Lewis Hamilton, victorie pe circuitul Losail din Qatar. Alonso urcă pe podium după 7 ani

de Alexandru Monenciu
Luni, 22.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Qatarului, găzduit de circuitul Losail. Locul doi a fost ocupat de Max Verstappen, iar podiumul a fost completat de Fernando Alonso. Spaniolul a urcat pe podium, ultima dată, în urmă cu 7 ani, pe când era pilotul celor de la Ferrari.

Pentru prima dată, Formula 1 s-a oprit pe Circuitul Internațional Losail din Qatar, acolo unde Lewis Hamilton și Max Verstappen au continuat lupta pentru titlul mondial la piloți. Cel mai câștigat, însă, a fost Fernando Alonso, care, a revenit pe podium pentru prima oară din 2014.

Hamilton a terminat sesiunea de calificări pe prima poziție, iar Verstappen pe doi. O penalizare l-a trimis pe olandez pe locul 7, iar pe Valtteri Bottas de pe 3 pe 6. Ambele penalizări au fost primite pentru că cei doi nu au respectat steagurile galbene în calificări.

VERSTAPPEN, DE PE 6 PE 2

La stingerea luminilor roșii, campionul mondial en-titre a rămas în fața plutonului. Pierre Gasly, pornit de pe 2 a început, ușor ușor, să piardă poziții. La fel s-a întâmplat și cu Bottas (care a căzut pe 11), dar și cu Vettel care a ajuns de pe 10 pe 17.

Max Verstappen a pornit foarte bine din grilă, iar în primul viraj a ajuns direct pe locul 4. Până în turul 5, olandezul de la Red Bull Racing i-a depășit pe Gasly și Alonso și a ajuns pe 2, la circa 4 secunde în spatele lui Hamilton.

Ceva mai în spate, Sergio Perez recupera și el poziții, ajungând de pe 11 pe 6 până în turul 9. Încurajat, prin radio, de Toto Wolff, și Valtteri Bottas încerca să își facă loc prin pluton, depășindu-i pe Yuki Tsunoda și pe Lance Stroll.

Hamilton și Verstappen și-au stabilit rapid un ritm propriu, iar diferența dintre cei începea să crească. Pierre Gasly a intrat la boxe în turul 13, iar patru tururi mai târziu a venit rândul lui Max Verstappen să oprească pentru schimbul de pneuri.

Luați prin surprindere, cei de la Mercedes-AMG Petronas F1 l-au chemat un tur mai târziu pe Lewis Hamilton, o mișcare cu care britanicul nu a fost tocmai de acord.

După schimbul de pneuri, atât Verstappen cât și Hamilton și-au păstrat pozițiile. Câțiva piloți, printre care Lando Norris și Sebastian Vettel au tras cât au putut de pneurile soft cu care au plecat din grilă, Valtteri Bottas fiind și el unul dintre cei care au intrat târziu la boxe.

PEREZ ȘI ALONSO, DUEL ROATĂ LA ROATĂ

Turul 29 a fost marcat de duelul superb dintre Sergio Perez și Fernando Alonso. După ce au rulat câteva viraje roată la roată, mexicanul a avut câștig de cauză, dar Alonso a arătat că, în ciuda vârstei, rămâne un pilot greu de depășit.

Forțat de o pană apărută la pneul stânga față, Valtteri Bottas a intrat la boxe în turul 33. În acest moment, toată lumea se întreba dacă și mai ales când vor opri pentru a doua oară cei doi piloți din fața plutonului, respectiv Hamilton și Verstappen.

Primul care a venit la boxe a fost Verstappen, în turul 41. Hamilton a răspuns un tur mai târziu, ambii revenind pe circuit cu pneuri de compoziție medie. Tot în turul 41 a oprit și Perez, iar Fernando Alonso a fost promovat pe poziția a treia, una de care avea să "țină cu dinții" până la finalul cursei.

Tot cu o pană la pneul stânga față s-au confruntat George Russell și Nicholas Latifi. Între timp, cei de la Mercedes l-au chemat definitiv pe Bottas la boxe, iar Latifi a abandonat în turul 55. Pentru că monopostul Williams a rămas aproape de pistă, a fost semnalizat un Safety Car Virtual.

Verstappen a intrat rapid la boxe și a ieșit pe circuit cu pneuri soft.

Mercedes nu a mușcat momeala aruncată de Red Bull Racing și l-a păstrat pe Hamilton pe circuit. Acest Safety Car Virtual l-a ajutat, însă, pe Alonso să păstreze poziția a treia, în contextul în care Sergio Perez recupera tot mai mult diferența până la spaniol.

ALONSO, PE PODIUM DUPĂ 7 ANI

La finalul celor 57 de tururi, Lewis Hamilton a obținut o nouă victorie, a doua consecutivă după Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei. Max Verstappen a încheiat pe doi, dar cu punctul suplimentar, pentru cel mai rapid tur, olandezul este acum la 8 puncte în fața britanicului de la Mercedes în clasamentul general.

Fernando Alonso a încheiat pe 3. Ultima clasare pe podium a spaniolului a fost în 2014, în Ungaria, pe când concura pentru Ferrari.

Sergio Perez a terminat pe 4, iar Esteban Ocon pe 5. Mulțumită rezultatelor obținute de ambii piloți, echipa Alpine este acum la 25 de puncte în fața celor de la AlphaTauri, francezii având șanse mari să termine sezonul 2021 pe locul 5.

Lance Stroll a încheiat pe 6, iar piloții Scuderiei Ferrari pe 7, respectiv 8. Locul 9 a fost ocupat de Lando Norris, iar ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sebatian Vettel. Deși a pornit de pe 2, Gasly a terminat doar pe 11 după o strategie nu foarte inspirată cu două treceri pe la boxe.

Comentarii (43)

  • Seriff
    Cursa a doua de WSBK a avut 12 tururi si a fost mai interesanta decat tot sezonul de F1, unde pilotii nu au voie sa se miste cand sunt depasiti si nu au nici o sansa fiindca cel din spate vine cu DRS pornit, o aberatie.
    16 6
  • TotoFia
    Conform siteului oficial F1,Max a ramas cu "simpatia" dar a luat 5 locuri penalizare, desi nu a stiut ca sunt steaguri galbene : despite having "sympathy" with the Dutchman because of the "lack of display of the yellow light panels, no dash warning lights and no audio signal to the driver"
    8 11
  • Ma bucur pentru podiumul lui Alonso .. salvat oarecum de VSC. Nu stiu daca ar fi reusit Perez sa il depaseasca in ultimul tur (dupa spusele lui Horner), dar cred ca ar fi fost cam la limita.

    Pacat de Gasly; nu stiu daca strategia a fost problema sau setup-ul monopostului, dar sa incepi P2 si sa termini in afara Top 10, este un rezultat deplorabil.

    Gasly pe radio la final de GP:
    https://www.youtube.com/watch?v=d0-HQHk69rc

    La 0:43, pare demoralizat complet.

    De retinut, de asemenea, ca Ham a concurat cu ICE-ul din Turcia, nu cu racheta de la Interlagos. Finalul de sezon va fi interesant :)
    17 4
  • Sebastian Ogier
    Sunt singurul octuplu din WRC.
    8 1
  • Florin
    Super rezultatul lui Alonso, cred ca ar fi castigat podiumul si fara VSC, maxim ar fi fost prins pe ultimile viraje. Poate vor avea o masina mai buna in 2022, as vrea sa il vad de mai multe ori pe podium, ii sta bine.
    Foarte greu pentru Max, diferenta de puncte ii ajunge doar pt o cursa, Ham a intrat bine in priza plus ca il avantajeaza rulajul mult mai mic la PU
    Cred ca se vor pastra resurse pt ultima cursa, de totul sau nimic.
    15 4
  • Costel
    Florine,
    din capu' locului iti transmit ca nu-s de acord cu tine.....

    Max nu tre' sa lase obtinerea necesarei victorii pentru ultima cursa, Max trebuie sa-l execute pe @44 la Jeddah, mixtura de atuuri & inconveniente oferite de un traseu necunoscut & cuvertura asfaltica neprihanita este suficient de ampla in urmatorul grand-prix pentru a-i aplica lovitura decisiva lui @44 peste doua saptamani, nicidecum pe Yas Marina, un traseu, prin definitie, Benz AMG....

    ...doar e notoriu faptul ca seniorii (din lumea-ntreaga) sunt reticenti la tot cei nou, adaptarea lor este de cele mai multe ori partiala si se realizeaza greoi, tocmai de aceea sustin ca Max are tot dreptul din lume sa profite de toate betesugurile adversarului generate de varsta inaintata si sa-l ghilotineze pe @44 in vazul tuturor la Jeddah....
    12 19
  • @Costel
    Si circuitul din Qatar era nou pt F1 si totusi a castigat "batranul". Max nu prea are cum sa-l opreasca in urmatoarele curse, care avantajeaza mertzanele. Chiar daca nu ne place de el, Hamilton a demonstrat de ce ii e locul acolo.
    25 11
  • Costel
    identific inca un amator....
    cum sa castige Max in Qatar?!?
    ...era clar ca n-are sanse sa castige inainte de formation lap, iar un util SC n-am reusit sa vad!
    8 14
  • @Costel
    Amatori suntem toti (banuiesc ca nu ai o meserie prin F1), dar raspunsul tau e pe langa subiect. Ca si toate previziunile de pana acum, cu Vettel si Ferrari, cu Vettel si Aston Martin, etc. N-a zis nimeni ca Max putea sa castige, ci ca Hamilton e de neoprit in urmatoarele 2 curse, care ii avantajeaza monopostul.
    14 6
  • Desi mi-as fi dorit ca anul acesta sa fie castigat de Max ca sa mai anime nitel F1, Mercedes au facut upgrade-uri mult prea mari ca sa le permita celor de la Rbr sa il plaseze cel putin o cursa pe Max in fata lui Lewis. S-a vazut in cursa asta cat de mult s-a chinuit Perez sa recupereze de pe locul 10...ce-i drept, nu a avut 2 safety car care sa il aproprie de cei din fata, mai degraba l-au incurcat acele Vsc. Parca ai zice ca au fost decise fix impotriva Rbr ca sa nu ia locul 3...
    Mi-a placut de Bottas, statea linistit acolo, Wolf" ba dormi, depaseste monoposturile acelea". De al naibii nu o faceam.
    11 0
  • Costel
    @SGT,
    faptul ca @44 n-a folosit motorul nepereche in Qatar certifica faptul ca Brackley n-are suficienta incredere in fiabilitatea acelui ICE, situatia fiind dramatica pentru @44 dupa cursa din Mexic, Interlagos reprezentand locatia de totul sau nimic in mentinerea sanselor la cote rezonabile pentru @44....
    ...si chiar nu-nteleg care-i explicatia pentru ":)" in finalul interventiei tale?
    Max sa faca bine sa nu se mai prezinte la ultimele doua curse, asta fiindca se prezinta degeaba?!?
    @SGT, zambeai cumva pentru mini-DRS-ul care-i parte integranta a W12 pan' la finalul acestui sezon?!?:-))

    @SGT, nu te lasa influentat de *doctii* F1 si ale lor planturoase compatibilitati, asta fiindca-s foarte putini aceia care reusesc sa descifreze cu adevarat tainele F1....

    atat iti mai spun: sa nu care cumva sa ratezi cursa de la Jeddah!
    9 6
  • Fan 44
    @Costel - desi nu ratez nicio cursa (cateodata sunt nevoit sa le vad in reluare - fara a sti dinainte rezultatul, datorita obligatiilor familiale), cursa din Saudi nu o voi urmari. Asta deoarece protestez fata de ipocrizia conducerii F1 - adica ei promoveaza de ne iese pe nas egalitatea de sanse, nu discriminarii ("We race as one") si apoi merg sa pupe dosul arabilor pentru o mana de bani. As fi dorit sa vad si un protest de-al lui Hamilton fata de organizarea cursei in Saudi, ca altfel tot timpul e cu BLM-ul si LGBTQRSKTI+-*> pe casca, dar banii n-au miros si nici nu discrimineaza...

