Honda a revenit ca furnizor de motoare în Formula 1 în sezonul 2015, însă a început să aibă succes abia din acest an, ca parte a parteneriatului cu Red Bull Racing.
Contractul cu echipa austriacă urmează să expire la sfârșitul sezonului 2020, iar la prima vedere japonezii au tot interesul să-l prelungească: Max Verstappen a obținut trei victorii și două pole position-uri, un semn încurajator pentru anii următori.
Cu toate acestea, decizia va depinde în primul rând de o analiză de costuri, întrucât Honda trebuie să-și reducă bugetul pentru a primi acordul final al șefilor din Japonia pentru a continua participarea în Formula 1.
"Am început să calculăm cât ne va costa cu viitorul regulament. În prezent este foarte dificil pentru constructori, întrucât direcția este spre electrificare. Analizăm costurile de dezvoltare și discutăm intern", a declarat Masashi Yamamoto, directorul executiv al Honda, pentru publicația Autosport.
În plus, Yamamoto a confirmat că problema legată de costuri va avea o influență mai mare în decizia finală cmparativ cu rezultatele înregistrate pe circuit.
"Costurile reprezintă cea mai mare problemă.
Victoriile sunt prioritare, dar mai important este să ai un echilibru cu costurile. Trebuie să investim mult pentru a-i prinde pe rivali din urmă, iar acum analizăm cum să menținem actualele condiții și, în același timp, să reducem costurile", a adăugat el.Și rivalii de la Renault au anunțat recent că vor analiza dacă este rentabil să rămână în Formula 1 după sezonul 2020. În cazul în care Honda și Renault s-ar retrage din Formula 1, în competiție ar rămâne doar doi constructori începând din sezonul 2021: Ferrari și Mercedes.
Via Autosport
Comentarii (6)