Interviu exclusiv: Hamilton crede că ar fi competitiv în orice competiţie de motorsport

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 20.06.2011
Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Automarket, Lewis Hamilton afirmă că ar fi competitiv în orice competiţie din lumea sporturilor cu motor, după ce a testat recent în NASCAR.

Lewis Hamilton a participat recent la un test în Campionatul Nord-American de Turisme (NASCAR) organizat de Mobil 1, unul dintre partenerii tradiţionali ai echipei McLaren, în cadrul căruia a avut oportunitatea de a testa în premieră un Chevrolet Impala.

Chiar dacă monoposturile de Formula 1 sunt mult mai complexe decât maşinile care concurează în turisme, fostul campion mondial admite că nu a fost deloc uşor să se acomodeze la particularităţile din NASCAR.

"Nu este niciodată uşor să pilotezi o astfel de maşină. Cred că există o anumită metodă în care trebuie să pilotezi un monopost de F1 pentru a folosi toată forţa de apăsare aerodinamică şi aderenţa pe care o ai, pe când cu o maşină de tuirisme vrei în primul rând aderenţă mecanică. Dar a fost foarte interesant să folosesc un schimbător de viteze real pentru a avea cuplu. Am avut o putere şi frâne grozave. La început mi s-a spus 'probabil că nu te vei bucura prea mult de asta', dar am zâmbit tot timpul", a declarat britanicul în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate pentru Automarket.ro.

Hamilton a fost aspru criticat pentru agresivitatea de care a dat dovadă în ultimele curse şi crede că stilul său de pilotaj s-ar potrivi cerinţelor din NASCAR, o competiţie în care duelurile roată la roată sunt mult mai frecvente.

"Asta este o întrebare foarte dificilă! Cred că stilul meu de pilotaj se potriveşte pentru orice am în minte, aşa că nu ştiu.

Ei bine, cred că aş fi competitiv în orice competiţie aş concura!", a mai precizat el.

Chiar dacă maşinile din NASCAR diferă fundamental faţă de cele din Formula 1, există anumite puncte comune care trebuie respectate pentru a obţine cele mai bune rezultate. Unul dintre ele este consumul de carburant şi, implicit, uleiul de motor utilizat, aşa cum explică Indy Lall, managerul echipei de teste de la McLaren.

"Economia de combustibil este un factor major în zilele noastre. Dacă faci economie de carburant vei avea beneficii, pentru că vei transporta mult mai puţin decât rivalii tăi. Este un avantaj major care se obţine în parteneriat strâns cu Mobil 1. Cu uleiurile de motor pe care le avem totul depinde să ne asigurăm că avem cantitatea minimă în motor. Uleiul îl face foarte durabil, pentru că în principiu cu cât motorul funcţionează cu fricţiune minimă cu atât mai bine. Aceasta este tehnologia de înaltă clasă pentru motor şi cutie de viteza", a explicat Lall pentru Automarket.ro.

Comentarii (12)

  • Ham
    Repet,nu il apreciez ca om,dar ca pilot sincer va spun,desi sigur o sa ma blamati,imi place[nu sunt fan de al lui,de asta e posibil sa am si parerea asta....]!
    Daca el , Kobayashi si inca vreo doi piloti nu ar avea stilul asta bataios,nu ar mai fii depasiri spectaculoase respectiv "accidente nefericite" ca cel cu Button,iar noi aici nu am mai posta decat ceva de genul..."Frumoasa cursa,dar neinteresanta...:)) "
    Astfel datorita acestor piloti ,care sunt "sarea si piperul" Formulei 1 asteptam cu nerabdare urmatoarea cursa sa vedem ce "trasnai" mai fac...:)
    23 8
  • LLCoolJ
    @Tracto
    Tracto, palme se zice nu palmi, ai vazut si tu 2 curse de formula 1 si gata iti dai cu parerea.
    Parerea mea e ca ar trebui sa vezi competitia de anu trecut, de acum 2 ani si apoi sa-ti expui parerea. Nu sunt fan Hamilton, si mie mi se pare putin deplasat ca el da vina dupa fiecare cursa pe toata lumea mai putin pe el. Oricum e o valoare, ii sufla in ceafa lui Vettel
    19 9
  • fal_nessus zice bine ce zice,dar spectacolul adevarat il face Kobayashi,care nu scoate afara din cursa pe nimeni,desi este foarte bataios.Este cerebral japonezul fata de Hamilton
    16 11
  • MOSU
    si care ar fi interviul si exclusivitatea?

    2 lulele, 3 surcele inseamna interviu. hai, ziua buna si la treaba. frecati menta!
    12 12
  • haters must hate no matter what!!
    cheers!
    7 8
  • bogdan
    Asta e un interviu de PR si oferit in exclusivitate pentru Automarket.ro in Romania. Nu va mai laudati ca ati facut voi nu stiu ce intervu ca nu tine.
    3 5
  • ficioru asata brunet are sindromu P Didi
    restu pilotilor tineri nu au atatea iesiri
    ca pilot io cred ca trebe sa ai mai multa seriozitate
    9 10
  • mobius
    nimic nou
    Infatuat ca de obicei. Raikonen dupa parerea mea, mai talentat decat el se chinuie al dilea an in WRC, fara a obtine cel putin deocamdata, mare lucru. Montoia la fel in NASCAR. Probabil s-a referit la faptul ca ar putea sa conduca bine orice vehicul cu motor, iar noi am crezut altceva.
    7 2
  • nelutu
    reclama la ulei mobil 1
    5 3
  • Automarket
    Macar Automarket a reusit un schimb de cuvinte cu Hamilton si respectiv, rep al echipei McLaren, pe cand voi criticilor n-ati mirosit cauciuc de Formula 1 nici de la 1 km distanta. Asa ca, ciocu mic, cititi si-atat, si cred ca ar fii cazul sa renuntati la invidia si rautatea tipic romaneasca ca faceti de rusine o tara intreaga si nu toti sunt terminati, complexati si invidiosi ca voi.
    6 5
  • ...
    Completare: Initiativa se incurajeaza, nu se critica, ignorantilor! Doar asa va motivati sursa de informatii sa vina cu mai multe alte info, eventual sa investeasca mai mult pt deliciul celor cu adevarat interesati. Formula 1, monopostul e o gramada de campanii de marketing ambulanta. Ce mi-e ca mentioneaza Mobil 1 pe langa sute de alte brand-uri prezente in toata Formula 1. A obtinut un interviul dorit! E suficient! Felicitari! Sunt doar un site! Ce se putea mai mult de-atat? Sa-l rapeasca pe Hamilton??? Ce mi-e scarba cand vad fraieri critici ca voi, care vorbesc cand nu trebuie!
    7 5
  • domino
    hamilton la silverstone
    de cind Alonso a preluat conducerea dupa jumatatea circuitului de la Silverstone fanii F1 ( in majoritate englezi) au devenit apatici la tot ce se intimpla. Oare tot ce e frumos trebuie sa aiba tangente cu mindria natioanala. Cred ca nu rigorile Regulamentului au redus din spectacolul care anterior a dominat pe arena circuitelor, ci simpatiile nationale fata de-un careva pilot subestimeaza posibilitatea de a vedea tot ce e frumos in F1.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru