Cu doar patru etape rămase până la finalul sezonului, bătălia pentru primul loc în clasamentul general al piloților este mai aprinsă ca oricând. Mai ales că între primii doi candidați la titlul de campion mondial (Max Verstappen și Lewis Hamilton) este o diferență de 19 puncte.
Etapa din Brazilia nu va fi deloc ușoară pentru pilotul celor de la Mercedes-AMG Petronas F1. După ce a schimbat motorul termic, campionul mondial en-titre a primit o penalizare de 5 poziții pe grilă în cursa de duminică.
După prima sesiune de antrenamente, echipa a observat o scădere graduală a performanței motorului, astfel că s-a luat această decizie, a explicat șeful Mercedes-AMG F1 Petronas, Toto Wolff.
În ultima vreme, fiabilitatea motorului Mercedes a fost pusă la îndoială, după ce Valtteri Bottas a primit trei penalizări în patru etape pentru schimbarea unității de propulsie.
via Formula 1
Este cea mai recentă evoluție la Interlagos, Lewis Hamilton și echipa sa Mercedes au fost convocați anterior pentru o presupusă încălcare tehnică a DRS , care va continua în această dimineață.
Verstappen atinge mașina lui Hamilton
Verstappen a fost chemat în fața comisarilor pentru o potențială încălcare a articolului 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional FIA, după ce au apărut imagini video ale fanilor privind și părând că atingă aripa din spate a lui Hamilton după calificare(a se vedea filmarea pe gpblog).
Articolul 2.5.1 din Codul Sportiv prevede: „În interiorul parcului închis pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare, reglare sau reparare nu este permisă decât cu autorizarea acelorași oficiali sau prin reglementările aplicabile”.
Ce se întâmplă mai departe?
Verstappen și un reprezentant al echipei Red Bull trebuie să se prezinte sâmbătă la ora locală 9:30.
Între timp, audierea pentru a decide dacă Hamilton va fi sau nu sancționat a fost amânată până sâmbătă dimineața . Comisarii așteaptă alte dovezi, FIA emițând o instrucțiune de confiscare a aripii din spate a lui Hamilton
1. Lewis Hamilton 1’07.934
Mercedes
2. Max Verstappen 1’08.372
Red Bull
3. Valtteri Bottas 1’08.469
Mercedes
4. Sergio Perez 1’08.483
Red Bull
5. Pierre Gasly 1’08.777
AlphaTauri
6. Carlos Sainz Jnr 1’08.826
Ferrari
7. Charles Leclerc 1’08.960
Ferrari
8. Lando Norris 1’08.980
McLaren
9. Daniel Ricciardo 1’09.039
McLaren
10. Fernando Alonso 1’09.113
Alpine
11. Esteban Ocon 1’09.189
Alpine
12. Sebastian Vettel 1’09.399
Aston Martin
13. Yuki Tsunoda 1’09.483
AlphaTauri
14. Kimi Raikkonen 1’09.503
Alfa Romeo
15. Antonio Giovinazzi 1’10.227
Alfa Romeo
16. Lance Stroll 1’09.663
Aston Martin
17. Nicholas Latifi 1’09.897
Williams
18. George Russell 1’09.953
Williams
19. Mick Schumacher 1’10.329
Haas
20. Nikita Mazepin 1’10.589
Haas
Reluăm: imediat după cursă, MV, după ce coboară din mașină, își aspectează mașina, chiar o atinge. LH, coboară și el din mașină și se duce să sărbătorească alături de echipă, iar MV se apropie de mașina lui și chiar atinge aripa spate a Mercedesului, apoi pleacă.
Ce urmează?Mașina lui Lewis Hamilton a mers la comisari( Jo Bauer, delegat FIA) pentru investigație pentru o încălcare tehnică a DRS.
FIA a lansat un document care să ateste că pozițiile ajustabile superioare ale aripii din spate au fost verificate pe masina numărul 44. Procedând astfel, trebuie să respecte articolul 3.6.3 din Reglementările tehnice ale Formula 1 . Distanța minimă a fost îndeplinită, dar nu și cerința maximă de 85 mm.
Pilotul Mercedes trebuia sa apară la ora 22:15 pentru a demonstra ca echipa sa a actionat conform regulilor.
În jurul orei 22:15, echipa germană a avut ocazia să spună comitetului de cursă ce s-a întâmplat. Peste o oră mai târziu, au ieșit din nou și a fost să așteptăm și să vedem când va fi luată decizia finală cu privire la penalty-ul lui. Decizia pare însă să dureze mai mult, pentru că cel puțin până dimineață situația rămâne liniștită.
După inspecție, FIA a emis un comunicat prin care a confiscat aripa pentru verificări.
În tot acest timp, a venit contralovitura: o filmare din public, care arată că MV atinge mașinile imediat după cursă. Verstappen a fost chemat la rândul său de către comisari, invocând articolul 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional. Aceasta precizează ceva de genul că „În interiorul Parcului Închis, pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare (e vb de verificare tehnică?), reglare sau reparare nu este permisă decât dacă este autorizată de aceiași funcționari sau de reglementările aplicabile”.
Așadar avem Mare Circ
Dar de fapt să spui că Golden Magic Touch a lui Max a modificat un sistem DRS complet construit din carbon și spumă, inclusiv mecanica????? Asta da interpretare de reguli din partea FIA.
Oare fiind nevoiți să-i dea o penalizare sau descalificare lui LH, atunci vor căuta să se agațe de acea atingere a lui MV și să-i dea și lui o penalizare ?!!?
https://m.youtube.com/watch?t=392&v=7cT9ExNcKYw&feature=youtu.be
Să-l acuzi pe Verstappen că e modificat mașina cu degețelul, în 3 secunde e de manual. Manualul Mercedes.
Așteptăm să vedem dacă are vreo relevanță că Mercedes trișează.
Very good!
1. Max Verstappen 1’08.372
Red Bull
2. Valtteri Bottas 1’08.469
Mercedes
3. Sergio Perez 1’08.483
Red Bull
4. Pierre Gasly 1’08.777
AlphaTauri
5. Carlos Sainz Jnr 1’08.826
Ferrari
6. Charles Leclerc 1’08.960
Ferrari
7. Lando Norris 1’08.980
McLaren
8. Daniel Ricciardo 1’09.039
McLaren
9. Fernando Alonso 1’09.113
Alpine
10. Esteban Ocon 1’09.189
Alpine
11. Sebastian Vettel 1’09.399
Aston Martin
12. Yuki Tsunoda 1’09.483
AlphaTauri
13. Kimi Raikkonen 1’09.503
Alfa Romeo
14. Antonio Giovinazzi 1’10.227
Alfa Romeo
15. Lance Stroll 1’09.663
Aston Martin
16. Nicholas Latifi 1’09.897
Williams
17. George Russell 1’09.953
Williams
18. Mick Schumacher 1’10.329
Haas
19. Nikita Mazepin 1’10.589
Haas
20. Lewis Hamilton DISQUALIFIED
Mercedes
Stewarzii și-au făcut timp să strângă toate înregistrările video disponibile ale acestui incident. Au revăzut în imaginile mașinii de la mașina 14, mașina 77, mașina 33 și mașina 44, precum și înregistrările de la camerele CCTV de boxe ale FIA, în plus față de filmarea amatorului. Stewarzii au organizat o audiere separată în legătură cu acest incident și încorporează textul respectivei decizii aici.
Cu toate aceste dovezi, în rezumat, reprezentantul MB al mașinii 44 a fost de asemenea de acord că este puțin probabil ca acțiunile lui Verstappen să fi cauzat vina, totuși au considerat că este o întrebare deschisă. Comisarii, totuși, au fost pe deplin mulțumiți, după ce au analizat pe larg totalitatea dovezilor referitoare la acel incident, că acestea nu au nicio legătură cu cazul aripii în sine.
„Videoclipul clar, de înaltă definiție, de la camera cu cerc de rulare orientată spre spate de pe mașina 44 arată că nu există absolut nicio mișcare a niciunuia dintre elementele aripii de pe mașina 44 atunci când Verstappen atinge partea din spate a aripii și Stewarzii sunt mulțumiți de vizionarea tuturor. videoclipurile, poziția corpului său și videoclipul aripii, că a existat o forță nesemnificativă când Verstappen a atins aripa."
poate ca si au pe cineva in interior
Anul ăsta e posibil să fie singura șansă ca "monstrul" Mercedes să fie doborât
Position No. Driver Car
1 77 Valtteri Bottas Mercedes
2 33 Max Verstappen Red Bull-Honda
3 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari
4 11 Sergio Perez Red Bull-Honda
5 44 Lewis Hamilton Mercedes
6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes
7 16 Charles Leclerc Ferrari
8 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda
9 31 Esteban Ocon Alpine-Renault
10 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes
11 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes
12 14 Fernando Alonso Alpine-Renault
13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari
14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes
15 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda
16 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes
17 63 George Russell Williams-Mercedes
18 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari
19 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari
20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari
-------------------------------------------------------
2021 Sao Paulo Grand Prix grid
Row 1 1. Valtteri Bottas
Mercedes
2. Max Verstappen +1.17
Red Bull
Row 2 3. Carlos Sainz Jnr +18.723
Ferrari
4. Sergio Perez +19.787
Red Bull
Row 3 5. Lando Norris +20.872
McLaren
6. Charles Leclerc +22.558
Ferrari
Row 4 7. Pierre Gasly +25.056
AlphaTauri
8. Esteban Ocon +34.158
Alpine
Row 5 9. Sebastian Vettel +34.632
Aston Martin
10. Lewis Hamilton +34.867
Mercedes
Row 6 11. Daniel Ricciardo +35.869
McLaren
12. Fernando Alonso +36.578
Alpine
Row 7 13. Antonio Giovinazzi +41.88
Alfa Romeo
14. Lance Stroll +44.037
Aston Martin
Row 8 15. Yuki Tsunoda +46.15
AlphaTauri
16. Nicholas Latifi +46.76
Williams
Row 9 17. George Russell +47.739
Williams
18. Kimi Raikkonen +50.014
Alfa Romeo
Row 10 19. Mick Schumacher +61.68
Haas
20. Nikita Mazepin +67.474
Haas
Cred că ai uitat ceva. Există jocul de popice acceptat în F1
Locul 3 al lui Bottas este nemeritat, a pierdut pozitiile pe meritul adversarilor si e si o mica samanta de coincidenta cu accidentele acelea in care au fost implicati piloti Mercedes de la echipe client.
Oricum, s-au dat toti la o parte din fata lui Lewis. Daca isi aparau cat de cat sansele, nu ajungea langa Bottas atat de repede, iar cele 3 secunde pierdute la boxe...
In fine, singurii care s-au opus au fost Perez si Max. Un mare bravo pentru Perez pentru acea revenire surprinzatoare, l-a costat pe Lewis acolo vreo 1.5 secunde.
Ok, i-au montat motor nou probabil upgradat la 120-130% dar podiumul corect ar fi fost cu Perez pe 3.
Si in cursa, acel Drs inca functiona pe tot parcursul turului, s-a vazut pe reluari.