Max Verstappen a obținut o victorie surprinzătoare în Marele Premiu al Austriei din urmă cu două săptămâni, în ciuda unui start ratat care l-a retrogradat până pe locul 8.
Aceasta a fost prima victorie după o pauză de aproximativ 5 ani obținută de un monopost echipat cu motoare Honda și a venit pe fondul unui update pentru motor introdus în Marele Premiu al Franței.
Honda a furnizat deja trei specificații pentru unitatea de propulsie în acest sezon, iar următoarea specificație va atrage după sine penalizări pe grila de start. De altfel, rivalii de la Mercedes și Ferrari nu intenționează să folosească mai mult de 3 specificații în contextul lupei pentru titlul mondial.
În schimb, Honda este dispusă să riște penalizări pe grilă dacă acestea vor permite obținerea unor progrese semnificative. Oficialii anunță deja că lucrează la un nou update, iar acesta va viza performanțele pe un singur tur de circuit, pentru îmbunătățirea rezultatelor din calificări.
"În calificări, diferența este mai mare comparativ cu ceilalți.
În curse suntem tot în urmă, dar nu la fel de mult ca în calificări. Asta înseamnă că pasul următor este un mod pentru calificări, dar nu va fi ușor", a declarat Toyoharu Tanabe, directorul tehnic al Honda.De altfel, Masashi Yamamoto, directorul executiv al Honda, afirmă că strategia este rulată în paralel cu munca la motorul pentru sezonul viitor.
"Vom continua dezvoltarea printr-un echilibru între performanță și fiabilitate. Vrem mai multe îmbunătățiri pentru a sprijini Red Bull. Sigur că ne gândim deja la anul viitor, dar când credem că avem un update pregătit vrem să-l folosim", a explicat el.
Via Autosport
Comentarii (4)