Red Bull Racing şi Renault s-au aflat într-un conflict public pe parcursul sezonului 2015, ca urmare a performanţelor sub aşteptări ale motorului dezvoltat de producătorul francez.
Forţaţi să continue parteneriatul pentru a nu părăsi Formula 1, cei de la Red Bull au parte de un an semnificativ mai bun, întrucât Renault a rezolvat parţial problemele de performanţă. În acest context, cele două părţi au decis să prelungească acordul pentru încă două sezoane, astfel că Red Bull va continua să utilizeze unităţi de propulsie Renault şi în sezoanele 2017 şi 2018.
"Suntem încântaţi să extindem parteneriatul nostru care s-a dovedit de foarte mare succes pe parcursul timpului. După reconstrucţia celor de la Renault au apărut progrese clare care au făcut logică continuarea cu motorul branduit TAG Heuer", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.De altfel, conform parteneriatului, Red Bull va avea în continuare posibilitatea de a numi motoarele cum doreşte, după ce în acest an acestea au purtat numele sponsorului TAG Heuer.
De asemenea, Toro Rosso va utiliza motoare Renault în sezoanele 2017 şi 2018. Cea de-a doua echipă a grupului Red Bull utilizează în prezent unităţi de propulsie de la Ferrari, însă acest parteneriat se va încheia după un singur sezon.
Via Red Bull
Un lucru bun in schimb este, faptul ca cei de la Renault au lucrat serios la unitatea de propulsie si pe viitor, probabil din 2017 vor incepe sa se concentreze masiv pe echipa lor proprie, in detrimentul celor de la Red Bull.
@f1fan, normal ca au fost anuntati de mulkt de ferrari ca nu le vor mai oferi motoare celor de la Toro Rosso, s-au prins de smecheriile lor cu Renault.
referitor la furtul de inteligenta de care spui, sint destule alte cazuri mai clare in formula 1......cred ca si asta - furtul de knowhow - face parte din f1 :-))
Nu sunt neaparat un fan Alonso dar pe bune, este un pilot experimentat, talentat, nu orice pilot era la nivelul lui Schumi, vezi Hakinnen, Alonso, Prost si nu mai vorbim de regretatul Senna.
In orice caz, una este sa furi parti vizuale si alta ese sa ai la dispozitie un motor, sa il refaci pe alt tau dupa criteriile celuilalt si de ce nu, chiar sa il faci mai bun, daca la un moment dat, un inginer se impiedica, altul poate avea alte idei. Aici nu mai este corect, uitati-va cat de bine a functionat motorul renault anul acesta, anul trecut explodau pe banda rulanta. Poate chiar si aici si-a pus amprenta modelul de motor Ferrrai de pe Toro Rosso.
In acest caz, hai sa isi puna toti contructorii motoarele pe un banc de probe, sa le analizeze toti si sa isi dea cu ideea ce se poate imbunatati. Se face asa? Normal ca nu.