Finlandezul a fost depăşit în ultimele tururi de piloţii care efectuaseră un ultim schimb de pneuri şi a fost vizibil nemulţumit de strategia eronată a echipei, iar şeful Eric Boullier i-a cerut scuze pentru greşeală.
"Ar fi trebuit să-l chemăm pe Kimi şi să salvăm măcar o poziţie pentru a fi pe podium. Din păcate am greşit şi i-am cerut scuze lui Raikkonen. Era destul de frustrat când a coborât din monopost şi este de înţeles, nu am vrea un pilot care să nu fie frustrat după ceea ce s-a întâmplat. Dar nu are sens să stăm supăraţi la colţ, ne concentrăm să obţinem un rezultat bun în Germania", a declarat francezul.
Incidentul s-a produs chiar în perioada în care Raikkonen este considerat principalul favorit să-l înlocuiască pe Mark Webber la Red Bull Racing, însă Boullier nu crede că o astfel de eroare va fi crucială în decizia pe care trebuie să o ia finlandezul în privinţa viitorului său."Unul dintre punctele sale forte din punct de vedere psihologic este că te lasa să ştii când este supărat pe ceva, apoi se concentrează din nou şi se pregăteşte rapid pentru următoarea provocare. Lotus şi facem tot ce putem pentru a-i demonstra că acesta este locul său potrivit pentru sezonul următor şi anii ce vor urma", a adăugat el.
Pare să-i facă plăcere să fie cuVia Reuters
Singurii din generatia actuala care au reusit asta au fost el, Alonso si Cubica
Pe de alta parte nici Hamilton nu a schimbat pneurile insa l-a depasit destul de usor pe Kimi, ambii piloti fiind pe aceeasi specificatie de pneuri (hard). Nu mai gestioneaza Lotus atat de bine pneurile sau au gast ceva magic Mercedes in urma testului ilegal? Cred ca e a doua varianta :)
in ultima parte a curse hamilton a fost ajutat indirect de alonso care i-a creat culoar... lewis (sau/ si pneurile...) a/ au avut meritul ca a/ au reusit sa se mentina in plasa spaniolului (care concura pe pneuri noi si cu configuratie mai aderenta) si au fost capabil sa se strecoare pe ”usile” deschise de acesta...
A schimbat in turul 36 iar incidentul cu Vettel a fost in turul 42. Deci avea doar 6 ture in pneuri. Spre comparatie Rosberg a schimbat in turul 34 si inca o data in turul 43. Vezi vreo diferenta ?
Kimi a schimbat pneurile in turul 29 deci avea "doar" 7 ture in plus fata de Lewis. (ca o paranteza Lewis a mers in al doilea stint cu pneuri hard 28 de ture deci asta trebuia sa o poata realiza si Kimi fara probleme ... din cate s-a vazut nu a fost cazul).
Va rog sa consultati datele inainte de a posta neadevaruri.
Sursa: http://www.formula1.com/results/season/2013/901/7227/pit_stop_summary.html
PS: ca o concluzie (cel putin la Silverstone) Lewis cu al sau Mercedes a fost net superior in regim de cursa dar si in gestionarea pneurilor fata de Kimi si Lotus. Si asta nu se poate datora decit testului ilegal.