Jenson Button, noul sultan al Turciei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi a plecat din pole position, Sebastian Vettel a ratat sansa de a obtine cea de-a treia victorie din cariera, din cauza unei greseli in primul tur al cursei ce i-a permis lui Jenson Button sa treaca in fata, dar si din cauza unei strategii cu trei opriri care s-a dovedit a fi ineficienta in acest context.
Chiar daca la jumatatea cursei cei doi au avut parte de un duel interesant, problema invingatorului nu s-a pus in niciun moment in conditiile in care germanul urma sa efectueze o oprire in plus fata de liderul clasamentului general. Button a obtinut astfel cea de-a sasea victorie in primele 7 curse ale sezonului, consolidandu-si prima pozitie in clasamentul general al pilotilor.
Strategia eronata l-a retrogradat pe Vettel pe ultima treapta a podiumului, in spatele coechipierului sau, Mark Webber. Astfel, singura multumire a celor de al Red Bull dupa aceasta cursa este micsorarea diferentei in clasamentul constructorilor fata de Brawn GP, intrucat Rubens Barrichello a abandonat dupa o cursa dezastruoasa inceputa cu un start ratat care l-a coborat pana pe locul 13.
Desi inaintea cursei isi propunea cel putin o clasare pe podium, Jarno Trulli a fost nevoit in cele din urma sa se multumeasca doar cu locul 4, in timp ce Nico Rosberg a terminat pe un excelent loc 5 dupa ce plecase in cursa de pe locul 9.
Desi pe parcursul weekendului a lasat senzatia ca este in revenire de forma, Ferrari nu a impresionant nici in Turcia, Felipe Massa obtinand doar cele trei puncte aferente locul 6. Mai mult decat atat, Kimi Raikkonen a ratat de putin prezenta in puncte, terminand cursa pe locul 9. Marele Premiu al Turciei a consemnat si revenirea in puncte a celor de la BMW-Sauber, Robert Kubica fiind autorul acestei performante dupa ce a terminat cursa pe locul 7. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Timo Glock.
McLaren a avut parte de o noua cursa dezamagitoare, niciunul dintre piloti nereusind sa progreseze semjificativ fata de pozitiile de pe care au luat startul in cursa. Astfel, Hamilton a terminat cursa pe locul 13, in fata coechipierului sau, Heikki Kovalainen, cei doi iesind in evidenta doar prin prisma unor dueluri cu Buemi si, respectiv, Barrichello.
FILMUL CURSEI: GRESEALA FATALA A LUI VETTEL
Sebastian Vettel a avut un start foarte bun si s-a mentinut pe prima pozitie in fata lui Jenson Button. Totusi, pilotul echipei Red Bull a comis o greseala copilareasca, iesind prea larg in virajul 9 chiar in primul tur. Aflat la numai cativa zeci de metri in spate, Button a profitat din plin de oportunitatea ivita si a urcat pe prima pozitie, instalandu-se confortabil la conducerea cursei.
In schimb, coechipierul sau, Rubens Barrichello, a trecut printr-o situatie diametral opusa.
Brazilianul a ratat complet startul si a coborat pana pe locul 13 dupa primul tur al cursei, pierzand astfel ocazia de a lupta pentru victorie cu Button si Vettel. La randul sau, Jarno Trulli l-a depasit pe Mark Webber la start, iar cei doi au oferit un duel electrizant pe parcursul primelor tururi. In cele din urma, pilotul echipei Red Bull l-a depasit pe italian si s-a pozitionat in spatele lui Vettel.Un alt progres semnificativ a fost realizat de Nico Rosberg, care a urcat pana pe locul 5, devansandu-i pe Felipe Massa, Fernando Alonso si Robert Kubica. Kimi Raikkonen a pierdut trei pozitii la start, coborand pana pe locul 9, in timp ce campionul mondial Lewis Hamilton a coborat o pozitie, pana pe 17. Primul abandon al cursei a fost consemnat in turul 7, Giancarlo Fisichella ramanand in garaj in urma unei intrari la boxe.
BARRICHELLO, LUPTE LA BAIONETA LA JUMATATEA PLUTONULUI
Ajuns pe locul 13, Barrichello a incercat timp de mai multe tururi sa il depaseasca pe Heikki Kovalainen. Una dintre primele tentative este reusita, insa finlandezul revine si isi recapata pozitia. In turul 9, brazilianul a atacat riscant intr-un viraj foarte larg, Kovalainen i-a inchis foarte bine unghiul, iar cele doua monoposturi s-au atins usor. Monopostul McLaren a continuat cursa fara probleme, insa Barrichello a pierdut controlul volanului.
Desi a ramas pe circuit, Barrichello a coborat pana pe locul 17, in spatele lui Nelson Piquet si Lewis Hamilton. Dupa ce a trecut de cei doi, Barrichello a avut parte de un nou incident de cursa, acrosandu-se cu Adrian Sutil. Monopostul Brawn GP a suferit o avarie in partea dreapta a aripii fata si a fost nevoit sa intre prematur la boxe, in turul 13, revenind in pista pe ultima pozitie.
STRATEGIA ERONATA A LUI VETTEL
Doua tururi mai tarziu, Fernando Alonso a dat startul primei serii de intrari la boxe. Punctul de referinta a fost reprezentat de oprirea foarte scurta a lui Vettel, germanul indicand astfel ca va opta pentru o strategie cu trei opriri la boxe. Intre timp, Button a avut o oprire mai lunga, incarcand combustibil pentru mai mult de o treime de cursa. Chiar si in acest context, Button a revenit de la boxe pe primul loc, avand de partea sa avantajul unei strategii cu numai doua opriri la boxe.
DUELUL TITANILOR PENTRU LOCUL 13
Turul 21 a consemnat un duel intre ultimii doi campioni mondiali, Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton. Din pacate pentru cei doi, lupta s-a dat pentru un anonim loc 13, in conditiile in care Raikkonen efectuase deja prima intrare la boxe, in timp ce Hamilton nu oprise inca, optand pentru un prim stint foarte lung.
BUTTON - VETTEL, DUELUL FARA MIZA
Timp de cateva tururi, Vettel a dat senzatia ca poate emite pretentii la prima pozitia, intrucat avea un monopost mult mai usor decat Button.
Totusi, liderul clasamentului general a rezistat fara emotii pe prima pozitie pana in turul 29, cand germanul a oprit pentru realimentare. Vettel a confirmat astfel strategia cu trei opriri la boxe, strategie care in acel moment al cursei il trimitea pe locul 3, in spatele coechipierului sau Mark Webber, care a optat pentru numai doua opriri.In urma intrarii la boxe a lui Vettel, Button si-a consolidat prima pozitie in clasamentul cursei, avand un avans de peste 35 de secunde in fata lui Webber si indreptandu-se astfel spre cea de-a sasea victorie din acest sezon. Turul 38 a consemnat depasirea debutantului absolut Sebastien Buemi efectuata in fata campionului mondial Lewis Hamilton pentru locul 17, eveniment ce confirma ca McLaren mai are foarte multe lucruri de pus la punct in ceea ce priveste performanta monopostului.
VETTEL, CONSOLAT CU LOCUL 3
Ultima serie de intrari la boxe nu a mai adus nicio schimbare semnificativa in clasament, iar ultima treime a cursei a reprezentat doar un mars triumfal pentru Jenson Button. Sebastian Vettel s-a aproapiat de Mark Webber la ceva mai mult de o secunda, insa nu a atacat niciodata pozitia a doua ocupata de acesta. De altfel, inginerul sau de cursa i-a transmis de la boxe sa nu forteze atacarea coechipierului sau, recomandandu-i acestuia sa salveze monopostul, intrucat Webber era pilotul mai rapid dintre cei doi.
Marele Premiu al Turciei a consemnat numai doua abandonuri, trecute in dreptul lui Giancarlo Fisichella si Rubens Barrichello. Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Jenson Button, pilotul echipei Brawn GP fiind cronometrat cu 1:27.579 in turul 40.
In urma acestore rezultate, Jenson Button si-a consolidat pozitia in clasament, avand 61 de punct spre deosebire de cele 35 ale coechipierului sau, Rubens Barrichello. Button este astfel mai aproape ca niciodata de titlul mondial, avand un avans de 26 de puncte dupa numai 7 curse disputate. Sebastian Vettel se mentine pe locul 3 cu 29 de puncte, apropiindu-se astfel la numai 6 puncte de Barrichello. In acelasi timp, pozitia germanului este amenintata de Mark Webber, care s-a apropiat la numai 1 punct si jumatate.
In clasamentul constructorilor, Brawn GP conduce detasat cu 96 de puncte, in timp ce Red Bull se mentine pe locul 2 cu 56.5 puncte. Chiar daca diferenta dintre cele doua echipe s-a miscosrat cu 4 puncte, Brawn GP ramane in continuare principala favorita la titlu.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
@Bogdan_197, da ma scuze am gresit. Ma refeream la faptul ca McLaren se pot mandrii ca au fost depasiti cu 1 tur iarasi :) Si No Comment se scrie cu 2 de m :))))
Daca nu castiga titlul nu inseamna sa se dea batuti. Se lupte si dea ce este mai bun in ei, macar castiga experienta si testeaza masina :))))))
Super comentarii baieti. Respectele mele.
scris de mirco ,ba din cat am inteles eu chiar ti-a parut rau k ai fost asa de diplomat ..P.S. Nu trebuie sa te miri k Romania o duce prost..Daca vroiai sa arati k te intereseaza intr-adevar Romania erai primul care luai atitudine impotriva lui mirco..dar deh trebuie sa ma multumesc cu atitudinea ta diplomatica.. desi cred k ai jubilat cand mirco ne-a jignit si sigur nu ma insel
Dar nu, desi pilotii Ferrari au fost mai corecti ca cei McLaren, voi tot pe iei ii jigneati la fiecare cursa. Ba ca unul este beat, ba ca celalat tot se crede la balet si uita cum sta treaba cu Formula 1.
Si anul asta... deh caracterul cuiva a cam iesit la iveala. Nu trebuie sa fie greu de inteles cat este tinut in puf Lewis si uite Kova o sa plece pentru ca probabil l-a suparat pe Lewis. Evident sunt supozitii dar adevarul este si in afirmatiile de mai sus.
Voi ati inceput sa ne jigniti echipa, pilotii si acuma... stai... discutam de fair play. Fara Ferrari, McLaren nu exista. Fara Ferrari Formula 1 nu exista, asa ca ne datorati totul. Numai faptul ca exista Ferrari, face ca cei mai talentati piloti sa-si doreasca sa ajunga aici in Formula 1. Nu va convine, asta este. Mentatitatea poate se va schimba cand veti intelege ca exista echipe de Formula si exista idealuri in Formula 1. Ferrari este un ideal pentru multi. McLaren... este doar o echipa. Poti sa te oftici, sa ma injuri, sa ma jignesti dar nu poti schimba cum este perceputa Ferrari de catre restul lumii, dar nici nu le poti schimba lor istoria, traditia si pedigree-ul.
O zi excelenta in continuare!
La al doilea avertisment vei fi, conform regulamentului, exclus din concurs.
Numai bine.