    PS: am stat un an de zile in Arabia Saudita asa ca stiu exact ce reprezinta tara asta si care-i sunt "valorile"
    11 0
  • Pentru mine a fost o cursă emoționantă, având în vedere podiumul lui Alonso. Din punct de vedere statistic, cred că este cea mai mare diferență de timp între 2 podiumuri ale aceluiași pilot, din întreaga istorie a F1. Referitor la lupta pentru titlul mondial, în Arabia Saudită se poate întâmpla orice. Este un circuit imprevizibil, și din punctul meu de vedere, destul de periculos. De asemenea, fiabilitatea s-ar putea să aibă și ea un cuvânt de spus...
    9 0
  • Cum ma sa faci podium dupa 7 ani de seceta? In timp ce adversarul tau cel mai mare ia 6 sau chiar 7 titluri? Karma. O vorbit aiurea atunci ca tata Ron si bla bla sabotaj si uite cum iti da timpul peste bot.
    3 8
  • The Dot
    Pe hartie circuitul din Qatar trebuia sa fie unul favorabil RBR si totusi nu a fost. Urmatoarea cursa normal ar trebui sa revina celor de la Mercedes din punct de vedere al structurii circuitului, dar este o totala necunoscuta. Ultima cursa are traseul modificat fata de anii precedenti, asa ca si acolo sunt destul de multe necunoscute. Titlul mondial la piloti cat si la constructori se poate duce in oricare din parti.
    @Fan 44 Sunt cel putin 5 circuite pe harta F1 in ale caror tari drepturile omului sunt faultate. Pentru americanii care conduc F1 asta nu conteaza pentru ca ei sunt in sportul asta strict pentru bani. In ceea ce-l priveste pe Hamilton sau oricare alt pilot, ei pot sa protesteze sau nu. Nu au o obligatie si niciunul dintre ei nu e maica Tereza sau emisarii ONU. E bine ca se trage semnalul vizavi de unele probleme, pe care unii dintre noi le intampina. Cine stie poate peste niste generatii ne mai civilizam si nu ne va mai interesa religia, culoarea, orientarea sexuala sau oricare alt lucru ce nu ne priveste fata de semenii nostri.
    8 2
  • @Costel
    Acel ":)" din propozitia "Finalul de sezon va fi interesant :)" reprezinta sarcasm, sa fiu sincer.

    Cu asemenea PU pe monopostul lui Ham, Max nu are nicio sansa. Nu zic ca ar trebui sa renunte la lupta, dar incerc sa fiu si realist.

    Fara un DNF al lui Ham sau vreun incident, nu vad alt deznodamant in care Ham sa nu termine P1 in ambele curse.
    10 1
  • @lol
    Răutatea asta... In rest, nu mai am ce să adaug.
    PS
    Vezi că Ocon nu este în fața lui, așa cum spuneai tu la începutul sezonului. Și dacă nu erau cele 5-6 curse de acomodare după pauza de 2 ani, diferența dintre ei era și mai mare. Îți urez spor la comentarii malițioase!
    6 1
  • The Dot
    PU-ul lui Ham a pierdut din putere dupa cursa din Brazilia, iar daca va fi folosit si in Arabia Saudita va mai pierde si acolo. Cum pe hartie la urmatoarea cursa Mercedes e favorita, probabil ca RBR vizeaza un loc 2 pentru Max si cel mai rapid tur, iar in ultima cursa pot pune un PU nou. Eu cel putin asa as face. Acum depinde daca folosirea acelui PU nou afecteaza bugetul pentru anul viitor sau nu si daca RBR mai are alocat ceva cascaval pentru anul asta. Expresia fetei lui Max dupa ultimele doua curse ma face sa cred ca nu, dar o sa vedem la momentul cu pricina.
    4 1
  • Bollywood
    Băbăieți, F1 a devenit o competitie mai putin palpitanta ca o cursa de masinute teleghidate si, ca sa nu piarda banii, au nevoie de suspans si supereroi. Totul este aranjat, legenda BLM, 44LH va castiga in ultima cursa no matter what!
    4 8
  • Asta e realitatea. Ocon a fost un fata pana i-au gresit aia masina de ramanea 1 sec in urma. E clar ca au stricat masina sa-i convina lui Alonso asa cum au facut toate echipele pe la care a trecut. Cu toate astea Ocon are o victorie
    1 7
  • Daca nu stricau masina pentru mosulica Alpine era langa RBR
    1 8
  • Realitatea e după cum ți-o faci tu. Nu realizezi că te umplii de ridicol, spunând aberațiile astea? Cum să fie lângă RedBull? Alpine e cam a 6-a mașină ca performantă. Marele ei avantaj, este faptul că protejează pneurile. Vom vedea la anul, odată cu schimbarea regulamentului cum vor sta lucrurile. Oricum, doare rău podiumul lui Alonso... Era frumos dacă ai fi renunțat la ură, și ai fi renunțat la a posta comentarii de troll. Dar na, haters gonna hate...
    10 0
  • Costel
    @SGT,
    ...sunt dispus sa-mi pun in joc intreaga reputatie, tocmai de aceea reiterez faptul ca decizia e deja luata in cercurile decizionale aflate la Milton Keynes, exact zece zile ramase pana la deznodamantul (profesional) al fratelui lui Nicolas Hamilton...

