Ferrari traversează o perioadă de coșmar din punct de vedere al fiabilității motoarelor, iar ultimele probleme au apărut în Marele Premiu al Japoniei, în care Sebastian Vettel a abandonat prematur în urma unei defecțiuni la o bujie.
Problema a fost identificată înainte de start, însă mecanicii nu au timp să demonteze anumite componente pentru a remedia defecțiunea înainte de stingerea luminilor roșii. Vettel a rămas alături de mecanici pe tot parcursul operațiunii, iar din acest motiv nu a fost prezent la intonarea imnului de stat, în condițiile în care participarea la acest eveniment este obligatorie.
Întrucât a încălcat regulamentul, germanul a primit o mustrare scrisă, a doua din acest sezon după cea primită la Monaco pentru depășirea liniei de ieisre de la boxe în calificări. În cazul în care va primi o nouă mustrare, pilotul Ferrari va fi penalizat cu 10 poziții pe grila de start în următoarea cursă.
În ciuda tuturor acestor probleme, Vettel își apără echipa. "Este normal să fim critici, în special dacă lucrurile merg prost.
Dar cred că trebuie să-i protejez, au făcut o treabă incredibilă. Este păcat că am avut probleme de fiabilitate în ultimele două curse, dar uneori se întâmplă", a spus el.Între timp, coechipierul său Kimi Raikkonen consideră că apariția acestor defecțiuni este ciudată. "Este departe de ideal când avem probleme tehnice. Este puțin ciudat, pentru că în calificări monoposturile rulează bine, iar apoi duminica descoperim probleme", a precizat el.
Via Autosport
Dintr-o buba-i umple capul ...
Mustrarea respectiva a fost la Monaco....
"The Ferrari driver skipped the pre-race ceremony to remain by his car, as mechanics furiously worked to address the spark plug issue that would put him out of the race.
But as attending the national anthem ceremony is demanded by the regulations, Vettel was investigated by the race stewards for a breach of the rules.
An FIA statement confirmed that Vettel would be given a reprimand for his actions.
That decision is significant because under F1’s Sporting Regulations it means another punishment for a driving offence this year will result in a penalty.
Vettel already has a driving infringement reprimand, after he crossed the pit lane exit line during qualifying at the Monaco Grand Prix.
Article 18.2 of F1’s Sporting Regulations states: “Any driver who receives three reprimands in the same championship season will, upon the imposition of the third, be given a ten grid place penalty at that Event. If the third reprimand is imposed following an Incident during a race the ten grid place penalty will be applied at the driver’s next Event.
“The ten grid place penalty will only be imposed if at least two of the reprimands were imposed for a driving infringement.”
It means that Vettel must avoid getting a reprimand for any driving offence over the remaining four races of the campaign."
daca pierde o cursa sau calificarile din aceasta cauza, atunci da, n-ar mai trebui pedepsit la cursa urmatoare.
Pe liniile drepte de la Austin sau Mexic, sigur Ferrari va fi "cel putin la fel de performant daca nu peste Mercedes" ...
Si la Singapore, tot Vettle e vinovat, nu? Ia tu toate starturile de cursa si vei vedea ca toti inchid unghiul la fel ca si Vettel, nu mai manca aiurea pe aici.
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/vettel-stroll-clash-malaysia-no-action.html