Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Ungariei

de Dragoș Băltățeanu
Duminica, 29.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a condus cursa din Ungaria de la start și până la final. Singurul care a încercat să se apropie de pilotul McLaren a fost Kimi Raikkonen, dar finlandezul a trebuit să se mulțumească cu locul doi.


Esential 1.032 secunde a fost diferența dintre Hamilton și Raikkonen la finalul cursei.
22 de piloți au fost clasați în cursa de la Hungaroring.
45 de grade Celsius a fost temperatura la nivelul pistei.
Lewis Hamilton a câștigat pentru McLaren etapa cu numărul 11 din calendarul Formulei 1. Britanicul a plecat din pole position și nu a avut probleme, conducând cursa de la start și până la final. În ultima parte a cursei a părut că Kimi Raikkonen a găsit resursele necesare pentru a îl ataca pe Hamilton. A redus distanța față de acesta până la mai puți de o secunde, dar nu a reușit să dea un atac decisiv. Finlandezul de la Lotus a trebuit să se mulțumească cu locul doi. O cursă foarte bună a făcut și francezul Romain Grosjean, al doilea pilot de la Lotus.

Plecat de pe poziția a doua a grilei de start, Grosjean a fost primul care a încercat să se apropie de Hamilton și s-a menținut apoi în prima parte a clasamentului completând astfel podiumul. Este a doua cursă din acest sezon când ambii piloții Lotus termină pe podium.

Cursa a avut un început mai neobișnuit, primul start fiind anulat. Cauza a fost monopostul lui Michael Schumacher care a calat motorul pe grila de start. A fost nevoie de încă un tur de formare pentru ca plutonul să poată lua un start corect. Schumacher a fost împins la boxe, dar avea să aibă parte de o cursă de coșmar. Grăbit poate să plece în cursă de pe linia boxelor, Schumacher avea să fie penalizat pentru depășirea vitezei maxime la boxe și era nevoit să revină pentru un drive-trough. Din păcate pentru german, acesta nici măcar nu a reușit să termine cursa, abandonând spre final în turul 61. El și indianul Narain Karthikeyan au fost singurii piloți care nu au reușit să termine cursa de la Hungaroring.

Pneurile au jucat un rol important în Ungaria și fiecare echipă a ales o strategie diferită. McLaren a ales ca Hamilton să plece cu pneurile soft pentru ca apoi la prima oprire la boxe să îl treacă pe pneuri medii. Lotus a plecat cu soft-uri pentru Grosjean, iar la prima intrare la boxe a ales să îi monteze tot pneuri soft încercând astfel să reducă avansul față de Hamilton. Soft-urile au avantajul de a fi mai rapide și mai aderente, dar uzura intervine mai repede. 

În spatele lui Hamilton și Grosjean, lupta s-a dat între Button și Vettel, dar undeva în al doilea set de opriri la boxe, Kimi Raikkonen a apărut de nicăieri. Finlandezul a plecat în cursă de pe poziția a cincea a grilei de start, a pierdut o poziție, dar l-a depășit apoi pe Alonso în timpul primului set de opriri la boxe.

A urmat un stint lung pe al doilea set de pneuri soft pe finalul căruia a mărit semnificativ ritmul. A oprit târziu și a reușit să revină pe traseu chiar în fața coechipierului său Romain Grosjean. A urmat un moment fierbinte în care finlandezul și-a confirmat porecla de iceman într-un duel fratricid cu coechipierul său în primul viraj de pe Hungaroring. Grosjean nu a fost prea fericit cu manevra lui Raikkonen, dar nu a avut ce face și a răma pe poziția a treia în cursă.

Urmareste Automarket
Raikkonen a redus apoi substanțial distanța față de Hamilton, dar nu a reușit să se apropie suficient de mult pentru a încerca o depășire pentru primul loc în cursă. Grosjean s-a menținut pe trei până la final în ciuda unui efort târziu din partea lui Vettel, germanul reușind cel mai rapid tur din cursă chiar în penultimul tur. Alonso a încheiat cursa pe locul cinci, chiar de ziua sa de naștere. Dacă spaniolul ar fi câștigat astăzi la Hungaroring ar fi obținut victoria cu numărul 31 din carieră chiar în ziua când împlinea 31 de ani. 

Mark Webber a avut parte de o cursă bună reușind să urce de pe poziția a 11-a până pe locul șapte la start. Avea chiar să îl depășească pe Alonso, dar strategia cu trei opriri la boxe avea să nu dea roade, australianul clasându-se la final pe locul opt. În fața sa s-a clasat Bruno Senna, brazilianul reușind să încheie astfel un weekend în care a dovedit că poate fi rapid. 

Hungaroring - Rezultate cursă

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h41:05.503
 2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     1.032
 3.  Grosjean      Lotus-Renault              +    10.518
 4.  Vettel        Red Bull-Renault           +    11.614
 5.  Alonso        Ferrari                    +    26.653
 6.  Button        McLaren-Mercedes           +    30.243
 7. 
Senna Williams-Renault + 33.899 8. Webber Red Bull-Renault + 34.458 9. Massa Ferrari + 38.300 10. Rosberg Mercedes + 51.200 11. Hulkenberg Force India-Mercedes + 57.200 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.800 13. Maldonado Williams-Renault + 1:03.6 14. Perez Sauber-Ferrari + 1:04.4 15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 laps 19. Petrov Caterham-Renault + 2 laps 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps 22. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps Fastest lap: Vettel, 1:24.136 Not classified/retirements: Driver Team On lap Karthikeyan HRT-Cosworth 63 Schumacher Mercedes 61 World Championship standings, round 11: Drivers: Constructors: 1. Alonso 164 1. Red Bull-Renault 246 2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 193 3. Vettel 122 3. Lotus-Renault 192 4. Hamilton 117 4. Ferrari 189 5. Raikkonen 116 5. Mercedes 106 6. Rosberg 77 6. Sauber-Ferrari 80 7. Grosjean 76 7. Williams-Renault 53 8. Button 76 8. Force India-Mercedes 46 9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Kobayashi 33 11. Maldonado 29 12. Schumacher 29 13. Di Resta 27 14. Massa 25 15. Senna 24 16. Hulkenberg 19 17. Vergne 4 18. Ricciardo 2

Comentarii (33)

  • Bravo McLaren! Bravo si pentru Lotus! Putin plictisitoare cursa:)
    26 10
  • Bravo Lotus-Renault, mi-ai confirmat cele spuse de mine ieri, totusi la cum s-a comportat Kimi in ultimele 15 laps-uri credeam ca Hamilton n-are sanse in fata lui. Un prim factor ce-a dus la castigarea acestor pozitii a fost strategia, dar sa nu excludem si "intarziatii" ce i-au facut pe plac unora din pilotii aflati in top 8. Cateva exemple de piloti ce-au pierdut teren din cauza acelora sunt Alonso si Button.
    19 7
  • Simona
    o cursa plictisitoare asa cum sunt toate cursele disputate in Ungaria,
    o cursa castigata destul de chinuit de taximetrist dar totusi castigata,
    un mare BRAVO echipei Lotus si pilotilor ei la fel si pentru Vettel, Alonso aproape ca nu s-a vazut, ceilanti nu merita amintiti,
    campionul de anul acesta va fi Alonso !!! pariu? :)
    32 36
  • Great Job Lewis!!!
    Vacanta acum..........
    22 27
  • Cum spuneam si ieri Kimi trebuie luat in considerare. Din pacate circuitul nu i-a permis sa termine pe locul 1, plus problema de la start din cauza careia a fost nevoit sa stea in spatele lui Alonso o mare parte din cursa. Pana la urma victorie meritata pentru Hamilton.

    De asemenea s-a vazut astazi, si mai ales week-endul acesta situatia actuala, reala, pentru Ferrari. Cursa trecuta Alonso a fost favorizat de ploaie in calificari, perdantii acelor calificari fiind Lotus (Kimi a avut cel mai bun timp in calificari, din pacate pe pista uscata si in Q1). Vor trebui sa munceasca mult ca sa mentina pozitia 1 la general pentru Alonso.

    De vazut la Spa trendul, mai ales ca Lotus par ca lucreaza serios la a pune probleme la varf. Anticipez si sper ca la Spa sa castige Kimi. Intereseante si zvonurile privind o posibila revenire la Ferrari.

    O zi buna!
    25 6
  • ady1671
    Din cate imi aduc eu aminte Kimi e regele Spa-ului (6 victorii pana acum asta daca nu ma insel) deci astept sa-l vad pe primul loc in urmatoarea cursa si sincer sa fiu cred ca si azi merita sa castige (sigur ar fi facut-o daca avea parte de un circuit mai permisiv unde depasirile sa fie cu adevarat polsibile). Oricum o cursa buna pentru cei de la Lotus care se pare ca vor deveni ceea ce au fost candva in formula 1;adica unul din cei 4 mari (alaturi de McLaren,Ferarri si Red Bull).
    17 4
  • Deci n-am cum sa nu ma oftic!!!Iar atat de aproape de victorie si totusi n-a fost sa fie.Pacat,felicitari lui Hamilton a mers fara greseala,pentru asta jos palaria,Kimi de asemenea a mers la fel doar ca daca ar fi plecat din prima linie altfel stateau lucrurile pentru ca si daca pleca de pe 3-4 tot la fel era o procesiune,datorita ultimului viraj unde amandoi aveau o iesire buna si de aceea nu ajuta nici Kers si nici DRS.Pacat de Ferrari ca nu au fost la victorie,dar Alonso pleaca lider in vacanta si e de apreciat lucrul asta cu monopostul care il are a facut lucruri mari(ajutat si de natura si noroc)dar are si meritul si talentul lui.Red Bull in sfarsit li s-au cam dus aripile si Vettel devine tot mai enervant prin radio comnunicatiile si reactiile care le are cand nu castiga si nu e cel mai rapid.Urmeaza Spa unde eu unul sper ca in sfarsit sa se sparga Gheata,dupa care un Iceberg si un Iceman :).Toate cele bune.
    15 5
  • @ady 1671

    RedBull nu se poate compora inca cu Ferrari si McLaren.
    18 16
  • compara*
    3 16
  • Vreau sa intreb si eu ceva am vazut ca dupa ultimul schimb de pneuri la monopostul lui Hamilton ledul de la spatele masinii licarea pe cand la Kimi sau altele nu.Stie cineva dece oare?Mersi anticipat.
    8 1
  • O cursa interesanta dar cu putine depasiri pe pista.Hamilton a meritat sa castige fara doar si poate aceasta cursa dar mai are mult de lucrat pe viitor.Cred ca anul acesta Alonso,hamilton sau Raikkonen se bat la titlu mondial.Urmeaza o pauza de 5 saptamani dar sunt convins ca la Spa si la Monza va fi cu adevarat spectacol.Vacanta placuta tuturor.
    12 2
  • @Davidenko, ce vrei sa spui prin "RedBull nu se poate compara inca cu Ferrari si McLaren", ca Red Bull e mai slaba decat Ferrari si McLaren? Nici clasamentul nu-ti arata cine-i cel mai bun sau pe motiv ca "orice cioban isi apara oaia" tu te prefaci ca nu stii pic de matematica?
    12 6
  • @IonutFerrari, am observat si eu asta la Hamilton si imi lasa impresia ca in momentul acela ploua(insa nu a fost asa). Daca ar fi plouat s-ar fi folosit pentru ca celui din spate sa-i fie mai usor a-l observa in ciuda cantitatii mari de stropi de apa aflata in aer, fie din cauza ploii fie din cauza pneurilor acelui monopost. Sincer nu stiu motivul pt.care licarea in acel moment.
    10 1
  • 3 Sezoane nu se pot compara cu istoria pe care o au Ferrari si Mclaren in spate.In curand RedBull va disparea la fel ca Brawn Gp.
    Vettel va semna cu Ferrari in 2014 cel mai probabil ..iar Webber se va retrage si se va alege praful de RedBull.

    Cat despre clasament...daca McLaren nu faceau atatea erori pana acum(pit-stops, strategii gresite(Button astazi),Spania(Hamilton)
    erau pe primul loc la constructori.

    Bafta!
    14 17
  • @adi1671
    kimi are 4 la spa, altcineva are 6. avand in vedere ca acest altcineva piloteaza momentan o caruta in loc de o masina de f1 probabil kimi va ajunge la 5 victorii:))
    20 3
  • Adevarat o cursa deloc frumoasa !Felicitari lui kimmi care intradevar a avut o strategie buna si un pilotaj exceptional!Si sa nu va mai aud cu Red Bull are cea mai buna masina nu este deloc adevarat din contra au una dintre cele mai putin permormante masini !Un tur (cel pierdut la inceputul cursei )l-ar fi adus cu siguranta pe Vettel pe podium!Asteptam imbunatatiri de la Red Bull care se pare ca vor veni si bineinteles o victorie la Spa !
    14 8
  • Ce spune Davidenko este perfect adevarat. Daca ne referim strict la istorie si traditie, red Bull este inca departe de Ferrari,Mc Laren sau Williams si cu siguranta nu vor petrece in F1 atatea sezoane precum cele 3 mari echipe, insa nu trebuie uitat ca deocamdata ei sunt campioni mondiali si, ca o paere strict personala, cred ca si anul acesta vor castiga. Probabil ca n-o vor face la Spa sau Monza, dar urmeaza Singapore, Coreea de Sud, India, Japonia, Brazilia, Abu Dhabi...unde eu cred ca Vettel pleaca cu prima sansa.
    4 7
  • Mi-a placut team radioul lui Vettel cand incerca sa il depaseasca pe Button (cred ca pe Button, nu mai stiu sigur....)dar stiu ca zbiera la inginerul de cursa si ii zicea..:"baieti faceti ceva!!! faceti-i ceva la masina ca nu pot sa il depasesc"...hmmm...mie imi da de gandit.Cred ca acum se vede ca RedBull nu are cea mai buna masina si vede si Vettel ce inseamna sa fii in mijlocul plutonului, sa te lupti pentru fiecare pozitie...oricum, unde vreau sa ajung este ca s-a speriat bietu' Vettel ca nu are cea mai buna masina si nu mai poate sa ia locul 1. Per-total....o cursa plictisitoare, dar cel mai important....LA MULTI ANI LUI ALONSO!!
    14 3
  • interesant si link-ul acela albastrel de la Raikkonen, oare de ce e singurel
    el...?
    2 2
  • @Modre

    Cred ca locul 3 sau 4 nu este in mijlocul plutonului..si cand stii ca esti mai rapid cu softurile, iar cel din fata mai lent...si nu il poti depasi, este frustrant. Deci, te rog, adu adrgumente mai bune.
    6 11
  • @House, iar eu iti propun sa iesi la aer liber sa te linistesti ca de nervi ai ajuns sa dai in balbaiala : "...adu adrgumente..." :))
    9 7
  • vettel se referea si la strategie cand a vorbit cu echipa sa faca ceva,adica sa faca un pit-stop in plus ceea ce si s-a intamplat dar a fost prea tarziu facut deoarece s-a depasit numai asa in acesta cursa si vb. de batalia de la varf .Tu ne spui acum ca Vettel nu se descurca in pluton ,au mai spus si altii acelasi lucru si eu cred ca e o afirmatie a unui om care nu vrea sa accepte realitatea si sunt niste oameni slabi.Ciao
    3 9
  • @marius_kji.....nu am spus ca nu se descurca in pluton...am spus doar ca acum vede ca nu are cea mai buna masina si nu ii mai este totul intins pe tava ca inainte si nu mai poate sa ia locul 1. Ma rog.....si @House....eu cred ca pentru Vettel locurile 4...7 inseamna mijlocul plutonului din echipele de top...si nu ii convine.El era obisnuit sa ia numai 1 2 sau 3.
    5 3
  • modre
    Normal ca tipa cum spui tu cand stia ca este mult mai rapid decat button si nu putea sa treaca si din cauza circuitului unde nu se putea depasi mai deloc, dar si dn cauza faptului ca RBR nu are una dintre cele mai rapide masini, astefel incat sa poata depasi pe linia dreapta .Oricum eu cred ca a fost destul de bine (aproape ajungand pe podium, daca ar mai fi avut la dispozitie turul pierdut la inceput ), avand in vedere faptul ca a terminat in fata lui alonso respectiv Webber.
    5 3
  • In afara de recuperarea lui Kimi si nesansa lui Schumi....nimic interesant,aaa,sa trec la momente amuzante convorbirea lui Vettel cu ai lui :)))) , in rest,plictiseala...ca de obicei pe circuitul ala !
    4 1
  • He was the fastest man on the track ;) fastest in P1, fastest in P2, fastest in Q1, fastest in Q2, fastest in Q3, and winning the race by beeing THE FASTEST
    6 19
  • @mircea oke oke dar recordul cursei la avut Vettel
    6 2
  • Argumente, w/e
    Nu ma balbai, stiu ce poate.
    3 3
  • @Sebastuan05
    Comentariul tau nu are nici o logica...nu ai cum sa postezi un asemenea comentariu daca urmaresti f1
    1 4
  • Dan te rog sa ma lamuresti
    2 2
  • @Sebastian05, iti explic eu: una e "fastest lap" si alta-i "record"., Vettel a stabilit doar cel mai rapid tur de pista in timpul cursei dar recordul pistei, dupa cum poti si vedea pe acest site ii apartine lui Michael Schumacher, Ferrari, 2004 (1:19.071 ). @Dan vroia sa spuna ca daca ai fi urmarit F1 ai fi sesizat ca timpii din a 3-a zi de antrenamente si cei din calificari erau mai buni fata de cel mai bun timp obtinut de Vettel in cursa, iar de aici rezulta clar ca acel timp nu este recordul pistei.
    3 2
  • @speed
    m am referit ca a avut recordul cursei respective cea de duminica, nici macar nu am mentionat de recordul pistei ....
    2 1
  • Asta se numeste salata de cuvinte care lasa intelesuri diferite in functie de cum ii este favorabil autorului acelei afirmatii. Incearca sa vorbesti mai clar si sa nu introduci termeni specifici numai anumitor lucruri, spre exemplu"recordul" intr-o F1 nu apartine unei curse ci unui piste.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru