În 2021, Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii, găzduit de circuitul Silverstone, a inclus în premieră o manșă de sprint. Una pe care a câștigat-o pilotul celor de la Red Bull Racing, Max Verstappen, urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas.
Cei trei au pornit în aceeași formulă în cursa de duminică. Hamilton a avut un start mai bun decât Verstappen și a încercat să-l depășească, fără succes, pe olandez în virajele Abbey și Brooklands.
CONTACT ÎNTRE HAMILTON ȘI VERSTAPPEN
Mutarea decisivă a venit în virajul rapid Copse. O depășire controversată, în urma căreia Max Verstappen a fost proiectat violent în parapet. Din fericire, pilotul celor de la Red Bull Racing a ieșit rapid și teafăr din monopost, însă oficialii au fluturat imediat steagul roșu suspendând cursa. Între timp, la conducere se instalase Charles Leclerc care anterior incidentului a trecut de Valtteri Bottas.
În turul 4, cursa a fost reluată și Leclerc a reușit să rămână în fața lui Hamilton.
Tot acum, Lando Norris l-a depășit pe Bottas în virajul 1 și trecut pe poziția a treia. Restartul a fost cu ghinion pentru Vettel, care a răsucit monopostul Aston Martin și a căzut pe poziția a 19-a.Sergio Perez, singurul pilot Red Bull Racing rămas în cursă, ocupa poziția a 13-a în turul 8, după ce a pornit de pe linia boxelor ca urmare a incidentului din manșa de sprint.
Revenind în fruntea plutonului, Leclerc reușea să-l țină pe Hamilton în spate. Norris a intrat la boxe în turul 21, pentru a trece pe pneuri hard, dar schimbarea a fost destul de greoaie, astfel că britanicul a revenit pe circuit pe poziția a 6-a. L-a depășit imediat pe Alonso și a trecut pe 5.
PENALIZARE DE 10 SECUNDE PENTRU HAMILTON
Hamilton a oprit la boxe în turul 26, dar mai întâi și-a ispășit pedeapsa de 10 secunde primită în urma contactului cu Verstappen. A ieșit pe circuit în spatele lui Norris și la peste 35 de secunde depărtare de Leclerc.
Monegascul a intrat și el la boxe, reușind să păstreze prima poziție.
Colegul său, Carlos Sainz, nu a fost însă la fel de norocos.
Lewis Hamilton a început să mărească ritmul și în turul 31 a trecut de Norris, tot în virajul Copse. Campionul mondial en-titre a ajuns pe 2 în turul 40, Valtteri Bottas fiind informat de echipă că trebuie să-l lase pe britanic să treacă.
LECLERC PIERDE PRIMA POZIȚIE
Avantajul pe care îl avea Leclerc începea să dispară încet, încet, iar în turul 50 a pierdut prima poziție în favoarea lui Hamilton, ieșind larg în virajul Copse.
După 52 de tururi, Lewis Hamilton și-a trecut în cont a opta victorie în Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii. Charles Leclerc a fost nevoit să se mulțumească doar cu poziția a doua și cu titlul de Pilotul Zilei. Valtteri Bottas a completat podiumul.
Au urmat, pe rând, Lando Norris, Daniel Ricciardo (cea mai bună performanță din 2021), Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lance Stroll, Esteban Ocon și Yuki Tsunoda.
:)
de ce agitati apele inutil, d-le Monenciu?!?
permiteti-mi sa separam graul de neghina in respectiva *controversa*....
afirmatiile haimanalei de abanos despre acelasi unic si etern *salvator al Scuderiei*, Charles L'echec:
“He was very respectful in terms of leaving a gap”
“I got to be somewhere alongside him, he knew that I was there, but he stayed committed and just did a wider line and he nearly kept it. And that was really great racing."(racefans)
.....pe romaneste:
Charles L'echec este gratulat pentru faptul ca a sarit afara(la propriu) din virajul Copse in pseudomanevra de a-si pastra prima pozitie in cursa!!!
Max, respect!
spre deosebire de L'echec macar tu chiar posezi acel definitoriu atribut masculin in zona inghinala....
