Interzicerea realimentarilor, o provocare pentru pneuri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intr-o incercare de a reduce costurile in Formula 1, FIA a interzis realimentarile cu combustibil incepand din sezonul urmator. Decizia a starnit numeroase controverse, una dintre teorii fiind ca spectacolul va avea de suferit, intrucat cursele vor fi si mai predictibile decat in prezent.
Cu toate acestea, Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie al McLaren,considera ca provocarile pentru anul viitor sunt mult mai numeroase.
"Monoposturile vor avea greutati diferite intre startul si finalul cursei. In acest moment exista o crestere liniara a timpilor cand adaugi greutate. Dar vom ajunge intr-un domeniu in care avem un monopost complet diferit de cel care are la bord 160 de kg de combustibil", a explicat britanicul pentru site-ul oficial al Formulei 1.
Lowe a dezvaluit ca pneurile Brisgestone din sezonul urmator vor fi concepute sa functioneze la parametri optimi 200 de km, pilotii urmand sa fie in continuare obligati sa utilizeze ambele tipuri de pneuri pe parcursul unei curse.
"Un alt factor va fi reprezentat de pneuri. Bridgestone spune ca pneurile vor fi bune pentru 200 km. Nu este clar ce se va intampla daca sunt folosite mai mult. Evident, cursele au o lungime de 300 km, asa ca va fi interesant sa vedem cum vor utiliza echipele diverse pneuri. Si nu trebuie sa uitam ca regulamentul cere un schimb de pneuri pentru ca trebuie sa rulezi atat cu pneurile mai moi, cat si cu cele mai tari".In acest context, oficialul echipei McLaren anticipeaza ca pilotii ar putea opta chiar pentrru mai multe opriri la boxe in timpul curselor, in functie de comportamentul pneurilor. "Oamenii considera ca va exista o singura intrare la boxe, dar se poate intampla ca pneurile sa se degradeze suficient de repede pentru a necesita inca o oprire, mai ales la unele curse".
Via | GPUpdate
Deci vom reveni la cel mai bun timp obtinut in q3.