Pentru prima dată, Formula 1 s-a oprit pe Circuitul Internațional Losail din Qatar, acolo unde Lewis Hamilton și Max Verstappen au continuat lupta pentru titlul mondial la piloți. Cel mai câștigat, însă, a fost Fernando Alonso, care, a revenit pe podium pentru prima oară din 2014.
Hamilton a terminat sesiunea de calificări pe prima poziție, iar Verstappen pe doi. O penalizare l-a trimis pe olandez pe locul 7, iar pe Valtteri Bottas de pe 3 pe 6. Ambele penalizări au fost primite pentru că cei doi nu au respectat steagurile galbene în calificări.
VERSTAPPEN, DE PE 6 PE 2
La stingerea luminilor roșii, campionul mondial en-titre a rămas în fața plutonului. Pierre Gasly, pornit de pe 2 a început, ușor ușor, să piardă poziții. La fel s-a întâmplat și cu Bottas (care a căzut pe 11), dar și cu Vettel care a ajuns de pe 10 pe 17.
Max Verstappen a pornit foarte bine din grilă, iar în primul viraj a ajuns direct pe locul 4. Până în turul 5, olandezul de la Red Bull Racing i-a depășit pe Gasly și Alonso și a ajuns pe 2, la circa 4 secunde în spatele lui Hamilton.
Ceva mai în spate, Sergio Perez recupera și el poziții, ajungând de pe 11 pe 6 până în turul 9. Încurajat, prin radio, de Toto Wolff, și Valtteri Bottas încerca să își facă loc prin pluton, depășindu-i pe Yuki Tsunoda și pe Lance Stroll.
Hamilton și Verstappen și-au stabilit rapid un ritm propriu, iar diferența dintre cei începea să crească. Pierre Gasly a intrat la boxe în turul 13, iar patru tururi mai târziu a venit rândul lui Max Verstappen să oprească pentru schimbul de pneuri.
Luați prin surprindere, cei de la Mercedes-AMG Petronas F1 l-au chemat un tur mai târziu pe Lewis Hamilton, o mișcare cu care britanicul nu a fost tocmai de acord.După schimbul de pneuri, atât Verstappen cât și Hamilton și-au păstrat pozițiile. Câțiva piloți, printre care Lando Norris și Sebastian Vettel au tras cât au putut de pneurile soft cu care au plecat din grilă, Valtteri Bottas fiind și el unul dintre cei care au intrat târziu la boxe.
PEREZ ȘI ALONSO, DUEL ROATĂ LA ROATĂ
Turul 29 a fost marcat de duelul superb dintre Sergio Perez și Fernando Alonso. După ce au rulat câteva viraje roată la roată, mexicanul a avut câștig de cauză, dar Alonso a arătat că, în ciuda vârstei, rămâne un pilot greu de depășit.
Forțat de o pană apărută la pneul stânga față, Valtteri Bottas a intrat la boxe în turul 33. În acest moment, toată lumea se întreba dacă și mai ales când vor opri pentru a doua oară cei doi piloți din fața plutonului, respectiv Hamilton și Verstappen.
Primul care a venit la boxe a fost Verstappen, în turul 41. Hamilton a răspuns un tur mai târziu, ambii revenind pe circuit cu pneuri de compoziție medie. Tot în turul 41 a oprit și Perez, iar Fernando Alonso a fost promovat pe poziția a treia, una de care avea să "țină cu dinții" până la finalul cursei.
Tot cu o pană la pneul stânga față s-au confruntat George Russell și Nicholas Latifi. Între timp, cei de la Mercedes l-au chemat definitiv pe Bottas la boxe, iar Latifi a abandonat în turul 55. Pentru că monopostul Williams a rămas aproape de pistă, a fost semnalizat un Safety Car Virtual.
Verstappen a intrat rapid la boxe și a ieșit pe circuit cu pneuri soft.
Mercedes nu a mușcat momeala aruncată de Red Bull Racing și l-a păstrat pe Hamilton pe circuit. Acest Safety Car Virtual l-a ajutat, însă, pe Alonso să păstreze poziția a treia, în contextul în care Sergio Perez recupera tot mai mult diferența până la spaniol.ALONSO, PE PODIUM DUPĂ 7 ANI
La finalul celor 57 de tururi, Lewis Hamilton a obținut o nouă victorie, a doua consecutivă după Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei. Max Verstappen a încheiat pe doi, dar cu punctul suplimentar, pentru cel mai rapid tur, olandezul este acum la 8 puncte în fața britanicului de la Mercedes în clasamentul general.