Acum e victima . Oh no , anyway.
la felul cum s-a comportat L'echec in *duelul* pentru mentinerea primului loc cu doar doua tururi inainte de final parca-i pacat sa nu se afle pe onoranta lista, scurta ce-i drept, a celor care vor prelua volanul monopostului oferit argatului de catre Benz AMG in 2022 sau 2023!
@!!!,
vreau sa-ti trimit o fotografie graitoare...
cu o asemenea *evolutie* pe Silverstone musai ca Charles L'echec incepe sa se faca placut la Brackley, monegascul chiar incepe sa-i intre in gratii celui de-al doilea septuplu....
racefans.net/2021/07/18/hamilton-pass-on-respectful-leclerc-shows-how-verstappen-move-should-have-gone/
Treaba cu uitatul si iertatul nu cred ca functioneaza la Hamilton. Important este ca avem un duel la varf cum nu am mai avut in ultimii ani.
daca Perez a incasat 10 secunde penalizare in urma cu doua saptamani pentru niste banale harjoane cu L'echec soldate fara abandon pentru monegasc, atunci nu cumva se impune intrebarea:
mai exista acea proportionalitate a sanctiunilor de la o cursa la alta?
...n-ar trebui oferite sanctiunile si in functie de efectul faradelegilor de pe circuit (daca victima respectivei barbarii se afla in imposibilitatea de a continua cursa)?
...si inca un amanunt...
ar trebui ca pe viitor sa se faca distinctie intre intrarea la boxe pentru schimbul de pneuri si poposirea pe linia boxelor pentru a ispasi o sanctiune de timp, nicidecum aceasta varianta parsiva din prezent care aproape ca reuseste sa contopeasca cele doua situatii cat se poate de diferite....
Dom' Costele, dom' Costele, rău, rău tare te-a durut halul în care a șters pe jos Leclerc cu Vițelică ! N-ai putut uita nici acum, când Vițelică este la altă echipă și are rezultate la fel de bune ca în ultimii doi ani la Ferrari. Ce zici, crezi că la anul îl mai țin ăia de la Aston ? Sau ajunge prin DTM, să le împărtășească și ălora experiența de primă balerină a formulei 1 ? Parcă și la Silverstone și-a etalat talentul, nu ?
Volanul argatului ? Hai mă că ai umor, păi mai slugarnic decât Vițelul îngenuncheat lângă BLM-ist, nu mai este decât "Valtteri, it's James" ...
1.Noul format este o mare prostie.
2.Primul tur din cursa a fost superb. Imi pare rau ca s-a terminat cu abandonul lui Max. In opinia mea este incident de cursa si Hamilton nu merita penalizarea.
Max s-a obisnuit sa fie agresiv in duelurile cu Lewis si britanicul sa cedeze. Verstappen a facut manevre controversate in primul tur in Italia, in Spania, in cursa de sprint de sambata, inclusiv in primul tur de duminica inainte de accident - Hamilton l-a ferit de fiecare data. Pentru prima data a fost si Lewis agresiv si in opinia mea a facut bine.Doar asa putea castiga. Si el si Max au respectul meu pentru spectacolul oferit.
Din cata am inteles Verstappen nu a patit nimic grav. A fost la spital din precautie. Cei care zic: "Hamilton a incercat sa-si omoare adversarul" sau "Hamilton si-a bagat intentionat adversarul in spital" au mari probleme psihice. Pe unii i-au dus mintea sa-l atace pe Tom Cruise pe retelele de socializare pt. ca s-a bucurat la victoria lui Hamilton. Nu neg ca si britanicii care s-au bucurat vazandu-l pe Max in parapet nu-s prea intregi la minte.
3.Hamilton a facut o cursa fabuloasa si a castigat meritat. Aveau nevoie si britanicii de-o bucurie. Imi place cand castiga pilotul local. Mi-ar placea sa castige Max in Olanda si Sergio in Mexic.
In opinia mea Verstappen ramane marele favorit la titlu mondial.
4.Leclerc in sfarsit a facut o cursa buna. Locul 2 este meritat. Apararea la Hamilton a lasat de dorit. Leclerc si Verstappen parca s-au molipsit de la Hamilton si inventeaza probleme pe monopost atunci cand conduc.
Nu mi-a placut ca Charles a uitat ca s-au implinit 6 ani fara Jules Bianchi.
5.Bottas este cel mai norocos pilot din ultimul timp. 3 curse la rand a castigat pozitii la boxe. Norris merita podiumul. Mi-a parut rau pentru el.
6."Desteptii" care-l vroiau descalificat pe Sergio Perez pentru ca le-a deranjat printul in Austria au uitat sa comenteze de georgica. georgica l-a scos de pe circuit pe Sainz in cursa de sprint printr-o manevra mult mai mizerabila si Sainz spre deosebire de Leclerc a pierdut multe pozitii.
Oricum georgica s-a facut din nou de ras. In fiecare cursa prostul arunca la gunoi munca din calificari inca din primul tur.
7.Pe Checo am sa-l critic doar pentru sambata. Strategia de duminica nu a avut nici un sens. Echipa l-a scos din puncte ca sa-i anuleze un punct lui Hamilton. O miscare mizerabila.
Duelurile cu Kimi mi-au placut mult. Pacat ca Raikkonen s-a invartit de unul singur pe final.
Nu-i corect sa facem o comparatie Max - Checo - monoposturile nu-s niciodata la fel, echipa pune mereu actualizarile doar pe masina lui Max. Dupa accidentul lui Max am senzatia ca diferentele pe monopost o sa fie mult mai mari.
8.Rusine Ferrari si Williams! Carlos Reutemann a facut performanta pentru Ferrari si iesea campion cu Williams in 1981 daca era lasat de echipa. Cele 2 nu au fost in stare sa aduca nici un omagiu in schimb sarbatoresc tot felul de prostii. Felicitari vettel!
Scuze pt. cat am scris. Cei ce sunt in depresie "din cauza" lui Hamilton sa apese pe rosu. Poate va mai trece frustrarea.
"Lewis Hamilton e un pilot emoţional, “condus de propriile-i trăiri” întocmai cum idolul său Senna era în unele momente, mai ales în faţa propriilor suporteri. Din arsenalul său lipseşte psihicul de asasin al brazilianului. De aici şi anume ezitări în anumite situaţii critice şi lipsa intenţiei de a genera un accident care să joace în favoarea sa (de genul Hungaroring 1990 sau Suzuka acelaşi an). Cum s-a ajuns totuşi la acest acroşaj ce l-a scos din peisaj pe liderul clasamentului general?
Să începem cu cele ce ţin de strategie, “partea sublimă a artei războiului” cum o intitula Jomini. Adică în cazul de faţă tabloul mai larg al întȃmplărilor ce au precedat acest GP. Pentru ca a poi să ne raportăm la partea tactică, în speţă cele petrecute pe pistă în întrecerea din UK.
Red Bull cȃştigase ultimele 5 GP-uri, patru dintre ele revenindu-i lui Max Verstappen, ce acum se bucura de un avans de 33p în clasamentul piloţilor. Mai important poate, RB16B a demonstrat începȃnd cu Baku că a devenit monopostul de referinţă dincolo de orice dubiu, upgrade-urile livrate crescȃnd treptat ecartul de performanţă dintre el şi Mercedes W12-mai dificil de îmbunătăţit din cauze expuse de noi în articole precedente. Cele două curse austriece au adȃncit prăpastia performanţei, exagerȃnd uşor avantajul real al monopostului austriac datorită layout-ului şi superiorităţii Honda în aer rarefiat.
