Kimi Raikkonen s-a alăturat Marelui Circ în 2001, ca pilot pentru echipa Sauber-Petronas. Un an mai târziu, finlandezul se muta la McLaren-Mercedes și a devenit clar că are ambiții mari. Prima victorie în Formula 1 a venit în 2003, în Marele Premiu al Malaeziei.
În 2007, pe când concura pentru Ferrari, Kimi Raikkonen și-a trecut în cont primul titlu mondial. Și ultimul. Chiar și așa, Raikkonen este unul dintre cei mai de succes piloți finlandezi din Formula 1 și unicul care a câștigat în era motoarelor V10, V8 și V6 turbo hibrid.
După 9 ani petrecuți în Marele Circ, Raikkonen a concurat în Campionatul Mondial de Raliuri, în 2010 și 2011. A revenit în Formula 1 un an mai târziu, la volanul unui monopost Lotus.
În toamna anului 2013, "Iceman" a anunțat că sezonul următor va concura din nou pentru Ferrari, unde a și rămas până în 2018. Din 2019 și până în prezent, numele său este sinonim cu Alfa Romeo Racing.
Acum, Raikkonen a anunțat că acest sezon va fi ultimul pentru el în Formula 1.
"Asta este.
Acesta va fi ultimul meu sezon în Formula 1. Este o decizie pe care am luat-o iarna trecută. Nu a fost o decizie ușoară, dar după acest sezon va fi momentul pentru lucruri noi. Formula 1 se încheie pentru mine, dar mai mult multe lucruri în viață pe care vreau să le experimentez și de care vreau să mă bucur," a scris finlandezul pe Instagram.De-a lungul carierei, Raikkonen a strâns 21 de victorii în Formula 1, a urcat de 103 ori pe podium, a plecat de 18 ori din pole position și a luat startul în 341 de etape.
Totodată, este pilotul cu cei mai mulți kilometri parcurși la volanul unui monopost de Formula 1.
via Formula 1
Cla Driver Chassis Time Gap
1 Max Verstappen Red Bull 1'08.885
2 Lewis Hamilton Mercedes 1'08.923 0.038
3 Valtteri Bottas Mercedes 1'09.222 0.337
4 Pierre Gasly AlphaTauri 1'09.478 0.593
5 Charles Leclerc Ferrari 1'09.527 0.642
6 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'09.537 0.652
7 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'09.590 0.705
8 Esteban Ocon Alpine 1'09.933 1.048
9 Fernando Alonso Alpine 1'09.956 1.071
10 Daniel Ricciardo McLaren 1'10.166 1.281
11 George Russell Williams 1'10.332 1.447
12 Lance Stroll Aston Martin 1'10.367 1.482
13 Lando Norris McLaren 1'10.406 1.521
14 Nicholas Latifi Williams 1'11.161 2.276
15 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'11.314 2.429
16 Sergio Perez Red Bull 1'10.530 1.645
17 Sebastian Vettel Aston Martin 1'10.731 1.846
18 Robert Kubica Alfa Romeo 1'11.301 2.416
19 Mick Schumacher Haas 1'11.387 2.502
20 Nikita Mazepin Haas 1'11.875 2.990
1 Max Verstappen Red Bull 1:13.547
2 Lewis Hamilton Mercedes 20.932s
3 Valtteri Bottas Mercedes 56.460s
4 Pierre Gasly AlphaTauri 1 lap
5 Charles Leclerc Ferrari 1 lap
6 Fernando Alonso Alpine 1 lap
7 Carlos Sainz Ferrari 1 lap
8 Sergio Perez Red Bull 1 lap
9 Esteban Ocon Alpine 1 lap
10 Lando Norris McLaren 1 lap
11 Daniel Ricciardo McLaren 1 lap
12 Lance Stroll Aston Martin 2 laps
13 Sebastian Vettel Aston Martin 2 laps
14 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 2 laps
15 Robert Kubica Alfa Romeo Racing 2 laps
16 Nicholas Latifi Williams 2 laps
17 George Russell Williams 2 laps
19 Mick Schumacher Haas 3 laps
Did not finish
Yuki Tsunoda AlphaTauri engine – lap 51
Nikita Mazepin Haas hydraulic issue – lap 43
--------------------------------------------------------------
F1 drivers championship after the 2021 Dutch Grand Prix
Driver Total
1 Max Verstappen 224.5
2 Lewis Hamilton 221.5
3 Valtteri Bottas 123
4 Lando Norris 114
5 Sergio Perez 108
6 Charles Leclerc 92
7 Carlos Sainz Jnr 89.5
8 Pierre Gasly 66
9 Daniel Ricciardo 56
10 Fernando Alonso 46
11 Esteban Ocon 44
12 Sebastian Vettel 35
13 Yuki Tsunoda 18
13 Lance Stroll 18
15 George Russell 13
16 Nicholas Latifi 7
17 Kimi Raikkonen 2
18 Antonio Giovinazzi 1
19 Mick Schumacher 0
19 Nikita Mazepin 0
19 Robert Kubica 0
----------------------------------------------------------
F1 constructors championship after the 2021 Dutch Grand Prix
Team Total
1 Mercedes 344.5
2 Red Bull 332.5
3 Ferrari 181.5
4 McLaren 170
5 Alpine 90
6 AlphaTauri 84
7 Aston Martin 53
8 Williams 20
9 Alfa Romeo 3
10 Haas 0
Mă aplec în fața lui și-l felicit!
Eu recunosc că sunt suporterul lui Alonso și automat că sunt subiectiv. Chiar dacă reflexele lui au slăbit se vede inteligența lui. Azi a concurat cu viteză mică la începutul cursei protejând astfel pneurile, iar rezultatul s-a văzut pe final. Să nu uităm cursa când doar el (și încă un pilot) l-a ținut tururi întregi în spate pe Hamilton și numai datorită unei mici greșeli a fost depășit. Mă bucură că există și oameni ca tine care pot să vadă dincolo de preferințele personale (total normal). Singurul care mă deranjează este Hamilton datorită caracterului său (de altfel e un pilot foarte bun)
Dar predestinatul ce face, fratilor? Mai stie si el sa conduca? Unde e predestinatul care batea pe toata lumea? Poate il anunta cineva ca Schumacher sau Alonso mai castigau si ei cate o cursa, chiar daca aveau un tractor.
Atat de predestinat incat a facut pole acasa la el si pe urma a dat-o de gard, ca sa fie sigur ca se face de kkt. La Monza nici nu cred ca vom vedea un Ferrari in top 5, in conditii normale. Doar daca abandoneaza cineva din fata. Va fi Mertanul, Energizantul, Meclu si Ferrariul. Asta daca nu le strica Alonso petrecerea si se baga peste vreun Ferrari.
Cum naiba sa pui echipa in mainile unui copil de 21 de ani, cand Alonso era liber si flamand de victorie. Daca avea Alonso tractorul ala de Ferrari, o victorie tot obtinea pana acum.
Cum, frate, sa nu il iei pe Alonso si sa mergi cu Charles Lecrash... Vai de mama lor. Alonso cu o caruta de Alpine le da clasa tractoristilor de la Ferrari.
Sper sa faca aia de la Alpine o masina decenta pentru 2022 si sa-l vedem pe Alonso in top 3, ca sa moara de ciuda tot Maranello.
Ferrari e un brand urias, nu Alfa Romeo sa creasca tinerii piloti. Ferrari e F1. Ferrari are nevoie de oameni cu experienta care sa traga tractorul dupa ei, nu de copii care se cred manechini in F1, dar o baga in gard fix cand ti-e lumea mai draga.
Ferrari are nevoie de campioni in echipa, nu de anonimii astia. Pe astia de la Ferrari ii stii doar pentru ca au Instagram, in rest nu poti spune nimic despre ei. Sainz ala e anonim si pentru spanioli.
Dezastru complet la Ferrari, de-aia nici nu vor castiga prea curand. Peste vreo 2 ani Lecrash va fi un dezastru. O sa-l distruga politica de la Ferrari, cum s-a intamplat si cu Vettel. Cum o sa aiba Ferrari o masina mai buna si Lecrash o sa greseasca, il zboara imediat. Asa e Ferrari. Ei te critica, dar cand altii ii critica nu le pica bine, gen cum facea Alonso.
Si sa-i dai 12-15 mil pe an lui Lecrash... Alta bataie de joc. Asa iti bati joc cand ai prea multi bani. Daca asta cu 2 victorii ia 12-15 mil, pai Hamilton cu aproape 100 de victorii cat trebuie sa primeasca?
Oricum Lecrash marele predestinat mai are putin si e depasit de Sainz la puncte. Sper sa-l depaseasca Sainz la final de campionat, sa vezi ce rad de marele predestinat.
PS Cine imi da unlike la comentarii banuiesc ca inca nu s-a obisnuit cu ideea ca Alonso e unul dintre cei mai buni piloti din ultimii 21 de ani, singurul care l-a batut pe Schumacher. Adica Alonso castiga campionatele in fata lui Schumi, nu in fata lui Vettel sau Rosberg. :))