi evoluţia monoposturilor încât mai degrabă te uiţi la o cursa de F2.
F1 devine bullshit-ul suprem,exact de americani era nevoie ca sa se ajunga la asta...