Honda, încrezătoare că poate dezvolta un motor competitiv pentru McLaren

de Daniel Popescu
Vineri, 28.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Honda şi-au exprimat încrederea că pot dezvolta un motor competitiv pentru partenerii de la McLaren, în ciuda numeroase probleme din testele de la Abu Dhabi.

Honda va reveni anul viitor în Formula 1 în calitate de furnizor de motoare la şapte ani de la retragerea din competiţie în 2008.

Revenirea va avea loc în al doilea an de utilizare pentru motoarele turbo V6 de 1.6 litri, însă şeful Yasuhisa Arai susţine că Honda are deja experienţă în unităţile de propulsie hibride, element care are potenţialul de a micşora diferenţa care o separă de Mercedes, Renault sau Ferrari.

"Întotdeauna am vrut să revenim în Formula 1. Am învăţat multe, iar acest regulament este mult mai potrivit pentru noi. Honda a dezvoltat deja multe sisteme hibride şi a trecut prin multe experienţe de acest gen. De asemenea, am învăţat prin propria noastră maşină de serie detalii despre procesul de donwsizing şi despre utilizarea motoarelor turbo", a declarat el.

Urmareste Automarket
McLaren a efectuat primul test public cu motor Honda în cadrul sesiunii de evaluare din această săptămână din Abu Dhabi, însă monopostul nu a parcurs niciun tur cronometrat din cauza unor defecţiuni la sistemul electric şi la cel de transfer al datelor.
Arai rămâne însă încrezător că Honda poate dezvolta un motor competitiv pentru sezonul următor, mai ales că motorul folosit în teste este doar o versiune preliminară.

"Sezonul următor este unul important pentru noi şi întotdeauna vrem să câştigăm. Poate veţi descoperi că facem o pregătire foarte bună pentru sezonul următor. Aşa că vă rog să aveţi aşteptări mari. Motorul de la test nu este cel cu care vom concura şi suntem în grafic să dezvoltăm unitatea pentru sezonul următor. Vrem să fim pe o poziţie bună pe grila din Australia", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (37)

  • waw. Honda transfera tehnologie de la modelele de serie in F1
    4 2
  • Mai este mult pana anul viitor in Martie, dar asa spun toti producatorii ca vor dezvolta si vor face si vor... whatever... Vedem in prima cursa cum treaba, aia conteaza. Sper totusi ca Honda sa aduca un motor macar decent pentru ca este mai interesant sa-i bati cand au motor bun decat cand au unul slab.
    18 0
  • Honda va castiga ceva curse in 2015. Nu am nici un dubiu de acest lucru. Dar sincer, nu vor putea lua campionatul. Titlul va fi luat tot de Mercedes.
    Obiectivul pentru 2015 este sa depasim Ferrari si Williams la constructori. Sunt increzator ca o vom face.
    17 14
  • mertu a dezvoltat acest motor de 6-7 ani , totul a fost premeditat , , cam in 2 ani se va ajunge la performanta lor de putere singura speranta vine de la honda , daca nu trebuie sa ne uitam iar la 2 maimutoi cum ,,,, fakkkkk ,,,circ ,oricum va fi altceva
    7 7
  • corect
    au deja motor turbo cu aburi
    4 2
  • Ferrari
    Nu uitati ca Honda inca nu are nici o restrictie de dezvoltare, poate sa schimbe absolut totul inca.........
    8 4
  • http://it.linkedin.com/pub/scanavini-marco/52/a37/616

    A inceput dansul...
    3 8
  • Yasuhisa Arai -
    - nu subestimati Honda.
    - Avem cea mai multe experienta pe partea de turbo si sisteme hibrid.
    - Programul F1 beneficiaza de experienta enorma din utilizarea turbo la masinile de strada.
    - Alocate sume foarte mari.

    Sursa: http://en.espnf1.com/mclaren/motorsport/story/186259.html
    5 9
  • Am inteles ca motorul e puternic, daca il fac si functional si fiabil pana la prima cursa atunci Mercedes va avea un competitor serios, pe partea de sasiu-aerodinamica cred ca vor fi cel putin la nivelul celor de la Red Bull avand in vedere aportul lui Promodrou.
    7 0
  • Mircea, ai inceput sa primesti voturi verzi de la fanii lui Alonso
    3 11
  • @ .

