Lauda explică dificultăţile lui Vettel: "Nu ştie să piloteze noile monoposturi"

de Daniel Popescu
Miercuri, 23.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Niki Lauda consideră că Sebastian Vettel are probleme de adaptare în noul sezon pentru că nu ştie să piloteze monopostul Red Bull din cauza eliminării unor tehnologii prin schimbarea regulamentului.

Vettel a fost răsfăţat în trecut cu multe victorii, dar performanţa respectivă a trecut. A uitat cum să piloteze alt monopost.

Niki Lauda
Presedinte Mercedes
Sebastian Vettel a obţinut doar 33 de puncte în debutul noului sezon şi a fost învins de două ori de coechipierul său Daniel Ricciardo în ultimele două curse, semn că germanul se adaptează cu greutate la noul regulament tehnic.

Triplul campion mondial Niki Lauda, care în prezent este preşedintele rivalilor de la Mercedes, are însă şi o explicaţie pentru aceste probleme.

Potrivit austriacului, germanul s-a obişnuit prea mult cu monoposturile Red Bull din precedenta generaţie, în care un avantaj semnificativ îl avea conceputul "blown diffuser" pentru obţinerea unui avantaj aerodinamic prin modul în care erau eliminate gazele de eşapament.

"Vettel a fost răsfăţat în trecut cu multe victorii, dar performanţa respectivă a trecut. A uitat cum să piloteze alt monopost.

Cu monoposturile cu blown difusser, a inventat o strategie de pilotaj care l-a făcut mai rapid decât oricine altcineva. Dar acum, Ricciardo, care nu a mai pilotat niciun Red Bull, îl pilotează mai bine", a declarat Lauda.

Această situaţie demonstrează că Ricciardo este un pilot bun, rapid şi suficient de talentat pentru a fi acolo.

Felipe Massa
Pilot Williams
Felipe Massa, care concurează pentru Williams după o lungă perioadă în care a fost pilotul numărul doi la Ferrari, crede că lui Vettel îi va fi dificil să revină la forma obişnuită, parţial pentru că acum Ricciardo este în prim-planul echipei.

"Când avea o echipă care lucra integral pentru el, viaţa era mult mai uşoară pentru el. Dar acum este sub o presiune mai mare, iar asta schimbă situaţia. Fără niciun dubiu, această situaţie demonstrează că Ricciardo este un pilot bun, rapid şi suficient de talentat pentru a fi acolo. A sosit la o echipă grozavă şi până când arată că poate face o treabă foarte bună", a precizat brazilianul.

Via GMM

Comentarii (25)

  • GrosJan
    "Cu monoposturile cu blown difusser, a inventat o strategie de PILOTAJ care l-a făcut mai rapid decât oricine altcineva"

    Ha ha ha. Vrea sa il minimalizeze pe Vettel (ca acum nu face fata) dar de fapt SI il face principalul "vinovat" (a se citi merituos) pentru cele patru titluri si dominatia din ultimii patru ani.

    Prin aceasta idee lansata de Lauda, se intelege ca Vettel si-a adaptat de fapt pilotajul cel mai bine (sau il avea adaptat) la acele masini ADICA a fost rapid datorita pilotajului si nu ca era RBR nu stiu ce super masina. Pare veridic daca ne gandim ca Webber era departe in spate
    23 13
  • GrosJan
    nu exista "masina perfecta", exista doar "masina pe stilul meu" :))
    22 3
  • GrosJan
    cam despre asta e vorba in motorsport - prinzi o situatie din asta favorabila - masina care iti vine bine, concursul de evenimente pe parcursul campionatului etc. si ajungi campion mondial. Unii au repetat performanta si anul urmator, altii (mai buni probabil) au revenit si au castigat dupa ceva ani si pe alt material de concurs, altii au facut din a castiga starea lor obisnuita in F1 (vezi Schumacher. Da, stiu la Mercedes .... nu se pune, era expirat)
    11 5
  • Ha,ha,ha...
    @GrosJan
    Sa spunem ca Schumacher era "expirat" cand a ajuns la Mercedes,dar nici monopost de titlu mondial nu avea...sa fim seriosi !
    27 1
  • GrosJan
    da, nu avea monopost de titlu, dar chiar nu mai conta de vreme ce Rosberg aduna mai multe puncte decat el
    8 10
  • iceman
    poate il vrea la echipa, deja ca Vettel ar ajunge la Ferrari e veche
    8 2
  • Mai fara sa fiu specialist in monoposturi as risca sa afirm ca daca septuplu campion mondial Michael Shumacher ar fi avut acest bolid Mercedes, sigur ar fi fost in fata. Cat despre stilul de pilotaj, da poate fi o problema insa daca ai 4 titluri mondiale nu poti sa te bazezi doar pe asta. Cat ai un monopost net superior si pornesti din fata e usor ( desi in China nu s-a vazut asta :), ) dar ia sa pleci din spate si termina pe primele 3 locuri.
    12 4
  • fabrica de suc
    Webber nu era elementul de comparatie cel mai bun pt Vetel, chiar si asa au fost momente multe cand Webber a reusit sa-i ia fata. Ce se intampla daca ar fi avut un coechipier de talia lui Alonso, Hamilton sau Raikkonen? Sau chiar un Hulk sau Rosberg? Mai avea 4 titluri? Acum este certificat faptul ca masina a fost exceptional conceputa, pilotii RBr nu aveau probleme sa abordeze virajele masina era perfect echilibrata si foarte usor de pilotat. Fara acea masina Vetel inota in anonimat cum face acum. Alonso, Hamilton se pot adapta si scot rezultate cu orice masina, ba mai si atatca titlurile. Ma infunda rasul cand unii pe aici il dadeau pe "marele" campion Vetel cu al 5-lea titlu in acest an!!!
    14 7
  • Niki Lauda este un om cu parul alb, dar vorbeste gura fara el: "Vettel a fost rasfatat in trecut cu multe victorii..." !!!!!!!! Asta chiar vorbeste serios sau face glume, acum ca are cea mai buna masina?! Ce ar fi vrut sa faca Vettel in anii precedenti?! Sa piarda cu o masina buna ar fi fost mai bine?! Ar fi fost in ordinea fireasca a lucrurillor? In prezent Mercedes pare o masina si mai buna decat RBR in trecut, ceea ce pune sub semnul intrebarii veleitatile de mare pilot ale lui Hamilton. De altfel anul trecut Hamilton a avut o prestatie mediocra. GrosJan are dreptate: indirect Lauda ii recunoaste lui Vettel meritul de a se fi adaptat cel mai bine pe vechile monoposturi. Iar acest merit ii apartine lui Vettel. Deranjant, nu? Dar asta e!
    14 14
  • Mercedes F1
    Cum spunea cineva aici, daca esti MARE iti adaptezi stilul. Daca nu, atunci scuipi in san si astepti pana iti da cineva o masina perfecta. Vettel nu m-a impresionat deloc in ultimii ani iar acum confirma ca nu-si are locul acolo unde recordurile mondiale-artificiale nascute- l-au adus.
    15 12
  • Test Driver 01
    Dragut comentariu facut de Lauda dar, ramane doar un comentariu. Vettel este doar un om si la fel ca orice alt pilot se poate obisnui mai bine sau mai prost cu masina care i se pune la dispozitie. Slabiciunea este ca a invatat de la Schumacher anumite idei pe care nu le poate folosi in acest sezon. Regulile jocului sunt simple, regulamentul pare simplu la prima vedere dar realitatea din teren este cu totul altceva. Fiecare pilot are cateva miscari favorite care il pot ajuta pe anumite circuite si incurca pe alte circuite. Este greu de explicat unor necunoscatori ce inseamna pregatirea unui monopost pentru o cursa si ce decurge din aceasta operatiune, pana nu au incercat asa ceva. Masinile de Formula 1 sunt niste bijuterii tehnice iar pachetul pilot-monopost este greu de optimizat pentru ca atat pilotul ca si monopostul au niste limite foarte bine definite. Este distractiv sa citesti comentarii ale unor fani care nu se pricep si nu inteleg nimic cu si despre Formula 1 sau pregatirea acestor monoposturi, crezand ca daca folosesc un simulator gen F1 2013, gata sunt piloti de Formula 1. Gresit, primul pas este in a intra in aceste monoposturi si a face o tura macar, dupa care... eh sunt multe de discutat dupa :)

