Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei se anunța încă de la început unul de neratat. Mai ales pentru Lewis Hamilton și Max Verstappen, cei doi pretendenți la titlu, care au venit pe circuitul Jose Carlos Pace despărțiți de 19 puncte în clasamentul general.
HAMILTON, DESCALIFICAT DIN SESIUNEA DE CALIFICĂRI
Fiind un weekend cu etapă de sprint, sesiunea de calificări a avut loc vineri, iar Lewis Hamilton a încheiat-o pe prima poziție. În urma unor nereguli găsite de FIA la aripa spate/sistemul DRS, campionul mondial en-titre a fost descalificat și a pornit în cursa de sprint de pe ultima poziție.
În cele 24 de tururi, Hamilton a câștigat 15 poziții și a încheiat, astfel, pe locul 5. Desigur, avea o penalizare de 5 poziții pe grilă pentru schimbarea motorului termic, astfel că în cursa de duminică a pornit de pe 10.
Colegul său, Valtteri Bottas, a plecat din pole position, dar Max Verstappen a avut interiorul în primele două viraje și a preluat conducerea cursei. Bottas a ieșit larg în virajul 4 și a pierdut și poziția a 2-a în favoarea lui Sergio Perez.
De pe locul 10, Hamilton a câștigat trei poziții la start, iar apoi a ajuns pe 6 după ce l-a depășit pe Sebastian Vettel. A urmat Carlos Sainz și, în turul 4, a trecut și de Leclerc, ajungând astfel pe 4. Un tur mai târziu, Bottas l-a lăsat să treacă, astfel că britanicul a ajuns pe locul 3.
Tot în turul 4, Yuki Tsunoda și Lance Stroll s-au acroșat în virajul 1.
Din cauza bucăților de carbon rămase pe circuit, cursa a fost întreruptă de apariția pe pistă a Safety Car-ului. Cursa a fost reluată în turul 10, iar Leclerc a încercat, fără succes însă, să treacă de Bottas.În turul 12, cursa a fost din nou întreruptă, de această dată de un Safety Car Virtual, după ce Mick Schmacher a rămas fără aripa față în urma unui duel cu Kimi Raikkonen.
Steagul verde a fost fluturat trei tururi mai târziu. Max Verstappen a rămas pe 1, dar Sergio Perez avea să piardă, dar nu fără luptă, poziția a doua în favoarea lui Lewis Hamilton.
ÎNCEPE LUPTA PENTRU PRIMA POZIȚIE
Pneurile lui Verstappen nu mai rezistau mult. Chiar și așa, Hamilton a fost primul (dintre cei doi) care a intrat la boxe, în turul 27, și a ieșit pe circuit pe pneuri hard și pe poziția a 6-a. Olandezul de la Red Bull a intrat un tur mai târziu și a ieșit în fața britanicului, chiar dacă distanța dintre cei doi era una destul de mică (1.6 secunde).
Bottas avea lupta sa cu Perez, pentru locul 3. Una pe care a câștigat-o finlandezul, după ce a profitat de încă un Safety Car Virtual, în turul 30, a intrat rapid la boxe și a ieșit mult în fața lui Perez.
Distanța dintre Verstappen și Hamilton se păstra la o secundă. Olandezul a intrat la boxe în turul 41, Mercedes l-a chemat la boxe pe Bottas un tur mai târziu, iar Red Bull a făcut același lucru cu Perez.
Hamilton a oprit în turul 44 și a ieșit pe circuit la 1.5 secunde în spatele lui Verstappen.
Patru tururi mai târziu, Hamilton s-a apropiat de Verstappen și a încercat o depășire în virajul 4. Ambii piloți au ieșit larg, iar pilotul olandez și-a păstrat poziția.Lupta pentru prima poziție s-a întețit și, în turul 58, Hamilton a mai încercat o dată să treacă de Verstappen. Și de această dată, olandezul a rezistat eroic. Până la urmă, un tur mai târziu, a cedat poziția după ce Hamilton a beneficiat de DRS pe linia dreaptă și a preluat conducerea în virajul 4.
Imediat, a pus câteva secunde bune între el și Verstappen. Cu 10.4 secunde în fața olandezului de la Red Bull, Lewis Hamilton a trecut primul linia de sosire. Verstappen a terminat pe 2, iar Valtteri Bottas a completat podiumul.
Sergio Perez a încheiat pe 4 ( și a primit punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur), iar restul topului 10 a arătat cam așa: Charles Leclerc pe 5, Carlos Sainz pe 6, locul 7 a fost ocupat de Pierre Gasly, Esteban Ocon pe 8, Fernando Alonso pe 9, iar ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Lando Norris.
În urma cursei din Brazilia, diferența dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton s-a redus la 14 puncte. Următoarea cursă este cea din Qatar, o premieră pentru Marele Circ.
.....determinat in ce, snapanule?!?
...sa incalci grosolan limitele circuitului in virajul4 (+5, 6, poate chiar 7 metri!!! in afara liniei albe) la depasirea propriului coechipier, moment in care, culmea, te aflai pe interiorul respectivului viraj iar Sainz a franat inaintea ta(pe exterior) fara sa-ti perturbe in vreun un fel iesirea din virajul4?!
...unde-i Masi in aceasta speta clara?!?
...doar ca, culmea sfidarii in ascunderea fraudelor perene ale acestui Arsenie Boca al F1, comisia tehnica FIA n-a avut decenta nicimacar sa noteze aceasta noua potlogarie a monegascului oferita inca din primul tur, daramite s-o sanctioneze asa cum se impunea....
https://youtu.be/lYZ139zdQeo?t=25
L'echec: "Am avut un prim tur bun și apoi a fost doar problema de a gestiona bine anvelopele pentru a ajunge până la capăt."(Autosprint)
...care capat, L'echecule?!?..care capat?!
...nu ti-a trecut prin cap ca tocmai fanii Ferrari sunt la capatul rabdarii in ceea ce priveste propria-ti mediocritate, propriile-ti mize mici, asta fiindca fara sa beneficiezi de 1 x SC + 2 x VSC la Sao Paulo, iar deveneai "ocrotitorul suprem" al propriului propulsor(-1 lap).....
Red Bull trebuie sa extraga mai mult din monopost alfel vor avea probleme avand in vedere ca vin circuite cu linii drepte consistente.....
Daca este adevarat, campionatul este transasat ferm in favoarea lacomului T. Wolf! Nu ai cum sa faci fata unui monopost cu o asemenea viteza. Am vizionat sute de curse de formula 1 dar niciodata nu am vazut o asa mare diferente de viteza. E clar ca MB au venit cu o smecherie ceva.
Vanitatea
E un fel de nebunie
Generată de trufie,
O ambiție deșartă
Ce te-mpinge-ades la ceartă.
E-o neghioabă semeție,
Insolență, făloșie,
E orgoliu, 'nfumurare,
E orbire, îngâmfare,
Fudulie, aroganță,
Ce-o arăți cu nonșalanță,
Uneori obrăznicie
Deseori zădărnicie,
Este o deșertăciune,
Lipsită de înțelepciune.
Vanitate, vanitate,
Tu-mpingi omul la păcate!
Ia vezi Bottas a folosit DRS-ul cand te referi la asta?
Ia vezi cati cai putere pierde motorul Mercedes la fiecare cursa!
Tu ai impresia ca un motor care e dezvoltat pentru un monopost total diferit ca cel de anul viitor se potriveste pe sasiul de anul asta?
Constată acum în viață
Faptul trist dar și profund:
Lupți de zori la suprafață
Dar cu vorbele tale ne ștergem la...
Tu de ce crezi că Mercedes nu a contestat penalizarea (descalificarea)?
Posibil dacă contestau și se făceau alte teste să fi ieșit la iveală altele.
Pe de altă parte ori sunt eu în urmă, ori nu au fost obligați să modifice aripa spate.
N-auzi ca e ceva necurat?
Așadar stai liniștit, poate el să mai câștige și alte 10 titluri că de fapt mai rău își face: își pătează imaginea. Îl compar cu un C.Ronaldo care după calcule ar fi înscris mai multe goluri decât Messi și primește "Balonul de aur", dar dacă le-ai analiza golurile toate la amândoi ai observa că Messi mai și știe să construiască și să înscrie din propriile faze de atac față de C.Ronaldo care în minim 80% de cazuri doar a primit pase de gol.
Așadar cine e mai de valoare?
Eu chiar cred că aici găsești mulți oameni informați, pentru care plenumul nu reprezintă o noțiune abstractă și care ține doar de F1. Excepție fac poate doar cei care postează numai pentru bășcălie, mai subțire sau nu, sau pentru cei care-și revarsă umorile, gen "L'echec".
Comparația ta cu fotbalul nu merge. Aici piloții fac același lucru pe când la fotbal fiecare post e diferit. CR7 este atacant, Messi e mijlocaș. Teoretic mijlocașul creează faze pentru atacant. Messi a înscris multe goluri datorită valorii lui dar și datorită faptului că Barcelona juca fără atacant de careu (vârf).
Cât despre cursă au fost deștepți cei de la Mercedes să facă schimbările în Brazilia. Practic cu excepția primelor viraje (dar și acolo se intra cu viteză) mai mult de jumătate de circuit e o linie dreaptă. Dar la cum a arătat mașina lui Hamilton tare îmi este că sezonul e deja încheiat
Cum în fotbal "gorila" aia care urlă după fiecare gol datorat în cea mai mare parte a unei pase din partea coechipierului, la fel și britanicul a obținut și obține multe victorii cu ajutorul lui Bottas încetinit în cursă sau ținut la boxe secunde bune fără nici o mișcare astfel încât să-i ofere britanicului un loc în fața sa, etc.
Plătesc eu din salariu dacă aveți nevoie de un control la oftalmologie și de ochelari! ;)
Pentru un pilot este ca și cum toți jucăm baschet, dar coșul la care aruncăm este unul diferit.
Cei de la Mercedes joacă la un coș de baschet mult mai larg decât ceilalți. De asta noi pierdem mereu. Și noi suntem profesioniști, ne antrenăm, ne riscăm viața, dar suntem cu un tur în urma lor în fiecare weekend.
Se uită lumea la televizor și vede că o mașină depășește alte două în linie dreaptă! Este singurul sport în care se întâmplă asta. Poate că noile reguli de anul viitor vor face acest sport mai echilibrat”.
Restul e poveste...
Dar comparativ cu Honda, cȃnd ambele motoare sunt noi plusul Mercedes se traduce prin 10CP la care se adaugă acele mici boosturi rezultate din manipularea inteligentă a plenum-ului unic. Cum nici V6-ul din spatele monopostului lui Max nu mai e nou (avea circa 2500km parcurşi înainte de cursa braziliană), datele au indicat un deficit de 18-20CP pentru unitatea japoneză. Dacă luăm în considerare pierderea de putere a V6-ului Honda datorată uzurii (apreciată intern la 4-5CP), ecartul este peste cel uzual precizat mai sus. O presupunere avȃnd şanse certe de a fi validă ar fi că motorul german a fost rulat în cel mai extrem mod posibil, accesȃnd şi acea mică rezervă de cȃţiva cai pe care o are orice motorist. Cifrele din toate punctele de măsurare al vitezelor de vȃrf arată ascendentul propulsorului german.
