Honda a anunțat vineri că se va retrage din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2021. Constructorul japonez furnizează în prezent motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, iar Honda a obținut în total cinci victorii alături de Red Bull începând din sezonul 2018.
Chiar dacă perspectivele de a obține victorii cu regularitate erau relativ promițătoare pentru următorii ani, Honda a decis să renunțe la Formula 1 ca urmare a numeroase "transformări" care au loc în prezent în industria auto și care "apar o dată la o sută de ani".
De altfel, la fel ca numeroși alți constructori, Honda traversează în prezent o perioadă de tranziție spre dezvoltarea de mașini electrice, în timp ce Formula 1 utilizează în continuare motoare V6 care nu mai sunt larg răspândite în modelele de serie moderne.
"Honda va lucra cu Red Bull și AlphaTauri pentru a obține mai multe victorii până la sfârșitul sezonului 2021", este promisiunea făcută de Honda.
Honda a revenit ca furnizor de motoare în Formula 1 în sezonul 2015, însă după trei ani de rezultate modeste cu McLaren japonezii s-au reorientat spre Toro Rosso în 2018, iar din 2019 este furnizor de unități și pentru Red Bull.
În urma retragerii Honda, Formula 1 va rămâne din 2022 cu numai trei furnizori de motoare: Mercedes, Ferrari și Renault.
Pe baza actualului regulament, Renault va fi obligată să furnizeze motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, întrucât are cei mai puțini clienți în prezent.De altfel, Renault furnizează motoare doar pentru propria echipă și pentru McLaren, însă britanicii vor reveni la motoare Mercedes începând din 2021. În plus, este greu de crezut că Mercedes sau Ferrari vor fi interesate să furnizeze motoare pentru Red Bull, ca urmare a rivalității puternice în termeni de rezultate.
O altă variantă este ca un alt constructor auto să intre în Formula 1 din sezonul 2022, însă acest lucru este greu de crezut în contextul regulamentului tehnic care impune motoare V6.
Via Formula 1
Astia cred ca s-au speriat de revenirea lui Alonso in F1...
PS: pe un ton mai serios, probabil nu au reusit sa impuna un pilot japonez la unul din cele patru volane disponibile (doar 1 din 4 ar fi fost de fapt oarecum disponibil).
Cred ca RBR vor trebui sa inghita in sec si sa refaca intelegerea cu Renault. Se vede ca Renault a facut pasi mari in ceea ce priveste performantele si fiabilitatea motorului, deci nu ar fi neaparat un pas inapoi pt austrieci. Orisicate animozitati sunt intre Horner si Abiteboul, pana la urma Renault (concernul, nu echipa) sunt sigur ca vor gasi o cale sa semneze contractul cu RBR. Pana la urma este vorba despre multi bani si imagine, si nu de mandria vreunui sef sau altul.
Sper ca o data cu noul regulament F1 sa poata atrage alti motoristi.
Merc are 3 clienti, Ferrari 2 si Renault nici unul....
Deci exista posibilitatea ca Renault sa lucreze din nou cu red Bull:)))
Nici RBR nu cred că vrea să depindă de Renault. Probabil vor aduce un alt constructor sau își vor face propriul motor în colaborare cu vreun constructor.
Vestea asta e buna pentru Renault, care in 2022 va avea sansa sa scape de un adversar. Mai raman Ferrari si Mercedes.
Sau poate le da Tesla un motor :)))))) Oricum viitorul Formulei 1 este motorul electric.