    Plus conteaza si cunostintele despre aerodinamica si mecanica pe care unii piloti le-au avut. Cel putin Schumacher era mecanic si asta l-a ajutat foarte mult, avea un bagaj mare de cunostinte, care l-a ajutat pe tot parcursul carierei. Pilotii din Formula 1 au foarte multe calitati in comun cu cei din aviatia militara. Desi avioanele de generatie a cincea sunt foarte avansate tehnic, totusi pilotii fac cursuri de matematica avansata, aerodinamica si evident strategie militara. Cel putin scoala de piloti militari este foarte interesanta, si foarte grea, pe viitor este posibil sa vedem o academie pentru pilotii de Formula 1 similara cu aceasta. Degeaba sunt pilotii rapizi daca nu inteleg cum sa scoata totul din monopostul din dotare. Nici avioanele inca nu trag singure si nu se conduc singure chiar daca exista diferite sisteme automate, la fel si monoposturile, tot nu se conduc singure inca.
    19 2
  • GrosJan-daca tu crezi ca schumacher era expirat , sa stii de le mine ca habar ai sa citesti termenul de valabilitate de la ,, ZAHAR,,.
    7 9
  • Astia de la Mercedes se comporta de parca nimeni n-a mai castigat in F1.
    Ii inteleg, au emotii acum cu primele lor victorii din istoria aia scurta cat un fir de par din nas.
    Poate ne spune si despre dificultatile pe care le-a avut Hamilton din 2009 si pana in 2014. Sunt totusi 5 sezoane in care Hamilton a fost in F1 si totusi n-a fost nicaieri.
    15 9
  • GrosJan
    iulianimi@
    poate ca a sunat rautacios cuvantul "expirat", nu a fost cu rautate doar ca imi rezerv dreptul de a ma exprima cum vreau :)

    Acum ia gandeste-te, daca Schumacher era in cea mai buna forma la Mercedes si totusi l-a batut (rau) Rosberg in cel putin doi din aia trei ani, nu inseamna cumva ca daca il avea coechipier pe Rosberg mereu Schumacher ar fi avut cam 0 (zero) titluri. Cei care sustin ca Schumacher era in floarea formei la Mercedes argumenteaza astfel de fapt impotriva lui Schumacher ....

    Eu oricum cred ca la varsta aia a facut in F1 mult mai mult decat ar putea orice alt campion la aceeasi varsta. Aproape ca l-a batut pe Rosberg in 2011, Rosberg care uite ca ii poate pune probleme unui Hamilton tanar si in forma.

    Ceea ce unii considera esec lamentabil (perioada lui Schumacher la Mercedes) este de fapt o reconfirmare a valorii sale - desi in regres de forma (tribut inevitabil platit varstei) a avut timpi de cursa foarte buni, pole la Monaco in fata cremei momentului din F1 ...

    ia un fost campion de 40 de ani si pune-l in cursa ... o sa vezi ca e mai lent cu haat, 2, 3 secunde pe tur, dupa doua curse isi face bagajul daramite sa stea inca 3 ani

    sportul nu e politica ... s-a dus tineretea esti cam out. Deci Schumacher din perioada Mercedes fata de Schumacher in varf de forma, da, era cam expirat
    9 5
  • mei, Lauda stie mai mult decat sa mearga cu masina la piata, e uns cu toate alifiile din racing, stiti voi mai bine ca el? A bagat mana in foc pentru Hamilton si uite ca stie ce zice!!! Si asta am vazut si eu, Vettel a scos untul din monopostul ala RBR iar Webber se lupta cu Ferrari-urile
    14 2
  • Cam la fel a fost si fandosita de vreo 8 ani mai fier coclit.
    3 1
  • grosjan - poate rezultatele lui schumacher au fost sub cele ale lui rosberg, dar sa ne amintim si de accidentul lui din moto - iar schumi in ultimi 10 ani a pilotat numai monopost ferrari ( 1996 - 2006 ), perioada in care nu era atata tehnologie , nu era drs si kers , iar daca nu se retragea in 2006 mai mult ca sigur mai lua un titlu. recunosc ,sunt fan schumacher , am fost bucuros de revenirea lui in marele circ, dar eram constient ca mercedes nu era echipa potrivita pt el. in cei 3 ani petrecuti la mercedes ,mai ca nu imi mai venea sa ma mai uit la curse.....
    grosjan - uita-te la kimi cum se chinuie sa prinda un loc in puncte, deci....
    tu cu ce pilot tii ?
    7 2
  • GrosJan
    "perioada in care nu era atata tehnologie , nu era drs si kers"

    uite asta este alt argument CONTRA lui Schumacher nu pro. Adica ce, Schumacher nu s-ar fi descurcat nici tanar si in forma cu noua tehnologie?
    Cam asta spui, ca el era la fel de bun dar l-a pocnit alt regulament tehnic ... pai despre asta e vorba in F1, sa se descurce cu regulamentul tehnic curent, iar daca nu se descurca inseamna simplu ca nu e (destul de) bun, asa se considera in cazul tuturor
    2 3
  • Singaporezul
    Adevarul este ca Ricci este mai bun,nu cred ca are dificultati cu noile sisteme sau cu masina.Toti pilotii s-au zbatut la un moment dat dupa ce au castigat titlul mondial si acum e randul lui Vettel.Nu cred ca il va bate pe Ricci in urmatorele curse.Poate e mai bine sa plece(poate McLaren sau Ferrari).Asta daca il mai vor.Go Vettel.
    5 2
  • Senna sau Schumacher,aveau rezultate bune si cu monoposturi mai slabe.
    5 3
  • @Singaporezul
    il ia pe Vettel Ferrari sub aripa ei. Doar pe Schumacher l-a luat din postura de campion mondial nemototolit de un alt pilot
    4 0
  • Marian
    Si l-a batut Mika de l-a zapacit pe marele viitor campion mondial. Eu sustin ca Vettel mai are inca sanse la titlu daca reusesc sa puna masina la punct. Cu o masina competitiva are constanta fata de Rici.
    Pina la primul schimb de pneuri Alonso nu a reusit sa treaca nici cu DRS de el, Rici era dupa tigari. Pe final nu ma era cazul sa forteze, nu mai putea sa prinda pe nimeni. Poate si-a protejat motorul. Sa vedem ce o sa fie pina la final, poate unii o sa ramana fara motoare.
    8 1
  • LAUDA nu a vrut sa fie dur dar adevarul este ca Vettel este foarte slab atunci când nu are o masinnă care sa fie cu cel puțin o clasa mai buna decât a adversarilor.Dece Alonzo csre de cand e la ferrari face performante iar ferrari e masina slaba chiar si anul acesta a urcat pe podium în schimb saracul Vettel e anonim.Vetel tre sa învete sa fie pilot si cu masina slaba este cam greu.
    2 3
  • loco@4 Vettel h8rs
    Stilul de pilotaj nu ii avantajeaza pe Vettel /Kimi deloc! Vettel (cat si Kimi) au ac stil precum Schumi ( a se vedea stilurile de pilotaj explicate de Brundle https://www.youtube.com/watch?v=TOhgI1hQA68 ) Fara downforce pe puntea spate Vettel e mort. Asta e pt cine intelege ...
    6 0
  • @Marian
    nemototolit de alt pilot - COECHIPIER ca altfel nu are rost sa faci o comparatie
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru