Honda a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că va adopta un nou design pentru unitatea de propulsie în sezonul 2017, însă nu a oferit detalii concrete în acest sens. O serie de surse au dezvăluit însă pentru publicaţia Autosport că schimbările pregătite sunt radicale.
Astfel, Honda va renunţa la actuala configuraţie foarte îngustă, supranumită "size-zero", în favoarea unei soluţii adoptate de mai mult timp de rivalii de la Mercedes: va amplasa separat turbina şi compresorul, iar sistemul de conectare între cele două componente este de asemenea similar cu cel folosit de Mercedes. De asemenea, se vehiculează că Honda va adopta un sistem multi-jet pentru a transporta carburantul în camera de combustie, după un model folosit de Ferrari.
Cu alte cuvinte, Honda va renunţa la conceptul anterior după două sezoane în care a înregistrat numeroase problemele de fiabilitate, în timp ce puterea motorului cu combustie a fost mai mică decât cea a tuturor celorlalţi constructori.Pe parcursul ultimelor doi ani, Honda s-a concentrat în special pe îmbunatăţirea sistemelor de recuperare a energiei, astfel că în această iarnă a venit rândul motorului cu combustie internă.
În ciuda acestor schimbări, se anticipează că McLaren va fi capabilă să păstreze lăţimea îngustă a monopostului şi în sezonul următor.Via Autosport
nu i-ar syrica nici lui alonso ceva sfaturi de la hamilton sau rosberg
ma faci curios.turbina si compresorul separate si conectate prin ce? cumva un arbore cardanic?
dar nu si un coechipier cum a avut Rosberg
de aceea Honda copiaza motorul,
de aceea Alonso a ramas la McLaren.
In F1 si in general in lumea tehnico-stiintifica nu exista "aranjament". "Aranjamentul" este doar efectul unui principiu aplicat. Un motor nu are "aranjamente", are Principii de functionare. Nu suntem la decorarea unei sali de nunta. Iar bazaconia cu materialele si electronica la fel...e aceeasi varza in mintea ta, tu crezi ca motoristii astia se duc la niste angrosisti isi fac cumparaturile apoi isi pun emblemele si au motoare diferite. -LOL-
Honda nu avea experienta competitionala pe care o aveau ceilalti cand a revenit in F1. Si, in zona recuperarii energiei stau bine, sunt chiar foarte bine acum. Au remediat. Poate mai citesti putin pe tema asta.
La inceput am zis... poate n-a inteles cum sta treaba cu "principiile" fii atent aici. Un principiu este valabil in niste conditii, gen F = m*a*a, intr-un sistem inertial. Asta este principul... stii al cui? Iti zic eu este principiul II al mecanicii clasice. Cei de la Honda n-au copiat un principiu (adica o lege generala) ci o idee, adica ansamblu, aranjare, configuratie si asa mai departe. Cum iti convine tie, dar sa fie simplu de inteles. Nu te supara pe mine ca incerc sa-ti explic niste chestii simple de clasa a IV-a dar sincer.... am crezut ca le stii, evident... te prinzi tu, "tacerea-i de aur".