Charles Leclerc a continuat prestația excelentă din Belgia și a obținut duminică a doua victorie consecutivă în Formula 1, chiar pe propriul teren al Scuderiei Ferrari, în fața numerosului public de pe circuitul de la Monza.
Piloții de top au avut parte de un start excelent, iar Charles Leclerc și-a păstrat prima poziție cucerită în calificări, în timp ce Lewis Hamilton a renunțat la tentativa de depășire și s-a instalat pe locul doi în fața coechipierului Valtteri Bottas.
Evenimentele s-au precipitat însă în spatele celor trei piloți, în contextul în care Nico Hulkenberg a plecat excelent de pe locul 5 și i-a depășit pe Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel.
Totuși, pilotul Scuderiei Ferrari și-a recăpătat poziția a patra câștigată în calificări la finalul primului tur, în celebrul viraj Parabolica, iar în scurt timp același lucru a fost reușit și de Ricciardo, care a revenit astfel pe locul 4.
Între timp, plecat din spatele plutonului în urma penalizărilor, Max Verstappen a intrat la boxe pentru schimbarea aripii față în urma unui incident și a schimbat și pneurile cu cele soft.
În turul 7, Vettel a derapat în virajul Ascari și a ieșit ușor de pe circuit, iar la revenire nu a fost atent și l-a acroșat cu aripa față pe Lance Stroll. Ambii piloți au suferit daune la partea frontală, iar Vettel a intrat la boxe pentru o nouă aripa față și a profitat de ocazie pentru a trece pe pneuri hard, însă a revenit pe circuit pe ultima poziție.
Ulterior, Vettel a primit o penalizare de 10 secunde de tip "stop and go" pentru incidentul cu Stroll și a intrat la boxe în turul 13 pentru a reveni din nou pe ultima poziție a clasamentului.
Duel spectaculos între Leclerc si Hamilton
În turul 20, Hamilton a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar britanicul a optat pneuri un set de pneuri medium.
Un singur tur mai târziu, Ferrari a răspuns printr-un pitstop pentru liderul Leclerc, care a mizat însă pentru cauciucuri hard.Leclerc a revenit pe circuit chiar în fața lui Hamilton, iar britanicul s-a menținut în imediata sa apropiere și a inițiat un atac în virajul Ascari în turul următor. Pilotul Scuderiei s-a apărat însă, iar Hamilton a fost forțat să iasă în decor, fără să piardă timp prețios în fata rivalului său.
Bottas a intrat la boxe abia în turul 28, a optat pentru pneuri medium și a revenit în spatele lui Leclerc și Hamilton, astfel că strategia alternativă încercată de Mercedes nu a dat roadele scontate.
Greșeli de pilotaj pentru Leclerc și Hamilton
Pe parcursul celui de-al doilea stint, Hamilton s-a menținut la mai puțin de o secundă în spatele lui Leclerc, care părea să facă față presiunii exercitate de britanic. Totuși, în turul 36, Leclerc a frânat târziu în prima șicană și a scurt-circuitat-o printr-o abordare agresivă a bordurilor. În ciuda acestei greșeli, monegascul și-a păstrat prima poziție.
Ulterior, în ultimele 15 tururi, Hamilton a început să simtă presiune din partea lui Bottas, care rula în continuare pe locul 3 și se apropia amenințător de el la adăpostul unor pneuri medium mai proaspete. Diferența a scăzut la ceva mai mult de o secundă, însă câteva tururi mai târziu a fost rândul lui Hamilton să greșească după ce a frânat târziu înaintea șicanei. Britanicul și-a dat seama că nu poate aborda corect șicana și a abordat drumul ocolitor, iar Bottas a profitat de oportunitate și a urcat pe locul doi fără să mai fie nevoit să inițieze un atac.
Conform așteptărilor, a fost rândul lui Bottas să se apropie de Leclerc, iar atacul decisiv s-a petrecut cu numai 3 tururi înainte de final.
Leclerc nu s-a lăsat însă intimidat, în timp ce Bottas a frânat târziu și a ieșit ușor în decor.Ulterior, finlandezul nu a mai avut ocazia să lupte pentru victorie, în timp ce Hamilton a intrat la boxe pentru a stabili cel mai bun timp pe circuit cu un nou set de pneuri soft.
Leclerc a trecut astfel primul linia de sosire în fața propriilor suporteri și a fost acompaniat pe podium de Bottas și Hamilton. Renault a obținut cea mai bună performanță din acest sezon după ce Ricciardo și Hulkenberg au oncupat locurile 4 și 5, în fața lui Alexander Albon și Sergio Perez.
Verstappen a reușit să obțină o clasare în punctul prin locul 8, în fața lui Antonio Giovinazzi și Lando Norris. Nu același lucru se poate spune însă despre Vettel, care a ocupat în final doar locul 13 după numeroasele probleme din debutul cursei.
Incep sa-mi spun sperantele in el . Vettel clar intr-o pasa proasta.
Cat despre plangaciosul de Ham, cu more power vrea sa castige campionatul......................?
hamilton putea sa castige eventual la Loto :))))
..................................................................................................................
Nene, dar flagul ala dictat impotriva lui Lecrerc...a fost direct pe fata. Era clar, Lewis nu a fost niciodata in fata lui Lecrerc inainte de curba aia, a fortat ca aiurea, mai bine frana si forta apoi pe interior.
Noroc ca nu i-au mai dat penalizare lui Lecrerc pentru iesirea aia in decor, legea compensatiei...
Pacat de Bianchi, erau mai sus Ferrari panma la venirea lui Lecrerc.
Va multumesc pentru un eventual raspuns.
2. Luclerc nu a fost penalizat deși a tăiat virajul
3. Leclerc nu a fost penalizat deși a schimbat direcția de mai multe ori în fața lui Hamilton pt a-și păstra poziția
Asta este. Ori Mercedes stau relaxați și mimează efortul de face față celorlalți pt a păstra atractivitatea curselor, fie pt același motiv concurenții sunt mângâiați pe creștet.
Lecrerc nu a mai fost penalizat pentru ca primise un black and white flag total aiurea la presiunea Mercedes!
Imi lipsea de foarte mult timp sa vad steagurile rosii scoase la inaintare.
Leclerc e abia la inceput de drum, ma mir ca a rezistat in fata celor doi rivali, nu prea aveam incredere ca rezista atatea tururi, stiam ca o sa greseasca, dar m-a uimit. E favoritul meu, iar la anul sper sa fie campion mondial. Iar ca visul sa devina realitate, sper sa vina cat mai repede Mick Schumacher de la F2 la F1 si sa fie coleg cu Leclerc peste cativa ani.
Vettel ori a imbatranit ori nu mai este ce era candva, deja de vreo 2-3 ani face o gramada de greseli, de neconceput asa ceva la un pilot de talia lui.
Hammilton e penibil strigand ca vrea mai multa putere, etc... , Mercedes sunt cam circari, au masini foarte bune, poate cele mai bune, insa doar ei se prefac, ca ii cheama la boxe si se intorc inapoi ca sa dezorienteze pe cei de la Ferrari. Oricum HAM o sa fie campion anul acesta, e un pilot foarte talentat, insa e cam plin de el.
Bottas deocamdata e un pilot de top, as paria ca il bate pe Leclerc si Hammilton, e foarte rapid, insa mai are si el ghinion.
Surprinzatoare si rezultatele celorlalti de la care nu ma asteptam.
Masina Ferrari a fost mai slabă ca cea Mercedes.
Per general Mercedes a câștigat, Ferrari a pierdut din nou f mult.
Sper ca fanii ferrari s-au lamurit ca penalizarea lui Vettel din Canada a fost corecta si trebuia sa fie chiar m-ai drastica.Am vazut cu totii ce inseamna o intrare periculoasa pe circuit.Daca Hamilton nu frana la timp in Canada aveam un incident similar cu cel de azi.Imi place cand se intalnesc Vettel si $troll pe circuit.Duelul de astazi si cel din 2017 dupa cursa de la Sepang sunt arta pura.Propun sa faca schimb de locuri Vettel cu Checo si astfel Sebica sa aiba mai des ocazia sa lupte pe circuit cu amicul $troll.Astazi nu s-a vazut diferenta dintre multiplu campion si baiatu' tatii. Saracul $troll mai intai intra un bou in el si il scoate din puncte ca mai apoi sa-l altoiasca FIA.Cred ca 10 secunde de penalizare pentru canadian erau suficente.
Red Bull trebuia sa-l readuca pe Kvyat.Rusul a facut din nou o cursa excelenta dar din pacate monopostul a cedat.Albon este mult inferior rusului si are un pilotaj prea murdar pentru gustul meu.In opinia mea este cel mai supraapreciat pilot de pe grila.Astazi a reusit "performanta" sa termine dupa piloți cu masini mai slabe.
Renault a surprins placut in cursa dar Hulkenberg dezamageste tot mai mult cu atitudinea din calificari.Giovinazii in sfarsit a ignorat gardul. Pilotii Haas provoaca mila.
Ma surprinde prostia celor de la Alfa Romeo.Raikkonen este beat mereu si nu stie cu ce pneuri trebuie sa porneasca.Ceilalti din echipa par la fel de ametiti.
Voturile "expertiilor" pentru pilotul zilei arata ca Netflix dauneaza grav creierului.Cel care trebuia sa fie clar pilotul zilei neclasandu-se nici macar in top 3. Fanaticii considera mai mare reusita sa pleci cu Red Bull din coada grilei si sa termini pe 8 decat sa pleci din coada grilei cu Racing Point si sa termini pe 7 si sa-l tii in spate pe cel cu Red Bull 10-15 tururi.Incep sa cred ca Sergio Perez este cel mai subapreciat pilot din toata istoria competitiei.
Legat de schimbarile facute de echipe pentru sezonul viitor:Mi-ar placea sa-l vad pe Hulkenberg in top 3 dupa sesiunea de calificari din Singapore .Sunt curios daca germanul s-ar plange altora ca a fost dat afara de la Renault pentru ca nu este francez.Noul pilot Renault: mare talent, zero caracter.
Bravo, Vettel!!
Lasa-l pe Leclerc, are abia un an jumatate in F1 si deja a castigat doua curse cu o masina cu care Vettel se face de ras ! Ideea este ca, unde si cand a avut o masina cat de cat competitiva, Leclerc a fost acolo. Si a castigat ! Vettel ? Iar daca in Bahrein nu-i ceda masina, iar in Austria nu dadeau rasol cu strategia, tinandu-l pe pneuri terminate, acum ar fi avut patru victorii ! Din nou, Vettel ? Da, ai dreptate, doar Canada.
FIA = Fabrica Idolilor Aparenti in 2019 si ultimele sezoane si nicidecum Autentici cum or fost atatia in deceniile precedente ale F1 iar leclerc o avut privilegiul sa fie doar al doilea produs finit al acestei cherhanale mediatice cu sediul la Paris in era V6T , primul fiind indubitabil acneea olandeza in urma cu cativa ani numai dintr-o nevoie dezagreabila de idolatrie cu orice pret si careia nu-i inteleg pe deplin doar celeritatea , restul aspectelor is cat se poate de clare iar banii n-au cum sa lipseasca nicimacar motivat , au partea lor de vina pentru atata zor
"mon cheri" Jean , halal randament :D
Si ce vorbim, Lewis a luat in aratura ca sa para ca nu e ordin de echipa sa il lase pe Bottas sa isi incerce norocul..
Unii s-au gasit sa il apere tocmai pe Max pentru cateva penalizari in 20 de curse in care a facut numai prostii fara a fi penalizat.
A...Lecrerc a contestat masura neluata din Austria si a zis simpluy ", ok, stiu acum care sunt limitele sportivitatii si voi face si eu acelasi lucru fara a fi penalizat?"Nu vi se pare normal?
Ferrari a castigat unde era de asteptat sa castige (in liniile drepte Mercedes deabia se apropia de Ferrari cu drs-ul deschis), asta neinsemnand ca monegascul nu a facut o treaba foarte buna. Pana la urma au trecut aproape 10 ani de cand Ferrari nu mai castigase pe teren propriu si nu au dus lipsa de piloti care sa poata emite pretentii la castigarea cursei.
In ceea ce priveste ceilalti doi piloti Ferrari si Mercedes, germanul isi continua panta descendenta si probabil la sfarsitul contractului va pleca de la Ferrari. Greseala de azi, care i se poate intampla oricui, coroborata si cu intratul pe pista fara sa se asigure arata inca o data ca nu poate face fata la presiune. In ceea ce il priveste pe Bottas se vede de la o posta ca nu numai masina conteaza atunci cand Hamilton domina campionatul mondial de atati ani.
Din restul plutonului, Renault au fost surpriza placuta.
La parti mai putin frumoase sau discutabile intra duelul dintre Leclerc si Hamilton, atunci cand primul nu i-a lasat loc englezului....din punctul meu de vedere daca era alt circuit pilotul care o comitea nu primea steag alb/negru in patratele, ci o penalizare aici incluzandu-i si pe cei doi din duel.
PS Erau niste distinsi domni pe aici care ziceau ca Mercedes se joaca cu Ferrari si din cand in cand ii ma lasa pe italieni sa se apropie pentru a creste spectacolul. Aveti vreun dubiu ca azi Mercedes nu a vrut sa castige?
https://www.youtube.com/watch?v=8We4FjjXOGA