Propunerea a fost aprobată cu majoritate de voturi, însă Ferrari şi-a exercitat dreptul de veto pe care îl are asupra regulamentului şi s-a opus unei astfel de măsuri pentru a-şi proteja interesele financiare. Prin urmare, planul iniţial al FIA a eşuat, însă forul mondial a confirmat în această săptămână lansarea unei ofensive puternice prin căutarea unui furnizor independent de motoare ieftine pentru sezonul 2017.
"La ultima întâlnire a Grupului de Strategie, FIA a sugerat stabilirea unui preţ maxim pentru motoare şi cutii de viteze pentru echipe. Aceste măsuri au fost adoptate cu majoritate de voturi.
Totuşi, Ferrari a decis să fie împotrivă şi şi-a exercitat dreptul de veto recunoscut conform înţelegerilor care guvernează F1. FIA va iniţia o consultare cu privire la posibilitatea de a introduce un motor de client pentru 2017. În urma consultării ar putea avea loc o ofertă pentru acest motor la un preţ semnificativ mai mic decât unităţile actuale", precizează FIA într-un comunicat de presă.În prezent, motoarele turbo V6 de 1.6 litri cu sistem ERS costă aproximativ 20 de milioane de euro pe an, în timp ce FIA intenţiona să stabilească un preţ fix de 12 milioane de euro pe an. Alternativa la aceste motoare ar putea fi unităţi biturbo V6 de 2.2 litri care vor fi modificate pentru a ajunge la un nivel asemănător cu cel al actualelor propulsoare.
Mercedes a anunţat deja că se opune unei astfel de strategii, întrucât ar submina utilizarea motoarelor introduse în 2014 din considerente de mediu şi eficienţă. "Hibrizii sunt importanţi şi este ceea ce vedem astăzi pe străzi.
Nu credem că filosofia ar trebui să fie să mergem înapoi în viitor", a precizat el.Via FIA, Motorsport
adik eu produc ceva si voi sa-mi spuneti cu ce pret sa o vand???
daca intri la Auchan le zici tu la ce pret sa vanda o paine? hai serios ...
Forza Ferrari!
Pe de alta parte, probabil corecta decizia Ferrari de a bloca un pret minim. Pretul trebuie dictat de piata, adica mai bine ar atrage 3-4-5 producatori de motoare decat sa le limiteze pe cele actuale. Nu au decat sa se bata apoi pe clienti prin oferte.
Introducerea a doua specificatii de motoare, 1.6 si 2.2 concomitent este o prostie, pentru ca submineaza egalitatea. Indiferent ce faci cu motoarele, niciodata nu vor reactiona la fel si de aici incolo numai complicatii.