Malaezia: Raikkonen castiga fara emotii la Sepang
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Startul cursei a fost palpitant, Felipe Massa si Kimi Raikkonen ruland roata la roata pana in primul viraj. Brazilianul a reusit insa sa se impuna si si-a conservat pozitia castigata in calificari, Raikkonen fiind nevoit sa cedeze pentru a evita un contact cu oechipierul sau de la Ferrari.
Trulli nu a avut un start stralucit, pierzand 3 pozitii, in ciuda faptului ca plecase din spatele lui Raikkonen. De acest lucru au profitat Kubica si Webber, care au urcat pe locuri 3 si, respectiv, 4. De asemenea, si Heidfeld a ratat startul, pierzand nu mai putin de 5 pozitii.
Plecat de pe locul 9 ca urmare a penalizarii de 5 locuri pe grila, Lewis Hamilton a fost performerul startului, reusind sa urce pana pe locul 5 dupa ce i-a depasit pe Kovalainen, Alonso, Heidfeld si Trulli, dublul campion mondial cazand pe 9.
Primul abandon al cursei a fost consemnat chiar in primul tur, pilotul Scuderiei Toro Rosso, Sebastien Bourdais, iesind in decor. La scurt timp, Timo Glock a fost lovit de Nico Rosberg, iar pilotul echipei Toyota a intrat la boxe cu defectiuni la monopost si nu a mai reusit sa revina pe pista. Rosberg a fost si el nevoit sa schimbe nasul masinii si a iesit pe pista pe ultimul loc, la mare distanta de Davidson.
Lucrurile s-au calmat dupa cateva tururi, pilotii Scuderiei Ferrari dominand autoritar cursa si reusind alternativ sa stabileasca cel mai bun timp pe un tur de pista. In spate, Hamilton s-a apropiat amenintator de Webber, insa australianul a intrat la boxe in turul 17 cedandu-i astfel locul pilotul McLaren.
In turul 18 a fost randul lui Massa sa realimenteze, in timp ce Raikkonen l-a urmat la numai un tur distanta.
Profitand de faptul a stat cu cateva zecimi de secunda mai putin la boxe, Raikkonen a reusit sa iasa in fata coechipierul sau, instalandu-se astfel la conducerea cursei. In schimb, Hamilton a avut mari probleme la prima sa intrare la boxe, mecanicii intampinand dificultati in schimbarea pneului dreapta-fata. Britanicul a pierdut astfel timp pretios, petrecand la boxe aproape 20 de secunde, si a revenit pe pista pe locul 7 in spatele adversarului sau din debutul cursei, Mark Webber.Cursa a fost mult mai linistita dupa prima intrare la boxe a pilotilor, Raikkonen reusind sa se distanteze la aproape 5 secunde de Massa. Totusi, in turul 31, pilotul brazilian al Scuderiei Ferrari a pierdut controlul volanului si a iesit in decor, fiind astfel nevoit sa abandoneze. Retragerea sa din cursa l-a propulsat pe Robert Kubica pe locul 2, pilotul BMW-Sauber avand o cursa foarte linistita inca de la inceput.
In acelasi timp, Kovalainen a urcat pe locul 3, avand insa un avans foarte mic fata de Trulli, iar Webber a reusit sa se mentina in fata lui Hamilton fara mari probleme. In turul 38, Raikkonen a efectuat a doua oprire la boxe, optand pentru pneuri soft in ultima parte a cursei.
La scurt timp, Vettel a abandonat dupa probleme la motor, astfel ca Scuderia Toro Rosso nu au reusit sa termine cursa cu niciuna dintre masini. Intre timp, Webber a intrat la boxe, iar Heidfeld s-a apropiat amenintator de Hamilton.
Pilotii echipei McLaren au efectuat a doua oprire la boxe cu numai 12 tururi inainte de final. Hamilton a revenit pe pista pe locul 5, chiar in fata lui Nick Heidfeld, in timp ce Kovalainen s-a mentinut excelent pe locul 3, in fata lui Trulli.
