Aceasta a fost abia prima sesiune pentru Lotus, care a înregistrat o serie de defecţiuni în fiecare zi, dar a reuşit să parcurgă 59 de tururi în ultima zi. Datele obţinute pe parcursul celor 111 tururi parcurse îl determină însă pe directorul tehnic Nick Chester să fie încrezător că Lotus ar putea deveni cea mai bună dintre echipele cu unitate de propulsie Renault.
"Cred că am putea fi cea mai bună echipă Renault. Cu siguranţă nu ne-am descurcat rău în această săptămână comparativ cu celelalte echipe Renault şi ştiu că au ceva probleme. Tot ce putem să facem este să ne concentrăm pe noi înşine şi să facem cea mai bună treabă posibilă. Chiar dacă suntem cea mai bună echipă Renault, trebuie să forţăm pentru a-i prinde din urmă pe ceilalţi băieţi", a declarat el citat de publicaţia ESPNF1.
Pe de altă parte, el a admis că şansele ca Lotus să se ridice la nivelul celor de la Mercedes sunt foarte mici, întrucât germanii au obţinut rezultate impresionante în ambele sesiuni de evaluare."Cred că va fi dificil la Melbourne.
Mercedes a avut două sesiuni bune şi a ajuns la un nivel bun. Avem mult de progresat şi nu-mi imaginez că ei vor îmbunătăţi prea mult până la Melbourne, dar noi avem mult de recuperat. Sincer să fiu, diferenţa este foarte mare", a adăugat el.Via ESPNF1
Expresia asta insa (probabil o eroare de traducere) spune totul "tot ce putem să facem este să ne concentrăm pe noi înşine".
Grija ca o sa iasa si ceva mirosuri puternice daca o sa va concentrati pe voi :))
Echipele de top:
MERCEDES pare principala candidata la titlul mondial. Echipa germana a impresionat atat prin fiabilitate (Jerez) cat si prin performanta pura (Shakir). Atat Hamilton cat si Rosberg par avea atat motivatia cat si materialul tehnic necesar pentru a se incununa la final de an cu titlurile de campioni la piloti si/sau constructori.
McLAREN a aratat o forma mult mai buna decat in 2013. Modificarile din departamentul tehnic si de la conducerea echipei au adus un suflu nou. Entuziasm completat si de catre debutantul Kevin Magnussen, care pare a aduce nu numai un nou suflu ci si o noua motivatie pentru Jenson Button. Pana in prezent pare a doua forta dupa Mercedes.
FERRARI aduce multe inovatii din punct de vedere tehnic. Puse sa functioneze ca un tot unitar, impreuna cu o linie de piloti fantastica (probabil cea mai buna de pe grila) pot duce echipa italiana acolo unde se afla in era Schumacher. Totul depinde de capacitatea italienilor de a tine pasul cu dezvoltarile de pe parcursul sezonului (calcaiul lui Achile pana acum pentru echipa calutului cabrat)
Echipe de mijloc:
WILLIAMS, FORCE INDIA si TORO ROSSO. Se vor clasa la mijlocul plutonului ca si in anii precedenti. Cate o victorie neputand fii decat un accident, echipele neputand emite deocamdata pretentii in lupta cu echipele de top. Williams pare ca sta cel mai bine din cele trei echipe mentionate, modificarile din departamentul tehnic si venirea lui Massa putand readuce in lumina reflectoarelor echipa lui Papa Frank.
Echipele din coada clasamentului
Si anul acesta CATERHAM si MARUSSIA se vor zbate in mediocritate, luptand doar sa nu devina acele sicane mobile ce nu fac decat sa strice spectacolul formulei unu.
Am lasat la final, ca un caz special doua echipe motorizate de Renault:
RED BULL se pare ca a ratat total startul pentru acest sezon. Chiar daca austriecii au atat capacitatea cat si stiinta de a remedia erorile aparute, echipele de top deja vor avea un avans care s-ar putea sa fie decisiv pentru stabilirea destinatie titlului mondial. Erorile de design au fost accentuate de erorile facute de Renault, astfel incat problema campioanei mondiale din ultimele editii este extrem de accentuata, iar o revenire ar putea sa aiba loc abia in a doua parte a sezonului. Pana atunci cred ca Red Bull nu va lupta pentru victorii.
LOTUS...invizibila. Nu a avut o lansare a monopostului, nu a fost la Jerez, nu a parcurs multe ture la Shakir, nu are conducere, nu are bani....cred ca se va zbate in plutonul de mijloc, alaturi de Williams si Force India.
Oricum ar fi, cu noile inovatii tehnice, noile motorizari si multe modificari in liniiile de piloti ne asteapta un sezon interesant.
Dupa aparente e simplu,iti pot da dreptate...asta am vazut cu totii.Dar...exista un dar : cine mai baga mana in foc numai dupa ce se vede in teste?Eu nici nu as face-o pana la cursa din China,cel mai devreme ;) !
mikahakkinen (ce pilot a fsot pe vremuri!)
Ai uitat de Sauber. Si ei cred ca tot pe la mijlocul clasamentului vor fi.
Cat priveste cat de "tari" sint Mercedes ... eu nu m-as grabi atat de mult sa-i ridic in slavi. Da, sint printre favoriti. La fel cum sint McLaren sau Ferrari. Dar nu a spune ca sint principalii favoriti.
Mi-a atras atentia o statistica interesanta:
Bahrain test in numbers - who went fastest, and furthest
1. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 33.283s, 174 laps
2. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 34.263s, 141 laps
.....
4. Jenson Button, McLaren, 1m 34.957s, 169 laps
...
6. Fernando Alonso, Ferrari, 1m 36.516s, 161 laps
7. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 36.718s, 126 laps
sursa: http://www.formula1.com/news/features/2014/2/15496.html
Singurul care a efectuat simulare de cursa a fost Rosberg.Singurul care a efectuat simulare de tur calificare a fost tot Rosberg. Si totusi Button si Alonso au parcurs aproape la fel de multe ture.
Nu cred ca se pot trage concluzii cine pe unde e atat timp (am mai spus-o de mai multe ori) cat nu stim cine ce anume testeaza.
Singura concluzie clara este ca deocamdata echipele motorizate de Renault au mari probleme si nu par sa gasesca rezolvare (desi poate ar fi bine sa-i intrebe pe cei de la Caterham cum au facut de au reusit sa parcurga 253 de ture in ultima sesiune).
acum dupa ce se va termina si ultima sesiune de teste vom stii in principiu daca RB a remediat problemele sau nu si vom vedea mai multe simulari de calificari si curse pana acum nu prea s-a stiut ce si cum dar in ultima sesiune ar trebui sa faca toate echipele asa ceva daca pot