Lewis Hamilton a câștigat pentru McLaren etapa cu numărul 11 din calendarul Formulei 1. Britanicul a plecat din pole position și nu a avut probleme, conducând cursa de la start și până la final. În ultima parte a cursei a părut că Kimi Raikkonen a găsit resursele necesare pentru a îl ataca pe Hamilton. A redus distanța față de acesta până la mai puți de o secunde, dar nu a reușit să dea un atac decisiv. Finlandezul de la Lotus a trebuit să se mulțumească cu locul doi. O cursă foarte bună a făcut și francezul Romain Grosjean, al doilea pilot de la Lotus.
Plecat de pe poziția a doua a grilei de start, Grosjean a fost primul care a încercat să se apropie de Hamilton și s-a menținut apoi în prima parte a clasamentului completând astfel podiumul. Este a doua cursă din acest sezon când ambii piloții Lotus termină pe podium.
Cursa a avut un început mai neobișnuit, primul start fiind anulat. Cauza a fost monopostul lui Michael Schumacher care a calat motorul pe grila de start. A fost nevoie de încă un tur de formare pentru ca plutonul să poată lua un start corect. Schumacher a fost împins la boxe, dar avea să aibă parte de o cursă de coșmar. Grăbit poate să plece în cursă de pe linia boxelor, Schumacher avea să fie penalizat pentru depășirea vitezei maxime la boxe și era nevoit să revină pentru un drive-trough. Din păcate pentru german, acesta nici măcar nu a reușit să termine cursa, abandonând spre final în turul 61. El și indianul Narain Karthikeyan au fost singurii piloți care nu au reușit să termine cursa de la Hungaroring.
Pneurile au jucat un rol important în Ungaria și fiecare echipă a ales o strategie diferită. McLaren a ales ca Hamilton să plece cu pneurile soft pentru ca apoi la prima oprire la boxe să îl treacă pe pneuri medii. Lotus a plecat cu soft-uri pentru Grosjean, iar la prima intrare la boxe a ales să îi monteze tot pneuri soft încercând astfel să reducă avansul față de Hamilton. Soft-urile au avantajul de a fi mai rapide și mai aderente, dar uzura intervine mai repede.
În spatele lui Hamilton și Grosjean, lupta s-a dat între Button și Vettel, dar undeva în al doilea set de opriri la boxe, Kimi Raikkonen a apărut de nicăieri. Finlandezul a plecat în cursă de pe poziția a cincea a grilei de start, a pierdut o poziție, dar l-a depășit apoi pe Alonso în timpul primului set de opriri la boxe.
A urmat un stint lung pe al doilea set de pneuri soft pe finalul căruia a mărit semnificativ ritmul. A oprit târziu și a reușit să revină pe traseu chiar în fața coechipierului său Romain Grosjean. A urmat un moment fierbinte în care finlandezul și-a confirmat porecla de iceman într-un duel fratricid cu coechipierul său în primul viraj de pe Hungaroring. Grosjean nu a fost prea fericit cu manevra lui Raikkonen, dar nu a avut ce face și a răma pe poziția a treia în cursă. Raikkonen a redus apoi substanțial distanța față de Hamilton, dar nu a reușit să se apropie suficient de mult pentru a încerca o depășire pentru primul loc în cursă. Grosjean s-a menținut pe trei până la final în ciuda unui efort târziu din partea lui Vettel, germanul reușind cel mai rapid tur din cursă chiar în penultimul tur. Alonso a încheiat cursa pe locul cinci, chiar de ziua sa de naștere. Dacă spaniolul ar fi câștigat astăzi la Hungaroring ar fi obținut victoria cu numărul 31 din carieră chiar în ziua când împlinea 31 de ani.Mark Webber a avut parte de o cursă bună reușind să urce de pe poziția a 11-a până pe locul șapte la start. Avea chiar să îl depășească pe Alonso, dar strategia cu trei opriri la boxe avea să nu dea roade, australianul clasându-se la final pe locul opt. În fața sa s-a clasat Bruno Senna, brazilianul reușind să încheie astfel un weekend în care a dovedit că poate fi rapid.
Hungaroring - Rezultate cursă
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h41:05.503 2. Raikkonen Lotus-Renault + 1.032 3. Grosjean Lotus-Renault + 10.518 4. Vettel Red Bull-Renault + 11.614 5. Alonso Ferrari + 26.653 6. Button McLaren-Mercedes + 30.243 7. Senna Williams-Renault + 33.899 8. Webber Red Bull-Renault + 34.458 9. Massa Ferrari + 38.300 10. Rosberg Mercedes + 51.200 11. Hulkenberg Force India-Mercedes + 57.200 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.800 13. Maldonado Williams-Renault + 1:03.6 14. Perez Sauber-Ferrari + 1:04.4 15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 laps 19. Petrov Caterham-Renault + 2 laps 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps 22. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps Fastest lap: Vettel, 1:24.136 Not classified/retirements: Driver Team On lap Karthikeyan HRT-Cosworth 63 Schumacher Mercedes 61 World Championship standings, round 11: Drivers: Constructors: 1. Alonso 164 1. Red Bull-Renault 246 2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 193 3. Vettel 122 3. Lotus-Renault 192 4. Hamilton 117 4. Ferrari 189 5. Raikkonen 116 5. Mercedes 106 6. Rosberg 77 6. Sauber-Ferrari 80 7. Grosjean 76 7. Williams-Renault 53 8. Button 76 8. Force India-Mercedes 46 9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Kobayashi 33 11. Maldonado 29 12. Schumacher 29 13. Di Resta 27 14. Massa 25 15. Senna 24 16. Hulkenberg 19 17. Vergne 4 18. Ricciardo 2
o cursa castigata destul de chinuit de taximetrist dar totusi castigata,
un mare BRAVO echipei Lotus si pilotilor ei la fel si pentru Vettel, Alonso aproape ca nu s-a vazut, ceilanti nu merita amintiti,
campionul de anul acesta va fi Alonso !!! pariu? :)
Vacanta acum..........
De asemenea s-a vazut astazi, si mai ales week-endul acesta situatia actuala, reala, pentru Ferrari. Cursa trecuta Alonso a fost favorizat de ploaie in calificari, perdantii acelor calificari fiind Lotus (Kimi a avut cel mai bun timp in calificari, din pacate pe pista uscata si in Q1). Vor trebui sa munceasca mult ca sa mentina pozitia 1 la general pentru Alonso.
De vazut la Spa trendul, mai ales ca Lotus par ca lucreaza serios la a pune probleme la varf. Anticipez si sper ca la Spa sa castige Kimi. Intereseante si zvonurile privind o posibila revenire la Ferrari.
O zi buna!
RedBull nu se poate compora inca cu Ferrari si McLaren.
Vettel va semna cu Ferrari in 2014 cel mai probabil ..iar Webber se va retrage si se va alege praful de RedBull.
Cat despre clasament...daca McLaren nu faceau atatea erori pana acum(pit-stops, strategii gresite(Button astazi),Spania(Hamilton)
erau pe primul loc la constructori.
Bafta!
kimi are 4 la spa, altcineva are 6. avand in vedere ca acest altcineva piloteaza momentan o caruta in loc de o masina de f1 probabil kimi va ajunge la 5 victorii:))
el...?
Cred ca locul 3 sau 4 nu este in mijlocul plutonului..si cand stii ca esti mai rapid cu softurile, iar cel din fata mai lent...si nu il poti depasi, este frustrant. Deci, te rog, adu adrgumente mai bune.
Normal ca tipa cum spui tu cand stia ca este mult mai rapid decat button si nu putea sa treaca si din cauza circuitului unde nu se putea depasi mai deloc, dar si dn cauza faptului ca RBR nu are una dintre cele mai rapide masini, astefel incat sa poata depasi pe linia dreapta .Oricum eu cred ca a fost destul de bine (aproape ajungand pe podium, daca ar mai fi avut la dispozitie turul pierdut la inceput ), avand in vedere faptul ca a terminat in fata lui alonso respectiv Webber.
Nu ma balbai, stiu ce poate.
Comentariul tau nu are nici o logica...nu ai cum sa postezi un asemenea comentariu daca urmaresti f1
m am referit ca a avut recordul cursei respective cea de duminica, nici macar nu am mentionat de recordul pistei ....