    la Jeddah vom asista la eviscerarea lui @44, urmand ca Yas Marina sa devina umila gazda a urcarii pe catafalc -din perspectiva profesionala- a celui care A FOST al doilea septuplu din F1....
    8 6
  • @The Dot punerea unui PU nou de RBR în ultima cursă, e ceva foarte riscant având în vedere că va fi penalizat 5 locuri, deci va avea în faţă atât pe Hamilton cât şi pe Bottas. Cred că decizia trebuie luată pentru urmatoarea cursa
    3 1
  • Costel
    @Nica,
    de ce sovai si-n momentele astea decisive?!
    de ce continua sa-ti tremure falanga pe tragaci?!
    @Nica,
    e vremea faptelor, tocmai de aceea iti recomand sa-l tratezi pe @Dot asa cum s-ar impune in actualele circumstante, ca pe un cert inamic!

    ...chiar nu observi ca @Dot imbratiseaza postura de cal troian cu privire la strategia dar si locatia asaltului determinant al RBR in 2021, notoriu fiindu-i partizanatul fatis cu Benz AMG & fratele lui Nicolas Hamilton....
    1 3
  • The Dot
    @Nica E posibil sa ai dreptate.
    3 0
  • @Costel
    Reputatie ??? Care reputatie ???
    4 3
  • Florin
    @ Lol,
    De unde stii ca Alpine au stricat masina pt mosulica, si daca nu ar fi fost langa RBR???
    In primul rand cu masina asta stricata pt Alonso cum zici tu, Ocon a castigat o cursa, deci cum vine asta.....?
    Apoi Alpine nu avea nici o sansa sa fie langa RBR anul asta, motivul fiind: power unit.
    La inceputul anului s-au scurs ceva info cum ca Renault are in teste un nou PU, cu arhitectura Mercedes, si ca marea majoritate a banilor se duc pe dezvoltarea noului PU si a masinii pt 2022. Ce-i drept, nu s-a mai auzit cam nimic de atunci.
    Practic, au construit nr max de PU si componente necesare pt 2021 si cam aia a fost......., pe cand Mercedes si Honda au tot adus update-uri.
    4 0
  • Costel
    @@,
    troll-ule,
    da' chiar n-ai niciun pic de decenta?

    reputatia de a identifica si de a trage un viguros semnal de alarma -inca din urma cu doi ani, deci din faza incipienta- cu privire la Ferrari alaturi de L'echec, ultima sesiune de calificari & cursa a *predestinatului* proband si ele, daca mai era nevoie, vria cronicizata care a pus/pune/continua sa puna stapanire pe Maranello...

    troll-ule, priveste-ti idolul cu atentie si, pentru binele Ferrari, nu-ti refuza enuntarea acelei hotarari care-ar elibera Scuderia de meschinaria pilotajului, de obscuritatea rezultatelor oferite pe banda rulanta de acest
    veritabil gade pentru Maranello.....

    Qatar GP, L'echec: „Puțin sub așteptări, trebuie să înțelegem de ce.”(Autosprint)

    ...putin?!?... am auzit bine?!....putin, nu?!

    troll-ule, adevaru-i cu totu' altul.....

    ...pai copilu' n-a observat ca Alonso, dupa o pauza de cateva sezoane si ajuns intre timp la 40 de ani, a reusit, intr-un banal Alpine, sa egaleze nr de podiumuri pe care s-a catarat *predestinatul* in 2021 la 24 de ani, varsta la care-ar trebui sa-i lap-uiasca tocmai el pe seniori, nicidecum sa termine (si) cursa de la Losail la cca un tur de invingator.....

    ....troll-ule,
    si ca sa-ti bag mintile-n cap dupa 3 sezoane bifate de monegasc la Maranello, iti ofer un amanunt care are rolul sa puna capac oricaror sperante pentru Scuderia si a lor "arma letala", Charles L'echec: "A fost o surpriză să văd că AlphaTauri și Alpine ruleaza atât de repede."

    ....daca dupa 3 ani petrecuti la Ferrari pentru L'echec reperele race pace-ului continua sa fie AT si Alpine, eheee.....
    ...troll-ule, ce s-o mai lungim: L'echec e zob!
    10 6
  • @ Costel
    Stii ce-mi place la tine, lasand la o parte faptul ca 99% din timp bati campii cu o gratie desavarsita ? Faptul ca daca urasti, o faci cu simtul raspunderii, ba chiar obsesiv. Altfel nu-mi explic fixul pe care-l ai cu Leclerc. Dar poate nu ti-ar strica deloc, si ai deveni mai credibil, daca ai veni si cu argumente intemeiate, nu numai cu cosmarurile noptii (noptilor) precedente.
    Si apropo, in ultimul timp nici macar o laudatio cat de mica, mica, mica, pentru inegalabilul Seb ? Chiar asa de tare te-a deraiat obsesia pentru Leclerc ?
    3 0
  • A murit Frank Williams...
    https://www.google.ro/amp/s/amp.formula1.com/en/latest/article.breaking-legendary-f1-team-boss-sir-frank-williams-dies-aged-79.mCPM4nj5n62elIhFoPhtv.html
    5 0
  • Marius
    R. I. P. Frank Williams, legend.
    2 0
  • Costel
    totul este in grafic, situatia-i in deplin control, absolut tot ce-am prognozat dupa analiza aprofundata a unor cantitati masive de date nu doar ca prinde contur vazand cu ochii, ci a capatat consistenta cuvenita, acea profunzime de care aveau nevoie si ultimii dintre sceptici, cei care se incapataneaza sa-mi puna la indoiala verdictul asupra titlului la piloti in 2021.....

    "Beating Verstappen for eighth title would be my most meaningful triumph."

    ...si-au facut aparitia temerile, increderea in propriile forte se disipa, se dezvolta masiv incertitudinile, echilibrul&forta mentala necesare in momentele de maxima incarcatura/miza il parasesc, nelinistinile nu sunt singurele care-l acapareaza, spaimele
    contribuind si ele la monopolizarea lui @44, declaratia fratelui lui Nicolas Hamilton nefacand altceva decat sa consfinteasca, inca din avanpremiera week-end-ului de la Jeddah, propriul sau obstesc sfarsit( dpdv profesional)
    0 7
  • Daniel Popescu
    2021 Saudi Arabian Grand Prix first practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.786 20
    2 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.842 0.056 22
    3 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’30.009 0.223 23
    4 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’30.263 0.477 27
    5 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’30.318 0.532 26
    6 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’30.564 0.778 25
    7 16 Charles Leclerc Ferrari 1’30.600 0.814 26
    8 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’30.608 0.822 24
    9 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’30.842 1.056 26
    10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’30.886 1.100 24
    11 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’30.960 1.174 26
    12 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’31.023 1.237 28
    13 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’31.029 1.243 22
    14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’31.044 1.258 24
    15 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’31.099 1.313 25
    16 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’31.296 1.510 25
    17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’31.343 1.557 27
    18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’31.525 1.739 23
    19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.821 2.035 26
    20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’33.464 3.678 22
    -----------------------------------------------------
    2021 Saudi Arabian Grand Prix second practice result

    Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
    1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.018 22
    2 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’29.079 0.061 23
    3 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’29.099 0.081 22
    4 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.213 0.195 20
    5 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’29.441 0.423 21
    6 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’29.555 0.537 22
    7 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’29.589 0.571 24
    8 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’29.597 0.579 20
    9 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’29.768 0.750 22
    10 16 Charles Leclerc Ferrari 1’29.772 0.754 23
    11 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’29.968 0.950 22
    12 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’30.004 0.986 19
    13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’30.110 1.092 23
    14 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’30.276 1.258 24
    15 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’30.442 1.424 22
    16 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’30.502 1.484 22
    17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’30.506 1.488 24
    18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’30.652 1.634 20
    19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.039 2.021 23
    20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’31.629 2.611 20
    2 0
  • Costel
    @@,
    troll-ule, ai dreptate..:-)))
    reveriile mele n-au ce sa caute pe acest forum, realitatile oferite de L'echec tre' sa ocupe spatii ample, *performantele* oferite Scuderiei de
    catre "predestinat" nelasandu-se asteptate nici la Jeddah......

