Lotus a introdus recent noua evacuare de tip Coandă care permite îmbunatăţirea forţei de apăsare aerodinamică şi, implicit, creşterea performanţelor în viraje.
Tehnologia are ca efect negativ o reducere a puterii motorului pe liniile drepte, însă directorul tehnic James Allison a dezvăluit că a identificat o metodă prin care acest defect poate fi eliminat. Îmbunătăţirea va fi disponibilă pe monopostul E20 chiar de la Marele Premiu din Abu Dhabi de la sfârşitul acestei săptămâni.
"Prima noastră verisune a sistemului Coandă este "înfometata" după cai putere. Cu ajutorul celor de la Renault Sport ne aşteptăm să recuperăm la Abu Dhabi aproximativ o treime din puterea (n.r - pierdută pe liniile drepte), iar în cele din urmă vom fi capabili să recuperăm jumătate din pierdere. Intenţionam să introducem o evacuare care păstrează efectul forţei de apăsare aerodinamică, dar care elimină o parte din pierederea de cai putere pe care am suferit-o cu primul design al sistemului", a declarat britanicul pentru postul de televiziune SkySports.
În schimb, Lotus a decis să nu mai evalueze sistemul DDRS în antrenamente în ultimele trei Mari Premii din acest sezon, întrucât echipa nu a reuşit să înţeleagă cum să utilizeze eficient sistemul în regim de cursă."Planul nostru este să muncim pentru a înţelege cum să-l facem să funcţioneze într-o manieră predictibila pentru a fi utilizat într-o cursă.
Având în vedere dificultăţile pe care le-am experimentat până acum, cred că am fi prea optimişti să-l vedem în acest sezon în ultimele curse care au mai rămas", a mai precizat el.Sistemul DDRS inovat de Lotus poate fi utilizat permanent în curse şi este independent de clasicul sistem DRS, oferind o creştere de viteză pe liniile drepte.
Via SkySports
Comentarii (0)