Lotus a identificat două motive pentru care a ratat victoria la Nurburgring

de Daniel Popescu
Luni, 08.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen consideră că ar fi câştigat în Germania dacă nu intra la boxe cu cinci tururi înainte de final, în timp ce Eric Boullier crede că timpul pierdut în spatele celor de la Mercedes a fost decisiv.

Mă întreb dacă ar fi trebuit să rămânem până la final cu acele cauciucuri, pentru că pneurile erau în regulă.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Kimi Raikkonen a ocupat locul doi în Marele Premiu al Germaniei, după ce tentativa de a-l ajunge din urmă pe Sebastian Vettel în ultimele cinci tururi cu un nou set de pneuri soft mai rapide decât cele medium nu a dat rezultatele scontate.

Înainte de ultima intrare la boxe, finlandezul ocupa prima poziţie, iar la finalul cursei acesta a admis că ar fi putut rămâne pe circuit cu setul precedent de pneuri medium, ceea ce i-ar fi asigurat victoria. Fostul campion mondial a dezvăluit însă că nu a putut comunica echipei strategia la care se gândea din cauza unei defecţiuni radio.

"Aş fi putut rămâne mai mult pe circuit şi trebuie să ne gândim dacă ar fi trebuit să încercăm să concurăm până la final, dar am avut o mare problemă radio. Puteam auzi echipa, dar cu excepţia a doua viraje ei nu mă puteau auzi pe mine.

Mă întreb dacă ar fi trebuit să rămânem până la final cu acele cauciucuri, pentru că pneurile erau în regulă", a declarat pilotul echipei Lotus pe podiumul de premiere.

Am rămas blocaţi în spatele celor de la Mercedes după primul pitstop şi asta ne-a costat trei sau patru secunde. Aici am pierdut cursa.

Eric Boullier
Sef Lotus
În schimb, şeful Eric Boullier consideră că Raikkonen ar fi câştigat cursa dacă nu ar fi rămas blocat în spatele lui Nico Rosberg şi Lewis Hamilton după prima intrare la boxe. Rosberg era vizibil mai lent decât coechipierul său şi decât Raikkonen întrucât utiliza o strategie complet diferită după ce începuse cursa cu pneuri medium.

"Am rămas blocaţi în spatele celor de la Mercedes după primul pitstop şi asta ne-a costat trei sau patru secunde. Aici am pierdut cursa. Am pierdut primul loc", a declarat francezul pentru postul de televiziune SkySports.

Via Autosport, SkySports

Comentarii (12)

  • Poate in Ungaria va veni si victoria mult asteptata de fani...
    21 4
  • poate si cu daca a plecat sa inoate, daca nu era poate se ineca.....asa ca dupa razboi multi viteji se arata
    4 28
  • Eram sigur ca Kimi putea sa ramana pana la final cu mediu plus ca avea un avans considerabil. Pacat. Strategie gresita din nou din partea echipei.
    29 2
  • matador
    auzi ma kimi asta le stie pe toate el contrazice si inginerii-pai aia au toata telemetria monopostului si doar aia vad si decid ce si cind sa intre la boxe-deja kimi asta este prea arogant-pacat de talentul lui indubitabil-dar la caracter este un ZERO BARAT
    4 16
  • korkor
    @jhh muta pe animalplanet ca tu ai alt televizor:)
    0 11
  • nu e prima data cand kimi insista sa intre iar inginerii fac pe mai mult cunoscatorii. Cred ca e urmarea la faptul ca i-a repezit cateodata cu "stiu ce fac" (aka (in traducerea inginerilor) nu-mi spuneti ce nu stiu, nu sunteti chiar asa de folos). Si au si ei orgoliu da uite ca ii costa pe toti.
    5 0
  • *e, de data asta a insistat sa ramana dar tot nu l-a ascultat nimeni
    5 0
  • al 3-lea motiv
    Cand esti cu un contract Redcows in buzunar e normal sa nu poti sa castigi la Vetel...Asta e al 3-lea motiv. Se are ca Raikkonen se antreneaza ca locotenent al lui Vetel.
    1 9
  • daniboy
    Kimi a intrat la boxe in turul 50 (din 60). Nu cu 5 tururi inainte de final.
    4 0
  • Si iată așa cei de la lotus îl pierd pe kimi...
    7 0
  • @matador - Sa nu crezi tu ca pilotul nu simte pneurile si performantele monopostului.Daca piotul spune ca se poate rula cu un anumit set de pneuri inseamna ca se poate.Nu cred ca telemetria le indica ceva cu totul diferit celor de la boxe.
    P.S. Daca ajungi sa spui ca Raikkonen nu are caracter atunci cine din F1 are?Omul isi vede de treaba lui,rar se leaga de alti piloti dar si atunci o face numai daca are motive intemeiate,si niciodata nu cauta scuze patetice pentru contraperformantele sale.Dar imi cer scuze in numele lui daca esti atat de sensibil incat te lasi ofensat de niste remarci mai taioase care nici macar nu ti-au fost adresate tie!Bietii baieti de la Lotus,dupa GP-ul din Abu Dhabi sigur si-au sunat mamele plangand...:((((
    7 0
  • A pierdut muuuuult prea mult in spatele celor 2 de la Mercedes :( Apoi dupa incidentul cu Safety Car avea circuitul liber.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru