Presa internațională a relatat recent că Robert Kubica ar putea deveni pilot de dezvoltare pentru Ferrari în sezonul următor, post în care ar avea rolul de a îmbunătăți monopostul în simulator.
Între timp, polonezul a primit inclusiv o ofertă pentru a concura pentru Williams în 2019 ca pilot titular. Fără să nominalizeze concret opțiunile, Kubica a lăsat să se înțeleagă că trebuie să aleagă între un parteneriat pe termen scurt cu Williams și o colaborare pe termen lung cu Ferrari.
"Poate că dorința de a concura în Formula 1 este mai mare decât dorința unui proiect pe termen lung. Când spun că vreau să iau o decizie mă gândesc și ce vreau să fac în viitor. Cu siguranță nu mă gândesc doar la trei luni sau un an. Dar decizia finală îmi aparține", a declarat el.
În plus, Kubica susține că decizia finală va fi luată în scurt timp, cel mai probabil că urmare a faptului că Williams i-a impus un termen limită pentru un răspuns. Astfel, un anunț oficial despre planurile sale ar putea fi anunțat chiar în cursul acestei săptămâni.
"Cred că suntem foarte aproape de o decizie.
Din punctul meu de vedere ajungem acolo și am un termen limită care expiră foarte curând, cel puțin în capul meu. Se va întâmpla în câteva zile, voi decide ce voi face și care este cea mai bună direcție pentru mine", a adăugat el.Via Motorsport
Dezamagit fiind de atitudinea sovaielnica a lui Robert, parca-s indrazni sa afirm ca viitorul sau in aceasta competitie chiar merita sa fie legat numai de simulator.
Poate ca cei de la Mercedes o sa aiba si ei un cuvant de spus, atata timp cat, ei ofera motorul pt Williams, iar si Ocon este un pilot sustinut de Mercedes.
Kubica nu a mai concurat in F1 de o gramada de ani. Nici tanar nu mai e. Si nici nu stim daca isi mai poate folosi talentul. Nici nu e adaptat la toata tehnologia din prezent sau la stilul de pilotaj din prezent.
Nu vad niciun motiv pentru care l-ai alege pe Kubica in locul lui Ocon. O aduce multi bani polonezul? Dar cine il mai sponsorizeaza?
Ar fi util daca americanii ar introduce transferurile de piloti. Asa echipele mici pot creste piloti tineri si pe urma sa-i dea la o alta echipa in schimbul unei sume de bani. Altfel echipele mici ii vor alege pe aia care vin cu mai multi bani de acasa.
Cand alegi un pilot alegi un pachet, iar Ocon nu este cel mai potrivit din pdvd al mai multor echipe.
Kubica in schimb este carismatic, are experienta, pe pista este al naibii de rapid, si se pare ca se pricepe la dezvoltarea monopostului. Marele lui dezavantaj este varsta. Mobilitatea mainii cred ca a fost solutionata, altfel nu era in postura de a fi candidat la titulatura in F1.
In conditiile in care in 2021 incepe iar o complet noua era, mi-as dor in 2019 sa il vad pe Kubica pe pista.