Totuşi, directorul tehnic James Allison a dezvăluit că Lotus îşi propune să utilizeze în acest sezon sistemul DDRS pasiv, care permite creşterea vitezei pe liniile drepte cu 10-15 km/h, pe lângă beneficiile similare ale tehnologiei DRS. Sistemul a fost evaluat şi în a doua jumătate a anului trecut, însă Lotus nu l-a utilizat niciodată în curse pentru că nu a reuşit să identifice o metodă prin care să-l dezactiveze automat fără să piardă din forţa de apăsare aerodinamică.
"Aceasta este o zonă în care vom continua să muncim, sistemul nostru nu este interzis de regulament datorită naturii pasive a acestuia.
Nu este ceva magic care va transforma monopostul nostru, dar ar putea aduce un plus de performanţă ca parte a deisgnului de ansamblu", a declarat britanicul la lansarea noului monopost. În plus, Allison afirmă că Lotus a schimbat radical suspensiile, însă că restul monopostului se bazează în mare măsură pe cel de anul trecut."Designul suspensiilor faţă şi spate este substanţial modificat pentru a ne oferi oportunităţi aerodinamice mai bune. Aripa faţă este o continuare a conceptelor la care am lucrat de la publicarea regulilor pentru 2009. Pentru sistemul aripii spate, am încercat să avem un nivel satisfăcător pentru stabilitatea aerodinamică şi să maximizăm potenţialul sistemului DRS", a adăugat el.
Pe de altă parte, Lotus nu a profitat de posibilitatea de a acoperi nasul monopostului cu un panou pentru a elimina efectul inestetic, întrucât acestea presupune creşterea greutăţii totale cu câteva grame.
"Un astfel de panou adăugă câteva grame la greutate şi, prin urmare, va fi folosit de echipe numai dacă obţin un avantaj", a concluzionat el.
Via Lotus
Comentarii (0)