Marele Premiu al Japoniei a consolidat poziția de lider în clasamentul general a lui Lewis Hamilton la 67 de puncte în fața lui Sebastian Vettel cu numai 4 curse înainte de finalul sezonului, însă că pilotul Scuderiei Ferrari are șanse pur teoretice pentru a-l învinge pe rivalul său de la Mercedes.
Hamilton a plecat excelent din pole position și a blocat calea lui Valtteri Bottas, în timp ce Max Verstappen s-a menținut pe poziția a treia în fața lui Kimi Raikkonen. Totuși, în al doilea tur, Verstappen a frânat prea târziu în șicană și a ieșit în decor, Raikkonen a încercat să profite, însă pilotul Red Bull s-a apărat agresiv și l-a forțat finlandez să iasă ușor în decor.
De acest incident a profitat Vettel, care a trecut pe lângă Raikkonen și a urcat astfel pe locul 4, în spatele lui Verstappen, după ce la start reușise să depășească 4 piloți după plecarea de pe locul nouă al grilei.
Verstappen comite un nou acroșaj
În turul 4, comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit ca urmare a unei pene suferite de Kevin Magnussen după ce a fost lovit din spate de Charles Leclerc.
La reluarea cursei, în turul 8, Vettel l-a atacat agresiv pe Verstappen pe interior, iar pilotul Red Bull a închis trasa, astfel că cei doi s-au acroșat. Verstappen și-a păstrat locul 3, în timp ce Vettel a pierdut controlul volanului și a revenit pe circuit în spatele plutonului, pe locul 18.În tot acest timp, Ricciardo a profitat de incidente și performanțele bune ale monopostului Red Bull pentru a urca de pe locul 15 până pe poziția a 5, chiar în spatele lui Raikkonen.
Ricciardo câștigă "bătălia" opririlor la boxe
Unica serie de intrări la boxe s-a produs până în turul 25 și a adus o singură schimbare în plutonul fruntaș. Hamilton și Bottas au înlocuit softurile cu pneuri medium, în timp ce Verstappen a schimbat supersofturile cu softuri și a așteptat 5 secunde ca penalizare pentru incidentul cu Raikkonen. La rândul său, Ricciardo a optat pentru cauciucuri medium și a revenit pe circuit pe locul 4, în fața lui Raikkonen, care a optat la rândul său pentru medium.
Vettel a efectuat schimbul mai târziu și treptat a urcat până pe locul 6.Atacul tardiv al lui Verstappen
În a doua parte a cursei evenimentele importante au lipsit cu desăvârșire în plutonul fruntaș, însă un abandon suferit de Leclerc a generat apariția unui Safety Car Virtual. Verstappen a gestionat cel mai bine situația și s-a apropiat amenințător de Bottas, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi ale cursei.
Astfel, Hamilton a trecut primul linia de sosire în fața lui Bottas și Verstappen, cu Ricciardo pe locul 4 în fața celor doi piloți Ferrari, Raikkonen și Vettel. Cel mai bun "din restul lumii" a fost Sergio Perez pe locul 7, urmat de Romain Grosjean și Esteban Ocon, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost obținut de Carlos Sainz.
Stralucitorul Verstappen e cu o clasa peste toti cei din noul val....
Daca nu risca de ce nu risca, daca risca de ce nu a stat cuminte în banca lui. Păreri, păreri...
Mercedes sunt oricum imbatabili
Apoi la incidentul cu Vettel, efectiv i-a inchis usa desi Vettel era deja inscris in viraj pe interior.
In locul lui Arrivamal l-as schimba pe Vettel cu Kvyat.Macar cel din urma l-a invins pe Ricciardo la Red Bull.
Sincer la cum stau lucrurile, Vettel va ramane la 4 titluri. Nu-l vad in stare sa mai ia vreun campionat. Nu are taria psihica necesara sa lupte sub presiune si daca Mercedes si Hamilton se plictisesc sa castige, vin din spate piloti tineri care ii vor pune probleme. Speranta fanilor Ferrari e Leclerc.
Strict legat de cursa de azi, cred ca a avut una din cele mai mari rate de depasiri, foarte animata.
Formula 1 a avut multe alte perioade cand pilotii echipelor fruntase care plecau din spatele grilei, treceau foarte usor de ceilalti. Probabil ca ati uitat anii in care McLaren sau Ferrari depaseau cu cel putin un tur pe toti ceilalti. Diferenta era ca atunci nu aveau DRS si nu trebuiau sa menegerieze asa mult viata pneurilor sau a motoarelor.
Ferrari au gresit ieri si practic le-au oferit victoria celor de la Mercedes. Sa pleci de pe 8 si sa castigi, cand ai o masina putin mai slaba decat Mercedes (putin, dar evident mai slaba) nu prea ai ce sa faci si mai ales nu il ai nici pe Alonso in echipa care poate face treaba buna cu un tractor. Asa ca era imposibil sa castige Vettel astazi, in conditii normale.
Iar Verstappen a scos ambii piloti Ferrari. Vettel s-a inscris in viraj si Verstappen era obligat sa franeze si sa-l lase sa treaca. Pentru ca uneori sunt miscari la intimidare. Si daca te cheama Verstappen nu inseamna ca altii nu trebuie sa incerce cu tine sau nu trebuie sa te atinga. Verstappen a oferit spatiu, dar a inchis violent, cu riscul unui acrosaj. Verstappen a facut acrosajul, nu Vettel. Si la Kimi e evident ca tot Verstappen.
Anul asta Verstappen parca a fost Bottas 2 si a intrat in astia de la Ferrari ca o bila la bowling.
Daca facea Verstappen asta cand erau Senna sau Schumacher in competitie, in lupta pentru titlu, era bataie in paddock si iesea urat. Dupa o bataie cu Schumacher nu mai avea curaj nici sa stea aproape de el. Pentru ca asta ii lipseste, o bataie sanatoasa. Dar asa e cand esti prost si altii iti sufla in dos si iti spun ca esti mare talent. Nu esti frate mare talent daca nu esti in stare sa nu provoci accidente. Nu o sa fii niciodata campion. Cel mult poti fi preferatul unor adolescenti care nu stiu ca prin F1 au trecut Prost sau Niki Lauda, oameni care gandeau fiecare miscare si intelegeau riscurile si respectul pentru adversari.
Nu ai ce sa cauti in F1 cand strici cursele atator piloti pentru ca efectiv esti un idiot dement care nu e in stare sa se apere fara sa-si atinga adversarul si care nu intelege ca uneori trebuie sa cedezi. Si acolo era spatiu pentru depasire. Vettel are mai multa experienta decat Verstappen si stie mai multa F1 decat dementul ala.
Nu mai zic ca daca era Enzo Ferrari si Verstappen ii strica vreo 4 curse anul asta, se ducea peste FIA si ameninta in stanga si in dreapta. Dar Ferrari isi merita soarta. Nu au acum niciun lider. Ferrari ca echipa nu mai are aceeasi influenta din trecut, doar legenda ii mai ajuta. Cand vrei sa castigi pai te folosesti de orice ca sa reusesti.
La cate greseli are Verstappen macar descalificat o cursa merita, dar ce sa faci cu maFIA care alimenteaza acest circ de rahat, in loc sa ofere racing adevarat ca pe vremuri.
"Ci ho provato con Verstappen, ma non mi ha lasciato spazio. Non abbiamo potuto fare la curva insieme. " che è praticamente ammettere di aver sbagliato, perché se stai lottando per una posizione del genere è impossibile che un pilota "ti lasci passare", oltretutto a Verstappen, avendo la penalità, faceva gioco tenere Vettel dietro per fargli usurare le gomme e non perdere troppo. Al tornante o ti affinachi in frenata oppure l'avversario ti fa passare, perchè altrimenti lo spazio non può esserci quando questi comincia la curva. Manovra azzardata, inutile, controproducente e oltretutto che denota la scarsa lucidità del tedesco. Impari da Ricciardo che da 6 gare parte in condizioni difficili e fa fior di sorpassi recuperando sempre pur essendo "separato in casa" dato che manco lo invitano più a certe riunioni tecniche eppure il suo lo fa sempre.
Vina in acrosajul cu SuperMax o are tot Sebica.Faza seamana destul de mult cu manevrele cretinul in Italia si Franta.Nu va pricepeti cautati si voi ce spun specialisti si nu-l mai invinuiti pe Max.
SuperMax a gresit la faza cu Kimi si a fost penalizat ca intotdeauna.Vettel,Grosjean si Magnussen fac prostii mult mai mari si sunt iertati mereu.Nimeni nu zice nimic de Magnussen desi marele pilot a avut conflicte cu 80% din grila.
Cursa a fost interesanta si Hamilton,Perez si baietii de la Red Bull mi-au placut cel mai mult.Hamilton are titlul ca si asigurat si pe buna dreptate.
Britanicul este mult peste germanul cu titluri de carton.
Depasirea lui Checo la Groasjean a fost cel mai frumos moment din cursa.Sper ca mexicanul se va ridica si in urmatoarele curse la nivelul de astazi si va iesi pentru al treilea an "best of the rest".Poate asa vor incheia cu criticile "specialisti" care afirma ca Perez ramana in competitie doar datorita banilor lui Slim.
Pe final doresc sa-i transmit lui Vettel sa o tina tot asa.Noi vom lasa Ferrari sa se pregateasca de titlul mondial care o sa vina o data cu intrarea echipei Dinamo in Liga Campionilor.Cel putin cu Sebica in echipa avem garantata aceasta performanta.
Definitia foarte scurta: daca judecam dupa racing Max nu a gresit cu nimic, daca judecam dupa regulament a inchis trasa ideala si trebuia penalizat.
spun aceste cuvinte din postura de fan Ferrari
Si uite si regulamentul oficial:
https://www.fia.com/file/70710/download/23276?token=szOjLZMY
Multumesc.
Deci, pentru a găsi aceste lucruri trebui mers la acest cod care spune, printre altele „20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'.”
Deci, conform acestei reguli, nu ai voie să blochezi mașina care vrea să te depășească dacă a ajuns măcar îndreptul unei din roțile tale din spate.
Ce dracu atata dezbatere ca la Antena 1? Vettel s-a bagat ca berbecul prea increzator si celalalt berbec a inchis trasa ideala care trebuie sa ramana libera. Doar ca Max era cu jumatate de masina in fata lui si sa zicem ca avea intaietate. Dar cum regulile sunt foarte interpretabile.....fiecare o sa zica ca unul sau altul a fost vinovat. Repet: din punctul de vedere al racing-ului a fost corect si exact ce trebuie sa vedem din punctul de vedere al regulamentului (interpretat de fiecare cum vrea) Max trebuia penalizat. Daca ma intrebati pe mine decizia ca incident de cursa a fost corecta.
Atatea dezbateri de parca sunt primii si ultimii care s-au lovit intre ei...
Incident de cursa si noapte buna!!!
Alta intrebare????
Nu cred ca are rost sa dezbatem ce specifica acest regulament interpretabil care favorizeaza doar pe cel care depaseste(DRS) iar cel care e depasit e lasat fara sanse reale de a se apara(are voie doar sa-si aleaga partea pe care franeaza, trebuie sa-i lase spatiu adversarului, nu are voie sa foloseasa toata latimea pistei).
Eu zic doar sa comparam tentativa lui Vettel din aceasta cursa cu tentativa lui Verstappen de a-l depasi pe Raikkonen in Austria. Acolo finlandezul a fost gentleman si i-a lasat spatiu olandezului fara sa-i inchida trasa, dar cu toate acestea Verstappen l-a atins putin in roata spate si prin acea dezechilibrare l-a depasit. In schimb aici, Verstappen a inchis trasa iar Vettel l-a lovit destul de tare. Iar daca cea din Austria a fost permisa inclusiv de comisari, eu zic ca Vettel a procedat corect si cu putin fair-play din partea lui Verstappen cei doi nu s-ar fi atins si poate mai aveam parte de putina actiune si in fruntea cursei :)
https://www.youtube.com/watch?v=xLI6fOG3WdI
Ca de citit va este cam lene si probabil vreti mura-n gura.
Indiferent de cum il interpretati fiecare, a fost un moment foarte rar de racing, va plangeti de lipsa spectacolului dar cand apare o oportunitate strambati din nas.