    https://youtu.be/fQmtZtW7rPE
    1 3
  • @Costele, l-ai auzit pe Vițeluș în Q1: "What? Oh man!"
    E clar mai bun ca Leclerc! :)))))))))))))))
    1 0
  • Hamilton doar avertizat pentru 2 încălcări de regulament consecutive în mai puțin de 30 de secunde...
    Fraților, cu FIA asta decid să nu mă mai uit anul ăsta la sportul ăsta!
    Așadar vă urez de acum sărbători fericite și un an nou fericit!
    5 5
  • Costelus, hatere, vezi ca si Sainz a gresit-o azi, stii vorba aia cu paiul din ochiul celuilalt.
    1 0
  • Daniel Popescu
    2021 Saudi Arabian Grand Prix Starting Grid

    1 Lewis Hamilton Mercedes 1’27.511
    2 Valtteri Bottas Mercedes 1’27.622
    3 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’27.653
    4 Charles Leclerc Ferrari 1’28.054
    5 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’28.123
    6 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’28.125
    7 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’28.180
    8 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’28.442
    9 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’28.647
    10 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’28.754
    11 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’28.668
    12 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’28.885
    13 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’28.920
    14 George Russell Williams-Mercedes 1’29.054
    15 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’53.652
    16 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’29.177
    17 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’29.198
    18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’29.368
    19 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’29.464
    20 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’30.473
    0 0
  • Mda, a gresit uaor in sectorul 1 si apoi a tras sa recupereze sutimea aia din primul tur de q3 plus mica eroare din sectorul 1 si a hresit flagrant pe finalul sectorului 3...trebuia sa fie anuntat de pa boxe ca deja avea 250 ms in minus ca sa aiba grija de tur. S-au dus naibii sansele lui Max la titlu. Daca ar fi castigat aici, in ultima cursa ar fi gost relaxat. Asa...greu sa treaca de Bottas, daramite de Lewis. Pacat, mare pacat dupa ce figura frumoasa a facut Rbr in calificari.
    Lewis va pleca ca din pusca maine la start, in timp ce Bottas il va incetini pe Max. Perez pe nicaieri desi cred ca avea sanse la un tur mai rapid daca nu oprea calificarile Max. Pacat, mare pacat, nu cred ca se va mai ivi vreodata sa aiba un parcurs ca in acest an. Cea mai buna sa il bata pe Lewis s-a dus.
    3 2
  • The Dot
    Faptul ca RB nu a facut apel la decizia comisarilor spune multe. Nu este deloc aceeasi situatie cu ce s-a intamplat in Qatar. Acolo steagurile galbene au fost fluturate INTENTIONAT pentru cateva secunde si era o masina pe pista, in timp ce ieri, steagul a fost aprins mai putin de o secunda, DIN GRESEALA, si nu era nicio masina in locul respectiv. Nu stiu daca, conteaza si faptul ca e vorba de Q1 vs. FP3. In ceea ce priveste incidentul cu Mazepin, echipa a fost sanctionata pentru ca dupa ce l-au atentionat pe Ham cu 10 secunde inainte, cum se face in mod regulamentar, nu i-au mai zis nimic, pana s-a trezit cu masina Haas langa el.
    1 1
  • Costel
    @Lixandre,
    nu putem continua asa, chiar n-ai mental pentru o competitie inalta....

    ...in 50 de tururi se-ntampla multe, tocmai d-asta e important ca Max sa-ncerce, pe cat posibil in cei 220m pana-n T1, sa repete startul fabulos din Qatar, iar foarte probabilele evenimente generate de un traseu urban riscant sa fie speculate la maxim de arhicunoscuta reactivitate a RBR.....

    Lixandre,
    nu-nchei inainte sa-ti recomand vizionarea cu atentie a ascensiunii lui Max(start---->finish) si, in masura in care te captiveaza duelurile de la mijocul plutonului, a declinului lui L'echec(start----->finish)
    0 0
  • Mda...penalizari doar de o parte, celalalt a gresit la fel de mult dar iese basma curata ca de fiecare data. Stam ne incalzim rotile si franele si franam la maxim pe turul de incalzire, stam la 400m de ala din fata ca sa isi raceasca anvelopele si franele. Nu am inteles de ce MAX nu a procedat similar la al treilea restart daca tot ne kkm pe ele de reguli.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru