Marele Premiu al Belgiei a oferit Scuderiei Ferrari două motive de sărbătoare. După o primă jumătate de sezon modestă, Scuderia a obținut prima victorie din acest sezon pe un circuit care a avantajat monopostul roșu.
În plus, Charles Leclerc a obținut prima victorie din carieră în Formula 1după ce a rezistat unui asalt din partea lui Lewis Hamilton în ultimele tururi.
Leclerc a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție, în timp ce Hamilton a reușit să-l depășească temporar pe Sebastian Vettel, înainte ca pilotul Scuderiei Ferrari să revină pe locul doi în virajul Les Combes.
Hamilton a coborât astfel pe locul trei în fața coechipierului Valtteri Bottas. Max Verstappen a ratat complet startul de pe poziția a cincea, iar în primul viraj l-a acroșat pe Kimi Raikkonen și și-a avariat aripa față.
Olandezul a încercat să continue, însă suspensia a cedat rapid, iar monopostul Red Bull a lovit glisierele de protecție de pe margine și a abandonat înainte de virajul Raidillon.
Incidentul a generat intervenția Safety Car-ului pe circuit până la sfârșitul turului 4. Carlos Sainz a abandonat de asemenea la scurt timp după o intrare la boxe, în timp ce Kimi Raikkonen a trecut pe la boxe pentru înlocuirea aripii față. Lando Norris a profitat de numeroasele incidente pentru a ajunge pe locul cinci în fața celor doi piloți de la Haas, Romain Grosjean și Kevin Magnussen.
La reluarea cursei, Vettel a frânat violent în primul viraj, iar Hamilton a lăsat senzația că îl poate ataca pe german, însă treptat primii patru piloți și-au creat avansuri de circa două secunde.
Vettel îl depășește la boxe pe Leclerc
Vettel a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar evenimentul s-a petrecut în turul 15.
Rivalii săi au așteptat însă mai mult timp, iar coechipierul său Vettel a efectuat schimbul abia în turul 21.Strategia germanului a avut succes, în contextul în care acesta a revenit pe circuit la patru secunde în fața lui Leclerc. În scurt timp, Hamilton și Bottas au efectuat la rândul lor schimbul de pneuri și au revenit pe circuit pe locurile trei și patru. Toți cei patru piloți au mizat pe înlocuirea soft-urilor cu pneuri medium.
Leclerc și Hamilton trec fără emoții de Vettel
Leclerc a recuperat însă rapid timpul pierdut și s-a apropiat amenințător de Vettel, moment în care echipa a intervenit și i-a solicitat lui Vettel să-i cedeze poziția lui Leclerc, pentru a evita un duel direct între cei doi. Vettel s-a conformat, iar ulterior s-a confruntat cu o situație asemănătoare în momentul în care și Hamilton s-a apropiat rapid.
Britanicul a tatonat terenul câteva tururi la mai puțin de o secundă în spate și apoi a efectuat depășirea în turul 32, urcând astfel pe locul doi la ceva mai mult de 6 secunde în spatele liderului Leclerc.
Totuși, cei doi piloți au concurat cu un ritm asemănător. Între timp, Vettel a preferat să oprească la boxe pentru un set proaspăt de pneri soft și a revenit pe circuit pe locul patru, în spatele lui Bottas.
În ultimele tururi, Hamilton a mărit brusc ritmul și s-a apropiat amenințător de Leclerc, însă cursa s-a încheiat înainte ca pilotul echipei Mercedes să aibă oportunitatea unui atac decisiv.
Astfel, Leclerc a urcat pe prima treaptă a podiumului în fața lui Hamilton și Bottas, în timp ce Vettel a încheiat doar pe locul patru.
Norris a ratat oportunitatea unui loc 5 după ce a oprit monopostul McLaren pe linia de start-sosire înainte de startul ultimului tur.
Incidentul i-a permis lui Alexander Albon să ocupe poziția a cincea la debutul pentru Red Bull, în ciuda faptului că a luat startul de pe locul 14, după ce l-a depășit în ultimele secunde pe Sergio Perez.Daniil Kvyat a terminat pe șapte, în timp ce Nico Hulkenberg a fost singurul pilot Renault care a terminat în puncte (locul 8). Ultimele puncte puse în loc au fost obținute de Pierre Gasly și Lance Stroll.
Fortza Ferrari, dar la Monza va fi hot!
