Kvyat: "Piloţii de astăzi nu sunt bărbaţi adevăraţi? Nişte tâmpenii!"

de Mircea Meșter
Vineri, 08.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rusul de 20 de ani de la Toro Rosso consideră că Formula 1 se dezvoltă normal înspre un sport mai sigur, dar asta nu înseamnă că piloţii sunt mai puţin curajoşi decât în trecut.

Nu-mi place când lumea spune că piloţii de astăzi nu riscă şi că, în comparaţie cu cei din anii '80, noi nu suntem bărbaţi adevăraţi. Astea sunt nişte tâmpenii.

Daniil Kvyat
Pilot Toro Rosso
Rusul Daniil Kvyat, unul dintre piloţii care fac parte din aripa tânără a Formulei 1, susţine că măsurile de siguranţă pe care organizatorii Marelui Circ şi administratorii circuitelor sunt foarte normale şi corecte, în ciuda faptului că ele sunt hulite de public şi de foşti oficiali ai Formulei 1. 

"Se uită des faptul că viteza cu care atacăm virajele a crescut din anii '80 încoace, deci dacă faci o eroare rişti să loveşti foarte violent pereţii din metal", spune Kvyat, care se referă la criticile pe care administratorii circuitului de la Monza le-au îndurat după ce au decis să asfalteze exteriorul virajului Parabolica, considerat unul dintre cele mai frumoase din calendar. "Riscul nu poate fi şters din Formula 1. Dacă ar fi păstrat pietriş în locul asfaltului în zonele de degajare, am fi putut vedea piloţi răniţi în fiecare weekend.

Când mergi cu 340 de km/h şi nu reuşeşti să frânezi din diferite cauze, te opreşti oricum în pereţi, chiar şi cu 100 de metri de asfalt de la circuit până la tribune", consideră rusul de 20 de ani care pilotează pentru Toro Rosso.

Pe de altă parte, Kvyat contestă declaraţiile lui Willi Weber, ex-managerul lui Schumacher şi Hulkenberg, care declara acum două zile că piloţii de Formula 1 de astăzi nu au curajul şi personalitatea celor din anii '80-'90. "Curajul face întotdeauna parte din motorsport. Nu-mi place când lumea spune că piloţii de astăzi nu riscă şi că, în comparaţie cu cei din anii '80, noi nu suntem bărbaţi adevăraţi. Astea sunt nişte tâmpenii", încheie pilotul Toro Rosso.

Comentarii (21)

  • Hai, ba, flacaule, culca-te! Cred ca nu e o noutate pentru nimeni ca pilotii prin contract n-au voie sa critice Formula 1. Nu va lasa Bernie sa latrati tot ce vreti, si nici echipele. Nici un sportiv nu-si critica domeniul, nici atunci cand sportul respectiv are derapaje.
    Poate ca au unii curaj, dar Formula 1 nu mai scoate in evidenta curajul pilotilor. Asta e problema.
    Pe langa un Senna, Lauda, Schumacher si altii din vechea garda, voi sunteti niste muieri smiorcaite si alintate.
    Ce e ala circuit sigur? Nu exista asa ceva. E ca si cum ai incerca sa devii etern. Barbati curajosi mai vedem prin motociclism, si acolo cred ca mereu vor exista astfel de barbati. Aia isi risca viata in fiecare cursa si nu moare nimeni in fiecare week-end, cum insinueaza rusul, pentru ca sunt profesionisti si capabili sa masoare riscurile la care se supun.
    Mai mult risc eu cand merg prin Bucuresti decat "marele" Kvyat concurand in F1.
    34 19
  • interesant e ca se apuca sa vorbeasca despre "barbati adevarati" cine nici nu (mai) este. Nu ma refer la Kvyat, la varsta lui nu ar trebui sa fie probleme ci la mosul ala de a fost impresarul lui Schumacher. Oricum asta e o idee des adusa in discutie de indivizi care au ca singura ocupatie bautul si la care nu se uita nici o femeie normala
    1 4
  • @ferr1
    TACI
    ca spui numai tampenii
    Dar ai risca tu intr-o cursa de F1?
    Si car ar risca Kvyat mergand prin Bucuresti?
    3 6
  • Nici nu i-au trecut cosurile de pe fata(pubertate) si incepe sa vobeasca despre curaj, barbatie, etc. Partial are dreptate dar cine este el in F1 ca sa vb? Sa latre unul ca Hamilton care se stie ca concureaza mereu la limita.
    8 3
  • Weber zicea faptul ca nu mai sunt piloti cu caracter puternic, pentru mine asta inseamna oameni cu principii care reusesc sa-si impuna punctul de vedere si cu care nu prea ai cum sa o dai la intors, nu faptul ca ai curaj sa mergi cu 340km/h. Totusi nu cred ca genul asta de piloti au disparut cu desavarsire din Formula 1.
    5 1
  • mobius
    Kvyat nu mi se pare de loc ca ar critica F1. El critica pe langa atitudinea unora (fani ai F1 si chiar oficiali) referitoare la modificarile din virajul Parabolica si spusele lui Weber. Despre cresterea sigurantei in acest viraj prin asfaltarea exteriorului curbei, parerile sunt impartite. Parerea mea este ca din contra, prin aceasta asfaltare siguranta in virajul respectiv a scazut si n-as vrea sa am dreptate. In ceeace priveste spusele lui Weber referitor la caracterele pilotilor, iarasi nu cred ca un caracter puternic insemna a calca principii pentru a-ti atinge scopul, ci din contra inseamna sa-ti atingi scopul respectand principiile.
    8 4
  • "barbati adevarati" = filozofie de carciuma
    4 2
  • dar nici nu trebuie sa fie ca nu e concurs de mister. Trebuie doar sa fie rapizi si siguri. In Parabolica Rindt nu a murit ca a fost (mai) barbat ci ca l-au lasat franele ... si nici macar nu forta, era in turele de incalzire

    (asta ca raspuns la punctul de vedere al lui @ferr in ce priveste "barbatia" pe citcuit)

    Managerul lui Schumacher s-a referit la altceva. Ca auzim miorlaieli pe radio si aici are dreptate.
    2 0
  • si eu tot la Rindt m-am gandit. Nu forta, nu risca, nu "facea pe barbatul" in Parabolica, dar l-au lasat franele si F1 a ramas fara inca un pilot de top. DECI, este nevoie si de securitate in curse
    1 1
  • Articol interesant

    http://en.espnf1.com/redbull/motorsport/story/170959.html

    Max Verstappen, cea mai vanata tanara speranta in F1 (de el s-au interesat Ferrari, Mclaren, Red Bull si Mercedea) desi semnase in iulie cu Mercedes, a fost deturnat de Hemulth Marko spre Red Bull, promintandu-i debutul in F1 la doar 17 ani (la Torro Rosso).
    3 0
  • Au aparut si informatii despre salariile pilotilor
    http://www.news.com.au/sport/motorsport/sebastian-vettels-f1-salary-29-times-more-than-daniel-ricciardo-report/story-fnec578q-1227023032812

    Se pare ca Raikkonen si Alonso au acelasi salariu - 31,7 mil. de dolari. Doar Vettel mai are acest salariu. Ceilalti sunt sub cei trei.
    Daca mai era nevoie de confirmare, inca o data se dovedeste ca Raikkonen este cel mai prost transfer din istoria Ferrari si probabil din istoria Formulei 1. Inca un motiv pentru ca Alonso sa ceara o marire de salariu.
    6 4
  • Bun articol @ferr1, chiar nu ma asteptam ca Raikkonen sa aiba 31 de milioane. La fel nu ma asteptam ca Button sa aiba asa mare salariu.
    Din ce am inteles pana acum eu stiam ca Alonso si Hamilton au cel mai mult.
    5 2
  • Lasa ca are vaca lapte, au de unde sa dea!
    2 0
  • teleki
    Am afirmat despre impresarul lui Kimi că e foarte bun. Dovada =salariul.
    2 0
  • teleki
    Dacă a crezut cineva că Raikkonen a venit la Ferrari pentru un salariu mai mic decât al lui Alonso s-a înșelat.
    2 0
  • Uitati o chestie interesanta. Un roman, model design engineer la Caterham: Gheorghe Ghimpu.

    http://uk.linkedin.com/pub/gheorghe-ghimpu/45/262/1bb?trk=pub-pbmap
    2 0
  • L-am gasit din intamplare cautand ingineri care vin la Mclaren in perioada aceasta.

    We are recruiting quite strongly in the technical department, ya ya. :)
    2 0
  • @ Automarket

    sunteti in concediu?
    alte forumuri mai dau ceva stiri sau ... macar barfe :)))))

    http://www.planetf1.com/news/3213/9421216/Di-Montezemolo-Denies-Alonso-Rumours


    http://www.planetf1.com/editorial/9421270/10-Stand-Out-Moments-In-2014

    http://www.planetf1.com/news/3213/9421126/Ecclestone-Pays-Up

    http://www.planetf1.com/editorial/9414843/What-Will-Fernando-Do-Next-

    http://www.planetf1.com/driver/18227/9420124/Ferrari-target-360-degree-turnaround
    6 1
  • @fier de 1
    bine macar ca ai aflat salariul exact a lui Raikkonen ca prea ai latrat intr una ca are 15 milioane,sa intelegem ca de acum in comenturi vei trece suma exacta ???asa sa ne amuzam in continuare de trilul dumitale.De ce oare nu cere alonso 100 de milioane?
    2 1
  • uite un fan care se implica. @Mircea cauta ingineri pentru McLaren :)
    2 0
  • @.

    Pai trebuie sa scoatem echipa cumva din pasa asta :))
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru