Lotus s-a evidenţiat în Marele Premiu al Australiei ca echipa care gestionează cel mai bine noile pneuri furnizate de Pirelli, după ce Kimi Raikkonen a câştigat cursa cu numai două opriri la boxe, comparativ cu cele trei efectuate de rivali.
Situaţia pare că se repetă şi în Malaysia, acolo unde echipa britanică nu a întâmpinat niciun fel de probleme în gestionarea cauciucurilor, fapt semnalat şi de publicaţia Autosport.
"În regim de calificări este greu de ales între Lotus şi Red Bull, dar în prima sesiune pe uscat cei de la Red Bull şi alţii degradau pnerile hard. Kimi Raikkonen de la Lotus nu făcea asta", precizează Mark Hughes, editorialist la Autosport.
Un membru al unei echipe rivale a găsit o posibilă explicaţie pentru această situaţie: Pirelli a dezvoltat pneurile din acest sezon cu un monopost Renault R30 din sezonul 2010, care a fost construit de echipa de la Enstone care ulterior a fost redenumită în Lotus.
La vremea respectivă, echipele au considerat că un monopost din 2010 nu mai are relevanţă pentru sezonul 2013 din cauza numeroaselor schimbări de regulament. "Am subestimat acest impact. Poate că trebuie să ne gândim cum gestionăm acest lucru în viitor", a precizat acesta fără să-şi dezvăluie identitatea.Publicaţia germană Auto Motor und Sport afirmă că elementele de bază ale şasiului şi stabilitatea aerodinamică s-au menţinut în ultimii ani, aceasta fiind o posibilă explicaţie pentru progresele celor de la Lotus cu pneurile.
"Rivalii au o suspiciune neplăcută. Este adevărat că monopostul Renault din 2010 este foarte vechi raportat la viteza de dezvoltare din Formula 1, dar anumite principii şi filosofii cu privire la şasiu şi stabilitatea aerodinamică supravieţuiesc ani de zile", precizează publicaţia.
Via F1Zone, Autosport (inreg)
Te bati cu pumnii in chept de pomana bai @ATM
Dar da-i inainte ca esti comic. Ai zis si tu ca o sa ninga la iarna, iete ca ninse si gata sari in sus de ce destept esti tu si ce prosti sunt altii...
In acelasi timp e si foarte bun pentru teste... stie sa ofere informatii mecanicilor. Raikkonen nu e foarte bun la capitolul acesta. Dar cei doi fac o echipa buna.
Nu cred ca asta o sa-i tina foarte mult... Nu cred ca vor avea capitalul de a continua dezvoltarea monopostului in acelasi ritm cu Ferrari sau Red Bull.
Si Schumacher mai folosea satarile lui Barichello cand ale lui nu-i conveneau.
Ca acum foloseste Grosjean e tot un caz izolat pentru ca Grosjean le foloseste pe ale lui. Iti recomand sa citesti chiar tu articolul pe care l-ai dat (integral) si afli acolo de ce a procedat Grosjean asa - pentru ca nu a avut cum sa le gaseasca pe ale sale neputand sa piloteze pe uscat. Citeste!
Deci de aici nu reiese ca Grosjean e in F1 ca un stagiar pe langa decan. Poate ca a fost cu Alonso prin 2009. Vor fi situatii cand va trebui sa foloseasca Kimi setarile lui Grosjean. Asa ca "demonstratia" ta nu vace doi bani.
@Jordan
a fost doar o cursa bre. Concluzia ta (comparatia cu Massa) e fortata. Stai asa sa mai vedem.
Parerea mea e ca atunci cand Kimi nu are o masina pe plac e bun. Dar cand are una sa-i convina, obiectivul este castigarea cursei.