Jenson Button, noul sultan al Turciei!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 07.06.2009
Jenson Button a obtinut duminica cea de-a sasea victorie din acest sezon, castigand Marele Premiu al Turciei in fata duo-ului Red Bull Racing format din Mark Webber si Sebastian Vettel.

Desi a plecat din pole position, Sebastian Vettel a ratat sansa de a obtine cea de-a treia victorie din cariera, din cauza unei greseli in primul tur al cursei ce i-a permis lui Jenson Button sa treaca in fata, dar si din cauza unei strategii cu trei opriri care s-a dovedit a fi ineficienta in acest context.

Chiar daca la jumatatea cursei cei doi au avut parte de un duel interesant, problema invingatorului nu s-a pus in niciun moment in conditiile in care germanul urma sa efectueze o oprire in plus fata de liderul clasamentului general. Button a obtinut astfel cea de-a sasea victorie in primele 7 curse ale sezonului, consolidandu-si prima pozitie in clasamentul general al pilotilor.

Strategia eronata l-a retrogradat pe Vettel pe ultima treapta a podiumului, in spatele coechipierului sau, Mark Webber. Astfel, singura multumire a celor de al Red Bull dupa aceasta cursa este micsorarea diferentei in clasamentul constructorilor fata de Brawn GP, intrucat Rubens Barrichello a abandonat dupa o cursa dezastruoasa inceputa cu un start ratat care l-a coborat pana pe locul 13.

Desi inaintea cursei isi propunea cel putin o clasare pe podium, Jarno Trulli a fost nevoit in cele din urma sa se multumeasca doar cu locul 4, in timp ce Nico Rosberg a terminat pe un excelent loc 5 dupa ce plecase in cursa de pe locul 9.

Desi pe parcursul weekendului a lasat senzatia ca este in revenire de forma, Ferrari nu a impresionant nici in Turcia, Felipe Massa obtinand doar cele trei puncte aferente locul 6. Mai mult decat atat, Kimi Raikkonen a ratat de putin prezenta in puncte, terminand cursa pe locul 9. Marele Premiu al Turciei a consemnat si revenirea in puncte a celor de la BMW-Sauber, Robert Kubica fiind autorul acestei performante dupa ce a terminat cursa pe locul 7. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Timo Glock.

McLaren a avut parte de o noua cursa dezamagitoare, niciunul dintre piloti nereusind sa progreseze semjificativ fata de pozitiile de pe care au luat startul in cursa. Astfel, Hamilton a terminat cursa pe locul 13, in fata coechipierului sau, Heikki Kovalainen, cei doi iesind in evidenta doar prin prisma unor dueluri cu Buemi si, respectiv, Barrichello.

FILMUL CURSEI: GRESEALA FATALA A LUI VETTEL

Sebastian Vettel a avut un start foarte bun si s-a mentinut pe prima pozitie in fata lui Jenson Button. Totusi, pilotul echipei Red Bull a comis o greseala copilareasca, iesind prea larg in virajul 9 chiar in primul tur. Aflat la numai cativa zeci de metri in spate, Button a profitat din plin de oportunitatea ivita si a urcat pe prima pozitie, instalandu-se confortabil la conducerea cursei.

In schimb, coechipierul sau, Rubens Barrichello, a trecut printr-o situatie diametral opusa.

Brazilianul a ratat complet startul si a coborat pana pe locul 13 dupa primul tur al cursei, pierzand astfel ocazia de a lupta pentru victorie cu Button si Vettel. La randul sau, Jarno Trulli l-a depasit pe Mark Webber la start, iar cei doi au oferit un duel electrizant pe parcursul primelor tururi. In cele din urma, pilotul echipei Red Bull l-a depasit pe italian si s-a pozitionat in spatele lui Vettel.

Un alt progres semnificativ a fost realizat de Nico Rosberg, care a urcat pana pe locul 5, devansandu-i pe Felipe Massa, Fernando Alonso si Robert Kubica. Kimi Raikkonen a pierdut trei pozitii la start, coborand pana pe locul 9, in timp ce campionul mondial Lewis Hamilton a coborat o pozitie, pana pe 17. Primul abandon al cursei a fost consemnat in turul 7, Giancarlo Fisichella ramanand in garaj in urma unei intrari la boxe.

BARRICHELLO, LUPTE LA BAIONETA LA JUMATATEA PLUTONULUI

Ajuns pe locul 13, Barrichello a incercat timp de mai multe tururi sa il depaseasca pe Heikki Kovalainen. Una dintre primele tentative este reusita, insa finlandezul revine si isi recapata pozitia. In turul 9, brazilianul a atacat riscant intr-un viraj foarte larg, Kovalainen i-a inchis foarte bine unghiul, iar cele doua monoposturi s-au atins usor. Monopostul McLaren a continuat cursa fara probleme, insa Barrichello a pierdut controlul volanului.

Desi a ramas pe circuit, Barrichello a coborat pana pe locul 17, in spatele lui Nelson Piquet si Lewis Hamilton. Dupa ce a trecut de cei doi, Barrichello a avut parte de un nou incident de cursa, acrosandu-se cu Adrian Sutil. Monopostul Brawn GP a suferit o avarie in partea dreapta a aripii fata si a fost nevoit sa intre prematur la boxe, in turul 13, revenind in pista pe ultima pozitie.

STRATEGIA ERONATA A LUI VETTEL

Doua tururi mai tarziu, Fernando Alonso a dat startul primei serii de intrari la boxe. Punctul de referinta a fost reprezentat de oprirea foarte scurta a lui Vettel, germanul indicand astfel ca va opta pentru o strategie cu trei opriri la boxe. Intre timp, Button a avut o oprire mai lunga, incarcand combustibil pentru mai mult de o treime de cursa. Chiar si in acest context, Button a revenit de la boxe pe primul loc, avand de partea sa avantajul unei strategii cu numai doua opriri la boxe.

DUELUL TITANILOR PENTRU LOCUL 13

Turul 21 a consemnat un duel intre ultimii doi campioni mondiali, Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton. Din pacate pentru cei doi, lupta s-a dat pentru un anonim loc 13, in conditiile in care Raikkonen efectuase deja prima intrare la boxe, in timp ce Hamilton nu oprise inca, optand pentru un prim stint foarte lung.

BUTTON - VETTEL, DUELUL FARA MIZA

Timp de cateva tururi, Vettel a dat senzatia ca poate emite pretentii la prima pozitia, intrucat avea un monopost mult mai usor decat Button.

Totusi, liderul clasamentului general a rezistat fara emotii pe prima pozitie pana in turul 29, cand germanul a oprit pentru realimentare. Vettel a confirmat astfel strategia cu trei opriri la boxe, strategie care in acel moment al cursei il trimitea pe locul 3, in spatele coechipierului sau Mark Webber, care a optat pentru numai doua opriri.

In urma intrarii la boxe a lui Vettel, Button si-a consolidat prima pozitie in clasamentul cursei, avand un avans de peste 35 de secunde in fata lui Webber si indreptandu-se astfel spre cea de-a sasea victorie din acest sezon. Turul 38 a consemnat depasirea debutantului absolut Sebastien Buemi efectuata in fata campionului mondial Lewis Hamilton pentru locul 17, eveniment ce confirma ca McLaren mai are foarte multe lucruri de pus la punct in ceea ce priveste performanta monopostului.

VETTEL, CONSOLAT CU LOCUL 3

Ultima serie de intrari la boxe nu a mai adus nicio schimbare semnificativa in clasament, iar ultima treime a cursei a reprezentat doar un mars triumfal pentru Jenson Button. Sebastian Vettel s-a aproapiat de Mark Webber la ceva mai mult de o secunda, insa nu a atacat niciodata pozitia a doua ocupata de acesta. De altfel, inginerul sau de cursa i-a transmis de la boxe sa nu forteze atacarea coechipierului sau, recomandandu-i acestuia sa salveze monopostul, intrucat Webber era pilotul mai rapid dintre cei doi.

