Ironia sorții: Alonso a condus 27 de tururi în cursa de la Indianapolis, dar a abandonat din cauza motorului Honda

de Daniel Popescu
Luni, 29.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a impresionat în cursa de 500 de mile de la Indianapolis și a fost lider timp de 27 de tururi, însă a abandonat în urma unei defecțiuni la motorul Honda.

Fernando Alonso a renunțat la participarea în Marele Premiu de Formula 1 al statului Monaco în favoarea unei experiențe inedite în cursa de 500 de la Indianapolis, parțial ca urmare a frustrărilor acumulate din cauza numeroase probleme tehnice pe care le-a avut McLaren în privința fiabilității motorului Honda.

Spaniolul a concurat pentru echipa McLaren Andretti, care i-a oferit de asemenea un monopost cu motor Honda, și a obținut locul 5 în sesiunea de calificări. Dublul campion mondial a ajuns chiar în postura de lider al cursei timp de 27 de tururi, însă aventura sa s-a încheiat prematur după o defecțiune tehnică suferită de motorul furnizat de Honda.

"A fost o experiență grozavă. Am venit aici pentru a demonstra de ce sunt în stare, pentru a mă provoca. Știu că pot fi la fel de rapid ca oricine într-un monopost de Formula 1. Nu știam dacă pot fi la fel de rapid și în IndyCar. A fost frumos să am un astfel de sentiment și chiar să conduc", a declarat el.

De altfel, evoluția sa a fost apreciată și de cei peste 300.000 de spectatori din tribune, care l-au aplaudat la scenă deschisă după abandonul suferit în cursă.

În acest context, Alonso a anunțat deja că își dorește să revină în cursa de 500 de mile de la Indianapolis și să o câștige.

"Cu siguranță. Dacă mă întorc, cel puțin știu cum merg lucrurile. Să vedem ce se întâmplă în anii următori. Trebuie să continui să caut această provocare, pentru că obiectivul de a câștiga Indy 500 nu este finalizat", a adăugat el.

Via Reuters, ESPNF1

Comentarii (35)

  • ce pacat...
    te asteptam in locul lui raikko..
    sa l faci pe vettel..
    29 19
  • M-am uitat pentru prima data la cursa americana si a fost o surpriza placuta, nu doar pentru ca era acolo Alonso care s-a descurcat foarte bine, ci intreg show-ul a fost de mare calitate, cursa tot. Este altceva decat F1, insa nu de calitate inferioara. Este racing in forma mai bruta, pura. In F1 e mai mult rafinament...si muuulta politica.
    34 7
  • alonso stie mai bine ca nu-l poate 'face' pe vettel

    iarna nu-i ca vara si nici f1 nu-i indy

    oricum, au abandonat multi favoriti, inclusiv scott dixon favoritul nr 1
    14 27
  • ba ar putea..parerea mea..
    10 15
  • stiu care e parerea ta, eu iti vorbeam de alta parere mai avizata, anume a lui alonso ...; proba e fuga de la ferrari cand a venit vettel
    11 12
  • fetelica nu semna cu ferari daca nu pleca alonsita, ca la ferari nu sunt decat 2 locuri. Asa ca a stat ca soricelul la panda si cand alo a spus pas a semnat. Acu cand se pune problema revenirii la ferari a lui alo, asa ca tema de discutie, vetelica cel batut de ricci a dat din colt in colt si spune ca el se "intelege" cu kimi. Cum se intelege am vazut ieri.
    17 17
  • Ion se cearta cu Ion!!!Ioane eu te cred ca Alonso a fugit de Vettel ca nu vroia sa fie sluga neamtului(ca bwoah).Dar neamtul de ce a fugit de la Red Bull?Iti dau 3 variante,spune-mi care o alegi:a)se temea sa nu fie retrogradat la Torro Rosso,b)nu i s-a prelungit statutul de nr.1 in echipa(de care a beneficiat 4 ani) asa ca ales o echipa sa-i ofere acelasi lucru,3)l-au suparat victorile lui dinti albi.
    15 14
  • Ca sa completez: Cu Alonso nu-si permiteau "strategia" de ieri. Daca ierea la fierari.
    13 13
  • @yo, as merge pe ultima si un picut de b ;)
    8 6
  • Guszti
    Bietul Alonso ar merge cu oricine la ce flamand ii, masina buna sa aiba. Treaba e ca astia care-s nr.1 acu la Mercedes si Ferari nu-l vor coechipier. Hamilton a ragait-o pe sleau, Vetel a dat-o la intors ca are bun coechipier acum. Hait!
    19 8
  • championul este cel mai bun coleg de echipa.Cine mai tine minte ce frumos so pupat cu webber in turcia,o urmat Multi 21,2 pupari cu bwoah si pacaleala de ieri.Australianul era mai dificil ca o deschis gura dupa Multi 21 si o scris si o carte despre cat de bun coleg a fost Vettel.In schimb cu bwoah este mai simplu,el nici nu stie cine-i in fata si in spate.Eu cred ca kimi si-o dat seama doar cand s-o terminat cursa ca-i pe doi.Oare de ce cand castiga championul de carton si colegul de echipa e pe doi cel din urma are o fata de inmormantare?
    10 13
  • daca nu pleca alonso de la ferrari, ar fi plecat raikkonen
    fuga lui alonso i-a salvat volanul lui raikkonen
    iar istoria e tot aia, vettel era dat cert la ferrari, alonso s-a suparat si a plecat spre nicaieri ca asa ii place lui sa se dea geniu neinteles dar las ca nu pacaleste pe toata lumea
    7 14
  • lui hamilton nu ii pasa cu cine face echipa
    il respecta pe alonso si intotdeauna a spus despre alonso ca e un pilot foarte bun DAR nu mai bun decat el
    10 6
  • N-am fost niciodata fan Alonso, ba chiar il cam uram, dar ieri chiar am tinut cu el. Chiar speram sa castige.
    S-a descurcat exemplar, parca a fost in Indy de ani buni.
    La inceput nu a fosrtat, si-a testat limitele, dar apoi "si-a dat drumul".
    Pacat ca a avut probleme cu motorul. Cred ca ar fi castigat, sau macar pe locul 3 tot ar fi terminat.

    Felicitari, Alonso!!!
    15 0
  • Campionul de carton abia a iesit victorios in 2012 cu un Red Bull mult superior.Noroc ca altii l-au scos pe Nando in 2 curse,noroc ca Webber si baietii de la Torro Rosso nu incurcau vitica,noroc ca nu a abandonat dupa startul frumos din Brazilia,noroc ca a avut voie sa depaseasca pe galben.Alonso e cu doua clase peste eternul protejat.Cartonul o cursa n-a castigat in 2014 si 2016 si avea material decent de concurs iar pe ploaie este praf.Anul trecut s-au desfasurat 3 curse pe pneuri de ploaie sau intermediare(Monaco,Anglia,Brazilia).Sa va anunt ceva:multiplu campion mondial a reusit sa le termine pe toate mai jos decat modesta Force Indie a lui Checo.Nu credeti,verificati.
    21 12
  • Astia cand au ales poza s-au uitat la cat de mari are Nando ochii.Urata imagine.
    7 9
  • Daca chiar insisti pot sa-ti postez linkul cu ultima declaratie a lui ham si era foarte clar. Nu-l vrea pe Alonzo langa el. Zice ca si Vetel ca face tare bine echipa cu Botas. Si hai sa fim seriosi, la ce forma are, cu un Botas care ii da ciomage in calificari si cursa Alonso il topeste. Pe paine. Si purtatorul de lant stie asta.
    14 9
  • Terminati bai cu prostiile, nu mai ... luleaua ca Alonso s-ar duce oriunde, numai sa aiba masina buna ! L-a vrut Wolff anul ăsta ! S-a dus ? Nu, a preferat sa ramana cu caruta, a iesit imediat Briatore sa anunte ca Alonso isi respecta contractul ! Aaaaa, cred ca s-ar duce tropotel acolo ... cu conditia să plece Lewis ! O sa vedeti la anul ca o sa ramana ori cu caruta, ori in Indy, sunt trei ani de cand învarte vrajeala cu lipsa unei masini competitive, dar nici nu lasa caruta !
    8 12
  • dar de ce este asa mirat alonso? i s-a spus ca nu-l mai primeste inapoi inf1?
    1 1
  • mobius
    Este foarte clar ca in 2014 Riciardo a fost mult peste Vettel, nimeni altul decat cvadruplul campion mondial, care din nu stiu ce motive a fost scapat din brate. Nu cred ca Riciardo se va duce la Ferrari, pentruca acolo Vettel e pe val iar Riciardo nu este Kimi (la Monaco chiar si Kimi, care a acceptat postura de nr. 2, a aratat cat se poate de explicit, cat este de nemultumit de tratamentul echipei). M-as bucura daca uni si-ar aduce aminte ca toata lumea era cu sufletul la gura daca Alonso ii cedeaza locul lui Vettel la Ferrari, deci ca sa spun asa cvadruplul campion (uni spun de carton si nu-i contrazic), a depins de eternul stigmatizat. Cat despre Hamilton, el stie si mai bine de ce nu-l vrea pe Alonso coechipier, nu l-a putut bate cand era tinut in brate de RD, daramite daca ar concura de la egal la egal. Oricum ar fi, Alonso a dovedit duminica motivatie, forta, talent,ca nu are nici un gand sa se retraga (spre disperarea unora), a dat de gandit unor conducatori de echipe (daca mai era nevoie) si a trimis cateva frisoane catre cei ce se simt amenintati. Ma bucur pentru ce a reusit la prima evolutie in indy dar, nu pot sa nu remarc ghinionul care il urmareste (din sase curse disputate a abandonat din cauze tehnice in cinci daca nu ma insel).
    13 9
  • Mah nea Mobius, daca ai ajuns sa compari, in 2007, un dublu campion mondial en-titre, Alonso, cu un debutant, Hamilton, este clar cat de bine intentionat si de obiectiv esti ! Si nu mai amintesc de mizeria facuta de spaniol în calificarile din Ungaria ...
    3 12
  • Pentru mizeria din Ungaria Alonso a pierdut pole-ul si, foarte probabil titlul. Dar faci pe prostul si nu spui ca Hami a fost tinut in brate de toata echipa Mclaren, fapt recunoscut dupa ani de Ron Dennis. La Mercedes nu putea sa plece pentru ca avea un contract in derulare cu Mclaren. Poate stii tu ce clauze are acel contract....
    19 5
  • @yo

    Ia gandeste-te cum a putut pleca Vettel de la RBR la Ferrari ca doar mai avea contract cu RBR. Ce avea stipulat in contract: Daca termina mai jos de locul 3 poate pleca oriunde altundeva si a ales cu cap se pare. Acum ce putem spune cand Verstappen il bai bate pe Ricci ca e mai bun ca el. Depinde si cum ti se potriveste noua masina.

    Care e diferenta intre ultimele titluri ale lui Hamilton si cele ale lui Vettel. Hamilton nu a avut rival (doar pe Rosberg) pe cand Vettel s-a batut cu Alonso pentru titlu. Toti pilotii sunt buni.

    Legat de ploaie anul trecut. Monopostul Ferrari era cel mai slab pe ploaie pentru ca in viraje era incontrolabil - forta de apasare pe puntea spate ca la masinile de serie BMW din seria M. Sa ne amintim prima cursa castigata a lui Vettel. Care a fost pe ploaie cu un rahat de Toro Rosso.

    Nu cred ca Kimi a pierdut cursa la boxe. El a raspuns la intrarea lui Bottas si a lui Max. Vettel a raspuns la intrarea lui Ricci. De ge Kimi nu i-a dat 12 secunde in fata lui Seb si se termina cursa. Seb a stat la 2-4 sec in spatele lui Kimi si inainte sa intre Kimi la boxe avea 1 sec de el. Apoi Kimi nu numai ca nu a tinut pasul cu Vettel a fost si prins de Rici.

    Deci, despre ce vorbim. Kimi a fost un pilot super bun. Acum e un pilot in care experienta lui il face sa faca cateva tururi rapide (rezultatul calificarii), dar nu mai e pilotul de alta data.

    Daca a ratat Lewis Q3 asta inseamna ca e slab. De asta nu vorbiti. Sunt zile si zile (zile mai bune, mai proaste).

    Per total, din punctul meu de vedere nu poti sa faci o diferenta intre Ham, Alonso, Kimi, Vettel, Ricci decat daca au aceeasi masina si fara ordine sa se intreaca.

    Cand a venit Seb la Ferrari a facut cateva tururi de circuit cu monopostul din era veche 2.5 V8 si a terminat cu 2 secunde parca decat cel mai bun timp a lui Alonso. Deci ce sa vorbim? Campion de carton? esti un mare frustrat? Istoria spune ca Seb are 4 campionate mondiale, atata tot.
    10 11
  • Indy 500 a fost pentru mine una dintre cele mai monotone curse, si asta pentru ca masinile sunt identice, iar orice pilot slab care nu stie sa-si pregateasca masina are o sansa la victorie, ceea ce comparativ cu alte competii mai serioase este o gluma. Dar cursa a avut un singur lucru interesant: apetitul americanilor pentru fals, adica destruction derby adica accidentele in marea parte stupide si "comice".

    Totusi, Alonso cred ca s-a descurcat foarte bine, ma asteptam sa fie in fata, dar speram sa castige sau macar sa termine cursa. Si asta pentru ca are experienta si putea sa invete rapid cum merge treaba in Indy.

    Dar motorul Honda, l-a tradat, este evident ca McLarn si Honda nu merg bine impreuna... pacat, dar sa-l vad la anul :P

    Oricum Takuma Sato este super vesel pentru victorie, nu-mi aduc aminte de perioada lui din Formula 1 pentru ca probabil... a fost pe nicaieri :P Dar, bravo lui :P
    8 5
  • Takuma Sato n-a avut masina in F1, caci altfel nu ajungea in Indy. Ce e calaretul fara cal ?!
    4 3
  • voi mai plangeti mult anul ala 2007?
    dar e mai bine asa, 'ca cautati' scuze in loc sa va felicitati idolul
    si asta de mai bine de 10 ani
    4 3
  • din cate am vazut eu, Takuma a stat pe aproape de varful plutonului iar la final a dat atacul. Asta in loc sa incerce sa reziste cat mai mult conducand cursa.
    2 3
  • Hai sa fim seriosi, Indy are spectacol destul si fara acrosaje, cel putin n-am adormit ca la cursa din Monaco care a fost deosebit de spectaculoasa.Depasiri si rasturnari de situatie gramada...:)...pardon, o singura rasturnare mica la varf a fost, una in familie.
    5 4
  • mie nu-mi plac monoposturile din Indy..In rest ca desfasurare , cursele din Indy sunt mai palpitante.. Oricum Alonso nu s-a facut de rusine in Indy..
    6 2
  • Mai lipsea sa impinga masina la standuri, cum a facut in 2015, in Ungaria. Oricum, publicul a fost fair-play, in ambele cazuri.
    4 1
  • serban
    @Radu
    Te înșeli, Sato a avut o mașină foarte bună în F1, BAR-Honda, a doua forță de pe grilă în 2004, după Ferrari. Cu mașina aia Button a terminat campionatul pe locul trei, după Schumi și Barrichello, dar înaintea lui Kimi, sau Montoya, iar Sato a avut unul sau două locuri trei, unul știu sigur că în Statele Unite.
    11 1
  • La motoare V10 si V8 s-a priceput Honda, la V6 mai are de lucru. Oricum, in Indy este tot V6 dar de 2.2L (in F1 avem de 1.6L).
    5 1
  • @Serban: Nu neg dar ai dreptate :P BAR-Honda a fost o masina decenta considerand ca nu au castigat nici o cursa dar Button a fost pe podium de nu mai putin 10 ori dar Sato doar o singura data. De fapt 2004 a fost singurul lui podium si sezonul in care a acumulat cele mai multe puncte.

    In rest... liniste pe toata linia :P
    5 0
  • Gutierrez in pole position pentru a-l inlocui pe Bourdais in Indycar..
    2 0
  • Tot s-a ales Alonso cu un premiu.
    https://www.youtube.com/watch?v=s69XiUdzbWg
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru