Hill, ameninţat de fanii lui Schumacher pentru penalizarea de la Monaco
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Damon Hill a supervizat activitatea comisarilor de cursa de la Marele Premiu al statului Monaco, având astfel o contribuţie semnificativă la decizia de a-l penaliza pe Michael Schumacher cu 20 de secunde pentru depăşirea efectuată asupra lui Fernando Alonso în ultimul viraj. Reacţia fanilor lui Schumacher nu a întârziat, iar campionul mondial din sezonul 1996 a primit deja mai multe scrisori de ameninţare.
"Scrisorile de ură au început. Ştiu că cei mai mulţi oameni mă vor crede când spun că am acţionat corect, dar inevitabil am primit deja câteva emailuri înţepătoare care mă acuză de prejudicierea rezultatelor", a declarat britanicul.
Fanii lui Schumacher considera că Hill nu a acţionat obiectiv din cauza conflictelor dintre cei doi de la începutul anilor '90. Cel mai semnificativ dintre acestea s-a petrecut în 1994, când Hill a pierdut titlul mondial la un singur punct în faţa lui Schumacher după ce s-au acrosat în ultima cursa de la Adelaide.
Pe de altă parte, Hill a admis că nu s-a simţit confortabil să ia o astfel de decizie, iar Schumacher a simţit acest lucru în momentul în care a intrat în camera comisarilor de cursă.
"Nu m-am simţit confortabil într-o astfel de poziţie în care am fost reprezentant al FIA.
Mi-am imaginat că le voi spune comisarilor opinia mea, dar ca ei vor lua deciziile. Expertiza mea este mai degrabă ca pilot, nu ca avocat sau ca interpret al regulamentului. Evident, o parte a disconfortului a fost generat de faptul că Schumacher a fost implicat în acest incident. Şi cu siguranţă s-a strâmbat când a ajuns în camera comisarilor de cursa", a adăugat el.Rolul oficial al foştilor piloţi de Formula 1 este de a superviza activitatea comisarilor de cursă şi de a-şi spune punctul de vedere în privinţa acţiunilor piloţilor. În schimb, deciziile finale sunt luate de comisarii de cursă în funcţie de Regulamentul Sportiv al Formulei 1.
Via | Daily Telegraph
Tebuia procedat, altfel... Retrogragat Schumi pe pozitia nornala (deci un loc) si amendata echipa, inclusiv Brawn.
Dar au gresit si cei cu steguletele, inclusiv lumina verde nu avea ce cauta. Anii trecuti daca cursa se incheia sub SC, erau fluturate steaguri galbene nu verzi. Aici au ei dreptate. Practic comisarii au dat drumul la cursa, deci nici ei nu tare au citit regulamentul!
40.14 (2009):
40.14 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
cars will take the chequered flag as normal without overtaking
40.13 (2010) If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking
Observati ca sunt identice, si spune acolo normal, adica in regim de cursa, dar fara depasiri.