Încă o lovitură pentru Vettel: este la un pas să fie penalizat pe grilă. Raikkonen: "Problemele la motoare sunt ciudate"

de Daniel Popescu
Luni, 09.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel va fi penalizat cu 10 poziții pe grila de start în cazul în care mai primește o mustrare pentru încălcarea regulamentului, în timp ce Kimi Raikkonen a catalogat drept "ciudate" problemele echipei cu motoarele.

Ferrari traversează o perioadă de coșmar din punct de vedere al fiabilității motoarelor, iar ultimele probleme au apărut în Marele Premiu al Japoniei, în care Sebastian Vettel a abandonat prematur în urma unei defecțiuni la o bujie.

Problema a fost identificată înainte de start, însă mecanicii nu au timp să demonteze anumite componente pentru a remedia defecțiunea înainte de stingerea luminilor roșii. Vettel a rămas alături de mecanici pe tot parcursul operațiunii, iar din acest motiv nu a fost prezent la intonarea imnului de stat, în condițiile în care participarea la acest eveniment este obligatorie.

Întrucât a încălcat regulamentul, germanul a primit o mustrare scrisă, a doua din acest sezon după cea primită la Monaco pentru depășirea liniei de ieisre de la boxe în calificări. În cazul în care va primi o nouă mustrare, pilotul Ferrari va fi penalizat cu 10 poziții pe grila de start în următoarea cursă.

În ciuda tuturor acestor probleme, Vettel își apără echipa. "Este normal să fim critici, în special dacă lucrurile merg prost.

Dar cred că trebuie să-i protejez, au făcut o treabă incredibilă. Este păcat că am avut probleme de fiabilitate în ultimele două curse, dar uneori se întâmplă", a spus el.

Între timp, coechipierul său Kimi Raikkonen consideră că apariția acestor defecțiuni este ciudată. "Este departe de ideal când avem probleme tehnice. Este puțin ciudat, pentru că în calificări monoposturile rulează bine, iar apoi duminica descoperim probleme", a precizat el.

Via Autosport

Comentarii (27)

  • Auzxi tu mustrare scrisa, pai ce vina are el ca a avut probleme cu motorul, ca sa vezi, tara arde si baba se piaptana!
    13 19
  • Vettel e pilot si nu mecanic, de aici si mustrarea. Schimbarea componentelor se putea si fara el, iar regula este valabila pentru toti pilotii, chiar daca pentru unii e mai greu de inteles.
    26 9
  • mobius
    Daca este obligatoriu ca pilotii sa fie prezenti la intonarea imnurilor de stat si lucrul acesta este normal si cunoscut de piloti, atunci penalizarea este cat se poate de normala. Absenta este o jignire la adresa tarii care gazduieste cursa. Daca ar fi evitat prin prezenta sa langa mecanici, abandonul din primele tururi poate i s-ar fi gasit o scuza.
    20 4
  • Cand vrea Domnu cu saracul
    Dintr-o buba-i umple capul ...
    9 6
  • Valius
    A primit mustrare scrisa pentru ca a depasit linia de iesire de la boxe. Cititi cu atentie, nu va aruncati repede la dat cu pareri.
    7 2
  • Adrian
    le-o fi tinut trusa de scule...nasol, cand nu iti achiti obligatiile tale ca pilot, vin penalizari penbile, n-am mai auzit ca un pilot sa nu participe si sa primeasca penalizari, tine de respect, asa ar putea sta toti pilotii cu mecanicii la taclale, ori vetel e oaresce autoritate in motoare...
    11 8
  • @Valius

    Mustrarea respectiva a fost la Monaco....

    "The Ferrari driver skipped the pre-race ceremony to remain by his car, as mechanics furiously worked to address the spark plug issue that would put him out of the race.

    But as attending the national anthem ceremony is demanded by the regulations, Vettel was investigated by the race stewards for a breach of the rules.

    An FIA statement confirmed that Vettel would be given a reprimand for his actions.

    That decision is significant because under F1’s Sporting Regulations it means another punishment for a driving offence this year will result in a penalty.
    Vettel already has a driving infringement reprimand, after he crossed the pit lane exit line during qualifying at the Monaco Grand Prix.

    Article 18.2 of F1’s Sporting Regulations states: “Any driver who receives three reprimands in the same championship season will, upon the imposition of the third, be given a ten grid place penalty at that Event. If the third reprimand is imposed following an Incident during a race the ten grid place penalty will be applied at the driver’s next Event.

    “The ten grid place penalty will only be imposed if at least two of the reprimands were imposed for a driving infringement.”

    It means that Vettel must avoid getting a reprimand for any driving offence over the remaining four races of the campaign."
    5 4
  • Daca pilotul face ceva neregulamentar, sa fie pedepsit pilotul (retrogradare pe grila, trecere pe la standuri etc). Daca se strica masina ca asa vrea ea, ce are cu pilotul ?! Sa se scada din puncte la constructori.
    6 4
  • nu e logic ca are avantaj daca ii da echipa piesa noua?

    daca pierde o cursa sau calificarile din aceasta cauza, atunci da, n-ar mai trebui pedepsit la cursa urmatoare.
    5 0
  • Hai sa nu ne mai lamentam cu atata ipocrizie. Cand Alonsuk al nostru castiga spuneam ca alalalt rupe masini in timp ce Alonsuk 'piloteaza inteligent'.
    1 7
  • Cristi
    @Radu, mai gandeste si cu capul tau, ca de aia il ai. Trebuie sa intelegi si tu si altii ca tine ca pilotul e intr-o echipa, are o masina cu care castiga sau pierde. Capisci? Nu e de capul lui acolo si nu e la atletism sa depinda doar de el. De fapt, prea putine lucruri mai depind acum de pilot. La Singapore si Baku Vetel a gresit, asa ca a patimit intreaga echipa. Nu-l mai tot cainati pe vetel ca nu e cazul. Daca vrei titlul nu faci gafe de nivelul asta. Cu Stroll la fel in MalaeziaD3, putea sa iasa rau pentru masina si sa sparga cutia.
    14 4
  • Unde-s aia care-l dadeau pe fetel champion? looool
    8 13
  • Cristi
    Asa a fost mereu, nu doar acum, nu doar in ultimul timp. Adica materialul tehnic in primul rand apoi celelalte. De asta Williams niciodata nu a exagerat cu salariile pilotilor, prefera sa investeasca in masina.
    1 4
  • Iar sunt 2 de Radu pe aici ... ca fapt divers acest aspect, nu conteaza deloc.
    2 1
  • Rammstein
    Sincer, Ferrari au un monopost cel putin la fel de performant daca nu peste Mercedes la ora actuala. Le-a lipsit ceva sansa, fiabilitate pe unele componente si greseli ale pilotilor. Chiar nu le poti plange de mila. S-au facut singuri daca pierd titlul la piloti.
    6 2
  • Radu 1, Radu 2, un cioban si restul oi. Cam asa e pe aici.
    0 0
  • @Rammstein
    Pe liniile drepte de la Austin sau Mexic, sigur Ferrari va fi "cel putin la fel de performant daca nu peste Mercedes" ...
    3 1
  • @cristi
    Serios, vinovat Vettel la malaezia ca papagalului ala de Stroll ii aluneca volanul, mai, mai. Mai bine ia tu matauta un replay al fazei si vezi cum bolovanul de Lance o taie drept in curba ca si cum ar vrea sa parcheze pe gazon.
    Si la Singapore, tot Vettle e vinovat, nu? Ia tu toate starturile de cursa si vei vedea ca toti inchid unghiul la fel ca si Vettel, nu mai manca aiurea pe aici.
    6 8
  • Pe 31 octombrie va fi prezentat un draft cu noile propuneri privind motoarele care vor intra in in vigoare incepand cu 2021
    2 2
  • @@cristi
    tu esti fan(atic) Vetel nu? Au dat startul inclusiv din monopostul lui Stroll de unde se vede perfect ce a facut Vetel al tau. Nici macar idolul tau care de obicei arunca repede vina pe altii n-a spus nimic. Ciocu' mic si joc de glezne ca haznaua e mare si vetel e in ea. Cu tot cu fani. E foarte bine ca i se vede valoarea si nu castiga campionatul ca n-ar mai fi incaput lumea de voi la aroganta pe care o aveti. Auzi la ei, forza. Hai Forza...Hamilton!
    4 6
  • Vettel a pastrat trasa, pe cand Stroll, neatent, a facut dreapta. Se vede clar aici:
    https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/vettel-stroll-clash-malaysia-no-action.html
    4 2
  • Fanii lui Vettel nu-si dau sau nu vor sa-si dea seama ca germanul nu prea face fata stresului. Pentru ca banuiesc ca la Ferrari presiunea e mai mare ca la RBR. Mai grav e ca nici Vettel nu-si da seama de asta ori nu face nimic ca sa-si stapaneasca nervii. Nu-mi aduc aminte vreun pilot, cu atat mai mult un pilot campion mondial, sa fii avut atatea incidente intr-un an. Daca la anul nu castiga campionatul mondial, nu-l vad bine. Spre deosebire de el, anul asta Hamilton nu a gresit si stim foarte bine ca nici el nu e usa de biserica, dar se pare ca in momentul de fata e mai matur decat Vettel, iar faptul ca probabil anul asta va castiga din nou, nu va face decat sa fie mai increzator in propriile forte si probabil sa aiba mai putin stres decat Vettel.
    4 8
  • @dubfire
    " Nu-mi aduc aminte vreun pilot, cu atat mai mult un pilot campion mondial, sa fii avut atatea incidente intr-un an"- inseamna ca anul asta n-ai urmarit campionatul sa vezi ca Verstappen are 7 abandonuri in 15 curse, deci o medie de unul la 2 curse. :))
    6 3
  • @dubfire
    Pardon! Din 16 curse... nu le-am numarat cum trebuie ;)
    4 3
  • Razvan Dumitrache
    Vettel e un pilot slab desi are 4 titluri de campion. Dupa modul exploziv in care se bucura cand ia cate un pole sau o victorie iti dai seama ca nu are stapanire de sine.
    5 4
  • O parte din abandonurile lui Verstappen s-au datorat unor defectiuni tehnice, iar altele atat la el cat si la Vettel din cauza unor incidente de cursa care nu au putut fi evitate. Nu m-am referit la astea, desi ceea ce a facut Vettel la Singapore a fost o prostie mare cat el, ci la incidente in care a fost penalizat, cu mustrari, cu puncte, incidente de genul celui din Azerbaidjan sau Malaezia sau mai nou acum in Japonia.
    4 8
  • dubfire papagalul
    7 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru