Situaţia s-a acutizat în perspectiva sezonului 2014 prin prisma introducerii noilor unităţi turbo V6 de 1.6 litri, însă Niki Lauda, preşedintele celor de la Mercedes, a dezvăluit într-o emisiune TV performanţele unităţii germane.
"Motorul pe combustibil are circa 580 de cai putere. Apoi vine partea electrică", a declarat el pentru postul austriac Servus TV, aflat în proprietatea grupului Red Bull.
Cele două sisteme de recuperare a energiei, care alcătuiesc împreună sistemul ERS, sunt capabile să genereze în total 160 de cai putere, astfel că puterea totală a unităţii de propulsie Mercedes este de circa 740 CP.Prezent în studio, Helmut Marko, consultantul Red Bull, a avut o reacţie care evidenţiază faptul că Renault nu se ridică încă la înălţimea aşteptărilor.
"Datele sunt interesante. Aş fi bucuros să am 580 de cai putere", a precizat el.În urma testelor desfăşurate la Jerez şi în Bahrain, presa internaţională susţine că motorul Renault utilizat de Red Bull Racing are un deficit de circa 75 de cai putere comparativ cu unitatea furnizată de Mercedes.
Via Motorsport
Oricum, ca sa punem lucrurile in perspectiva: motorul Ferrari 032 1.5L V6t din 1986 scotea aprox 1300hp fara restrictorul de boost si 900-1000 hp cu restrictorul. Fara restrictor turbina scotea 5.5 bar.
Sunt curios care e restrictia de boost anul acesta.
Apropo Rusia vrea sa creeze un imperiu, Mclada creaza conserve cu roti!
Sa scapam de Bernie si poate vom mai vedea motoare adevarate 10V de 3L.
te rog rectifica,pe un SCUT galben,si asta este chiar un mare privilegiu, pe"fond galben"poate avea oricine isi permite un Ferrari
Despre Ferrari
"Ferrari traute sich nur drei Mal
Ferrari ist die ganz große Unbekannte in dem Spiel. Entweder ist der Ferrari V6-Turbo eine Rakete, wenn die komplette Leistung abgerufen wird, oder das Auto ist extrem effizient. Es fiel auf, dass der F14T mit Abstand die besten Top-Speeds abrief.Aber eben nur ganz selten."
"Ferrari a indraznit doar de trei ori
Ferrari reprezinta cea mai mare intrebare in acest joc. Este posibil ca motorul turbo de V6 al lui Ferrari este o racheta(in sensul de superpropulsor) cand performanta maxima este declansata sau masina este extreme de efficient. S-a vazut ca F14T a obtinut de departe viteza cea mai mare, doar ca au facut-o numai cu cateva ocazii rare"
despre Mercedes:
"Mercedes mit der größten Sicherheit
Die Durchsicht aller Top-Speed-Werte unterstreicht, dass Mercedes von allen Motorenherstellern am besten vorbereitet ist. Das Werksteam fuhr jeden Tag jenseits der 320 km/h-Grenze. Und nicht nur für ein paar Proberunden. Das spricht für eine gewisse Selbstsicherheit. Andy Cowell und seine Truppe wissen, dass der Motor eine hohe Leistungsabgabe dauerhaft verträgt."
"Daca trecem in revista clasamentul vitezelor de top vedem ca Mercedes este cel mai bine pregatit dintre toti producatorii de unitati de propulsie. Echipa de fabrica a condus in fiecare zi cu peste 320 km/h si nu numai pentru cateva ture de incercare. Acesta vorbeste de o oarecare siguranta de sine. A. Cowell si baietii lui stiu ca acesta unitate de propulsie este capabil sa ofere putere ridicata in mod continu."
despre Renault numai zic nimic ... un dezastru
singurul aspect pozitiv este viteza maxima realizata de Caterham (331 km/h) care ofera "luminita" de la capatul tunelului
pe fond galben, de stres si anemie