Finalul cursei nu a adus modificari majore in clasament, campionul mondial Kimi Raikkonen reusind sa-si adjudece fara emotii prima victorie din 2008, confirmand revenirea celor de la Ferrari dupa debutul dezastruos din Australia.
Robert Kubica a terminat pe locul 2 dupa o cursa fara probleme, polonezul obtinand astfel cel mai bun rezultat din cariera.Podiumul a fost completat de finlandezul Heikki Kovalainen, in timp ce Jarno Trulli a reusit un excelent loc 4 pentru Toyota.
Lewis Hamilton a fost nevoit sa se multumeasca doar cu locul 5, dupa o cursa nu tocmai stralucita. Britanicul a fost urmat de Nick Heidfeld, Mark Webber si Fernando Alonso, Renault reusind astfel sa castige un nou punct in clasament.
Pe locurile 9 si 10 au terminat David Coulthard si Jenson Button, urmati de Nelson Piquet Jr, brazilianul reusind astfel o cursa mult mai buna decat in Australia. Pilotul Renault a fost urmat de Giancarlo Fischella si Rubens Barrichello.
Surpriza neplacuta a acestei cursa este reprezentata de prestatia foarte slaba a celor de la Williams, Rosberg terminand doar pe locul 14, in timp ce Nakajima a incheiat plutonul pe locul 17. Intre cei doi s-au intercalat pilotii Super Aguri, Anthony Davidson si Takuma Sato.
Spre deosebire de cursa de la Melbourne, in Malaezia au abandonat numai 5 piloti, acestia fiind Vettel, Massa, Sutil, Glock si Bourdais.
Cel mai rapid tur de circuit a fost realizat de germanul Nick Heidfeld, in turul 55, penultimul al cursei.
Rezultatele complete ale cursei de la Sepang le puteti vizualiza aici .
KalEl, nu mai avem probleme de calcul cu pariurile. Daca e vreo problema, e una simpla de afisaj. Vom analiza oricum.
Cota actuala imi arata 3.10 in schimb la pariuri am trecuta cota 2.
Se ia on considerare cota din momentul pariului nu cel final?
dupa primele viraje am vazut cu ochii mei cum TIMO glock a fost primul pilot care a abandonat !!am "captat" acest detaliu deoarece l-am avut si eu in echipa ,spre dezamagirea mea :) !!
va rog,sa mai verificati o data,ca eu asa am constatat !!
@all: anul trecut eram criticati ca acordam prea multa atentie stirilor. Anul asta suntem acuzati ca acordam prea multa atentie pariurilor. Totusi, toate aceste elemente fac parte din joc si sunt deschise tuturor participantilor in F1 Champ. Nimeni nu obliga pe nimeni sa NU parieze sau sa NU intre pe stiri pentru a aduna puncte. In momentul in care userii din 2008 s-au inscris in concurs aveau in fata un regulament in care explicam exact ce se intampla. Nu inteleg care este motivul acestor "haiducii".
Este adevarat, pariurile se castiga si se pierd. Iar cei care pierd se simt prost in comparatie cu cei care castiga. E o regula nescrisa. Dar daca nu iti convine ceva incearca in prima faza sa repari inconvenientele fara a cere eiminarea lor.
Multumesc.
Nimeni nu spune ca e un manager de Formula 1, ci cel mai tare JOC de F1. Acest joc include si partea de pariuri, despre care nu pot sa spun decat ca e deschisa fiecarui user inscris in concurs. Nimeni nu are avantaje, fiecare se poate baza eventual pe inspiratie. "
Este promovat ca un concurs de manager si iese un fel de casa de pariuri. Lamuriti-ne si pe noi pana la urma ce e? Jucam gratis la o casa de pariuri sau ne facem echipa in asa fel incat sa castigam.
P.S. Mersi ca ne-ai facut haiduci, pot sa-mi schimb numele echipei in Robin Hood ?
Va promit ca vom gandi un sistem diferit de punctaj pentru pariuri. Multi dintre voi se vor bucura.