Marele Premiu al Turciei a consemnat numai doua abandonuri, trecute in dreptul lui Giancarlo Fisichella si Rubens Barrichello. Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Jenson Button, pilotul echipei Brawn GP fiind cronometrat cu 1:27.579 in turul 40.

In urma acestore rezultate, Jenson Button si-a consolidat pozitia in clasament, avand 61 de punct spre deosebire de cele 35 ale coechipierului sau, Rubens Barrichello. Button este astfel mai aproape ca niciodata de titlul mondial, avand un avans de 26 de puncte dupa numai 7 curse disputate. Sebastian Vettel se mentine pe locul 3 cu 29 de puncte, apropiindu-se astfel la numai 6 puncte de Barrichello. In acelasi timp, pozitia germanului este amenintata de Mark Webber, care s-a apropiat la numai 1 punct si jumatate.

In clasamentul constructorilor, Brawn GP conduce detasat cu 96 de puncte, in timp ce Red Bull se mentine pe locul 2 cu 56.5 puncte. Chiar daca diferenta dintre cele doua echipe s-a miscosrat cu 4 puncte, Brawn GP ramane in continuare principala favorita la titlu.

Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.

Comentarii (33)

  • NeoGalaxy
    @Jenson
    Bravo lui. Aici s-a terminat campionatul, sper ca BMW, Ferrari, McLaren si Renault sa inceapa sa lucreze la masina de anul viitor. Restul curselor nici macar nu se mai merita urmarite, suntem o sa fie mai plictisitoare decat cele din epoca rosie. Barri.. daca nu si-a dat seama de rolul lui este chiar fraier.
    0 0
  • BUton
    felicitari buton...a fost cel mai bun azi !!
    0 0
  • minunat
    Minunata cursa,plina de depasiri si spectacol!!!!!!FELICITARI BUTTON SI TUTUROR CASTIGATORITLOR!!!!!
    0 0
  • beautiful
    da... felicitari castigatorilor... imi astept tricoul:)
    0 0
  • Brawn,impecabil!:)
    La piloti s-a cam transat povestea, va fi greu pt Vettel, in schimb la constructori, Red Bull mai are sanse, va fi interesant de urmarit lupta la varf).Cred ca si in pluton se dau batalii interesante, pana la urma ne intereseaza fenomenul sportiv, protagonistii se mai schimba, e in logica istoricului oricarei competitii:).Nu avem Ferrari si McLaren, avem in schimb Brawn si Red Bull.Felicitari castigatorului etapei:)
    0 0
  • @cobra
    Cobro ai vazut "batrane" ca RBR nu au strategie? Si pentru Ambramburica(michelle_b) tu chiar nu te pricepi la F1.(punct) Nu mai intru in polemici cu tine ca nu stii nimic , imi jenez inteligenta:))
    0 0
  • BV
    Bv button, a fost incredibil...bv...pacat de kimi, si de vettel, oricum nu cred k castoga cursa nici dak nu gresea in primul tur si nici dak avea strategie cu 2 opriri..deoarece button a fost cu 2 clase peste restul pilotilor, ajutat de masina bineinteles
    0 0
  • Ce cursa
    M-am plictisit foarte tare :( Pacat de Vettel (ce trist si dezamagit era). Putem sa ne indreptam atentia direct catre Silverstone :D
    0 0
  • pentru fanii Ferrari :
    "Taceti dracului din gura" (vezi comentariu mirco) :))
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Bogdan_197
    Cred ca ai probleme de comportament. Uita-te la cate puncte au Ferrari si vezi ca McLaren iarasi se mandreste ca au fost depasiti cu 1 tur si sunt cam ultimii. "Taci si inghite in sec", Bogdane!
    0 0
  • primu abandon
    sunt sigur ca de acum incolo o sa mearga f prost barrichello, au rezistat pana acum pt ca moralul lor era foarte ridicat la fel o sa se intample si cu button desi campionatul este foarte aproape..eo inca sper ca cei de la ferrari vor lucra la strategiile de la urm curse....asta e probl lor, nu masina !
    0 0
  • @neo....
    Bai baiatule , a zis cineva ceva de McLaren? Tu cred ca si noaptea ii visezi :)) "McLaren iarasi se mandreste ca au fost depasiti" NO COMENT!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Brawn
    Deci Brawn au un pic sub Red Bull + Toyota. Asta cred ca spune tot.

