Lotus şi Red Bull vor să clarifice urgent legalitatea sistemul F-duct utilizat de Mercedes
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lotus şi Red Bull Racing au renunţat la intenţia de a contesta la finalul cursei de la Melbourne legalitatea noului sistem F-duct utilizat de Mercedes, mai ales că echipa germana nu a obţinut niciun punct în Australia.
Totuşi, ambele echipe insistă să primească o clarificare suplimentară din partea reprezentaţilor FIA cel târziu până la începerea Marelui Premiu al Malaeziei, iar Christian Horner, şeful Red Bull, a sugerat că există şi alte echipe care contestă soluţia germană.
"Cred că există diverse interpretări ale aripii spate utilizate de Mercedes. Am avut unele discuţii cu Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA) şi am ales să nu protestăm în acest weekend. Au fost şi alte echipe care poate erau mai animate decât noi, dar cred că vrem doar o clarificare, pentru că unii pot considera că este un sistem activat de pilot. Pilotul apasă pe butonul (DRS) şi descoperă gaura, prin urmare este un sistem activat de pilot, care nu ar respecta regulamentul.
Cred că vor fi dezbateri aprinse în următoarele cinci zile", a precizat britanicul.Totuşi, în loc să meninţe cu înaintarea unui protest oficial dacă FIA va declara sistemul legal, Red Bull susţine că va fi pur şi simplu nevoită să copieze inovaţia celor de la Mercedes, ceea ce ar atrage o nouă creştere de costuri.
"Fără îndoială, aceste sisteme vor fi interzise anul viitor, dar între timp toţi vom urmări ideea. Inevitabil, asta va genera foarte multe costuri. Echipele din frunte vor analiza aceasta dezvoltare, dar ar putea fi ceva foarte scump pentru echipele mai mici", a mai precizat el.
Mercedes utilizează un sistem de tip F-duct pe aripa spate care se activează doar după activarea sistemul DRS, oferind un spor de viteză pe liniile drepte.
Echipa germană consideră că sistemul este legal pentru că acesta este activat de o altă componentă mecanică, în timp ce Red Bull şi Lotus consideră că sistemul este ilegal pentru că interpretează activarea DRS ca pe o acţiune a pilotului, iar regulamentul interzice piloţilor să influenţeze în mod direct aerodinamica monopostului.
Via | Autosport
Sunt ofticati ca au gasit si altii solutii la limita regulamentului.
Dar pentru RBR e mai greu sa recunoasca inovatiile altora,numai ei trebuie sa inoveze!RUSINE!
Sistemul e deja copiat si cred ca la ora asta se fac teste aerodinamice in tunel pentru includere pe masini incapand cu Bahrain.