Mercedes a încercat să echilibreze balanţa prin pachetul descris în acest articol, dar Red Bull îşi păstra superioritatea, iar abordarea în privinţa set-upului oferea lui Max un plus decisiv în racetrim. Aruncat la peste 30p şi avȃnd pe viitor mai multe circuite pliabile conceptului RB16B şi niciun upgrade notabil pe ţeavă, Hamilton se afla sub o presiune mai mare ca niciodată de cȃnd se află în cadrul echipei germane. Presiunea livrării unui rezultat era amplificată de desfăşrarea întrecerii la Silverstone în faţa tribunelor pline. Pȃnă la un punct era acum în pielea lui Mansell din 1986-1987 sau 1991-1992. Sau, privit în perspectivă, se găsea în postura maestrului recunoscut al competiţiei forţat să se incline pȃnă la urmă în faţa urmaşului la tron. Ceva în genul lui Caracciola în 1936, Moss în 1961/62, Prost la finele anilor ’80 sau Senna în 1994. Pȃnă la urmă e inevitabil ca pretendentul să prevaleze , în primul rȃnd prin prisma vȃrstei. Dar oameni de acest gen nu cedează niciun milimetru fără luptă.
Planul tactic. Mercedes şi Hamilton au înţeles că timpul cel mai bun din sesiunea de calificări de vineri flata potenţialul monopostului lor . Iar reprezentaţia din Sprint Race le-a întărit convingerea. Acel duel din primele 9 viraje din cursa de 100km i-a fost foarte util lui Lewis ce a pus la cale un plan. Dacă nu îi reuşea depăşirea la start sau pȃnă în Loop, va încerca mai moderat pe Wellington Straight, pentru ca lovitura decisivă să o păstreze pentru atacul pe linia dreaptă dintre Woodcote şi Copse. Ce l-a determinat să gȃndească aşa? Cȃnd era în spatele lui Max în Sprint Race a observat un fapt revelator: la trecerea prin Woodcote maparea aleasă de Honda făcea ca ERS-ul să intre în recoltare de energie, asta fiind făcut şi pentru a lua presiunea de pe trenul spate la trecerea prin virajul ce punea ce mai mare presiune pe pneurile spate. Pentru a-i ieşi planul, a ales ca după Vale să dezarmeze maparea RS Mode (Race Start Mode), activȃnd după trecerea prin Brooklands cea mai agresivă hartă a ERS (“Overtaking Button”). Plusul enorm de 163CP de la trecerea prin Woodcote şi pȃnă dincolo de jumătatea liniei ce uneşte Woodcote şi Copse a fost vizibil, Mercedes-ul arătȃnd pentru cȃteva secunde într-o altă ligă. Max Verstappen ar fi putut proceda şi el într-un mod diferit fată de Sprint Race, dar nu a făcut-o, înclinat să creadă că adversarul său nu va încerca pentru a doua oară în acelaşi loc.
Dacă în ziua precedentă încercase să treacă pe exterior şi se pliase, acum i-a livrat o simulare a aceleiaşi manevre, pentru ca apoi să se insinueze pe interior. Au urmat cele cȃteva momente critice ce au generat un accident discutat în diferite chei şi de cele mai multe ori în funcţie de preferinţele personale ale opinantului, fără legătură cu regulamentul în vigoare sau faptele luate cadru cadru. Evident şi fără acces la telemetrie. Ajutat din nou de ERS, Verstappen s-a păstrat permanent în faţa lui Hamilton, chiar dacă la momentul acroşajului nu era cu mult mai în faţă. Din momentul în care campionul se insinuează pe interior se poate observa cum Max se uită în oglinda retrovizoare şi apoi trage de volan spre stȃnga, infirmȃnd afirmaţiile rivalului ce a susţinut că olandezul nu i-a lăsat spaţiu. Apoi, fiind în faţă, pilotul Red Bull a virat dreapta, pentru a nu rata apexul virajului. Hamilton se dusese în acel punct mult dincolo de limita circuitului, fiind la peste 2m de marginea pistei. Asta a fost hotărȃtor în decizia luată de stewarzi. Olandezul nu a vrut să cedeze, Hamilton a observat prea tȃrziu că acesta nu o va face şi a redus din viteză (conform datelor de telemetrie), dar era prea tȃrziu. Linia largă pe care se înscrisese, dincolo de apex şi fizica elementară(sunt forţe de 5G în acel viraj abordat la peste 285km/h) l-au aruncat înspre stȃnga, roata sa stȃnga faţă agăţȃnd roata spate dreapta a Red Bull-ului. Monopostul austtriac a fost aruncat cu o forţă extraordinară în peretele de pneuri, impactul fiind cuantificat la 51G. Ambii piloţi ar fi putut face ceva pentru a evita accidentul. Verstappen i-a oferit spaţiu iniţial, apoi a crezut că Hamilton va face un pas înapoi, virajul fiind al său, adică al celui din faţă. În postura celui care îşi joacă ultima carte, campionul a mers pe totul sau nimic, a înţeles prea tȃrziu la ce duce înlănţuirea celor două abordări fără menajamente şi a luat puţin piciorul din acceleraţie. Sub incindenţa regulamentului în vigoare şi a Codului Sportiv Internaţional (cap. IV, art. 1 şi urm.) stewarzii l-au penalizat just pe Lewis Hamilton, considerȃnd că vina acestuia este “preponderentă”, chiar dacă Max a avut şi el o mică vină (în sensul că se putea plia, evitȃnd contactul). “Maşinile 33 şi 44 au intrat în virajul 9 cu maşina 33 fiind în faţă, iar maşina 44 puţin mai în spate şi pe interior, cităm din decizia nr.50/18.07.2021. Maşina 44 era pe o linie ce nu atingea apexul virajului , cu spaţiu disponibil pe interior. Cȃnd maşina 33 a luat virajul, maşina 44 nu a evitat contactul (deşi avea spaţiu în dreapta-n.n.) şi pneul faţă al maşinii 44 a făcut contact cu pneul dreapta spate al maşinii 44. Maşina 44 este considerată a fi vinovată”. Pe scurt, dacă Hamilton era la limita pistei şi nu mai avea unde să se ducă spre dreapta sau ar fi fost în faţa lui Verstappen, nu primea probabil penalizarea." Bernd
acu', la rece, parca o vina se poate identifica atat la Horner cat si la Marko, asta pentru faptul ca n-au vrut sau, cine stie, poate chiar n-au fost capabili sa domoleasca din admirabilul entuziasm al olandezului intr-o cursa speciala ca incarcatura (pe teren propriu) si-n circumstante atipice ultimelor sezoane la jumatatea sezonului(- 33 de puncte in clasament) pentru @44.....
sunt 25 de puncte foarte mari pierdute de Max, poate ca trebuia pregatit astfel incat sa-si insuseasca chiar sa cedeze deliberat pozitia la un moment dat (primul loc in Copse pe Silverstone), chiar daca Max avea prim-planul in acel viraj si aflandu-se indubitabil pe trasa care genera o viteza superioara de parcurgere, musai ca si cu un aparent neonorant loc doi dupa primii km parcursi, chiar si cu un loc doi dupa cei 300 km, olandezul mentinea un avans extrem de confortabil, cca 25 de puncte in clasamentul provizoriu....
...iar ce-i mai greu de-abia de-acum incepe pentru Max in lupta sa pentru coroana suprema, un mediu complet necunoscut lui Verstappen, acela al curselor cu adevarat decisive, un cadru -a doua parte a sezonului- in care musai ca novicii fac cunostinta doar cu esecul....
https://www.eurosport.ro/formula-1/british-grand-prix/2021/reactia-lui-lewis-hamilton-dupa-victoria-din-grand-prix-ul-marii-britanii-ce-i-a-transmis-lui-versta_sto8425487/story.shtml
Acum privind teoretic, dupa regulament, Masi probabil are dreptate, pai si atunci, de ce doar 10 s penalizare? Prea putin, aproape nimic as spune, trebuia cel putin o trecere pe la boxe( fara schimb de gume) daca nu chiar o descalificare. Pai e Hamilton vinovat sau nu? 10s a luat si Perez pt clinciurile la limita cu Leclerc, fara abandon.
Oricum, Hamilton a cam tot lasat spatiu sa faca ce vrea lui Max anul asta, de data asta a zis nu, a stiut si cum sa o faca, putea sa iasa si el, dar a avut noroc la.viteza aia.
