Lola intentioneaza sa revina in Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA a anuntat lin luna martie ca va introduce un buget maxim anual in Formula 1 de 30 de milioane de lire sterline incepand din sezonul 2010, cu scopul de a proteja echipele prezente in Marele Circ si, mai ales, de a stimula aparitia unor noi competitori.
In acest context, constructorul britanic Lola, care a participat ultima oara in Formula 1 in sezonul 1997, a anuntat initierea unui proiect menit sa readuca echipa Lola in competitie.
Proiectul initiat de Lola vizeaza atat aspectele tehnice si operationale, cat si cele financiare. "Anuntul conform caruia echipele pot opta pentru un buget maxim pentru sezonul 2010 a condus la decizia noastra de a evalua oportunitatea de a dezvolta un monopost cu care sa concuram in Campionatul Mondial de Formula 1", se arata intr-un comunicat de presa al companiei Lola. "Necesitatea de a adopta o abordare rezonabila pentru F1 in aceasta perioada economica a creat conditiile ideale pentru a lua in considerare dezvoltarea unui monopost capabil sa concureze la cel mai inalt nivel al sporturilor cu motor, inclusiv in Formula 1".
Lola sustine ca isi va face publica aparitia pe lista echipelor ce vor concura in sezonul 2010 in urmatoarele saptamani, britanicii avand de partea lor si un avantaj tehnic foarte important.
Astfel, Lola dispune in prezent de un tunel de vant la standardele Formulei 1, dar si de o unitate CFD (Computational Fluid Dynamics). Compania a desemnat deja o echipa de ingineri care va analiza posibilitatea de a reveni in lumea Formulei 1.Potrivit unor informatii de ultima ora dezvaluite de publicatia Autosport, Lola este in negocieri cu Cosworth pentru furnizarea motoarelor pentru anul viitor, aceasta fiind de altfel compania desemnata de FIA sa produca motorul unic in Formula 1 pentru urmatoarele trei sezoane. Lola a participat in Formula 1 din 1962 pana in 1997, cand a luat insa startul doar in cateva curse.
O alta echipa care si-a anuntat intentia de a intra in Formula 1 in 2010 este USF1, americanii negociind tot cu Cosworth furnizarea motoarelor.
Via | Lola
Foto: Monopostul Lola T97 pilotat de Vicenzo Sospiri in calificarile pentru Marele Premiu al Australiei din 1997.
Comentarii (0)