Încă două sezoane împreună: Red Bull şi Toro Rosso vor utiliza motoare Renault până în 2018

de Daniel Popescu
Luni, 30.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a prelungit parteneriatul pentru motoare cu Renault până în 2018, iar Toro Rosso va reveni alături de constructorul francez după un singur sezon petrecut cu unităţi Ferrari.

Red Bull Racing şi Renault s-au aflat într-un conflict public pe parcursul sezonului 2015, ca urmare a performanţelor sub aşteptări ale motorului dezvoltat de producătorul francez.

Forţaţi să continue parteneriatul pentru a nu părăsi Formula 1, cei de la Red Bull au parte de un an semnificativ mai bun, întrucât Renault a rezolvat parţial problemele de performanţă. În acest context, cele două părţi au decis să prelungească acordul pentru încă două sezoane, astfel că Red Bull va continua să utilizeze unităţi de propulsie Renault şi în sezoanele 2017 şi 2018.

Urmareste Automarket
"Suntem încântaţi să extindem parteneriatul nostru care s-a dovedit de foarte mare succes pe parcursul timpului.
După reconstrucţia celor de la Renault au apărut progrese clare care au făcut logică continuarea cu motorul branduit TAG Heuer"
, a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.

De altfel, conform parteneriatului, Red Bull va avea în continuare posibilitatea de a numi motoarele cum doreşte, după ce în acest an acestea au purtat numele sponsorului TAG Heuer.

De asemenea, Toro Rosso va utiliza motoare Renault în sezoanele 2017 şi 2018. Cea de-a doua echipă a grupului Red Bull utilizează în prezent unităţi de propulsie de la Ferrari, însă acest parteneriat se va încheia după un singur sezon.

Via Red Bull

Comentarii (12)

  • S-au ars cu verstappen, o sa se ardă in continuare si cu Renault-ul, singura lor imagine este ca sunt peste Ferrari.
    6 18
  • Judecand asa si cu Daniil se ardeau daca ne uitam ce a facut el la STR in timpul asta dar nu putem sa ii judecam acum dupa 2 curse...mai trebuie timp.
    11 0
  • Chiar nu cred ca s-au ars cu verstappen, iar Renault la fiecare schimbare de tehnologie a intarziat cu 2-3 ani pana si-a revenit. Asa ca sunt de parere contrara. Daca au prelungit contractul, stiu ei ceva mai multe decat vedem noi din afara. Imperiul construit de Mateschitz, precum și intelepciunea lui Horner sunt pentru mine o garantie ca deciziile nu se iau pripit.
    23 1
  • Sa dea Dumnezeu sa ma insel. Mi-e teama ca acest copil o sa fie victima propriilor vise ale formulei1. Sincer, si anul trecut a fost la monaco la fel de kamikaze ca si ieri, se spune ca omul sin greseli invata, el le dezvolta. Cursa din spania a fost castigata cu mult noroc, stim bine ...iar raikkonen acolo chiar a fost un domn, daca era ricci alt kamikaze il scotea in decor, garantat.
    6 3
  • :)) Evident, au vazut motorul Ferrari, s-au inspirat, au preluat, au modificat si acum au motor bun, normal ca nu mai au nevoie de alt sezon cu Ferrari. Exact cum banuiam, nu ineleg de ce au acceptat Ferrari.
    15 5
  • mobius
    In ultimii zece ani Renault a castigat sase CM, Mercedes trei, daca nu ma insel, iar Ferrari unul. Lucrurile vorbesc de la sine despre ce poate motoristul Renault. Anul acesta daca politica RBR va fi corecta, ma refer la gestionarea celor doi piloti, mai este timp sa castige inca unul. Recunosc, este mai mult o speculatie, dar nu este un lucru de nerealizat. Eu le doresc succes.
    15 8
  • Era de asteptat sa merga cu Renault inainte, cei de la Toro Rosso au fost anuntati de mult ca Ferrari nu le vor mai furniza unitati, iar Red Bull nu a primit nici de la Mercedes si nici de la Honda vreo mana de ajutor. Plus unitatile Renault costa foarte mult, ceva gen 35 de milioane de euro pe sezon.

    Un lucru bun in schimb este, faptul ca cei de la Renault au lucrat serios la unitatea de propulsie si pe viitor, probabil din 2017 vor incepe sa se concentreze masiv pe echipa lor proprie, in detrimentul celor de la Red Bull.
    12 0
  • @mobius, motorul renault a fost cel mai slab intotdeauna, nu foarte rau dar mai slab, campionatele au fost castigate de sasiul Rbr si nu de Renault!
    @f1fan, normal ca au fost anuntati de mulkt de ferrari ca nu le vor mai oferi motoare celor de la Toro Rosso, s-au prins de smecheriile lor cu Renault.
    5 7
  • Nu inteleg de ce Ferrari nu a procedat ca si Mercedes cand sigilau motoarele sau le luau motoarele dupa cursa(2014). Era clar ca fiind sub acelasi actionariat, vor fura idei pentru Renault.
    5 2
  • laurentiu 29
    @alex: si cind acistigat motorul renault in 2005-2006, ce sasiu a fpst folosit alex ? echipa era renault f1.....nu putem minimaliza aportul renault la marele circ.
    referitor la furtul de inteligenta de care spui, sint destule alte cazuri mai clare in formula 1......cred ca si asta - furtul de knowhow - face parte din f1 :-))
    10 3
  • Alex@laurentiu
    Da, asa este, insa era vorba de ultimel 6-7 ani, acolo deja vorbim de 10-11 ani. Chiar si atunci, monopostul Renault era mai bun ca cel Ferrari, tragea Schumi de acel monopost Ferrari, la fel ca si Alonso in ultimii ani.
    Nu sunt neaparat un fan Alonso dar pe bune, este un pilot experimentat, talentat, nu orice pilot era la nivelul lui Schumi, vezi Hakinnen, Alonso, Prost si nu mai vorbim de regretatul Senna.
    In orice caz, una este sa furi parti vizuale si alta ese sa ai la dispozitie un motor, sa il refaci pe alt tau dupa criteriile celuilalt si de ce nu, chiar sa il faci mai bun, daca la un moment dat, un inginer se impiedica, altul poate avea alte idei. Aici nu mai este corect, uitati-va cat de bine a functionat motorul renault anul acesta, anul trecut explodau pe banda rulanta. Poate chiar si aici si-a pus amprenta modelul de motor Ferrrai de pe Toro Rosso.
    In acest caz, hai sa isi puna toti contructorii motoarele pe un banc de probe, sa le analizeze toti si sa isi dea cu ideea ce se poate imbunatati. Se face asa? Normal ca nu.
    7 1
  • F1_Fan
    @mobius: Din pacate ce ai spus tu mai sus este gresit, chiar daca n-o sa-ti placa asta. Renault n-a castigat decat 2 (doua) CM-uri in ultimii zece ani, la fel ca Mercedes si la fel ca Ferrari. Din pacate Red Bull a castigat 4 (patru) CM-uri in ultimii zece ani si nu Renault. Daca nu stii diferenta, cauta pe net istoria echipei, desi n-o sa-ti placa, realitatea nu este dupa cum crezi tu, dar la cate te pricepi sau intelegi tu, nu-i nici o problema. De fapt Renault apare cu doar 2 (doua) CM-uri... in perioda 1977-2016, adica... 39 de ani. Bine au mai castigat 9 CM ca furnizori de motoare, dar nu prea se lauda cu asa ceva. 2 CM-uri vs 15 cat are Ferrari... eu m-as ascunde.
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru