Lotus a evaluat în cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Coreei de Sud o serie de update-uri majore pentru monopostul E20, printre care şi noul sistem de evacuare Coandă care permite îmbunătăţirea forţei de apăsare aerodinamică comparativ cu un sistem tradiţional.
Testarea a fost efectuată doar pe monopostul lui Kimi Raikkonen pentru a avea un punct de referinţă comparativ cu sistemul clasic folosit de coechipierul Romain Grosjean, iar directorul tehnic James Allison a dezvăluit că tehnologia va fi păstrată pe monopost chiar dacă nu este încă complet optimizată.
"Cred că da (n.r - vom folosi sistemul Coandă). Nu am decis încă, dar asta pare. Suntem destul de mulţumiţi de modul în care funcţionează. Suntem la începutul unui drum relativ lung cu acest sistem. Nu este uşor să îl facem să funcţioneze chiar de la început, dar numerele sunt bune şi suntem mulţumiţi", a declarat britanicul.
În plus, Allison a confirmat că Lotus a lucrat la acest sistem de evacuare încă de la începutul sezonului, ca urmare a faptului că atunci a fost introduse iniţial de McLaren, Ferrari şi Sauber. Echipa a amânat însă introducerea acestuia ca urmare a rezultatelor bune obţinute cu pachetul standard."Am lucrat la cealaltă opţiune pentru că aceea era în centrul opiniei în pitlane. Am ajuns în punctul în care sistemul Coandă a fost mai bun decât precedentul sistem şi a fost evident că trebuie să-l folosim în acest an şi să se asiguram că procedăm corect pentru anul viitor. Am fi putut să-l folosim mai devreme, dar lucrurile decurgeau bine pe circuit pentru noi", a adăugat el.
Lotus a obţinut trei podiumuri consecutive la Hockenheim, Budapesta şi Spa-Francorchamps, însă în ultimele trei curse nu a terminat niciodată mai sus de locul cinci, acesta fiind unul dintre motivele pentru care echipa a decis să introducă noua evacuare în Coreea de Sud.
Via Lotus
Comentarii (0)