    Normal, suntem toti in aceasi barca acum :)
    Vaslim toti cu putere spre succesul Alonso/ Mclaren-Honda :)
    6 7
  • Ferrari
    Punctule, eu sunt unu dintre fanii Alonso si lui Mircea in general nu ii dau nici, nici cu exceptia momentelor in care da cu firimituri dupa voi si voi va ingramaditi si va si bateti care sa ii muscati nada........
    3 0
  • ce te faci Mircea? A venit Alonso la McLaren. Cel putin asa te lamentai prin vara
    2 3
  • @...

    Ti-am zis il preferam de 1000 de ori pe Hamilton lui Alonso si de 100 de ori pe Vettel lui Alonso. Mi-e greata de caracterul lui si de tot ce a facut pe unde a fost. Acuma isi bate joc de Mattiaci fumand alaturi de Briatore tigari Philip Morris, evidenta ironie, si ce spune mult despre caracterul lui.
    Dar ma inebuneste, ma duce in extaz gandul ca Ferrari a vrut sa il tina, a vrut sa prelungeasca cu el, dar Mclaren l-a smuls efectiv cu forcepsul din casa de la Ferrari. Ador umilirea adversarului. Imi place la nebunie cand Mclaren musca din Ferrari nu doar pe pista, ci in cazul acesta in afara ei. Imi place orice rau, oricat demic provocat celor de la Ferrari. Ador orice blestem si orice dezastru mai mic sau mai mare care se abata asupra celor de la Ferrari.
    Pe scurt, pentru mine Alonso, ESTE UN TROFEU DE RAZBOI obtinut in urma acestei victorii de silly season obtinuta in dauna celor de la Ferrari.
    6 5
  • @...

    Si daca Mclaren rapea celor de la Ferrari pe sefa femeilor de servici pe care Ferrari sa vrea sa o tzina neaparat pentru curatenie, si atunci eram in culmea fericirii :)
    3 6
  • Ferrari = Real Madrid (in Europa) = Stooaia (la noi)
    Traditie, brand, cei mai multi bani, influenta cea mai mare, jocuri de culise, dezorganizare, neseriozitate, incorenta pe termen lung, pe scurt = bucatarie ambulatorie latina.
    4 5
  • tu esti dinamovist, faci niste asocieri din astea ca Steaua = Ferrari si de aici si ... aplombul tau de stadion

    Din partea mea sa-ti traiasca si sa-ti creasca McLaren, dar nu cat e Alonso la voi. Ferrari a scapat, acum e randul vostru
    2 6
  • Ferrari
    lol, Mircea ai mai facut o victima.......
    3 0
  • Da sunt dinamovist la bine si la rau in (insolventa), da sunt cu Mclaren la bine si la rau (pe locul 5 si cu un motor Honda ce pusca dupa 2 tururi), da sunt cu Bayern la bine si la rau (aici din fericire nu prea exista rau, ci doar bine pe banda rulanta :) ). Am gresit, sau am facut bine, dar niciodata nu mi-am tradat optiunile. Cu ceea ce am inceput sa tzin, sa sustin, si sa iubesc in urma cu 12-15 ani, tzin, sustin, si iubesc si in ziua de azi, trec prin iad si prin rai alaturi de echipele mele, dar pe care le sustin cu loialitate extrema si pasiune profunda, nu schimb taberele si nu caut scuze, ci doar LUPT, LUPT si iarasi LUPT alaturi de ceea ce sustin si ceea ce iubesc pana in panzele albe. Sa se despice cerul in patru, sa vina D-zeu in persoana si sa spuna ca optiunile ar trebui sa fie altele pentru a avea succes, ii spun : "Nu, merci" si cobor si in iad daca trebuie cu zambetul pe buze alaturi de echipele mele.
    La fel si in plan personal, nu mi-am tradat si nu imi tradez niciodata prietena, nu mi-am lasat si nu imi las niciodata la greu prietenii la greu, chiar daca de acei prieteni, viata m-a instrainat ducandu-ne pe drumuri diferite, cand m-au cautat sau au au avut nevoie de mine, am raspuns mereu PREZENT, pentru ca nimic... dar nimic nu iubesc si nu cred mai mult decat in pastrarea pe termen lung a acelorasi optiuni, loialitate extreme, dar nu in conceptul ei rece de obligatie lipsita de suflet si impusa, ci loialitatea aceea profund sentimentala de strafund de inima, vie si prezenta ce devine un sentiment in sine, si fundament a orice durabil.
    Asta sunt eu, puteti sa ma urati sau sa ma iubiti (ma indoiesc :) ), dar mereu acelasi, neschimbat si dedicat pana la capat.
    7 5
  • Bine ca e Mircea un om cu caracter si nu e Alonso... Cand in F1 se vor castiga titluri cu caracterul, atunci mai vorbim despre asa ceva la piloti. Pana atunci, Alonso e cel mai bun pilot de pe actuala grila. Restul sunt motive de masturbare pentru Mircea si punctuletul. Ah, ce minunat o sa fie cand Mircea va incepe sa-l injure pe punctulet, care la randul lui il va injura pe Alonso. Abia astept 2015 :D
    10 3
  • @ferr1

