Japonia: Alonso obtine a doua victorie consecutiva!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Plecat de pe pozitia a patra, Alonso a obtinut o victorie pretioasa la Fuji, reusind sa devina liderul cursei dupa prima intrare la boxe.
Incidentele petrecute la start intre Hamilton, Massa si Raikkonen l-au propulsat pe spaniol pe al doilea loc, iar dupa prima intrare la boxe nu a mai cedat deloc prima pozitie.
Lupta pentru titlul titlul mondial devine insa mult mai interesanta, dupa ce Hamilton a terminat doar pe locul 12, iar Massa a obtinut un singur punct. Mai mult decat atat, Kubica a obtinut locul 2 si s-a apropiat la numai 12 puncte de Hamilton. Ultimul loc pe podium i-a revenit lui Raikkonen, care se apropie la 21 de puncte de lider.
MAREA DEGRINGOLADA DE LA START
Primul tur al cursei de la Fuji a fost probabil cel mai plin de evenimente al acestui sezon. Raikkonen a tasnit la start si i-a luat fata lui Hamilton, insa pilotul echipei McLaren a fortat foarte mult revenirea pe primul loc in primul viraj. El a franat violent si s-a indepartat de trasa ideala, iesind larg in decor. In acelasi timp, Raikkonen a fost obligat sa-si schimbe traiectoria pentru a evita un contact cu Hamilton si a iesit in decor, pierzand timp pretios.
Plecat doar de pe locul 6, Kubica a reusit sa profite la maxim de degringolada creata si s-a instalat in fruntea clasamentului, urmat de Alonso. Kovalainen si Trulli s-au infiltrat si ei in pluton reusind sa se plaseze in spatele pilotului de la Renault, in timp ce Massa a rulat temporar pe locul 5, reusind sa ii ia fata lui Hamilton, rivalul sau in lupta pentru titlul mondial.
Dorinta lui Hamilton de a lua o optiune importanta pentru titlu si-a spus din nou cuvantul, englezul fortand o depasire in fata lui Massa un singur tur mai tarziu. Monoposturile celor doi rivali s-au atins insa in timpul duelului, iar Hamilton a pierdut controlul volanului si s-a oprit perpendicular pe pista. Evenimentul, petrecut chiar intr-unul dintre virajele circuitului, l-a fortat pe Hamilton sa astepte trecerea tuturor celorlalti piloti pe langa el pentru a putea pleca de pe loc.
McLaren a decis imediat sa schimbe strategia lui Hamilton, care a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri si realimentarea cu combustibil. Astfel, englezul a iesit pe circuit pe ultimul loc, in timp ce Massa rula pe locul 7. Primul tur a adus si un accident violent, David Coulthard avariindu-si foarte grav monopostul dupa ce a lovit pneurile de protectie de pe marginea circuitului in urma unui acrosaj cu Kazuki Nakajima. Scotianul a scapat insa teafar, in timp ce pilotul echipei Williams a fost nevoit sa intre la boxe pentru a schimba aripa fata.
DEZASTRU PENTRU MCLAREN
Dupa cateva tururi, Timo Glock si adrian Sutil au consemnat urmatoarele abandonuri, in timp ce Kubica a continuat sa conduca plutonul in fata lui Alonso.
Raikkonen a reusit sa urce pe locul 4 dupa ce l-a depasit pe Trulli in turul 9, iar in turul 17 Heikki Kovalainen a fost nevoit sa abandoneze in urma unor probleme mecanice.Un tur mai tarziu, comisarii de cursa au anuntat ca Hamilton a fost penalizat cu un drive through pentru ca l-a fortat pe Raikkonen sa iasa de pe pista in primul viraj, in timp ce Massa a primit o pedeapsa similara in urma contactului cu Hamilton din al doilea tur al cursei. In urma penalizarilor, Hamilton a ajuns pe locul 15, in timp ce Massa a coborat pana pe locul 11, iesind din zona punctelor.
ALONSO, PRIMUL PAS SPRE O NOUA VICTORIE
Prima serie de intrari la boxe a adus cateva schimbari extrem de importante in clasamentul cursei. Alonso a reusit sa iasa pe circuit inaintea lui Kubica, devenind astfel liderul cursei dupa ce si ceilalti piloti au efectuat prima realimentare cu combustibil.
