Honda nu a identificat cauzele defecțiunilor la motor din teste: "Suntem îngrijorați inaintea sezonului"

de Daniel Popescu
Vineri, 03.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda este îngrijorată că nu a identificat încă motivele pentru o defecțiune la motor apărută în a doua zi de teste de la Barcelona, element care ar putea bulversa programul de dezvoltare al celor de la McLaren.

McLaren a avut parte de o sesiune de teste modestă pe circuitul de la Barcelona, care a început cu o scurgere de ulei în prima zi și a continuat cu o defecțiune la motor rămasă încă neidentificată pe parcursul celei de-a doua zile. Întrucât inginerii nu știu încă ce anume a provocat defecțiunea, oficialii Honda au admis că sunt îngrijorați că acest lucru ar putea bulversa programul de dezvoltare al motorului.

"În a doua zi am avut o problemă mecanică și încă nu știm cauza problemei. Trebuie să aflăm ce a determinat problema. Nu știu (n.r - dacă problema poate compromite sezonul), suntem încrezători, dar sigur că mă îngrijorez din acest motiv", spune Yusuke Hasegawa, șeful departamentului de motoare al Honda.

Urmareste Automarket
Potrivit planului realizat înainte de prima sesiune de teste, Honda intenționează să introducă în a doua sesiune o nouă specificație pentru motor, similară cu cea pe care o va folosi în primele curse ale sezonului.
Totuși, acest plan ar putea fi abandonat dacă inginerii vor ajunge la concluzia că designul unității de propulsie trebuie modificat în urma defecțiunii din prima sesiune. Pe de altă parte, există speculații că Honda nu a utilizat motorul la puterea reală în cadrul testelor din motive de fiabilitate.

Via Motorsport

Comentarii (56)

  • 'ai maaa, fabulosul crede in acest proiect
    crede bine de tot, doar a refuzat Mercedes motivand astfel
    8 14
  • Se pare ca indubitabilul se produce. Mai bine taci decat sa promiti ceva ...
    8 7
  • Anul trecut Alonso declara "vreau sa devin campion cu McLaren"... Timpul nu sta, body-ul imbatraneste asadar cand o va face? Sau se intorse-se de la Kimi si a vrut de fapt sa spuna "vreau sa raman dublu campion la McLaren"? N-am nimic cu el, inca il mai consider printre cei mai buni piloti ai acestui sport de F1, dar...
    10 11
  • stie el bine ca si la Mercedes tot dublu campion ramanea
    macar la McLaren nu se face de ras
    10 22
  • fan formula1
    totul sau aproape totul depinde de masina,pilotii sunt toti foarte buni
    19 4
  • f bine.. alo? alonso? nu vrei sa vii la ferrari??
    mclada sa ramana in anonimat 100 de ani de azi inainte..
    9 16
  • really?
    deci gata cu depasirea materialului de concurs?
    nu-i mai bate nimeni pe toti cu un monopost NET inferior?
    6 11
  • fan formula1
    m-am referit la faptul ca alonso a fost campion cu renault, a venit la ferari si nimic,la fel si vetel,chiar si schumacher la ferari campion la mercedes nimic.....de aceea am spus ca foarte mult depinde de masina.
    13 2
  • Masina (in cazul spaniolului, echipa McLaren) vroiam s-o arat cu degetul, pe Alonso doar sa-l atentionez ca apar dati cand zice da' nu face. Cu siguranta nu mereu ar fi vina lui, dar astfel de fapte ii strica imaginea.
    3 6
  • Nu mai inteleg nimic, dar problemele celor de la Honda par sa nu se mai termine.
    10 1
  • Este simplu.
    Sunt cu 3 ani in urma celorlalti.
    Nu este simplu sa faci un motor de genul asta.
    13 1
  • grindinica
    depinde de masina si de .... coechipier
    Alonso nu ar fi avut probleme la McLaren 2007 (masina SUFICIENT de buna pentru titlu) avandu-l pe Fisichella coechipier

    Important e ca atunci cand ai o sansa sa o si fructifici, INDIFERENT cine este coechipier. Daca nu se intampla asa, lasam nasul mai in jos 1/2 m (juma de metru). Alt lucru important e sa nu iti fie FRICA sa tintesti echipa mai buna, indiferent de CINE dai acolo ...
    Daca nu se intampla asa, alta 1/2 m nasul mai in jos

    Titlurile multe vin cu background bun (ai sanse mari sa pilotezi pentru echipe bune), cu valoare (sa te impui in fata coechipierului si a altora cu masini relativ egale) si cu sansa.

    Ca sa pricepeti, faceti un exercitiu de imaginatie. Hamilton aude ca Alonso vrea sa vina la Mercedes si chiar vine (sezonul asta). Hamilton fuge de la Mercedes. Alonso are o masina de titlu si coechipier pe Bottas si ia titlul. +1 pentru Alonso = 3 titluri. Hamilton +0. La anu, Alonso repeta isprava si ajunge la 4, Hamilton ramanand cu 3.
    In realitate Alonso se fereste de Hamilton si ramane la McLaren.
    Ramane de vazut daca Ham va lua al patrulea titlu, lucru foarte posibil.

    PS: va amintiti ca a luat Ham titlu in 2008 iar Alonso a fugit la Renault? +1 pentru Ham, 0 pentru Alonso.

    well, nimic nu e intamplator pe lumea asta
    12 16
  • Anonim
    @Grindinica: Eu cred ca totul este aleator pe lumea asta, altfel tu nu te-ai fi nascut niciodata. De ce spun asta? Pentru ca daca ar exista numai oameni inteligenti, nu ar mai exista oameni prosti, ca tine si ca altii. O lume numai cu oameni inteligent este perfecta, ceva ce nu exista in ceea eu numesc, natura (sau creatia).

    Plus daca eram Dumnezeu... de ce sa permit ca o fiinta ca tie sa fie nascuta? Doar ca sa faci umbra pamantului? Exista ciuperci care fac asta si au un rol important, dar tu... n-ai nici o viata, nici un scop... nimic. Sa te bucuri pentru ca exista factorul aleator pe lumea asta, pentru ca asa ti s-a da si tie sansa la o viata, chiar daca este pacat ca ai primit o astfel de sansa. Poate in locul tau se nastea un Mozart, dar asa... parintii tai te-au primit pe tine. Pacat... un mare pacat...
    5 20
  • Prefer sa ignor dezbaterea asta intre cei care nu-l plac pe Alonso si cei care sunt mai neutrii, dar ati citit articolul despre "Shark Fin" si "T Wing" in care Ross Brawn spune... ca as vrea sa le interzica? :P

    "https://www.motorsport.com/f1/news/f1-chief-brawn-aims-to-iron-out-shark-fin-and-t-wing-designs-879468/"
    7 2
  • sa sune la mcLada in Rusia..le rezolva aia problema :))
    4 8
  • Cea mai "inteligenta" fiinta din univers unul cica "Anonim" isi permite sa faca prosti pe altii.L-as intreba cum un geniu ca el isi pierde timpul comentand cand ar putea sa schimbe soarta pamantului cu inventiile sale.Saracul este un anonim si se crede Mozart.L-as intreba pe aninim de ce crede ca Dumnezeu ar prefera oamenii increzuti,tupeisti si care se cred superiori celorlalti si jignesc fara motiv in defavoarea celorlalti pamanteni considerati considerati de primii "prosti si inutili".
    Grindinica are mare dreptate intr-o privinta: Alonso a luat foarte multe decizii gresite in cariera care l-au privat de alte titluri mondiale.Spaniolul este indiscutabil printre cei mai buni piloti dar de multe ori a dat dovada de lasitate cu decizile luate iar in ultimii ani a stat departe de podium si din vina lui ca a preferat sa concureze la o echipa cu probleme evidente in loc sa stea la o echipa de top dar unde sa aiba concurenta in cadrul echipei.
    7 4
  • grindinica
    serios? asa aleator a luat Alonso doua titluri? Si cand le-a luat, nu graia 'mnealui ca e campion deci e cel mai bun si PUNCT?
    6 5
  • atunci ignora bre, nu te mai da Anonim
    2 6
  • pentru alonso si doua titluri sunt prea mult ... i se intoarce cu varf si indesat pentru perioada cand se dadea mare ratoi ca e cel mai bun doar pentru ca a castigat cumva
    5 11
  • mobius
    Alonso dupa cum se poate vedea, anima disputele si nu degeaba, chiar daca unii nu recunosc asta. In discutiile de pe acest blog ocupa primul loc intre piloti si asta spune ceva. Are in continuare cel mai bun salariu dintre toti pilotii de pe grila si este dorit inclusiv de Mercedes (Mercedes l-a luat pe Botas pentru un an iar la sfarsitul acestui an expira contractul lui Hamilton, contract ce nu cred ca va fi prelungit). Sunt convins ca si Ferrari l-ar dori inapoi.
    8 6
  • Putin ii pasa lui Alonso de voi ce debitati prostii aici si nici măcar de palmaresul lui nu-i pasa, atât timp cât are cel mai mare salariu din F1 il doare fix undeva... si voi credeți ca daca are cel mai handicapat monopost din F1 este cel mai slab pilot? Aiurea, este unul din cei mai buni piloți, sa nu uitam ca l-a bătut pe Schumi de i-a sunat apa-n-cap cu tot cu ferrari-ul si privilegiile lui de atunci. Daca McLaren ar fi acum perfect egal cu Mercedes, nu l-as vede bine pe Hamilton.
    12 3
  • @mobius - cel mai bine platit pilot din F1 e Lewis Hamilton, cel putin asa a declarat Toto Wolff. https://inews.co.uk/essentials/sport/formula-one/lewis-hamilton-tabloid-dream-f1-says-toto-wolff/
    5 8
  • S-a dat liber la dezvoltarea motoarelor, Honda nu mai are nici o scuza anul asta. A fost doar primul test, nu e foarte grava situatia DACA cei de la Honda reusesc sa remedieze problemele de fiabilitate pana la urmatorul test sau in cel mai rau caz pana la prima cursa a sezonului. Problema e ca inca nu se stie ce si cat poate motorul respectiv. Ei au declarat ca ar trebui sa fie la nivelul Mercedes de la finalul sezonului 2016. Ramane de vazut. Poate ar fi mai bine pentru McLaren daca si-ar face ei motoarele (in parteneriat sau nu) daca cei de la Honda is praf.
    10 1
  • mobius
    nu Alonso e cauza disputelor ci fanii sai caposi
    e pe principiul actiune-reactiune
    in istorie va ramane unul dintre campionii mondiali
    ala pe care l-a mototolit cand isi facea debutul/acomodarea in F1 mult mai titratul campion Hamilton
    6 7
  • mai tineti minte semnul ala retard al lui alonso pe care il facea dupa ce castiga o cursa?
    a avut sansa sa mearga la Mercedes cu Hamilton si sa inchida gura tuturor; a preferat insa sa ramana la McLaren cu .... suspans .... Ron Denis. Deci nu Ron era problema ci asa sum banuiam aproape toti, problema era chiar Hamilton. In fine, ori te bagi la bataie ori ciocu mai mic, valabil si pentru faniboi
    5 8
  • Uite ma de asta enervati lumea cu tampeniile voastre de fani boy
    il tot puneti pe DACA la inaintare, nu conteaza ce se intampla in F1 ca voi Batman, Batman
    Daca ar avea Alonso nush ce monopost ca al lui Hamilton ...
    Pai a putut avea chiar monopost ca al lui Hamilton dar a zis pas.
    Ar cam fi cazul sa va o lasati mai moale cu aberatiile in aceste conditii.

    Ca are salariu, femei si ce mai vreti foi e fix pe langa miezul problemei. Cand atat mai aveti de zis ar trebui sa va dati seama ca ati ramas si voi si Alonso al vostru de multa vreme pe dinafara. As avea rabdare cu omu cand spune ca nu poate ca n-are dar cand i se ofera material si refuza sa demonstreze e doar un papalapte cu gura lata.
    6 9
  • mobius
    Fiecare pilot are semnele lui personale pe care le face in anumite situatii dar asta nu insamna ca e retardat. Nu a avut sansa sa mearga la Mercedes, de cand este Hamilton acolo, pentru ca era sub contract la McLaren, dar a avut mai inainte, este adevarat o propunere pe care a ocolit-o. A fost optiunea lui, dupa parerea mea a gresit, dar este usor sa judeci dupa ce lucrurile s-au petrecut. Probabil, daca pasul facut cu McLaren acum doi ani, l-ar fi facut cu Mercedes acum patru ani, ar mai fi adaugat un titlu mondial, cel putin. Daca lucrurile ar fi fost normale la Ferrari in 2010 sau 2012 ar mai fi avut un titlu in dauna lui Vettel. Toate astea sunt acum numai vorbe, din pacate si totul a devenit istorie intretimp. Daca este sa ne amintim de anul 2007 cand a terminat la egalitate de puncte cu Hamilton si ambii la un punct in spatele lui Raikonen, daca nu ar fi fost Ron Denis care sa influenteze rezultatele intr-un mod grosolan si in detrimentul echipei, Alonso ar fi avut un al treilea titlu de atunci. Din acel an RD a trecut pe planul doi la echipa, iar anul trecut a fost exclus definitiv de la conducerea acesteia si nu cred ca intamplator.
    5 5
  • nu am mai postat pe aici pentru ca imi place sa citesc ce scrieti uni, ma bucur ca discutati despre probleme tehice si design de la inceputul sezonului si ca nu mai auncati cu cuvinte urate unii altora. Cat despre Mclada, stati cuminti o sa revina si o sa mai vorbim, pana atunci imi vad de familie, va las pe voi sa va faceti in toate felurile, vad ca va place, numai bine la toti
    14 3
  • tocmai ca pe mine discutiile despre probleme tehnice si design ma plictisesc/amuza
    mai bine sa ii 'aud' vorbind despre cum isi preaslavesc adulatul, e mai in elementul lor, nu se pricep altii mai bine la asta (nu ca ei s-ar pricepe) decat ei, ceea ce nu ar fi cazul in legatura cu chestiunile tehnice lololol
    2 5
  • Mobius vad ca tu percepi ca daca idolatrizatul tau Alonso nu are statut de numarul 1 in cadrul echipei este dezavantajat.Din cate stim toti idolul tau a facut manevre impotriva echipei blocandu-si colegul in calificarile din Ungaria.Ron Denis nu avea cum sa-i tina partea unui pilot necinstit.Sa nu uitat ca Alonso a fost protagonistul multor intamplari rusinoase pentru competitie gen Singapore 2008 sau Germania 2010.
    Anormal la Ferrari in 2010 si 2012 a fost felul in care a fost tratat Massa si nimic altceva.Alonso a pierdut titlul in 2010 pt. ca nu a fost in stare sa treaca de un oarecare Petrov si oricum nu-l merita din cauza cursei din Germania iar in 2012 a fost prostia lui Grosjean dar nu vad care-i vina celor de la Ferrari.
    Decizile lui Alonso de-a schimba echipele au fost gresite din primul moment si el stia foarte bine ca nu are sanse mari nici cu Renault in 2008 si nici cu McLaren dar am observat cu totii ca pentru Alonso sa fie nr.1 in cadrul echipei e tot ce conteaza.
    9 6
  • Mapispealonso
    Daca fanii lui alonso merg la pomenile lui Vettel, Kimi, Hamilton sau la alt pilot, acum trebuie sa recunoasca ca Honda a adus un motor gripat iar sasiul lui McLaren nu este unul tocmai reusit, asa ca taceti din moalfe bagati capul in nisip si asteptati zile mai bune...
    7 6
  • husqvarna
    pr...pir,,,pir...prrrrrr poxc...poc.....si pac in aratura....ce sa faca ma husqvarna...???!!....o sa tunda iarba pe toate circuitele din F1 :))
    10 6
  • Mclaren e condamnata sa ramana cu Honda si sa spere ca la un moment acstia le vor oferi un motor performant.Pe de alta parte faptul ca nicio echipa client motorizata de catre Mercedes nu reuseste sa obtina macar o victorie cam spune totul despre relatia echipa mama - echipa client..
    6 4
  • Japonezii (in general) NU se impaca cu esecul, motiv pentru care ma asteptam ca anul asta sa aiba rezultate mai bune, dar ...
    8 2
  • las' ca se impaca esecul cu ei :))))
    4 8
  • ciuingam
    Au incercat ceva similar fosta echipa BAR, adica sa aduca un fost campion mondial (Villeneuve Jr) pe un salariu mare si apoi ar fi trebuit sa ploua cu rezultatele
    2 3
  • Cei de la Honda au anuntat ca s-au despartit amiabil de consultantul Gilles Simon, si se pare ca pentru moment nu au descoperit cauzele problemelor avute in prima sesiune de teste de la Barcelona.
    3 0
  • @ZZZ: Din pacate nici o echipa motorizata de Mercedes, nu are un buget similar celor de la Mercedes. Este nevoie de un buget destul de mare pentru a lupta de la egal la egal cu Mercedes, multi ingineri buni sau foarte buni si resurse tehnice foarte bune, ceva ce Williams sau Force India nu-si permit si nici un cred ca-si vor permite vreodata. Cred ca cei de la McLaren ar avea o sansa mai buna daca ar folosi o unitate de propulsie Mercedes, in 2014 au gresit cand au anuntat ca vor coopera din 2015 cu Honda si au primit un motor dar fara informatiile care conteaza. Daca nu declarau ca vor coopera cu Honda cred ca Mercedes era ceva mai cooperant desi nu pot sa zic ca sunt 100% sigur de asa ceva.
    7 2
  • @ GTS - Partial ai si tu dreptate..Si ma refer la prima parte a comentariului..
    3 1
  • Pascal Wehrlein a primit ok-ul doctorilor si o sa testeze pentru Sauber
    4 0
  • degetica
    Ma amuza sa vad din nou cum unii se imbata cu apa rece in teste. Deja se vad campioni iar pe altii ii vad la pamant. Anul trecut erati campioni in teste...
    4 3
  • Prestatia lui vetel la ferari in 2016 a fost submediocra. Cel mai slab pilot nr.1 la ferrari. Cu gafe de incepator. Iar testele sunt doar ...teste. Newey va spulbera din nou ferari.
    7 2
  • serban
    @degetica Deocamdată campionii în teste sunt Mercedes, așa cum au fost și anul trecut (vezi statistici, nu povești de clacă) și care au mari șanse să fie campioni până la sfârșit, așa cum au fost și anul trecut. Dar cei care sunt acum la pământ, acolo vor rămâne, cum au fost și anul trecut ! Păcat de ei și de fanii lor, totuși sunt a doua echipă, ca și performanțe, din istoria F1.
    0 2
  • @serban
    Citeste ce spun unii pe fb, pagina aia romaneasca plina de experti. Ei spun altceva.
    0 0
  • @oricine ești
    Ei da, m-ai umplut de emoție cu experții de pe fb ...
    0 0
  • Vettel a mers bine in Abu-dhabi (pe super-softuri ce-i drept) si daca mai erau cateva ture, putea pune probleme lui Rosberg. Fiind totusi ultima cursa si depasirea lui Rosberg n-ar fi adus schimbare in clasament, bine ca nu a fortat; sa se acroseze sau vreun accident ar mai fi lipsit.
    4 1
  • lololol
    din ciclul:
    blestematii si icompetentii de ferrari
    si vai ce mila mi-e de mclaren
    3 4
  • fetelica
    fierari is cei mai competenti ever!
    0 3
  • Mclaren F1
    Sa le dea careva un motor! Honda e jale!
    2 1
  • In superbike merge bine Honda, eventual sa imprumute un motor de acolo - chiar si asa nu e suficient de puternic; sa puna doua in paralel ...
    4 0
  • si voi ce credeati ca se va alege de McLaren cand a inceput Mercedes sa ia tot de acolo, pilot, ingineri, femeia de serviciu
    2 2
  • @. Femeia de serviciu lol :P
    2 1
  • ......haha
    inginerii pleaca de la fierari...eu asa am vazut in ultimii ani...poate ca femeia de serviciu a ramas. De la Mclaren le-a plecat motorul.
    3 3
  • # Pilot Echipa TIMP GUME Tururi
    1 Massa Williams 1m19.726s SS 168
    2 Ricciardo Red Bull 1m19.900s US 89
    3 Vettel Ferrari 1m19.906s S 168
    4 Hamilton Mercedes 1m20.456s S 49
    5 Bottas Mercedes 1m20.924s S 86
    6 Ocon Force India 1m21.347s SS 142
    7 Hulkenberg Renault 1m21.589s S 58
    8 Magnussen Haas 1m21.676s S 81
    9 Kvyat Toro Rosso 1m21.743s S 83
    10 Vandoorne McLaren 1m22.537s S 80
    11 Wehrlein Sauber 1m23.336s S 47
    12 Ericsson Sauber 1m23.630s S 53
    13 Palmer Renault 1m24.790s S 15
    0 0
  • degetica
    degetica are 4 titluri adica 2 + (plus!) 2
    cand a avut masina buna si potrivita pentru el a rupt tot, pe bune a rupt

    apoi astia care il criticati ca nu castiga dar in acelasi timp il vaitati pe fandosica nu va dati seama ca ambii sunt in aceeasi situatie, nu fac mai mult (decat fac) pentru ca nu este posibil mai mult, altii au avut pachet mai bun in ultimul timp

    ps: degetica NU are statut de pilot nr 1 cum a avut fandosica
    1 0
  • GrosJan
    tbh, cred ca daca Alonso vine acum la Ferrari va fi batut de Vettel sau Raikkonen, depinde pe cine gaseste acolo. Pentru ca masina a fost dezvoltata altfel de cum ar dezvolta Alonso, chestia asta poate face diferenta, o diferenta de cateva zecimi de secunda dar suficienta ca sa rastoarne balanta. Vreti sa vorbiti de F1? Atunci admiteti-o asa cum ESTE
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru