Triplul campion mondial Niki Lauda, care în prezent este preşedintele rivalilor de la Mercedes, are însă şi o explicaţie pentru aceste probleme.
Potrivit austriacului, germanul s-a obişnuit prea mult cu monoposturile Red Bull din precedenta generaţie, în care un avantaj semnificativ îl avea conceputul "blown diffuser" pentru obţinerea unui avantaj aerodinamic prin modul în care erau eliminate gazele de eşapament.
"Vettel a fost răsfăţat în trecut cu multe victorii, dar performanţa respectivă a trecut. A uitat cum să piloteze alt monopost.
Cu monoposturile cu blown difusser, a inventat o strategie de pilotaj care l-a făcut mai rapid decât oricine altcineva. Dar acum, Ricciardo, care nu a mai pilotat niciun Red Bull, îl pilotează mai bine", a declarat Lauda. Felipe Massa, care concurează pentru Williams după o lungă perioadă în care a fost pilotul numărul doi la Ferrari, crede că lui Vettel îi va fi dificil să revină la forma obişnuită, parţial pentru că acum Ricciardo este în prim-planul echipei."Când avea o echipă care lucra integral pentru el, viaţa era mult mai uşoară pentru el. Dar acum este sub o presiune mai mare, iar asta schimbă situaţia. Fără niciun dubiu, această situaţie demonstrează că Ricciardo este un pilot bun, rapid şi suficient de talentat pentru a fi acolo. A sosit la o echipă grozavă şi până când arată că poate face o treabă foarte bună", a precizat brazilianul.
Via GMM
Ha ha ha. Vrea sa il minimalizeze pe Vettel (ca acum nu face fata) dar de fapt SI il face principalul "vinovat" (a se citi merituos) pentru cele patru titluri si dominatia din ultimii patru ani.
Prin aceasta idee lansata de Lauda, se intelege ca Vettel si-a adaptat de fapt pilotajul cel mai bine (sau il avea adaptat) la acele masini ADICA a fost rapid datorita pilotajului si nu ca era RBR nu stiu ce super masina. Pare veridic daca ne gandim ca Webber era departe in spate
Sa spunem ca Schumacher era "expirat" cand a ajuns la Mercedes,dar nici monopost de titlu mondial nu avea...sa fim seriosi !
Plus conteaza si cunostintele despre aerodinamica si mecanica pe care unii piloti le-au avut. Cel putin Schumacher era mecanic si asta l-a ajutat foarte mult, avea un bagaj mare de cunostinte, care l-a ajutat pe tot parcursul carierei. Pilotii din Formula 1 au foarte multe calitati in comun cu cei din aviatia militara. Desi avioanele de generatie a cincea sunt foarte avansate tehnic, totusi pilotii fac cursuri de matematica avansata, aerodinamica si evident strategie militara. Cel putin scoala de piloti militari este foarte interesanta, si foarte grea, pe viitor este posibil sa vedem o academie pentru pilotii de Formula 1 similara cu aceasta. Degeaba sunt pilotii rapizi daca nu inteleg cum sa scoata totul din monopostul din dotare. Nici avioanele inca nu trag singure si nu se conduc singure chiar daca exista diferite sisteme automate, la fel si monoposturile, tot nu se conduc singure inca.
Ii inteleg, au emotii acum cu primele lor victorii din istoria aia scurta cat un fir de par din nas.
Poate ne spune si despre dificultatile pe care le-a avut Hamilton din 2009 si pana in 2014. Sunt totusi 5 sezoane in care Hamilton a fost in F1 si totusi n-a fost nicaieri.
poate ca a sunat rautacios cuvantul "expirat", nu a fost cu rautate doar ca imi rezerv dreptul de a ma exprima cum vreau :)
Acum ia gandeste-te, daca Schumacher era in cea mai buna forma la Mercedes si totusi l-a batut (rau) Rosberg in cel putin doi din aia trei ani, nu inseamna cumva ca daca il avea coechipier pe Rosberg mereu Schumacher ar fi avut cam 0 (zero) titluri. Cei care sustin ca Schumacher era in floarea formei la Mercedes argumenteaza astfel de fapt impotriva lui Schumacher ....
Eu oricum cred ca la varsta aia a facut in F1 mult mai mult decat ar putea orice alt campion la aceeasi varsta. Aproape ca l-a batut pe Rosberg in 2011, Rosberg care uite ca ii poate pune probleme unui Hamilton tanar si in forma.
Ceea ce unii considera esec lamentabil (perioada lui Schumacher la Mercedes) este de fapt o reconfirmare a valorii sale - desi in regres de forma (tribut inevitabil platit varstei) a avut timpi de cursa foarte buni, pole la Monaco in fata cremei momentului din F1 ...
ia un fost campion de 40 de ani si pune-l in cursa ... o sa vezi ca e mai lent cu haat, 2, 3 secunde pe tur, dupa doua curse isi face bagajul daramite sa stea inca 3 ani
sportul nu e politica ... s-a dus tineretea esti cam out. Deci Schumacher din perioada Mercedes fata de Schumacher in varf de forma, da, era cam expirat
grosjan - uita-te la kimi cum se chinuie sa prinda un loc in puncte, deci....
tu cu ce pilot tii ?
uite asta este alt argument CONTRA lui Schumacher nu pro. Adica ce, Schumacher nu s-ar fi descurcat nici tanar si in forma cu noua tehnologie?
Cam asta spui, ca el era la fel de bun dar l-a pocnit alt regulament tehnic ... pai despre asta e vorba in F1, sa se descurce cu regulamentul tehnic curent, iar daca nu se descurca inseamna simplu ca nu e (destul de) bun, asa se considera in cazul tuturor
Pina la primul schimb de pneuri Alonso nu a reusit sa treaca nici cu DRS de el, Rici era dupa tigari. Pe final nu ma era cazul sa forteze, nu mai putea sa prinda pe nimeni. Poate si-a protejat motorul. Sa vedem ce o sa fie pina la final, poate unii o sa ramana fara motoare.