Lauda critică Ferrari pentru ordinele de echipă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Controversele de la Marele Premiu al Germaniei, când Felipe Massa i-a cedat victoria coechipierului său Fernando Alonso în urma unor ordine primite de la boxe, continuă să fie în atenţia publicului.
În aşteptarea unui verdict din partea Consiliului Mondial al FIA la începutul lunii septembrie, triplul campion mondial Niki Lauda a criticat dur atitudinea Scuderiei Ferrari fată de Formula 1, considerând că italienii sunt interesaţi de politică în detrimentul sportivităţii.
"Există două moduri în care poţi concura în Formula 1 ca echipă. Dacă abordezi F1 din punct de vedere politic, atunci procedezi ca Ferrari. Sau încerci să le oferi ambilor piloţi oportunităţi egale şi un sport incitant fanilor, aşa cum face Red Bull lansându-i pe cei doi piloţi să concureze unul împotriva celuilalt. Asta face ca acest sport să atragă spectatori, pentru ca ei văd cei mai buni piloţi în cele mai bune maşini concurând unul împotriva celuilalt cu o filosofie de tip "fie ca cel mai bun să câştige".
Dar sunt conştient că acesta este un subiect în care opiniile diferă", a declarat austriacul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.Referindu-se în mod concret la evenimentele din Marele Premiu al Germaniei, Lauda este de părere că Ferrari a încălcat regulamentul sportiv şi anticipează o pedeapsă suplimentară din partea Consiliului Mondial al FIA.
"Ce au făcut ei la Hockenheim a fost împotriva regulamentului. Ori se schimba regulile, ori toată lumea le observă. Ce au făcut ei este greşit, au primit o pedepasa imediată şi cu siguranţă vor primi o muştruluiala din partea Consiliului Mondial", a mai precizat el.
Consiliul Mondial al FIA se va reuni în 8 septembrie pentru a decide dacă aplica o pedeapsă suplimentară Scuderiei Ferrari, pe lângă amenda de 100.000 de dolari dictată de comisarii de cursă din Germania.
Via | Formula1.com
"Daca un asemenea om spune asa ceva..."-daca cineva se impotriveste echipei Ferrari il pupi de "n" ori. Mai nene, daca tu imi arati un comentariu de-al tau in care ai fost total de acord cu Ferrari eu iti promit ca-mi sterg contul de pe acest site si nu mai adaug un comentariu. Iti spun asta ca un prieten care incearca sa te ajute sa observi ca de la o posta putem vedea ura ta fata de aceasta echipa, care daca ti-as spune ca e reprezentanta nr.1 al F1, ti-ar clocotii sangele de ciuda ca McLaren nu e. OfOf....
Ferrari o sa plateasca, la fel si pilotii care au luat parte la incident. E un subiect inchis pana la judecata FIA
Lasand la o parte ce spune Lauda, poate are dreptate, dar daca judecam la rece, ce spune el este o mare prostie.
Ce nu pot eu sa inteleg este cum se poate ca un pilot sa nu se gandeasca la interesul echipei atata timp cat la sfarsitul cursei trebuie sa-i priveasca pe toti cei care au stat pe margine si si-au facut treaba iar el... sa zicem ca stricat munca tuturor? Sunt x angajati care sunt ca o familie acolo, special pregatiti si motivati sa lucreze pentru ca un pilot (sunt 2 dar vorbim la general) sa dea ce poate mai bun pe pista. Ce lista crasa de caracter trebuie sa ai la sfarsitul zilei sa te gandesti la o victorie cand echipa pentru ca pilotezi are nevoie de cu totul altceva?
Nu inteleg ceva. Sa presupunem ca Massa castiga, se simtea o zi bine si dupa cateva luni, la finalul campionatului, cand se discuta traseul urmat de echipa, isi da seama ca victoria lui a dus la pierderea ambelor titluri. Ce explicatie, ce curaj trebuie sa ai sa privesti in ochi atatia oameni si sa le explici ca ti-ai batut joc de munca tuturor doar pentru ca tu sa te bucuri de o victorie?
La varianta asta s-a gandit oare Lauda s-au de fapt el discuta doar din interesul lui personal (numit si publicitate)? Cati au curaj sa recunoasca ca o echipa buna nu este cea care are numai oameni talentati ci este echipa condusa de un manager care stie ce talente au acei oameni si stie cum sa foloseasca acele talente pentru indeplinirea unor teluri?
In Formula 1 titlurile sunt ca Sfantul Graal. Ori te bati pentru titlu, ori concurezi asa la misto. Este o linie fina intre egoism si curaj. Nu exista nici o realizarea mai importanta in Formula 1 sau in sport in general ca acea medalie de aur sau un titlul.
Alonso are cele mai mari sanse la titlu, chiar daca imi convine mei sau nu-mi convine, el are cele mai mari sanse. Massa ar trebui sa se gandeasca ca echipa decide ceva pe niste motive intemeiate. Si da a fost las ca nu a avut curaj sa-l lase pe Alonso sa-l depaseasca mai rapid. A fost las pentru ca in loc sa se dea celor care i-au asamblat masina si lucreaza probabil si noaptea la fabrica o sansa, o speranta, s-a gandit numai la el. Asta este din pacate, o dovada de lasitate. Daca avea curaj si il lasa mai repede, si nu mai era nevoie de acel mesaj (cine stie ce au discutat inainte) era primit ca un erou pentru ca si-a sacrificat o sansa ca echipa sa aiba o sansa in viitor. Dar asa... ceva ma face sa cred ca oamenii il vor vedea intr-o alta lumina si pana la urma... increderea cuiva se pierde foarte usor dar nu intotdeauna se mai poate recastiga.
Iar problema asta morala... nu-l vad pe Lauda si nici pe fanii McLaren abordand-o. Nu vor avea niciodata curajul sa o abordeze ceea ce era de asteptat.
P.S. Mai usor cu cartea de gramatica, ca ai inceput sa incurci cratimele si e grav.
@cristian123-mai baiatule, nu "sansa la constructori" o "pericliteaza" Massa, acolo Ferrari are sanse minime, e vb de sansa la WDC unde Ferrari e in carti prin Alonso. Vad ca la "datul cu parerea" nu stai rau..e bine sa insisti si pe viitor.
P.S. "mai Diesel" - decat sa folosesti apelative din varful muntelui mai bine ai invata sa folosesti ghilimelele, ca de intelesul unui text e prea mult deja.