Mai mult decat atat, spaniolul a reusit sa se distanteze la peste 10 secunde fata de prietenul sau de la BMW-Sauber, luand astfel o optiune importanta pentru victorie. Raikkonen s-a instalat confortabil pe locul 3, urmat de australianul Mark Webber, care a intarziat insa prima oprire la boxe. Pilotul echipei Red Bull ii tinea in fata sa pe Trulli, Piquet si cei doi piloti ai Scuderiei Toro Rosso, Bourdais si Vettel.
Massa a reusit sa urce pe locul 12 dupa ce l-a depasit pe Button, insa diferenta fata de ocupantului locului 11, Barrichello, era de aproape 10 secunde. Intre timp, si Hamilton l-a depasit pe Button, ajungand astfel in spatele lui Massa, la o diferenta de peste sapte secunde in fata de pilotul Scuderiei Ferrari. Cea de-a doua parte a cursei a fost lipsita de evenimente majore, fiind animata doar de inrarea la boxe a lui Webber. Australianul a coborat pana pe locul 10, permitandu-le celorlalti piloti sa urce cate o pozitie.
ALONSO, MARS TRIUMFAL SPRE VICTORIE
Cu 24 de tururi inainte de final, Alonso a dat startul celei de-a doua serii de opriri la boxe. Intre timp, Raikkonen s-a apropiat amenintator de Kubica, care in acel moment rula pe prima pozitie. Duelul dintre cei doi piloti s-a amanat insa, pentru ca polonezul a intrat la boxe pentru a doua realimentare, permitandu-i lui Raikkonen sa devina liderul temporar al cursei.
Kubica a revenit pe circuit in spatele lui Alonso, iar Raikkonen a efectuat si el realimEntarea cateva tururi mai tarziu. Campionul mondial a revenit pe pista la numai o secunda in spatele lui Kubica, prefigurand un duel acerb intre cei doi piloti. Trulli si Piquet, propulsati din nou pe primele locuri, au intrat si ei la boxe, in timp ce Massa a avut un contact usor cu monopostului pilotat de Bourdais, care tocmai revenea de la pituri.
Brazilianul nu a intampinat insa probleme tehnice si a putut continua cursa fara probleme, pierzand doar cateva secunde. Totusi, comisarii de cursa au anuntat ca vor investiga acest incident dupa cursa, rezultatul final al lui Massa fiind astfel in dubiu.
KUBICA - RAIKKONEN, DUEL ELECTRIZANT PENTRU LOCUL 2
Odata cu finalizarea celei de-a doua serii de opriri la boxe, Alonso a revenit in fruntea cursei, indreptandu-se spre o noua victorie in acest sezon. Intre timp, la peste 12 secunde in spatele sau, Raikkonen s-a luptat pentru cateva tururi bune cu Kubica pentru locul 2.
Finlandezul nu a reusit insa sa treaca de Kubica, iar ulterior a slabit ritmul, permitandu-i lui Piquet, ocupantul locul 4, sa se apropie amenintator. Totusi, Piquet Jr nu a reusit sa mentina ritmul si a cedat initiativa, preferand sa-si conserva locul 4. La jumatatea plutonului, Massa a reusit sa urce pe locul 8 dupa ce a trecut de Heidfeld si Webber, iar diferenta in clasament fata de Hamilton a scazut la numai 6 puncte.
ALONSO, DOUA LA RAND!
Fernando Alonso a obtinut astfel a doua victorie consecutiva, dupa succesul reusit in Singapore. Spaniolul a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Kubica si Raikkonen, in timp ce Piquet Jr a terminat pe un excelent loc 4. Performanta reusita de Renault le permite acestora sa se distanteze decisiv de Toyota in clasamentul constructorilor.
Un duel interesant a avut loc chiar in ultimul tur, cand Alonso s-a ajuns cu un tur din urma pe fostul sau coechipier de la McLaren, Lewis Hamilton. Englezul i-a permis lui Alonso sa treaca, insa ulterior a revenit in forta pentru a-l depasi pe spaniol. Alonso i-a cedat foarte usor pozitia pentru a nu risca un incident de cursa.
Locul 5 i-a revenit lui Jarno Trulli, urmat de cei doi piloti ai Scuderiei Toro Rosso, Sebastien Bourdais si Sebastian Vettel. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Felipe Massa.