    @Bogdan_197, da ma scuze am gresit. Ma refeream la faptul ca McLaren se pot mandrii ca au fost depasiti cu 1 tur iarasi :) Si No Comment se scrie cu 2 de m :))))
    0 0
  • rayn380
    4Ferraristi....
    Ce optimisti is inca toti ferarisitii de pe aici.....ma amuza enorm, cand vad ca toti se indeamna, de la cursa la cursa, ca vor imbunatati strategiile, masinile, sincer ma pufneste rasul, fratilor WAKE UP.....nici Ferrari si nici McLaren nu mai au nici o sansa, chiar n-ati avut timp sa va convingeti si voi incele 7 etape parcurse??? EU sunt fan McLaren, dar sincer sa fiu m-am resemnat, asta e, e vremea lor(Brawn). Is diferente de la cer la pamant intre Brawn si restul, masina aia este un OZN pentru sezonul 2009. Oricum, poate ca ii bine ca ei sau voi sunteti optimisti de la cursa la cursa, eu sunt doar realist, de aia nici nu-mi place de obicei sa ma laud sau sa fiu optimist.....Visati in continuare, ca visati bine :))
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ferrari
    Sigur nu castigam titlul, de fapt sigur nu castigam nici unul dintre ele. Dar diferenta este ca baietii se chinuie. Au progresat mult de la cursa din Australia asa ca sper sa ne apropiem de locul 2 la general. La piloti nu stam chiar asa de rau, deci mai exista sperante. Dintre cele 4 echipe mari: BMW, Ferrari, McLaren si Renaul, doar Ferrari pare sa faca progrese de la cursa la cursa. Desi... vedem la sfarsitul sezonului cine chiar a facut progrese, pana la urma in Noiembrie vedem cum stam :)

    Daca nu castiga titlul nu inseamna sa se dea batuti. Se lupte si dea ce este mai bun in ei, macar castiga experienta si testeaza masina :))))))
    0 0
  • @rayn380
    Intradevar Brawn are cea mai tare masina de anul asta. Nu cred ca cineva le mai poate lua titlurile. Probabil Redbull, Ferrari, poate McLaren le vor mai sufla cate o cursa pe la sfarsitul campionatului cand nu va mai fi miza. Ce face Button acum am mai vazut doar in 2004. Asa ca d-le fan McLaren, nu te grabi in afirmatii ca baietii care tin cu rosu (fanii adevarati, care urmaresc competitia de ani de zile) isi pot da seama ca anul asta nu au sanse la titlu. Faptul care le mai descreteste fruntile este ca rivalul nr.1, adica McLaren ,e sub Ferrari.
    0 0
  • Se lupte si dea ce este mai bun in ei
    NO COMMENT (cu dei de m) :)))
    0 0
  • ctlnmihai
    @mirco
    Oricum nu inteleg de ce ma obosesc sa-ti raspund.. Se vede k frecventezi cu regularitate mirc-ul de unde imprumuti si anumite expresii altfel nu-mi explic vocabularul tau destul de redus
    0 0
  • NeoGalaxy
    @fanii McLaren
    Si uite asa baietii fani McLaren ne arata ca nu au invatat nimic, nici din discutiile de pe aici, nici din ceea ce se petrece pe pista. Dar sa jignim este intotdeauna mai simplu. Si nu mai miram de Romania o duce asa de prost? Problema nu este nivelul de inteligenta si nici folosirea ei, singura problema adevarata este mentalitatea invechita si din pacate aversiunea care apare in incearcarea de schimbarea a acesteia cu alteia noua si mai apropiata de realitate timpurilor in care traim.

    Super comentarii baieti. Respectele mele.
    0 0
  • @neo...etc
    Sa treci de la McLaren la faptul ca Romania o duce prost....ei bine ai ceva furtuni in cap si tu:)) Ti`am mai spus un lucru si se pare ca este adevarat : la tine orice se intampla , oricine intra in polemici cu tine , este fan McLaren . Chiar te obsedeaza teamul asta? Chiar nu suporti faptul ca anul asta este rezervat celor de la Brawn? Te supara atat de mult ca Ferrari se comporta ca o echipa de mana a doua? Asta e realitatea , accept`o si nu mai arunca cu noroi in alte echipe (in special ma refer la McLaren , obsesia ta ) . In ceea ce priveste inteligenta altora uita`te intai la a ta , la modul tau de gandire , ca sa nu mai spun de gramatica , prima data am crezut ca este o intamplare insa acum m`am convins , ai mai dat una : "care apare in incearcarea de schimbarea a acesteia cu alteia " . Deci ce sa`ti zic : gangureste mai departe in depresia ta anti-McLaren:))
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Neo la jigniri esti primul..faptul k incerci sa fi mai diplomatic dupa cum ai spus-o chiar tu nu sterge prima impresie ... ciudat e k n-ai avut nicio reactie la comm-ul
    scris de mirco ,ba din cat am inteles eu chiar ti-a parut rau k ai fost asa de diplomat ..P.S. Nu trebuie sa te miri k Romania o duce prost..Daca vroiai sa arati k te intereseaza intr-adevar Romania erai primul care luai atitudine impotriva lui mirco..dar deh trebuie sa ma multumesc cu atitudinea ta diplomatica.. desi cred k ai jubilat cand mirco ne-a jignit si sigur nu ma insel
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Problema este ceva mai complicata. Totul incepe cu "macaronarii" si se termina cu "zeul" Lewis. Restul este doar o problema de atitudine. Eu anul trecut tot va ziceam ca Lewis este nu stiu cum si nu m-ati crezut. V-am spus ca minte si ca vrea sa para o victima pentru ca ii place sa fie pus in postura asta. Spera de atunci ca o sa fie o gramada de publicitate pentru faptul ca este primul pilot de culoare care o sa castige titlul. Anul trecut discutam de cum este sa castigi pe pista si uite ca si anul asta ne dam seama ca el a castigat mai putin pe pista si mai mult prin afara ei.

    Dar nu, desi pilotii Ferrari au fost mai corecti ca cei McLaren, voi tot pe iei ii jigneati la fiecare cursa. Ba ca unul este beat, ba ca celalat tot se crede la balet si uita cum sta treaba cu Formula 1.

    Si anul asta... deh caracterul cuiva a cam iesit la iveala. Nu trebuie sa fie greu de inteles cat este tinut in puf Lewis si uite Kova o sa plece pentru ca probabil l-a suparat pe Lewis. Evident sunt supozitii dar adevarul este si in afirmatiile de mai sus.

    Voi ati inceput sa ne jigniti echipa, pilotii si acuma... stai... discutam de fair play. Fara Ferrari, McLaren nu exista. Fara Ferrari Formula 1 nu exista, asa ca ne datorati totul. Numai faptul ca exista Ferrari, face ca cei mai talentati piloti sa-si doreasca sa ajunga aici in Formula 1. Nu va convine, asta este. Mentatitatea poate se va schimba cand veti intelege ca exista echipe de Formula si exista idealuri in Formula 1. Ferrari este un ideal pentru multi. McLaren... este doar o echipa. Poti sa te oftici, sa ma injuri, sa ma jignesti dar nu poti schimba cum este perceputa Ferrari de catre restul lumii, dar nici nu le poti schimba lor istoria, traditia si pedigree-ul.

    O zi excelenta in continuare!
    0 0
  • catre neo
    Eu inteleg ceea ce spui tu , insa dai dovada de lipsa de respect fata de celelalte echipe cu traditie in F1 , gen Renault , McLaren , BMW. Ai o atitudine rautacioasa . Chiar mi`as dori ca in F1 sa concureze numai Ferrari , ce crezi s-ar mai uita cineva la F1? Esti ridicol tinere:)
    0 0
  • mircea
    @ctInmihai
    Considera ca, pentru atacurile tale la adresa celorlalti useri din concurs, ai primit un prim avertisment din partea organizatorilor.

    La al doilea avertisment vei fi, conform regulamentului, exclus din concurs.

    Numai bine.
    0 0
  • ctlnmihai
    @mircea
    Mai bine vedeti cine a inceput.oricum nu e o paguba prea mare concursul F 1 champ sau oricare ar fi numele lui.
    0 0
  • ctlnmihai
    @Neo
    Cred k ar fi mai bine sa ne ignoram..dincolo de cuvintele mari pe care le spui nu esti ceea ce vrei sa pari sa ai o zi placuta
    0 0
  • formula 1
    mclaren=0.ferrari=o.1.BRAWN=1,DACA NU FENTEAZA CU CEVA REGULAMENTUL DE RAHAT AL LUI mosley.Eu tot ma duc cu gindul ca,cotoiul de Brawn fenteaza.Prea este mare diferenta intre echipa Brawn si ceilalti de parca ar alerga cu Loganurile.
    0 0
  • Interesant
    Iata un punct de vedere interesant ( vezi hasu) . Nu cumva si Schumacher fenta in F1 cand diferenta dintre masina lui si a celorlalti era cam mare? Think about it. S-au cam plictisit fanii Ferrari ca nu gasesc solutii sa-i contracareze pe BrawnGP? Nu cumva Button e prea bun si in sfarsit are o masina competitiva? La revedere!
    0 0
  • @ctlnmihai
    Nu inteleg atacul tau, mai exact cu ce te-am deranjat, pt. ca eu nu am discutat cu tine. Cat despre " frecventat cu regularitate mirc-urile" , dragule, am copiii de crescut si nu prea am timp de asa ceva. Intr-un fel iti inteleg frustrarea si-mi pare rau pt. tine, dar asta-i viata.
    0 0
  • NeoGalaxy "Ferrari este un ideal pentru multi. McLaren... este doar o echipa."
    Si ce daca e un ideal pentru multi? Ti se pare cumva ca oamenii destepti sunt pretutindeni? Nu! Sunt putini, dar DESTEPTI! Sa fie cei multi fani ferari! Nu pot decat sa ma bucur! Si pentru mine ferari este doar o echipa, de macaronari!
    0 0
  • ctlnmihai
    @mirco
    M-am referit la comm-ul cu oamenii fara creier.daca nu te-ai referit la adresa mea atunci imi cer scuze Frustrari are toata lumea cat despre copiii pe care -i cresti ,numai de bine.
    1 0
  • @ctlnmihai
    Chiar nu m-am referit la tine. Sunt fan Ferrari de cand ma stiu, dar nu sunt nici pe departe anti McLaren sau Hamilton. Sunt cativa baieti pe aici care sunt anti Ferrari si care ataca constant echipa si fanii echipei Ferrari. De multe ori nu ii bag in seama, dar cateodata recunosc, le raspund si poate nu in cel mai elegant mod.
    1 0
  • ctlnmihai
    @ mirco
    atunci imi cer scuze din nou si sa auzim numai de bine
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru