Renault a confirmat la sfârșitul lunii octombrie că va aduce și în Europa SUV-ul electric K-ZE, care a fost lansat inițial în primăvara acestui an exclusiv pentru piața din China.
La vremea respectivă, constructorul francez nu a oferit niciun fel de informații suplimentare, însă publicația franceză L'Argus a anunțat acum că a obținut o serie de detalii prin intermediul unor surse interne.
Cea mai importantă informație este că Renault ar urma să comercializeze K-ZE în Europa sub sigla constructorului român Dacia. Decizia a fost luată în primul rând pentru a permite brandului Dacia să scadă nivelul mediu de emisii de la nivelul de 125 de grame de dioxid de carbon pe kilometru înregistrat în 2018, în condițiile în care din 2021 media pe constructor trebuie să scadă la numai 95 de grame.
O altă explicație pentru această decizie este că SUV-ul electric de oraș va fi promovat ca un model low-cost, specific mărcii Dacia. De altfel, sursa citată susține că prețul de bază al SUV-ului electric va fi de 15.000 de euro, pe baza unor declarații făcute de Eric Feunten, directorul programului pentru mașini electrice din cadrul Renault.
În plus, oficialii Renault anticipează că pe piața europeană Dacia K-ZE ar urma să fie unul dintre modelele preferate de serviciile de car-sharing, așa cum se întâmplă acum și cu Renault Zoe.
"Tinerii vor închiria acest tip de vehicul și de aceea credem că, atunci când un model electric de oraș va ajunge pe piața europeană, ar putea avea un succes uriaș în serviciile de car-sharing", a explicat Olivier Murguet, directorul comercial al Renault.
Versiunea pentru China a lui Renault K-ZE este echipată cu un motor electric de 33 kW (45 CP) și o viteză maximă de 105 km/h, în timp ce acumulatorul de 26.8 kWh asigură o autonomie de 271 de kilometri sau 350 de kilometri în regim urban, conform vechiului standard NEDC.
Via L'Argus
Tot ar avea un succes URIAS la un pret de 15.000 Euro.
Va imaginati o masina electrica la pret de second hand?
Eu cel puţin presupun că va fi mai mult decât înjumătăţit, de la actualii 9.470 euro la vreo 4.000 (echivalent variabil, că-n lei ERA 45.000 -- o altă aberaţie într-o Românie cu preţuri în euro la maşini-accize-telefoane-etc).
La fel de greu previzibilă e tema subsidiilor chinezești, în scădere continuă cu perspectiva anulării în 2020 (max. 2.300 € aprox. din iunie oricum, adică 18.000 yuani pt BEV-uri cu autonomie între 250-300 km, deci probabil și pt K-EZ-ul Renault-Dongfeng.
...Deși, dac-ar fi luate-n calcul cifrele WLTP, nu mai are bonus deloc nici el... ceea ce ar face şi mai aberant suprapreţul versiunii "europenizate", care doar în visele unora va costa doar 6-7000 euro.
https://equalocean.com/auto/20190329-beijing-cuts-electric-vehicle-subsidies-ev-startups-winter-is-coming
P.S.1 Ştirea asta nu-i oricum vreo noutate, nea demisul recent Bolloré (îl doare-n pix oricum, miliardar fiind) anunţând încă din sept. (IAA Frankfurt) Kwidul Dacia electric la 10.000 euro (cu ecobonusul francez de 6000, clar)... dar pentru 2022.
p.s.2 Nu trebuie uitat nici "micul" detaliu că bateria K-ZE-ului e cam de calitatea a III-a. ;-)
În rest, echiparea e surprinzător de completă, cel puţin în versiunea chinezească de top, la 9.140 euro.
(n.b.: Nişte voci mai distanţate de China şi implicit o ţâră mai răguşite susţin că şi Mercedes-Benz va face un model numit Y-Klasse pe platforma şi cu motorul-bateria Renault -- va arăta super :-P şi va costa doar 39.999 euroi. :-)))
Ptr ca e o stire putin mid, adica meald, pardon... milk hybrida. ;))
"..............nea demisul recent Bolloré (îl doare-n pix oricum, miliardar fiind) anunţând încă din sept. (IAA Frankfurt) Kwidul Dacia electric la 10.000 euro (cu ecobonusul francez de 6000, clar)..." Si eu cred ca nea Bollore a luat in calcul bonusul francez dar acesta nu e de 6000 euro. La francezi e MAXIM 6000 in limita a nu mai mult de 27% din pretul masinii. Asta ne-ar duce la un pret de pornie ( ca doar astia nu8 diuscuta decat de pretul de pornire , pentru varianta cea mai slaba) de aproximativ 13.700 euro
Oricum, va aparea in 2021 sau chiar 2022 in Romania. Sa speram ca o sa fie bonusul macar jumatate din valoarea actuala, in conditiile economice actuale e cam greu de setat asteptari cu privire la viitor.