Speedtrap: Hamilton 327.5km/h, Verstappen 318.3km/h; trecerea liniei de sosire: Hamilton 323.8km/h, Verstappen 316.1km/h. Cȃştig pentru britanic pe zona de accelerare în pantă de la linia de sosire pȃnă la speedtrap: 3.7km/h. Cȃştig Verstappen: 2.2km/h. La capătul Reta Oposta (a doua zonă DRS): Hamilton 323.9km/h, Verstappen 320.6km/h. Bottas, cu un motor aflat la al treilea GP, a avut şi el întȃrzieri semnificative: 322km/h în speedtrap, 320.3km/h la trecerea liniei de start sosire, 322km/h la capătul Reta Oposta. Timpul de parcurgere al celor două zone DRS a fost cu 0.2s mai slab pentru finlandez."
Apreciez multe comentarii ale tale pentru că sunt pertinente.
Înțeleg că ești fan Messi și îl urăști pe CR7, dar mă repet fotbalul e altceva decât F1.
Nu poți compara un atacant cu un mijlocaș; poți face comparația între 2 atacanți sau între 2 mijlocași dar niciodată între ei. Plus că acolo funcție de calitățile fizice și tehnice comparația nu merge câteodată nici măcar între atacanți sau între mijlocași.
Acum am înțeles unde e hiba de regulament speculata de Mercedes. Mulțumesc pentru explicații.
Până la urmă vina nu aparține Mercedes ci a celor care au lăsat portița în regulament. Mercedes să fi fost prosti să nu profite.
Deschide ochii creștine, deschide ochii creștine
Că altfel nu prea vezi bine! Sănătate-ți doresc eu ție! ;)
Explicatia nu-mi apartine. Doar am dat copy/paste.
Cu placere.
Aia e strategia echipei. Blaturi (sau omenii) sunt și la fotbal-chiar la nivel înalt. Noi vorbim de lucruri normale (care ar mai fi normale).
Întotdeauna e bine ca, contrazicerile să fie pe principii, altfel ne certăm precum preșcolarii pe jucării.
@ The Dot
Știu că ai dat copy/paste, dar informația eu am luat-o de la tine (prin acel copy/paste).
Foarte corectă postarea ta. La cele spuse de tine se mai adaugă faptul că tehnicienii Mercedes au realizat acest motor, al cincilea pentru Hamilton, cu o durată de viață de numai patru curse, ultimele rămase. Un motor extrem, adaptat unei strategii la care RBR au cam fost prinși pe picior greșit ! Și la care mi-e greu să cred că vor avea răspuns.
Nici mie nu-mi convine ce se întâmplă, dar este o vorbă: "ce nu e interzis înseamnă că e permis".
Nu inteleg de ce RBR nu au procedat la fel.
La o adica...Mercedes isi permite, pune 5 motoare in loc de 3 si aia e, cand ai o secunda pe tur fata de restul...pi si poc, pornesti de pe ultimul loc si ai turul si depasirea. Trist, toate ca toate dar fara scoaterile din cursa...cu mama motorului si nu le pasa la ce distanta sunt Mercedes atat timp cand Max iesea mereu pe 3.
Oricum Lewis nu a folosit doar 5 motoare de-a lungul sezonului, a folosit si motoarele lui Bottas, de aia saracul e la ani lumina distanta in spatele lui Lewis, prea deodata a scazut performanta lui.
daca tot te-ai ambitionat sa nu amintesti sursa, atunci ofera, din aceeasi sursa, si un detaliu care genereaza ingrijorare cu privire la partinirea de care continua sa se bucure cei din Brackley:
....flexarea aripii spate a monopostului W12 la viteze de peste 250km/h......
"Adrian Newey a mers vineri(12.11.2021) şi a purtat o discuţie neoficială cu mai mulţi oameni cheie de la FIA asupra acestui aspect. Din informaţiile care s-au scurs reiese că designer-ul britanic suspectează că partea inferioară a mainplane-ului flexează de la o anumită viteză (peste 250km/h), aceasta nefiind prinsă în cȃmpul vizual al camerei obligatorii montate acolo.":-))
"Avantajul oferit merge de la 3km/h în sus, traducȃndu-se în funcţie de lungimea liniei drepte în 0.1s pȃnă la 0.2s. FIA nu poate verifica static nivelul de flexare, e nevoie de teste mult mai complexe, poate chiar sigilarea întregului monopost care trebuie dus în laboratorul federaţiei."(pitstops)
..de ce nu se monteaza si o a doua camera, cea care sa ofere imagini concludente?
....de ce, daca nu-i posibil un unghi de filmare convenabil oferit de camera obligatorie dar e exclusa montarea celei de-a doua camere, se taraganeaza intr-atat analiza aprofundata a *complexitatii* aripii spate a W12?
...unde se afla laboratorul FIA?....pe Saturn?!?
De altfel, daca vrei sa fii impartial, nu am scris nimic despre zig zagurile pe care le-a facut Max in aparare sau ca l-a scos pe Lewis de pe pista.
Faptul ca Mercedes a mai scos un motor nou e posibil sa afecteze bugetul pentru anul viitor.
...nu-l mai amintesc pe Newey, doar ca-i suspecta pentru orice profan aceasta situatie in care se persista....
...imagini concludente oferita de camera = zero
...test aprofundat al FIA = zero
....se pot elimina extrem de facil aceste incertitudini, doar ca nu se prea doreste....
....pentru recurgerea la weaving, olandezul chiar a fost avertizat imediat, pentru scoaterea de pe pista chiar n-avem ce sa discutam, tocmai L'echec e pionierul unei manevre identice oferita inca din primul tur, manevra care l-a ajutat sa-l surclaseze pe Sainz si care nici n-a fost notata de comisia tehnica, daramite sanctionata....
comisia tehnica cum sa procedeze?!
....sa-i mai ciupeasca 5 sec lui Max fiindca Toto vrea sa-l indeparteze si de pe locul doi obtinut in Brazilia -deja Benz AMG a contestat manevra lui Max din T4(lap48), aducand, zic ei, noi informatii coplesitoare- iar L'echec sa nu bifeze nicio sanctiune, ramanand cu meritul de a detine patentul respectivei mostre de virtuozitate?!
Legat de Lecrerc sau care mai crezi tu, cine sa faca recurs, echipa acuzandu-si un pilot ca sa ii ia 5 secunde la start si sa piarda poate vreun loc in clasament, crezi ca daca era invers, nu s-ar fi intamplat similar?
Si desigur cand au fost prinsi, au fost pedepsiti, mai mult sau mai putin pe placul meu.
Cat despre roz(verde), cred ca a fost ceva de genul ca monopostul era 100% monopostul gri de anul trecut dat asa pe prietenie celor verzi
chiar in situatia foarte posibilului dezavantaj generat de modelarea regulamentului pentru 2021, Benz AMG chiar n-ar trebui sa aiba permisiunea unor foarte probabile compensari aflate in afara regulamentului....
practic, Benz AMG a ajuns sa aiba dublu avantaj ilicit provenit din propria aripa spate in calificarile cursei de sprint din Brazilia, flexarea, dar si cei 0.2mm depistati in plus(1/5 dintr-un milimetru ?! - recunosc, valoare indecenta pentru subsemnatul)
....hai sa fim seriosi, asta-i dimensiunea oferita mass-media de catre Toto, FIA n-a catadicsit nici pa' la ora asta sa vina cu un comunicat oficial privind eludarea reala a celor 85mm regulamentari, poate si pentru faptul ca FIA nu doreste sa pulverizeze si bruma aia de credibilitate pe care-o mai detine Toto.....
si, in continuare ce se-ntampla?
iata, lucrurile se aseaza, asa cum bine banuiti, in matca lor *fireasca*, dublul avantaj ilicit a fost respins categoric de FIA si musai ca drastic sanctionat printr-o retrogradare dodoloata pe grila de start a unei curse de sprint, doar ca, ce sa vezi, Benz AMG ruleaza nestingherit si-n ziua de azi, deci si-n cursele urmatoare, avand la dispozitie acelasi vechi si nou atu aflat la posteriorul W12, cel pe care FIA nu doar ca refuza categoric sa-l sactioneze, ci doar sa-l identifice....
P.S.aahhh, pai daca-l identifica, prin teste ample si complexe in vestitul laborator, poate ca ar trebui sa-l si amendeze, nu?
racefans.net/2021/11/18/verstappen-case-shows-need-for-clarity-on-drivers-forcing-rivals-wide-sainz/
racefans.net/2021/11/19/red-bull-threaten-protest-over-score-marks-on-mercedes-rear-wings-in-qatar/
1. Lewis Hamilton 1’20.827
2. Max Verstappen 1’21.282
3. Valtteri Bottas 1’21.478
4. Pierre Gasly 1’21.640
5. Fernando Alonso 1’21.670
6. Lando Norris 1’21.731
7. Carlos Sainz Jnr 1’21.840
8. Yuki Tsunoda 1’21.881
9. Esteban Ocon 1’22.028
10. Sebastian Vettel 1’22.785
11. Sergio Perez 1’22.346
12. Lance Stroll 1’22.460
13. Charles Leclerc 1’22.463
14. Daniel Ricciardo 1’22.597
15. George Russell 1’22.756
16. Kimi Raikkonen 1’23.156
17. Nicholas Latifi 1’23.213
18. Antonio Giovinazzi 1’23.262
19. Mick Schumacher 1’23.407
20. Nikita Mazepin 1’25.859
Îți dai seama ce va fi aici când va posta Costel
Dar sincer...Lecrerc si cu Perez au facut pe ei in q2, au avut softuri!
da' cum sa aiba:-))...chiar mai avea impresia careva ca L'echec o sa se metamorfozeze intr-un rob al onestitatii?!
..iata, inca o mostra clara a irefutabilitatii pseudoinocentei livrata cu aceeasi celeritate de panglicarul dovedit, Charles L'echec...
...slava Domnului, exista si oameni competenti in proximitatea acestui perpetuu aspirant la titulatura de pilot, cei care au identificat facil cauza ultimului, da' nicidecum celui din urma colaps profesional oferit de *predestinat*...
....L'echec, din dorinta de a-si depasi propriile limite, din dezirabilitatea de a mentine acelasi ritm cu Sainz, cu performanta pilotajului la Maranello in 2021, si-a siluit intr-atat de virulent monopostul pe borduri (inca din Q1) incat acesta s-a fisurat, a cedat...
... da' cat sa reziste oare un sasiu destinat intrecerilor F1 atunci cand i se solicita ciclic sa posede atuuri compatibile disciplinelor off-road?
@Aurel,
n-ai cum sa-ti camuflezi la infinit carentele pilotajului, n-ai cum sa ascunzi mereu obscuritatea profesionala taman in F1, intr-un cuvant, n-ai cum sa negi incontestabilul in ceea ce-l priveste pe monegasc:
L'echec a fost, este si va fi doar un diluat produs de marketing pentru Maranello!
Blestemele lui Costel, de pe Automarket, m-au adus aici, blestemele lui Costel........
Mașina Mercedes nu a fost la fel de rapidă ca la Interlagos, ceea ce înseamnă că vom avea un final încins.
Alonso magistral la cei 40 ani.
Tactic Mercedes cam slăbuți azi.
Și un Costel fericit
Cu tot cu senzationalul și inegalabilul Sebastian, Aston Martin se duce-n cap ! Care o fi diferenta ?
Pai daca Sainz este mai bun decat Leclerc, iar Leclerc a sters pe jos cu Sebastian, putem sa ne imaginam ce iar fi facut Sainz lui Vettelica ? Huh, nici nu vreau sa ma gandesc ...