Bravo Leclerc, desi nu-i cine stie ce reusita.
inainte de a fi un pilot foarte competitiv sebastian vettel ii inainte de toate un caracter exceptional , altruismul pe care l-a manifestat la adresa lui charles in a doua parte a cursei belgiene demonstradu-mi faptul ca am facut alegerea optima atunci cand mi-oi facut idol in motorsport din multiplul campion german
nutresc speranta ca charles leclerc sa dea dovada de onoare si caracter si sa nu "uite" cu desavarsire sa aminteasca in declaratiile post-gp ajutorul incontestabil pe care i l-o oferit neconditionat vettel care o blocat pentru cateva tururi ascensiunea lui hamilton si care i-o creat monegascului un ecart pe care-l putem cataloga determinant / decisiv pentru a doua victorie a scuderiei in acest sezon , prima apartinandu-i lui sebastian in debutul verii 2019 pe continentul nord-american
forza charles ! forza sebastian !
ferrari , insieme per sempre !
DP Albon a plecat de pe 17 https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1012/belgium/starting-grid.html corectati va rog:)
Pare ca Vettel a facut un pic joc de echipa, cam ce facea Bottas in fata lui Vettel anii trecuti.
Ferrari a incercat sa il impinga pe Vettel pe locul 1, cum a avut acele 4 secunde in fata lui Lecrerc, gata hai Charles la boxe. Nu se asteptau ca Vettel sa uzeze atat de repede anvelopele.
Interesanta cursa pe alocuri, mai mult din punct de vedere al tacticii de la boxe decat ce s-a intamplat pe pista (mi-a placut depasirea lui Albon asupra lui Ricci).
Boxele Mercedes stiau cand si cat de repede se vor degrada pneurile Ferrari, si unii inca se mai intreaba de ce nemtii domina autoritar Formula 1 de ani buni de zile.
Probabil ca daca Hamilton trecea mai repede de Vettel castiga cursa, dar asta ramane doar o presupunere.
RIP Hubert.
Ce ghinion pe Norris.
Si unii inca se mai intreaba de ce nemtii domina autoritar Formula 1 de ani buni de zile.
Depasiri in pluton, tensiune pana in ultimul viraj si in sfarsit, prima Victoria Ferrari din 2019.
Ca o opinie personala, mi s-a parut ca Vettel a fost favorizat iar prin strategia orpirilor, dar nu a putut gestiona pneurile mai bine la Leclerc.
Decizia Ferrari de a-l lasa pe Leclerc in fata a fost la limita. Daca luau decizia cu 2 tururi mai tarziu, cred ca Victoria era a lui Hamilton. Dar repet, este opinie pur personala. Vad aici destui care ar fi in stare sa te impuste daca iti spui parerea….
Cred ca la Monza totusi va fi dubla Ferrari. Sau dublu abandon....
Mare pacat de Lando Noris.
La acrosajul dintre Ver si Rai vina a fost impartita.
Mercedes ramane echipa cu cel mai bun stuff tehnic. Au o echipa de ingineri fantastica.
Albon a facut o cursa foarte buna, dar ma asteptam, dat fiind faptul ca RBR este la bataie cu Mer si Fer.
Hamilton si-a atins targetul pe aceasta cursa. Principalii rivali au terminat in spate.
Sa vedem peste o saptamana.
https://www.youtube.com/watch?v=he05WD9O2iA
De unde stiai tu inca de acum un an ca Leclerc o sa termine in fata lui Vettel din moment ce nu ii stia nimeni potentialul intr-o masina de top? Banuiesc ca spusa la hatereala.... La pauza de vara fara cele 2 abandonuri Leclerc era in fata lui Vettel...atentie abandonurile sunt din cauza lui. Si daca la finalul sezonului nu termina in fata lui ce se intampla? O sa spui ca echipa l-a sabotat sau iti tai capul si tu ca Becali care a zis ca isi taie capul daca ia gol de la portughezi? Iar daca se intampla sa fie in fata lui? Faci o petitie pentru concedierea lui Vettel cum s-a facut pentru autostrada?
Sezonul este compromis oricum pentru Ferrari asa ca acel duel in echipa este doar in capul vostru, pe unele circuite Vettel a fost mai rapid pe altele Leclerc....raportul fiind cam juma-juma.
Iar Spa este o palma data celor ce au spus ca se joaca in echipa doar pentru Vettel. Daca tot va pricepeti asa bine la sportul asta trebuia sa stiti pana acum ca mereu o sa primeze echipa nu pilotul cat o fi el de Vettel.
Pentru primul an la Ferrari este excelent ceea ce reuseste Leclerc indiferent daca termina in fata lui Vettel sau nu.
Dar la noi hatereala este ca datul cu parerea...sport national.
faptul ca ai dificultati majore in intelegerea unei curse de F1 nu-i o drama , spolierea repetata a identitatii in schimb te descalifica iremediabil pe AM-motorsport
O sa ma rog la toti sfintii sa se retraga Vettel din sportul asta, sa vedem atunci pe cine mai jigniti.
Cautati-va un rost in viata oameni buni, pana atunci sunteti campioni mondiali la spart seminte.
Pacat de unii de pe aici care chiar au capul pe umeri.