Interzicerea realimentarilor, o provocare pentru pneuri

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 15.10.2009
Interzicerea realimentarilor in timpul curselor va aduce noi provocari pentru gestionarea pneurilor, iar pilotii ar putea fi nevoiti sa efectueze mai mult de o singura intrare la boxe.

Intr-o incercare de a reduce costurile in Formula 1, FIA a interzis realimentarile cu combustibil incepand din sezonul urmator. Decizia a starnit numeroase controverse, una dintre teorii fiind ca spectacolul va avea de suferit, intrucat cursele vor fi si mai predictibile decat in prezent.

Cu toate acestea, Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie al McLaren,considera ca provocarile pentru anul viitor sunt mult mai numeroase.

"Monoposturile vor avea greutati diferite intre startul si finalul cursei. In acest moment exista o crestere liniara a timpilor cand adaugi greutate. Dar vom ajunge intr-un domeniu in care avem un monopost complet diferit de cel care are la bord 160 de kg de combustibil", a explicat britanicul pentru site-ul oficial al Formulei 1.

Lowe a dezvaluit ca pneurile Brisgestone din sezonul urmator vor fi concepute sa functioneze la parametri optimi 200 de km, pilotii urmand sa fie in continuare obligati sa utilizeze ambele tipuri de pneuri pe parcursul unei curse.

"Un alt factor va fi reprezentat de pneuri. Bridgestone spune ca pneurile vor fi bune pentru 200 km. Nu este clar ce se va intampla daca sunt folosite mai mult. Evident, cursele au o lungime de 300 km, asa ca va fi interesant sa vedem cum vor utiliza echipele diverse pneuri. Si nu trebuie sa uitam ca regulamentul cere un schimb de pneuri pentru ca trebuie sa rulezi atat cu pneurile mai moi, cat si cu cele mai tari".

In acest context, oficialul echipei McLaren anticipeaza ca pilotii ar putea opta chiar pentrru mai multe opriri la boxe in timpul curselor, in functie de comportamentul pneurilor. "Oamenii considera ca va exista o singura intrare la boxe, dar se poate intampla ca pneurile sa se degradeze suficient de repede pentru a necesita inca o oprire, mai ales la unele curse".

Via | GPUpdate

Comentarii (6)

  • si Q3?
    poate ma lamureste si pe mine cineva, daca se interzice alimentarea pe perioada cursei, calificarile cum or sa arate daca pana acum in Q3 se pleca cu combustibilul de cursa?
    0 0
  • Q3 nu
    mai e afectat de regula utilizarii combustibilului din cursa.
    Deci vom reveni la cel mai bun timp obtinut in q3.
    0 0
  • guawar
    o tampenie!!
    Deja abereaza FIA!!Nu mai stiu ce sa inventeze oamenii astia..dar spectacolul cind il reinventeza?
    0 0
  • ???
    in Q3 se va pleca cu combustibil la liber ca si inainte de modificarea regulamentului pe timpul lui Schumy
    0 0
  • clau.dios
    hm..in Q1 si Q2 pleaca probabil cu cat mai putin combustibil pt a scoate cele mai bune setari din monopost ,iar in Q3 (gestanta ) baga in ea cat se poate....!
    0 0
  • Durata
    Parca odata cu interzicerea alimentarilor se scurta si durata cursei...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru