După ce forul mondial a primit oferte din partea Ilmor şi AER, compania de inginerie Mecachrome s-a alăturat de asemenea acestui proiect, în special datorită faptului că poate dezvolta o unitate de propulsie pe baza motoarelor furnizate în competiţiile inferioare GP2 şi GP3.
"Am câştigat dreptul de a furniza motoare în GP3 în 2016, şi anume o unitate V6 de 3.4 litri. Am câştigat şi drepturile pentru GP2, cu motor turbo V6 de 3.4 litri. Cererea FIA pentru F1 impune un motor de maxim 2.5 litri. Motorul dezvoltat de noi este compatibil cu această cerere şi sunt acolo în termeni de resurse şi capacităţi de lucru. Putem industrializa un motor în 6 luni", a explicat Jean-Charles Raillat, directorul de curse al Mecachrome.
Producătorul are nevoie de numai două echipe pentru ca furnizarea motoarelor să fie profitabilă, însă admite că va fi dificil să atragă un partener precum Red Bull Racing, care nu a reuşit până în prezent să-şi asigure un motor pentru sezonul 2016."Evaluarea noastră este pentru două echipe cu scopul de a fi profitabili şi pentru a îndeplini obiectivele FIA. Două echipe, patru monoposturi, aceasta este evaluarea noastră. Va accepta Red Bull să aibă un motor care nu este pe acelaşi fundament ca al celorlalţi pentru a lupta pentru titlu? Mă refer la design.
Asta este o altă întrebare", a adăugat Raillat.Via Motorsport
Observa careva ineptia asta cretinoida din actualul regulament F1?
GP2, GP3 - competitii oarecum suport pentru F1 au motoare mai mari decat clasa regina? E la fel ca si cum MOTO GP ar avea motoare de 125cc... in timp ce motogp3 ar avea motoare de 1000 cc.
Retardata treaba.