Raikkonen a iesit oficial din cursa pentru titlu, intrucat pilotul Scuderiei Ferrari este la 21 de puncte in spatele liderului Hamilton cu numai doua curse inainte de final.
Marele Premiu al Japoniei a consemnat 5 abandonuri, trecute in dreptul lui Fisichella, Kovalainen, Sutil, Glock si Coulthard. Cel mai rapid tur al cursei a fost realizat de Massa, brazilianul fiind cronometrat cu 1:18.426.
Rezultatele complete ale Marelui Premiu al Japoniei pot fi vizualizate aici . Rezultatele oficiale vor fi cunoscute insa pe parcursul zilei de duminica, intrucat comisarii de cursa vor analiza dupa cursa incidentul dintre Felipe Massa si Sebastien Bourdais.
Mama ce sfarsit de campionat o sa fie si asta :) Inca 2 curse proaste pentru McLaren si Ferrari si BWM pot sa fie fericiti :)
"DRAKo" -----> nu stiu cine este acel dobitoc... dar nici tu nu demonstrezi prea multe prin limbajul tau. Favoritul tau a condus mai slab si a pierdut... shit happens.
te crezi si tu un fel de nicolita...te simti discriminat ? eu unul nu vad unde a fost ferrari dezavantajata... poate mclaren .... in orice caz...in zilele de astazi pilotilor le este frica sa mai faca depasiri spectaculoase de frica penalizarii...
P.S. Mai bine ati gandi coerent si ati vedea F1 decat sa ganditi in rosu sau argintiu si sa vedeti doar rosu si argintiu
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Oricum observ ca nici voua nu va convine cand echipa favorita joaca urat si pierde. McLaren a jucat urat si a pierdut. Shit happens :)
Referitor la pilotaj agresiv, eu aveam impresia ca este chiar foarte fair play sa lovesti pe cineva care nu se da din fata ta. Imi aduc foarte bine aminte ca parca asa doreau fanii McLaren sa piloteze Lewis... si exact asa piloteaza Lewis :) Deci mi se pare fair play. Cursa asta Felipe a fost mai bun ca Lewis.
Sper ca si in China sa zdrobim masinile McLaren ca in Brazilia sa terminam campionatul ca invingatori :)
scoaterea adversarilor de pe circuit .. k in rest e catastrofa
@DRAKo Cred ca nu intelegi termenul "depasire pe vibrator" cu "depasire prin taierea sicanei"... ceva imi face sa cred ca trebuie sa-ti desenez cum sta treaba.
Iar referitor la incidentul cu Lewis, repet... imi pare rau ca nu l-a lovit si mai bine. Pur si simplu merita asa ceva. Chiar Lewis a spus ca se bate prin orice mijloace sa castige. Nu a spus "fair play", "corectitudine" sau asa ceva. A spus ca vrea titlul cu orice pret. Ron Dennis a facut exact acealasi afirmatii. Si in fond.. .cine sunt eu sa-i judec cand marele pilot, regretatul Ayrton Senna busea pe oricine era in fata lui? Adica poate ca sa fii campion trebuie sa ai o doza de violenta in condus :) Esti slab farte, da-te la o parte :) Eu asa as face oricum :)
Stii tu faza aia, "vrem dreptate, egalitate, dar nu toti suntem egali" :P
vina a lui Hamilton este k a ratat startul pe greseala lui..cat despre frana pusa..Michael Schumacher a facut n faze de genul acesta si n-a fost penalizat
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081011163019.shtml
Haide sa ne oprim aici. Nu-mi cere sa fiu corect si obiectiv cand nici tu nu poti sa faci acelasi lucru. Cand eu am fost corect... tu nu faceai decat sa-mi jignesti echipa favorita. Daca Felipe a gresit, repet, FIA o sa decida asa ceva. Eu sunt doar un simplu fan care se uita la o cursa de Formula 1. Nu stiu cine a gresit si consider ca echipa mea a pilotat bine.
Exista FIA care stie mai bine cine/cum/care a gresit si decide ce trebuie facut.
Te rog frumos ca atunci cand gasesti adevarul suprem sa ni-l dezvalui si noua, oamenilor simpli.
Weekend placut in continuare!
P.S. Te rog macar sa nu fii ipocrit in ceea ce declari despre altii.
Si oricum nu ti se pare k Felipe greseste cam des? si la la Singapore a facut un acrosaj in ultima parte a cursei..Ptr. cineva care se vrea campion mondial sunt prea multe greseli
Nu imi aduc aminte de nici un acrosaj in ultima parte a cursei. Imi aduc aminte... ca a iesit in decor si l-a speriat pe Fisi... daca ai ala este acrosaj... S-o lasam moarta.
Astazi nu ai postat nimic in legatura cu faptul "Si oricum am recunoscut k hamilton a gresit si a pierdut pe mana lui nu pot spune acelasi lucru". Daca poti sa-mi arati exact acest post in care spui asa ceva.. ai cele mai sincere scuze din partea mea.
Cand sunt 2 curse una dupa alta (Singapore -ultima parte a cursei a acrosat un monopost force india si incidentul din cursa de azi) sunt greseli mari.Si oricum anul trecut Hamilton s-a dovedit cel putin egalul lui alonso pe aceeasi masina ..
si in primul sezon de F1 .In momentul cand 2 piloti conduc aceeasi masina atunci poti face o comparatie..Oricum meritele lui Alonso in cursa trecuta si mai ales in cursa de azi nu scad deloc,a castigat merita felicitari
data in cursa aceasta..N-a fost niciun acrosaj intre el si Raikkonen Daca aduci
in discutie faptul k din cauza franei lui Hamilton a iesit de pe trasa Raikkonen pai atunci ar trebui descalificati jumatate din piloti>genul acesta de faze se intampla f des m ales in duelurile dintre piloti care se lupta ptr. pozitiile 10 - 20 .sunt N situatii de genul acesta
A vrut sa-l sperie pe Bourdais si gata
imi mentin parerea k nu a gresit fata de Raikkonen.>despre incidentul Bourdais -
Massa care este parerea ta ? A fost favorizat sau nu Massa ? si nu stiu lb germana..
desi mi-ar fi placut sa o cunosc
de sfarsit miza este si mai mare .startul l-am vazut pe youtube
un footage luat de pe RTL
startul cursei ,cursa devine neinteresanta
Let's leave aside the Bourdais vs Massa incident because that has a place in the annals of crap stewards decisions all of its own. Let's look at the first corner. Hamilton makes an appalling start and doesn't have the sense to realise when he's beaten. It's Brazil 2007 all over again with him fighting Alonso when he doesn't need to. Complete and utter brain fade and all this after doing a lot of pre-race interviews saying how he's going to play it differently this year.
He runs wide after late braking and takes Raikkonen across the track, before Kovalainen intercedes and pushes the Ferrari over the edge. No worries there. Kimi loves tarmac run-off, he used it generously at Fuji last year, he used it at Spa and he also left no room for Lewis at Spa so Lewis was forced off track himself.
How does that deserve a drive-through penalty? We've seen it happen at virtually every GP and yet it gets no remark from the stewards at all. By the time it was given Lewis was so far back it just made me laugh.
Ptr. asta a fost pedepsit Hamilton aici la Fuji - k l-a impins in afara circuitului..
Cata pasiune si ardoare in a explica ce se intampla pe pista in fractiuni de secunda de niste superpiloti...Ce rautati dintr-o parte si din cealalta a baricadei...Cata pricepere/nepricepere si dezinvolturastangacie in exprimarile userilor... Tocmai de aceea imi pare bine ca administratorii Automarket nu au intervenit in acest fluviu de declaratii. La incheiere, va aduc aminte, de vorbele unui "fin" orator si cunoscator al neamului romanesc: "Traim in Romania si acest fapt ne ocupa tot timpul !" Sper ca acesta a fost ultmul post si astfel sa ne vedem linistiti de alea noastre si de ultimele 2 etape din Formula 1 !
Cert este ca oficialii F1 au ajuns un fel de tarfe-servitoare la picioarele celor de la Ferrari si mai tragic, al al acestei penibile caricaturi de pilot, pe nume Massa! Si mentionez ca sant un "admirator pana la extaz si obsesie" al "fenomenului" FERRARI ! Ce s-a intamplat insa in acest an este totusi prea mult !