Regulamentul tehnic prevede interzicerea muncii la monopost pe parcursul celor trei zile ale unui Mare Premiu în anumite intervale orare, iar în cazul etapei din Abu Dhabi inginerii nu au voie să sosească la circuit între 04:00 - 10:00.
Totuşi, regulamentul prevede că fiecare echipă are dreptul la patru excepţii, acestea fiind introduse în special pentru cazurile urgente în care inginerii trebuie să rezolve anumite defecţiuni specifice după antrenamente sau calificări.
Ferrari a utilizat însă vineri dimineaţă prima excepţie de la regulament cu scopul de a aduce îmbunătăţiri monopostului în perspectiva unei curse cruciale în lupta pentru titlul mondial. Informaţia a fost dezvăluită într-un comunicat de presă de Jo Bauer, delegatul tehnic al FIA. "Trebuie să găsim timp din partea fiecărei persoane din echipă, a fiecărui mecanic, inginer, pilot, pitstop şi orice altceva", a explicat Fernando Alonso ce trebuie să facă Ferrari pentru a-l ajuta în lupta pentru trofeu cu Sebastian Vettel.
Potrivit BBC, una dintre noutăţile Scuderiei pentru acest weekend este o nouă aripă faţă.Cu toate acestea, Ian Parkes, corespondentul agenţiei de presă Associated Press în Abu Dhabi, a dezvăluit că Ferrari a negat munca la monopost în timpul nopţii, susţinând că inginerii au ajuns prea devreme la circuit pentru micul dejun.
"Aparent, am descoperit de la cei de la Ferrari ca nu au încălcat regulament muncind pe parcursul nopţii. Pur şi simplu au venit prea devreme pentru micul dejun", a precizat Parkes pe reţeaua de socializare Twitter.Ferrari nu a confirmat oficial această informaţie.
Via Reuters, Jan Parkes
Poate e adevarata stirea si e o problema la monopostul lui Alonso.
Nu e deloc un "eveniment" fericit sa-ti munceasca mecanicii noaptea la monopost. Nu e de bun augur (de obicei).
Nu vad nimic bun in "graba" mecanicilor in a face masina sa functioneze. Ba din contra!