Lotus a efectuat săptămâna trecută un test cu pneuri cu jante de 18", pe care Pirelli le propune pentru utilizarea în Formula 1, cel mai devreme în sezonul 2016.
Nick Chester, directorul tehnic al celor de la Lotus, apreciază că echipele ar avea nevoie de un an de teste în tunelul de vânt pentru a înţelege toate implicaţiile unor cauciucuri cu jante de o dimensiune atât de mare.
"Pneurile cu jante de 18" ar avea un impact major asupra designului. Am vrea să testăm în tunelul de vânt pentru cel puţin un an înainte de introducerea lor. Garda la sol şi pachetele pentru suspensii ar trebui schimbate, iar profilul pneurilor ar fi foarte diferit. Ar fi o provocare interesantă", a declarat el citat de publicaţia ESPNF1.
Chiar dacă o astfel de schimbare a regulamentului ar genera numeroase provocări pentru echipe, Lotus consideră că această soluţie ar fi benefică nu numai pentru industria maşinilor de serie, ci şi pentru a atrage tinerii spre Formula 1."Pneurile sunt importante nu numai pentru performanţa monopostului, ci şi pentru modul în care arată monoposturile.
Cred că fanii şi în special copiii vor să se uite cu admiraţie la un monopost de Formula 1. Este important pentru noi să avem o identificare tehnică cu industria auto, dar exista anumite aspecte care sunt şi mai importante. Poate că răspunsul este dat de pneurile cu jante mai mari", consideră Federico Gastaldi, şeful Lotus.Via ESPNF1
Comentarii (1)