Presa internaţională a anunţat încă de la jumătatea lunii martie că Mercedes a introdus o nouă inovaţie în Formula 1, prin implementarea unui sistem hidraulic care conectează suspensiile faţă şi spate şi care este cunoscut sub numele FRIC (Front and Rear Interconnected Suspension).
Înaintea Marelui Premiu al Chinei de la sfârşitul acestei săptămânii, publicaţia Autosport a dezvăluit că Lotus a devenit prima echipă care a reuşit să copieze acest sistem.
Principalul beneficiu al tehnologiei este menţinerea gărzii la sol a monopostului la un nivel constant pe parcursul accelerării şi frânarii, însă în acelaşi timp soluţia permite şi îmbunatăţirea duratei de viaţă a pneurilor. Sistemul hidraulic pentru suspensii este perfect regulamentar în contextul în care acesta este de tip pasiv.
Întrucât există informaţii potrivit cărora multe alte echipe lucrează la un sistem hidraulic similar, se speculează că acest lucru va conduce la o creştere a costurilor în Formula 1, însă acest lucru este negat de Ross Brawn, şeful Mercedes."Nu cred. aerodinamica a fost înţeleasă. Vrei să ai un monopost uşor de pilotat, dar nu poţi face asta deoarece compromiţi prea mult aerodinamica. În fiecare an în care am fost în F1 am încercat să găsim soluţia ideală intre performanţele suspensiilor şi performanţele aerodinamice, iar prezentul nu este cu nimic diferit de anii precedenţi", a precizat britanicul.
Compromisul dintre suspensii şi aerodinamică a fost întotdeauna exact asta, un compromis, încă de când au fost inventate monoposturile, iarVia Autosport
Comentarii (0)