    Mi-e ciuda ca nu l-a luat Mclaren pe Vettel... e mai tanar si de valoare apropiata spaniolul... cu un mic plus pentru Alonso totusi, plus anulat de gradul de toxicitate pe care il va aduce in echipa... Mclaren a ramas doar cu trofeul ca l-a suflat de sub nasul celor de la Ferrari.
    4 5
  • @ferr1

    O sa fie minunat sa il vedem pe Kimi Vodkanen, tragand betzii de pomina si blazat dupa inca o masina esuata va incepe sa se retraga si mai mult in carapacea lui... facand croaziere cu iahtul in mediterana si cazand mort de beat de pe punte in apa... cand nu mananca inghetata iar presa italiana il va apostrofa cu "Raikonen e bolito".
    3 5
  • forum f1
    Unii de pe-aici sunteti bolnavi. Bolnavi foarte serios la capatul care ar trebui sa fie cea mai sanatoasa parte a trupului. Transformati un sport nobil intr-o hazna de suporteri de fotbal. Atata puteti, deci pot sa va inteleg. Din pacate moderatorul nu-si face deloc treaba. Asta e o problema si mai mare.
    0 0
  • dar Mircea, acum care e mai bun, Hamilton sau Alonso?
    3 0
  • niste lamuriri

    "Ferrari a scapat, acum e randul vostru"

    Nu am spus ca e randul vostru sa va iau la ... postat. Am zis ca Ferrari a scapat de Alonso (cu care s-au tot dus in jos) acum e randul vostru sa va darame Alonso
    2 0
  • @ .

    Hamilton si Alonso cam la egalitate, Vettel foarte aproape pe 3 la mica distanta de cei 2.
    2 2
  • Dar Ricciardo? Dar Rosberg?
    Acum Ham cu Alo la egalitate deci. Mai tarziu il depaseste Alo? Nu de alta dar vad ca e in trend ascendent fata de Ham in opinia ta. A fost uns cu alifie mclaren si a capatat subit valoare. Da, stiu, caracterul
    2 3
  • @ .

    Spurcatule, nu mai denatura atat si fa pe desteptul. Se stie ca Hamilton si Alonso sunt cei mai buni piloti din F1. Mai lasama cu Ricciardo asta atata si cu Rosberg. La Torro Rosso era cat pe aci sa-l faca Vergne. A avut si el acuma 3 victorii cu un Vettel iesit din forma, dar nu ar fi sa credem ca Ricciardo ii un pilot mai valoros ca Vettel la ora actuala.
    Spurcaciune, nu mai denatura atata.
    3 3
  • ai trecut testul, poti sa te iei de mana cu ferr. Alonso adoptat (in vara cand te vaitai ca ce te faci ca vine Alonso ti-am spus eu ce te vei face, il iei in brate), obiectivitate ioc, "sprijinita" de orice explicatie convenabila la indemana, iritare excesiva.
    1 2
  • Mircea, vrei sa iei titlul cu Alonso sau cu cine ramane dintre Button sau Magnussen? (fara violenta)
    1 2
  • @ .

