Lotus renunţă la monopostul cu ampatament mărit

de Daniel Popescu
Sambata, 07.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus nu va folosi monopostul cu ampatament mărit în Marele Premiu al Italiei şi va reveni la versiunea obişnuită după ce rezultatele din antrenamente nu au fost impresionante.

Cred că cu greu putem evidenţia ceva, pentru că se simte la fel ca în alte curse.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Kimi Raikkonen a utilizat în sesiunile de antrenamente de vineri din cadrul Marelui Premiu al Italiei un monopost cu un ampatament mărit.

Practic, echipa a mutat pneurile de pe puntea faţă cu 10 cm mai în faţă comparativ cu restul monopostului şi a modificat astfel suspensia faţă, a extins podeaua şi a lungit nasul monopostului.

Scopul principal a fost obţinerea unei manevrabilităţi mai bune din partea piloţilor, dar şi un uşor câştig din punct de vedere aerodinamic. Planurile inginerilor britanici nu au dat însă roade în practică, întrucât nu au observat un avantaj major comparativ cu monopostul standard pilotat de Romain Grosjean.

Tocmai de aceea, echipa a decis să renunţe la utilizarea monopostului cu ampatament mărit pentru a evita o posibilă problemă de fiabilitate.

De altfel, la finalul antrenamentelor, Raikkonen a admis că nu a simţit o diferenţă reală cu monopostul evaluat pe parcursul a 180 de minute.

"Cred că cu greu putem evidenţia ceva, pentru că se simte la fel ca în alte curse", a declarat finlandezul.

Totuşi, avantajul aerodinamic al monopostului cu ampatament mărit ar putea fi mai pronunţat pe circuite tradiţionale, motiv pentru care echipa va evalua această configuraţie la un Mare Premiu ulterior care nu a fost încă stabilit. 

Comentarii (1)

  • ...dar daca masina avea ampatamentul mai lung:
    1. nu influenteaza fluxul de aer pentru tot monopostul? pneurile dirijeaza altfel fluxul spre spate
    2. cum e mai manevrabila, daca are nevoie de o raza de cerc mai mare sa se inscrie in viraj?
    3. cum poate fi declarata ca un experiment nereusit dupa doar o sesiune de teste, si nici aia completa?
    Pare cam grabita decizia asta de renuntare (deocamdata). De DDRS au tras un an intreg pana sa-l calibreze cum trebuie.

    PS. Cum de au reusit sa faca u monopost cu ampatament marit cu 10 cm si sa fie si legal? nu e necesara modificarea punctelor de prindere pe sasiu? ori, parca nu era voie sa modifici sasiul, odata omologat pentru anul in curs. Ce imi scapa aici?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru