Hamilton a reușit două tururi foarte rapide în ultima parte a sesiunii de calificări stabilind inițial un timp de 1:21.260, pe care l-a îmbunătățit apoi chiar înainte de finalul sesiunii la 1:20.953. Alături de Hamilton prima linie a grilei de start va fi completată de francezul Romain Groseaj de la Lotus. Grosjean a reușit un tur excelent spre final ce a oprit cronometrul la 1:21.366.
Sebastian Vettel a trebuit să se mulțumească doar cu al treilea timp, deși părea că are resurse să se bată cu Hamilton. Jenson Button va pleca de pe poziția a patra a grilei de start, un rezultat foarte bun având în vedere că englezul s-a luptat toată după-amiaza cu un monopost McLaren subvirator. Kimi Raikkonen și Fernando Alonso împart linia a treia a grilei de start, în timp ce Bruno Senna termine sesiunea de calificări pe locul nouă.
Colegul său de de la Williams, Paston Maldonado va lua startul chiar din fața sa.Prima parte a calificărilor disputate pe o căldură toridă nu a adus surprize majore. Au fost eliminați Daniel Ricciardo, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov, Charles Pic, Timo Glock, Pedro de la Rosa și indianul Narain Karthikeyan. Temperatura în aer a fost de 30 de grade Celsiul, în timp ce la nivelul pistei, termometrele au înregistrat 45 grade Celsius.
În a doua parte a sesiunii de calificări am putut vedea că echipa Mercedes nu s-a simțit deloc bine pe circuitul maghiar. Ambii piloți nu au reușit să treacă în Q3. Este pentru prima dată în 2012 când Mercedes reușește o asemenea contraperformanță. Nico Rosberg va lua startul de pe locul 13, în timp ce Michael Schumacher a reușit doar al 17-lea timp.
Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Ungaria - Rezultate Calificări
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m20.953s
2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m21.366s + 0.413
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.416s + 0.463
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m21.583s + 0.630
5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m21.730s + 0.777
6. Fernando Alonso Ferrari 1m21.844s + 0.891
7. Felipe Massa Ferrari 1m21.900s + 0.947
8. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m21.939s + 0.986
9. Bruno Senna Williams-Renault 1m22.343s + 1.390
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m22.847s + 1.894
Q2 cut-off time: 1m21.697s Gap * 11. Mark Webber Red Bull-Renault 1m21.715s + 0.655 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m21.813s + 0.753 13. Nico Rosberg Mercedes 1m21.895s + 0.835 14. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m21.895s + 0.835 15. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m22.300s + 1.240 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m22.380s + 1.320 17. Michael Schumacher Mercedes 1m22.723s + 1.663 Q1 cut-off time: 1m22.948s Gap * 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m23.250s + 1.456 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m23.576s + 1.782 20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m24.167s + 2.373 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m25.244s + 3.450 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m25.476s + 3.682 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m25.916s + 4.122 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m26.178s + 4.384 107% time: 1m27.519s
poate ca ar fi trecut,numai ca s-a concentrat doua tururi pe incalzirea pneurilor,si cand sa faca si el un tur mai de Doamne ajuta...i-a iesit Maldonado-n fata. Oricum...cred ca Schumi si Rosberg deja se gandesc cum va fi vremea in concediu:))
in primul rand grosjean e acolo in fata cu ham ham si vettel si s-ar putea sa fie ceva scantei la start cine stie baiatul asta e putin instabil
din pacate maine o sa ploua asa ca va trebui sa imi iau pelerina la mine :D dar din fericire ploaia s-ar putea sa avantajeze ferrari-ul si cine stie...poate reuseste alonso sa ne uimeasca inca o data
cu siguranta vom avea o cursa interesanta
go ferrari, go alonso
tot e un castig ca nu l-a mai ars propria echipa, ca atunci cand a inceput ultimul tur cu 0,4s dupa expirarea timpului. crede-ma ca mi-as fi dorit sa treaca in q3, dar... pana si el a declarat ca n-ar fi trecut.
sper sa se gandeasca mai mult la ce masina construiesc pt 2013 decat la concediu:)))
Pertinenta observatie; multumesc! si eu am multa simpatie si totodata incredere in actuala formula Lotus (Renault, forever-pentru mine).
Daca stau bine sa ma gandesc,e mai bine sa plece de pe 17 si sa termine pe 7, decat sa plece de pe 3 si sa termine tot pe 7. Cat despre 2013,nu stiu in ce masura-l mai intereseaza pe Schumacher,eu cred ca se va retrage la sfarsitul sezonului.
Multumesc. :)