    Nu imi place Alonso, am spus-o si o repet. Si nu mi l-am dorit in echipa. Dar daca Ron Dennis si Mclaren au luat aceasta decizie eu nu ma voi opune echipei si nici nu imi voi sabota sau contesta echipa din interior. Asta fac Ferraristii si Alonsistii. Eu sunt de alta constructie sufleteasca si atitudinala adica => loialitate desavarsita. Sunt un soldat fidel al lui Mclaren. Iar un soldat loial nu discuta ordinele impuse de un superior. Daca Ron care a pierdut din cauza lui 100 de milioane + un titlu la constructuri si posibil si la piloti, l-a acceptat inapoi in barcutza Mclaren, la fel eu ca simplu suporter, oricat de suflestis si de patimas as fi va trebui sa accept si sa ma obisnuiesc cu ideea.
    Sincer la piloti prefer Kevin Magnussen. Dar daca nu o va castiga el, cu siguranta nu vreau sa castige un Vettel de la Ferrari, un Hamilton de la Mercedes sau un Ricciardo de la Red Bull, atunci mai bine un Alonso de la Mclaren.
    Doar Mclaren conteaza!
    Pentru Mclaren trec si prin foc!!!
    Pentru Mclaren fac orice sacrificiu!!
    2 3
  • atunci Magnussen sa fie, ar fi cel mai nasol pentru Alonso sa ia titlul coechipierul lui.
    1 1
  • @ .

    Prefer de 1000 de ori sa ia Magnussen titlul si nu Alonso. Sa ai gura de aur, Magnussen campion NU Alonso :)
    Dar din pacate nu va fi cazul in 2015. Motorul Honda este un an in urma. Nu au cum sa ii bata pe Mercedes. Va fi bine daca se vor lupta cu Red Bull si Ferrari.
    Insa in 2016 cu resursele enorme alocate de Honda cred ca Mclaren vor avea sanse la titlu. Repet, nu au cum la titlu in 2015, poate doar printr-o minune.
    2 2
  • Alonso ca să ia titlul n-are nevoie de cea mai rapidă mașină - exemplu 2010 și 2012. Dacă McLaren vine cu o mașină ceva mai bună decât Williams, atunci Alonso se bate pentru titlu, mai ales că Hamilton și Rosberg își fură puncte unul altuia, iar McLaren îl va susține în totalitate pe Alonso. Nu va fi Magnussen în veci campion. Nu s-a întors spaniolul la McLaren ca să fie bătut de coechipier, și probabil ca să se asigure îl va cere pe Button alături de el, poate de-aia nici n-a semnat contractul.
    Ori să spui că ți-l doreai pe omul care a fost bătut de coechipierul lui, denotă că-l urăști pe Alonso, ceea ce știm deja. Era mai bine ca McLaren să-l ia pe Vettel și Raikkonen, făceau echipa fraierilor, pierzătorilor, că până la urmă ca asta e treaba cu McLaren...
    3 2
  • pana la urma asta e treaba cu Ferrari, despre care cred ca va avea mai mult de castigat cu Vettel si Raikkonen fara mafia lui Alonso la Ferrari. Veti vedea
    Alonso vs. Magnussen - ramane de vazut care e mai bun. Nu ai nevoie de cea mai buna masina daca au altii ghinion, dar asta nu inseamna merit ci hazard mai degraba
    0 4
  • Am citit ce spune @Arai prin alte parti, si realitatea este cu totul alta. Regulamentul le place mai mult, cel putin in privinta motorului, experienta au dar nu au avut nici un motor gata pentru 2014. De fapt nu au nimic pana nu au vazut intr-o mai mica sau mai mare parte ce au facut restul constructorilor. Iar asta nu inseamna ca au multa experienta, nu inseamna nici ca vor produce cel mai bun motor ci inseamna exact opusul, adica ca au fost luati pe nepregatite. Totusi, sper ca vor produce un motor decent pentru ca ar fi pacat sa nu fie asa. Alonso spera la un motor cat de cat decent, si sper sa fie un nou inceput, macar decent, sper la mai mult pentru el la McLaren. In 2015, surpriza o sa vina de la o alta echipa, poate in 2016, 2017, cine stie, sa vina de la McLaren, poate.
    1 0
  • un motor decent, pentru un pilot decent, pentru o performanta decenta. Pai avea asta deja la Ferrari
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru