Charles Leclerc și-a adjudecat două victorii consecutive la Spa-Francorchamps și Monza, după ce a profitat de comportamentul monopostului Ferrari pe două dintre cele mai rapide circuite din calendarul competițional.
Formula 1 va ajunge însă la sfârșitul acestei săptămâni în Singapore, care găzduiește cel mai lent circuit din calendar. Configurația circuitului nu este deloc una favorabilă Scuderiei Ferrari, iar acest lucru este recunoscut și de Leclerc.
"Trebuie să fim realiști. Cred că ne așteptam ca Spa și Monza să fie curse foarte bune pentru monopostul nostru, dar știm că următoarele curse vor fi mult mai dificile. Nu va fi ușor, în special în Singapore. Cred că va fi o surpriză frumoasă dacă ne vom descurca mai bine decât ne așteptam. Dar ne așteptăm să ne chinuim acolo", a declarat monegascul.
Ca urmare a configurației circuitului, principala favorită la victorie în cursa nocturnă din Singapore este Mercedes. Pe de altă parte, Red Bull are un monopost competitiv pe circuitele lente, element demonstrat și de victoria lui Max Verstappen în Ungaria.
Prin urmare, cei de la Mercedes admit că lupta pentru victorie va fi purtată împotriva cvadruplei campioane mondiale."Știam că Spa și Monza vor fi dificile pentru noi. Pe hârtie ar trebui să fim puternici în Singapore, așa cum ar trebui să fie și Red Bull. Vom vedea dacă îi demolăm cu adevărat acolo. Dar nu am niciun dubiu că Ferrari a învățat lecțiile și că vor avea un pachet bun acolo, mai bun decât în Ungaria", a precizat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
Via SkySports
A castigat si Leclerc 2 curse si deja e fenomen. A castigat 2 curse cu o masina care domina pe Monza, iar la Spa a fost ajutat de Vettel. Oricum o masina putin superioara celei Mercedes si doar norocul a facut sa-si pastreze victoria la Monza, pentru ca merita o penalizare de 5 sec la duelul cu Hamilton.
Dar sa revenim la Leclerc. 2 victorii in viata lui cu un Ferrari superior, ca pana la Spa a fost inexistent. Pe langa faptul ca a gresit in atatea curse si chiar in calificari. Si la Monza a gresit, cand a taiat sicana. Ar trebui ca pilotii care taie sicana, indiferent ca pierd sau castiga locuri, sa primeasca o penalizare pentru ca in trecut, cand acolo era iarba sau pietris, pierdeai o gramada de timp sau abandonai.
Acum pentru presa din toata lumea, Leclerc asta e Schumacher intruchipat. Eu zic ca nici macar nu se va apropia de titlurile lui Vettel. Cand nu are o masina de top, dispare din cursa, nu se vede deloc.
Leclerc are masina care pe multe circuite este superioara celei Mercedes. Si a dat-o prin ziduri.
Are noroc ca Vettel e prost. Efectiv prost. Daca avea un pilot adevarat in echipa, il termina psihic pe Leclerc. Psihicul lui Leclerc e fragil. Daca vine Alonso la Ferrari il face praf, ajunge ca Massa.
O avea Leclerc talent, dar dupa 2 victorii sa spui ca e viitor campion mondial... Pai si Barrichello avea cateva victorii cu Ferrari. Si Massa, dar n-a fost. Si multi altii. Sa le dea bolovanilor o racheta cu 1 sec mai rapid decat ceilalti sa castige si ei ceva.
Vine Singapore si iarasi o sa-l vedem pe Leclerc pe 5, o sa se bata cu Sainz.
Tot respectul pentru Leclerc, a obtinut 2 victorii muncite cu greu in fata unui monopost Mercedes superior in regim cursa(mai rapid cu 0.5 sec in simularile de cursa in Belgia si mai rapid cu 0.3 sec in simularile din Italia). Anul acesta Ferrari a demonstrat ca degeaba esti mai rapid pe liniile drepte cu 0.5 sec, daca pierzi 1 sec pe zonele virajate. In Belgia a fost ajutat de Vettel, dar in Italia a rezistat senzational desi avea pneuri mai dure pentru ca le uzeaza prea repede. Pur si simplu nu exista alt sasiu in afara de Mercedes care poate sta la 1 sec in spatele adversarului 30 de tururi fara sa le distruga. Pe finalul cursei cu pneuri proaspete Vettel nu a putut sa bata recordul pe un tur pentru ca avea timp mai bun Bottas cu pneuri vechi de 20 tururi. Singura cursa anul acesta cand Ferrari a fost cea mai buna masina in regim de cursa a fost in Bahrain.
Iar acum ne intoarcem la realitate, vor urma 3 curse in care Mercedes va domina fara probleme, iar la finalul cursei de la Suzuka, vor avea ambele titluri castigate si matematic. Dar este normal sa se intample asta, au cei mai multi bani si cele mai multe resurse, fiind singurii care si-au permis 2 echipe de ingineri sa proiecteze 2 variante diferite de masina in presezon, iar in 2017 doar bugetul echipei ce se ocupa de sasiu a fost mai mare decat intreg bugetul Ferrari (sasiu + divizia de motoare).
Apropo de "realitate" in sezonul 2014 spre exemplu, sezon dominat copios de Mercedes, germanii au avut al treilea buget. Sau tot "realitate" in toti anii aia in care Ferrari erau singurul constructor major implicat in F1, iar ceilalti erau niste mecanici pasionati care isi facusera niste echipe de F1, normal Ferrari trebuiau sa ia titlurile unul dupa altul.
Vettel, un campion de 4 ori, nu e in stare sa tina un monopost pe circuit, Alonso care fuge pentru a doua oara de rookie ce vin din f2.
Dimpotriva, Lecrerc a gresit pentru ca e rookie si vrea mai mult, Vettel, in schimb, ce sa ii mai ceri, el era pilotul de baza, el trebuia sa duca fraiele dar greseste mai rau ca un incepator.
Si...de unde ai scos treaba ca Lecrerc a castigat cu un monopost superios in conditiile in care Mercedes era mai rapid in cursa? Lasa-o ca macane!
La Spa au sacrificat de tot aerodinamica pentru a avea mai multa viteza dar cu riscul avarierii anvelopelor, credeti ca e usor sa castigi o cursa cu un monopost ce aluneca de pe trasa? Majoritatea nici nu stiti sa redresati o masina pe sosea si va treziti mari "chiloti"pe aici. Fac pariu ca astia de va dati mari "chiloti", taiati 2 benzi cand iesiti dintr-o intersectie...