Fernando Alonso a încheiat pe 3. Ultima clasare pe podium a spaniolului a fost în 2014, în Ungaria, pe când concura pentru Ferrari.
Sergio Perez a terminat pe 4, iar Esteban Ocon pe 5. Mulțumită rezultatelor obținute de ambii piloți, echipa Alpine este acum la 25 de puncte în fața celor de la AlphaTauri, francezii având șanse mari să termine sezonul 2021 pe locul 5.
Lance Stroll a încheiat pe 6, iar piloții Scuderiei Ferrari pe 7, respectiv 8. Locul 9 a fost ocupat de Lando Norris, iar ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sebatian Vettel. Deși a pornit de pe 2, Gasly a terminat doar pe 11 după o strategie nu foarte inspirată cu două treceri pe la boxe.
Pacat de Gasly; nu stiu daca strategia a fost problema sau setup-ul monopostului, dar sa incepi P2 si sa termini in afara Top 10, este un rezultat deplorabil.
Gasly pe radio la final de GP:
https://www.youtube.com/watch?v=d0-HQHk69rc
La 0:43, pare demoralizat complet.
De retinut, de asemenea, ca Ham a concurat cu ICE-ul din Turcia, nu cu racheta de la Interlagos. Finalul de sezon va fi interesant :)
Foarte greu pentru Max, diferenta de puncte ii ajunge doar pt o cursa, Ham a intrat bine in priza plus ca il avantajeaza rulajul mult mai mic la PU
Cred ca se vor pastra resurse pt ultima cursa, de totul sau nimic.
din capu' locului iti transmit ca nu-s de acord cu tine.....
Max nu tre' sa lase obtinerea necesarei victorii pentru ultima cursa, Max trebuie sa-l execute pe @44 la Jeddah, mixtura de atuuri & inconveniente oferite de un traseu necunoscut & cuvertura asfaltica neprihanita este suficient de ampla in urmatorul grand-prix pentru a-i aplica lovitura decisiva lui @44 peste doua saptamani, nicidecum pe Yas Marina, un traseu, prin definitie, Benz AMG....
...doar e notoriu faptul ca seniorii (din lumea-ntreaga) sunt reticenti la tot cei nou, adaptarea lor este de cele mai multe ori partiala si se realizeaza greoi, tocmai de aceea sustin ca Max are tot dreptul din lume sa profite de toate betesugurile adversarului generate de varsta inaintata si sa-l ghilotineze pe @44 in vazul tuturor la Jeddah....
cum sa castige Max in Qatar?!?
...era clar ca n-are sanse sa castige inainte de formation lap, iar un util SC n-am reusit sa vad!
Mi-a placut de Bottas, statea linistit acolo, Wolf" ba dormi, depaseste monoposturile acelea". De al naibii nu o faceam.
faptul ca @44 n-a folosit motorul nepereche in Qatar certifica faptul ca Brackley n-are suficienta incredere in fiabilitatea acelui ICE, situatia fiind dramatica pentru @44 dupa cursa din Mexic, Interlagos reprezentand locatia de totul sau nimic in mentinerea sanselor la cote rezonabile pentru @44....
...si chiar nu-nteleg care-i explicatia pentru ":)" in finalul interventiei tale?
Max sa faca bine sa nu se mai prezinte la ultimele doua curse, asta fiindca se prezinta degeaba?!?
@SGT, zambeai cumva pentru mini-DRS-ul care-i parte integranta a W12 pan' la finalul acestui sezon?!?:-))
@SGT, nu te lasa influentat de *doctii* F1 si ale lor planturoase compatibilitati, asta fiindca-s foarte putini aceia care reusesc sa descifreze cu adevarat tainele F1....
atat iti mai spun: sa nu care cumva sa ratezi cursa de la Jeddah!
PS: am stat un an de zile in Arabia Saudita asa ca stiu exact ce reprezinta tara asta si care-i sunt "valorile"
@Fan 44 Sunt cel putin 5 circuite pe harta F1 in ale caror tari drepturile omului sunt faultate. Pentru americanii care conduc F1 asta nu conteaza pentru ca ei sunt in sportul asta strict pentru bani. In ceea ce-l priveste pe Hamilton sau oricare alt pilot, ei pot sa protesteze sau nu. Nu au o obligatie si niciunul dintre ei nu e maica Tereza sau emisarii ONU. E bine ca se trage semnalul vizavi de unele probleme, pe care unii dintre noi le intampina. Cine stie poate peste niste generatii ne mai civilizam si nu ne va mai interesa religia, culoarea, orientarea sexuala sau oricare alt lucru ce nu ne priveste fata de semenii nostri.