Pt cine il acuza pe Leclerc ca a cedat usor, se cam insala, avea gumele la minim, cred ca orice masina din primele 6 il depasea, daca nu era in Corpse, era sigur pe zona DRS, nu a avut gume sa tina virajul , in 2 ture Hamilton a pus 4.5 secunde, a gandit ca e mai bun un loc 2 decat nimic.
https://www.motorsport.com/f1/news/masi-teams-agreed-that-penalties-dont-reflect-consequences-of-incidents/6633598/
care-i valoarea exacta? .....160km/h?!? 170km/h?!?...
...poate 180 km/h?!?
https://youtu.be/QtDPQQQWP_M?t=4
https://m.ziare.com/lewis-hamilton/lewis-hamilton-scandal-accident-formula-1-max-verstappen-1691078
Daca erati in locul olandezului, cum ati fi procedat ca sa-l evitati pe cel care vine din spate si pune botul pe trasa ideala?! Varianta corecta este: cum a evitat Leclerc in turul 50, nu?
Ma refer la faptul ca daca Verstappen si-ar fi dat seama ca Hamilon isi va baga roata, ar fi putut face ceva, in mod sigur, ca sa evite abandonul, putea sa cedeze si sa faca loc, era mai bine decat sa iasa in decor. Doar ca fiind primul in curba s-a bazat pe faptul ca cel din spate va juca corect.
Repet, nu sunt fan Hamilton, ba un pic din contra, consider ca cele 6 titluri din era hybrid se datoreaza mai mult de 50% masinii, proprii echipe si ordinelor de echipa, dar pana la urma ii sunt contorizate si asta e.
Da , a venit din spate cu botul masinii pe trasa ideala, dar asta e scopul, trasa ideala; amandoi au avut spatiu de evitare, Max stanga, Ham spre interior, dar amandoi au vrut acea trasa.
Daca Max lasa un pic de la el oricum ramanea in fata, pt ca intrase in gaz, avea gume, in timp ce Ham ciupise un pic frana cu rotile usor spre dreapta, si ce mai urma nu vom sti niciodata( la fel ar fi vrut si Leclerc, dar nu a avea gume sa tina virajul in gaz pe exterior, fara sa prinda apexul).
Eu zic ca , cam asta vom vedea tot anul, clinciuri la limita, si sincer, chiar imi place, asta e racingul adevarat, nu depasiri cu RDS .
Daca era "masina potenta", sigur Max se distanta de Hamilton suficent ca sa nu aiba loc evenimentul, deci eu zic ca masina n-a fost ce trebuia. Sau, masina era OK insa updatele adus de Mercedes (ceva smecherie la podea) a facut diferenta. Oricum, Max cred ca e deja in simulator si trage tare pentru Hungaroring - neaparat victoria !!!
auzi nesabuitule, daca institutiile statului n-ar vegeta si la aceasta ora, tie-ti trebuie aplicate macar cateva sute de ore de munca in folosul comunitatii dupa smintelile pe care nu ti le-ai refuzat....
daca telemetria confirma faptul ca vietatea44 a avut cea mai mare viteza de intrare in Copse taman in primul tur al cursei dintre toate cele 52 de treceri prin respectivul viraj (monopostul fiind cel mai greu cu putinta, pneurile departe de fereastra optima de operare imediat dupa start) atunci recomandarea lui Helmut Marko, suspendarea pentru o cursa a gagatului, n-are de ce sa mai fie catalogata o eculubratie, o solutie rostita la cald pentru a pedepsi asa cum se cuvine infamia....
...releva fara putere de tagada faptul ca gagatul&Benz AMG au avut o agenda clara, si-au pregatit savarsirea acestui act barbar in cele mai mici detalii, eliminarea rivalului direct printr-o manevra josnica si, cei impardonabil, un atentat cert la integritatea corporala a celui care inca creaza dificultati in obtinerea altui titlu mondial....
doar ca culpa majora este la cei care-ar trebui sa faca ordine, la cei care-ar trebui sa disciplineze acest potlogar sadea de multi ani, COMISIA TEHNICA a FIA fiind de prea multe sezoane doar un apendic util al celor din Brackley, o jucarie agreabila/folositoare pentru Toto Wolf, interventia fatisa a lui Toto la membrii comisiei tehnice inaintea ca acestia sa ofere ridicola penalizare de 10 secunde confirmandu-mi inca o data ca Benz AMG Petronas controleaza in cele mai mici detalii Marele Circ...
Mirceo84,
am deplina convingere ca n-ai inteles mare lucru, tocmai de aceea nici n-am pretentia sa-ti oferi tie insuti un raspuns decent la intrebarea:
e onest(corect), moral n-am de ce sa mai amintesc, ca gagatul sa fie castigatorul UK-GP dupa ce-a *izbutit* sa realizeze in primii km ai cursei???
P.S. sper sa nu te influenteze Toto Wolf cu raspunsul, acesta nerefuzandu-si o alta mostra clasica de mitocanie: "A win is a win"
PPS. nu-i asa ca tu nu esti un individ influentabil?:-)))
https://twitter.com/F1/status/1417555405597642754?s=19
https://youtu.be/t0o_eESA7HM
Însă "o imagine face cât o mie de cuvinte".
Gata, am inteles.
Proportional cu ce? Deciziile comisarilor se iau in functie de ce se intampla pe pista, nu de urmari. Toate echipele au fost de acord cu lucrul asta, inclusiv RB.
Sa lase masina in understeer? :)) Ai idee ce inseamna understeer si de ce in cazul respectiv masina a avut acel comportament subvirator? Crezi ca aia pe pista sunt pe Nintendo Wii?
Gata, am înțeles ce vrei tu sa spui. Mai ai puțin și te închini la Răducan. Oricât de informat ar fi, omul nu deține adevărul absolut. Raikkonen a primit 20s in Austria. Părerea mea este sa interzica penalizările, din moment ce ei spun că nu sunt relevante. Cursa a fost în Anglia, acasă la Hamilton, totul s-a făcut cu mănuși. Sunt fericit pentru Alonso, a demonstrat că încă este la un nivel foarte înalt. As vrea sa ii aduc aminte lui @Lol, despre afirmațiile pe care le făcea, sustinand că Ocon "va șterge pe jos" cu spaniolul. Uite că nu e chiar așa.... Cat despre tine.... Daca îți convine limbajul de o superioritate ieșita din comun a lui Răducan și atitudinea lui, nu ai decât.... E umilitor sincer, sa postezi doar ideile unui singur om....Sau poate greșesc eu...
Păi aici este prostia, că nu se ține cont de urmări ! Și care sunt urmările pentru Verstappen și Red Bull ? Cel puțin 18 puncte pierdute în ambele clasamente, plus cheltuielile legate de refacerea monopostului, în condițiile unui buget limitat ! Și nu mai pun la socoteală motorul, care dacă va fi schimbat, reprezintă un motor pierdut pentru Max, implicit un dezavantaj major. Pentru că nu mai are dreptul la altul nou ! Și toate astea din vina cui ? Din vina lui Max, sau a Red Bull ? Nu, din vina lui Hamilton, vină recunoscută prin penalizarea primită ! Și atunci, ți se pare normal să nu se țină cont de urmări ? Păi in stilul ăsta poți să-ți ciupești rivalul în fiecare cursă, ca să-l trimiți in zidul de pneuri, cu prețul unei penalități de 10 sec ! Exagerez, dar se poate ! Și dacă se poate așa ceva, de ce nu ai lua măsuri punitive mai dure ? De exemplu reintroducerea celebrului stop and go, că minim al unei penalizări cu timp ! Sau cei găsiți vinovați, să fie puși la plata daunelor produse !
În orice caz, actualul sistem de 5-10 sec este de tot râsul, atât timp cât Mercedes și Red Bull sunt cu 1-1,5 sec mai rapizi pe tur decât restul lumii.
Astea sunt regulamentele in vigoare. Crezi ca "ciupeala" asta o fac pilotii in mod intentionat la vitezele respective? Crezi ca ciupeala asta e o stiinta exacta si ciupitorului nu i se poate intampla nimic? Mai era unul pe aici de zicea ca Bottas si Russell s-au lovit la 300km la ora ca sa-l ajute pe Hamilton. Sunt alti piloti ca Senna sau Schumacher care si-au scos adversarii in mod intentionat din cursa si sunt legende, asa ca incidentul dintre Ham si Max face parte din grupa mica. Daca vor sa schimbe regulamentul, sa-l schimbe, momentan cazurile se judeca dupa cel in vigoare.
Nu ma inchin la nimic, nu sunt prostul unul religii, cu atat mai putin al unul alt om. Parerea ta conteaza fix o ceapa degerata atunci cand vine vorba de schimbarea regulamentelor sau nu. Le schimba cine are autoritate. Cat despre manusile despre care vorbesti, sunt la fel de intemeiate ca si povestile de le spuneai pe aici, cum ca McLaren l-a sabotat pe Alonso.
Pai demonstreaza că nu e așa... Până acum, cam asta a reieșit. Și nu era vorba de religie aici, sau de anul lui Alonso la McLaren...Pui niste lucruri într-un anumit context, ca sa îți iasă ție argumentul.Faci niste paralele...Este evident că noi muritorii de rând, nu avem nicio putere de decizie.
Daca imi spui si la ce te referi, e posibil sa am un raspuns. De obicei cand scriu ceva aici, nu-l fac pentru ca mi se pare mie ceva, sau mi-as dori eu ceva sau nu, ci strict legat de regulament. Eu nu vin cu supozitii si comparatii trase de par. Iar tu sau altii nu trebuie sa credeti ceea ce scriu eu, dar daca ai/aveti argumente si nu supozitii, oricand dialogul va fi interesant.
Apari in 90% din cazuri cu ce spune Răducan. Ok, nu pot sa zic că unele lucruri nu sunt adevărate, dar uneori omul greșește grav. E off topic, dar să îți dau un exemplu: a făcut la un moment dat pe un alt site (de unde îți iei tu stirile), un top al piloților de GP. Și la un moment dat, l-a pus pe Bernie Ecclestone pe locul 5, fabulând și imaginandu-și ce se putea întâmpla dacă își continua cariera de pilot. Pe Senna l-a pus pe locul 7. Când i s-a atras atenția, l-a șters pe Bernie și a modificat un pic topul. Tu, îți iei știrile de la el, și de la site-ul respectiv. Bine, nu e nimic rău în asta. Da' nu poți avea pretenția că ai dreptate in marea majoritate și că restul sunt total pe lângă subiect. Tu iei "la mana", toate știrile și comunicatele oficiale. Însă acestea uneori deformează realitatea. Trebuie sa te uiți pe mai multe surse, ca sa îți poți face o imagine de ansamblu, ca să poți vedea lucrurile cu ochii tai, nu cu ochii altora. Împărțind oamenii în categorii după bunul tau plac, nu devii mai inteligent sau mai informat. Sper că limbajul meu nu e agresiv pentru tine. Cu stima!
Marea majoritate a informatiei o iau de pe situri externe pentru ca sunt mai competente si mai rapide. Informatiile pe care le iau, le si filtrez, pentru ca mama si tata nu au crescut un imbecil. Daca ceea ce scriu eu aici conincide cu ce scrie Valentin (desi nu am pretentia de a cunoaste fenomenul nici macar 10% din cat il stie el), poate ca e vreun sambure de adevar in ceea ce scriem.
Dar cum ziceam si mai sus, eu nu scriu supozitii, scriu ceea ce citesc si gandesc, ceea ce e scris in regulament sau pe langa el, ceea ce spun oamenii competenti din F1. Eu nu o sa scriu niciodata ca spre ex Leclerc a dat o declaratie pentru ca ii era frica de Hamilton. E cel putin hilar sa vin cu astfel de lucruri mai ales ca dupa ce Max l-a dat afara de pe pista pe monegasc, ultimul i-a platit-o cu aceeasi moneda olandezului, cum la fel nu imi fac griji ca lui Hamilton ii tremura chilotii acum pentru ca nu stiu ce ii va face Max.
Banuiesc ca tu crezi ca, atunci cand intri in curba prea tare, te mai poti baga puutin si pe contrasens...