Acel ":)" din propozitia "Finalul de sezon va fi interesant :)" reprezinta sarcasm, sa fiu sincer.
Cu asemenea PU pe monopostul lui Ham, Max nu are nicio sansa. Nu zic ca ar trebui sa renunte la lupta, dar incerc sa fiu si realist.
Fara un DNF al lui Ham sau vreun incident, nu vad alt deznodamant in care Ham sa nu termine P1 in ambele curse.
Răutatea asta... In rest, nu mai am ce să adaug.
PS
Vezi că Ocon nu este în fața lui, așa cum spuneai tu la începutul sezonului. Și dacă nu erau cele 5-6 curse de acomodare după pauza de 2 ani, diferența dintre ei era și mai mare. Îți urez spor la comentarii malițioase!
...sunt dispus sa-mi pun in joc intreaga reputatie, tocmai de aceea reiterez faptul ca decizia e deja luata in cercurile decizionale aflate la Milton Keynes, exact zece zile ramase pana la deznodamantul (profesional) al fratelui lui Nicolas Hamilton...
la Jeddah vom asista la eviscerarea lui @44, urmand ca Yas Marina sa devina umila gazda a urcarii pe catafalc -din perspectiva profesionala- a celui care A FOST al doilea septuplu din F1....
de ce sovai si-n momentele astea decisive?!
de ce continua sa-ti tremure falanga pe tragaci?!
@Nica,
e vremea faptelor, tocmai de aceea iti recomand sa-l tratezi pe @Dot asa cum s-ar impune in actualele circumstante, ca pe un cert inamic!
...chiar nu observi ca @Dot imbratiseaza postura de cal troian cu privire la strategia dar si locatia asaltului determinant al RBR in 2021, notoriu fiindu-i partizanatul fatis cu Benz AMG & fratele lui Nicolas Hamilton....
De unde stii ca Alpine au stricat masina pt mosulica, si daca nu ar fi fost langa RBR???
In primul rand cu masina asta stricata pt Alonso cum zici tu, Ocon a castigat o cursa, deci cum vine asta.....?
Apoi Alpine nu avea nici o sansa sa fie langa RBR anul asta, motivul fiind: power unit.
La inceputul anului s-au scurs ceva info cum ca Renault are in teste un nou PU, cu arhitectura Mercedes, si ca marea majoritate a banilor se duc pe dezvoltarea noului PU si a masinii pt 2022. Ce-i drept, nu s-a mai auzit cam nimic de atunci.
Practic, au construit nr max de PU si componente necesare pt 2021 si cam aia a fost......., pe cand Mercedes si Honda au tot adus update-uri.
troll-ule,
da' chiar n-ai niciun pic de decenta?
reputatia de a identifica si de a trage un viguros semnal de alarma -inca din urma cu doi ani, deci din faza incipienta- cu privire la Ferrari alaturi de L'echec, ultima sesiune de calificari & cursa a *predestinatului* proband si ele, daca mai era nevoie, vria cronicizata care a pus/pune/continua sa puna stapanire pe Maranello...
troll-ule, priveste-ti idolul cu atentie si, pentru binele Ferrari, nu-ti refuza enuntarea acelei hotarari care-ar elibera Scuderia de meschinaria pilotajului, de obscuritatea rezultatelor oferite pe banda rulanta de acest
veritabil gade pentru Maranello.....
Qatar GP, L'echec: „Puțin sub așteptări, trebuie să înțelegem de ce.”(Autosprint)
...putin?!?... am auzit bine?!....putin, nu?!
troll-ule, adevaru-i cu totu' altul.....
...pai copilu' n-a observat ca Alonso, dupa o pauza de cateva sezoane si ajuns intre timp la 40 de ani, a reusit, intr-un banal Alpine, sa egaleze nr de podiumuri pe care s-a catarat *predestinatul* in 2021 la 24 de ani, varsta la care-ar trebui sa-i lap-uiasca tocmai el pe seniori, nicidecum sa termine (si) cursa de la Losail la cca un tur de invingator.....
....troll-ule,
si ca sa-ti bag mintile-n cap dupa 3 sezoane bifate de monegasc la Maranello, iti ofer un amanunt care are rolul sa puna capac oricaror sperante pentru Scuderia si a lor "arma letala", Charles L'echec: "A fost o surpriză să văd că AlphaTauri și Alpine ruleaza atât de repede."
....daca dupa 3 ani petrecuti la Ferrari pentru L'echec reperele race pace-ului continua sa fie AT si Alpine, eheee.....
...troll-ule, ce s-o mai lungim: L'echec e zob!
Si apropo, in ultimul timp nici macar o laudatio cat de mica, mica, mica, pentru inegalabilul Seb ? Chiar asa de tare te-a deraiat obsesia pentru Leclerc ?
https://www.google.ro/amp/s/amp.formula1.com/en/latest/article.breaking-legendary-f1-team-boss-sir-frank-williams-dies-aged-79.mCPM4nj5n62elIhFoPhtv.html
"Beating Verstappen for eighth title would be my most meaningful triumph."
...si-au facut aparitia temerile, increderea in propriile forte se disipa, se dezvolta masiv incertitudinile, echilibrul&forta mentala necesare in momentele de maxima incarcatura/miza il parasesc, nelinistinile nu sunt singurele care-l acapareaza, spaimele
contribuind si ele la monopolizarea lui @44, declaratia fratelui lui Nicolas Hamilton nefacand altceva decat sa consfinteasca, inca din avanpremiera week-end-ului de la Jeddah, propriul sau obstesc sfarsit( dpdv profesional)
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.786 20
2 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.842 0.056 22
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’30.009 0.223 23
4 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’30.263 0.477 27
5 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’30.318 0.532 26
6 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’30.564 0.778 25
7 16 Charles Leclerc Ferrari 1’30.600 0.814 26
8 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’30.608 0.822 24
9 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’30.842 1.056 26
10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’30.886 1.100 24
11 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’30.960 1.174 26
12 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’31.023 1.237 28
13 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’31.029 1.243 22
14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’31.044 1.258 24
15 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’31.099 1.313 25
16 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’31.296 1.510 25
17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’31.343 1.557 27
18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’31.525 1.739 23
19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.821 2.035 26
20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’33.464 3.678 22
-----------------------------------------------------
2021 Saudi Arabian Grand Prix second practice result
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.018 22
2 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’29.079 0.061 23
3 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’29.099 0.081 22
4 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.213 0.195 20
5 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’29.441 0.423 21
6 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’29.555 0.537 22
7 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’29.589 0.571 24
8 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’29.597 0.579 20
9 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’29.768 0.750 22
10 16 Charles Leclerc Ferrari 1’29.772 0.754 23
11 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’29.968 0.950 22
12 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’30.004 0.986 19
13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’30.110 1.092 23
14 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’30.276 1.258 24
15 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’30.442 1.424 22
16 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’30.502 1.484 22
17 63 George Russell Williams-Mercedes 1’30.506 1.488 24
18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’30.652 1.634 20
19 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.039 2.021 23
20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’31.629 2.611 20
troll-ule, ai dreptate..:-)))
reveriile mele n-au ce sa caute pe acest forum, realitatile oferite de L'echec tre' sa ocupe spatii ample, *performantele* oferite Scuderiei de
catre "predestinat" nelasandu-se asteptate nici la Jeddah......
https://youtu.be/fQmtZtW7rPE
E clar mai bun ca Leclerc! :)))))))))))))))
Fraților, cu FIA asta decid să nu mă mai uit anul ăsta la sportul ăsta!
Așadar vă urez de acum sărbători fericite și un an nou fericit!
1 Lewis Hamilton Mercedes 1’27.511
2 Valtteri Bottas Mercedes 1’27.622
3 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’27.653
4 Charles Leclerc Ferrari 1’28.054
5 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’28.123
6 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’28.125
7 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’28.180
8 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’28.442
9 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’28.647
10 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’28.754
11 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’28.668
12 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’28.885
13 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’28.920
14 George Russell Williams-Mercedes 1’29.054
15 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’53.652
16 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’29.177
17 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’29.198
18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’29.368
19 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’29.464
20 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’30.473
Lewis va pleca ca din pusca maine la start, in timp ce Bottas il va incetini pe Max. Perez pe nicaieri desi cred ca avea sanse la un tur mai rapid daca nu oprea calificarile Max. Pacat, mare pacat, nu cred ca se va mai ivi vreodata sa aiba un parcurs ca in acest an. Cea mai buna sa il bata pe Lewis s-a dus.
nu putem continua asa, chiar n-ai mental pentru o competitie inalta....
...in 50 de tururi se-ntampla multe, tocmai d-asta e important ca Max sa-ncerce, pe cat posibil in cei 220m pana-n T1, sa repete startul fabulos din Qatar, iar foarte probabilele evenimente generate de un traseu urban riscant sa fie speculate la maxim de arhicunoscuta reactivitate a RBR.....
Lixandre,
nu-nchei inainte sa-ti recomand vizionarea cu atentie a ascensiunii lui Max(start---->finish) si, in masura in care te captiveaza duelurile de la mijocul plutonului, a declinului lui L'echec(start----->finish)