Hamilton, victorie ușoară la Suzuka! Vettel, doar locul 6 după un acroșaj cu Verstappen

de Daniel Popescu
Duminica, 07.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat fără emoții în Japonia și și-a consolidat prima poziție în clasament după ce Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 6 în urma unui acroșaj cu Max Verstappen în debutul cursei.

Marele Premiu al Japoniei a consolidat poziția de lider în clasamentul general a lui Lewis Hamilton la 67 de puncte în fața lui Sebastian Vettel cu numai 4 curse înainte de finalul sezonului, însă că pilotul Scuderiei Ferrari are șanse pur teoretice pentru a-l învinge pe rivalul său de la Mercedes.

Hamilton a plecat excelent din pole position și a blocat calea lui Valtteri Bottas, în timp ce Max Verstappen s-a menținut pe poziția a treia în fața lui Kimi Raikkonen. Totuși, în al doilea tur, Verstappen a frânat prea târziu în șicană și a ieșit în decor, Raikkonen a încercat să profite, însă pilotul Red Bull s-a apărat agresiv și l-a forțat finlandez să iasă ușor în decor.

De acest incident a profitat Vettel, care a trecut pe lângă Raikkonen și a urcat astfel pe locul 4, în spatele lui Verstappen, după ce la start reușise să depășească 4 piloți după plecarea de pe locul nouă al grilei.

Verstappen comite un nou acroșaj

În turul 4, comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit ca urmare a unei pene suferite de Kevin Magnussen după ce a fost lovit din spate de Charles Leclerc.

La reluarea cursei, în turul 8, Vettel l-a atacat agresiv pe Verstappen pe interior, iar pilotul Red Bull a închis trasa, astfel că cei doi s-au acroșat. Verstappen și-a păstrat locul 3, în timp ce Vettel a pierdut controlul volanului și a revenit pe circuit în spatele plutonului, pe locul 18.

În tot acest timp, Ricciardo a profitat de incidente și performanțele bune ale monopostului Red Bull pentru a urca de pe locul 15 până pe poziția a 5, chiar în spatele lui Raikkonen.

Ricciardo câștigă "bătălia" opririlor la boxe

Unica serie de intrări la boxe s-a produs până în turul 25 și a adus o singură schimbare în plutonul fruntaș. Hamilton și Bottas au înlocuit softurile cu pneuri medium, în timp ce Verstappen a schimbat supersofturile cu softuri și a așteptat 5 secunde ca penalizare pentru incidentul cu Raikkonen. La rândul său, Ricciardo a optat pentru cauciucuri medium și a revenit pe circuit pe locul 4, în fața lui Raikkonen, care a optat la rândul său pentru medium.

Vettel a efectuat schimbul mai târziu și treptat a urcat până pe locul 6.

Atacul tardiv al lui Verstappen

În a doua parte a cursei evenimentele importante au lipsit cu desăvârșire în plutonul fruntaș, însă un abandon suferit de Leclerc a generat apariția unui Safety Car Virtual. Verstappen a gestionat cel mai bine situația și s-a apropiat amenințător de Bottas, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi ale cursei.

Astfel, Hamilton a trecut primul linia de sosire în fața lui Bottas și Verstappen, cu Ricciardo pe locul 4 în fața celor doi piloți Ferrari, Raikkonen și Vettel. Cel mai bun "din restul lumii" a fost Sergio Perez pe locul 7, urmat de Romain Grosjean și Esteban Ocon, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost obținut de Carlos Sainz.

Japonia - Rezultate Cursă: 

Comentarii (48)

  • „Alea iacta est” !
    9 5
  • Dupa parerea mea Vettel este un no brainer.Desi pe parcursul acestui week-end a declarat ca nu va risca nimic in cursa el se contrazice si cand risca o face atunci cand nu trebuie..Verstappen avea deja o penalizare de 5 secunde si sigur ar fi terminat pe locul 3 prelungind suspansul acestui campionat mondial cel putin din punct de vedere al matematicii ...
    19 10
  • Gilles
    Trebuia adus Alonso langa Vettel la Ferrari. Leclerc nu va face nimic acolo. Dominatia Mercedes extinsa pana in 2021.
    23 18
  • Echipa mercedes este compusă din 3 piloti, Hamilton, Bottas si Verstappen :))
    35 13
  • Preafericitul D.
    Daca Verst. si Ricci erau pilotii echipei Ferrari, erau de mult campioni mondiali - cel putin, in mod sigur, la echipa. Si cu mari sanse la titlul individual...Pacat ca Ricci nu va mai lua titul mondial...
    Stralucitorul Verstappen e cu o clasa peste toti cei din noul val....
    18 22
  • vasileo_75 Ti-am dart un vot doar pentru faptul ca a fost o gluma buna:))
    9 8
  • Zzz@ cu ce il ajuta pe Vettel daca rămânea in spatele lui Verstappen? Cu locul 3 era fix acolo unde este si acum!
    Daca nu risca de ce nu risca, daca risca de ce nu a stat cuminte în banca lui. Păreri, păreri...
    Mercedes sunt oricum imbatabili
    16 13
  • vasileo_75 Ramanea matematic in lupta pentru titlu..si-n plus daca tot vrei sa risti spune asta asta de la inceput.Nu da o declaratie in care spui ca nu ti vei asuma riscuri si tu faci invers
    8 5
  • ildottore
    s-a hazardat aiurea. e vina lui Vettel ca a ajuns pe 18. putea sa stea linistit in spatele lui verstappen si cu prima ocazie, trecea linistit fortand ulterior.
    15 8
  • Vettel este un cretin.Sa vina Verstappen la Ferrari.
    21 21
  • Trecea linistit si forta ulterior cand Mercedes erau la 10 secunde in fata, da...buna gandire, el spera sa lupte pt victorie daca trecea de Max dar la ce tupeu are pustiul...auzi la el, e vina lui Kimi ca a trecut pe acolo, nu ca el iesind in decor si-a creat un avantaj si din care ar fi trebuit sa iasa prin stanga circuitului si nu intrand in Kimi. Vorba comentatorului, dar ce, esti rege?:))
    Apoi la incidentul cu Vettel, efectiv i-a inchis usa desi Vettel era deja inscris in viraj pe interior.
    19 7
  • Vettel,Stroll,Grosjean si Magnussen sunt prea mizerabili pentru formula 1.
    10 19
  • SuperMax
    Verstappen este cel mai bun pilot.Vettel este protejatul FIA si mereu este iertat.
    14 32
  • ildottore
    @ Alex poate ca nici nu ajungea in postura de alupta cu cei de la Mercedes dar macar reusea un loc 4 maxim. de Podium doar daca Kimi ceda la ordinele de echipa . Nu m-am referit ca fortand il v-a ataca pe botas , v-a trece ca o racheta si il v-a spulbera pe Hamilotn aducand laurii la Arivabene. Nici gand ci doar ca resuea un maxim 4. Asta e victoria de azi meritata si campionatul incheiat.
    5 3
  • ildottore
    scuze de ortografia anterioara.
    1 4
  • vettel
    Ooops!...I did it again! I'm a loser!
    16 10
  • Verstappen un fel de Grosjean, dar un pic mai cretin.
    7 7
  • @vasileo_75
    Echipa Mercedes are un om in plus. Vettel.
    15 11
  • Ferrari l-au angajat pe Kvyat sa-i predea lectii de pilotaj lui Sebica.Se pare ca elevul si-a depasit profesorul si Sebica este noua torpila.
    In locul lui Arrivamal l-as schimba pe Vettel cu Kvyat.Macar cel din urma l-a invins pe Ricciardo la Red Bull.
    12 12
  • Fanii ferrari nu au timp sa comenteze.Ei sunt ocupati sa numere gafele Ferrari.Pana o sa termine numaratoarea vine 2019.
    12 15
  • Vettel seamana cu doamna Dancila.El distruge curse, ea limba romana.
    25 16
  • ildottore
    sunt curios in US pe cine v-a mai da vina? v-a impune sau nu Ferrari ordine de echipa?
    3 3
  • Daca cu o masina avariata, Vettel de pe 18 a trecut ca prin branza pe langa cei din fata lui, va dati seama in ce hal a ajuns Formula 1!!?? Asa diferente uriase intre 2-3 echipe si restul lumii, nu au fost niciodata! Ca sa nu mai vorbim de calitatea indoielnica a unor piloti care bat la usile echipelor cu capul, ca mainile le au ocupate cu sacii de bani! Vremuri urate si mizerabile traim in F1, unde orice tampit daca face rost de spnsori grei, are locul asigurat! Nu se mai ard unele etape pentru ca sita sa-i cearna pe cei mai talentati! Inca un titlul "foarte greu" castigat de Hamilton, iar Ferrari sunt campioni la cum sa-ti dai foc singur! Fara Raikkonen vor fi si mai jos! Cat despre unii ingineri care au ajuns sa lucreze in F1 (vezi Williams sau McLaren), vai de steaua lor. Unii acum invata ucenicia si isi bat joc de niste branduri.
    37 3
  • Probabil ca greselile copilaresti in F1 in viitor se vor numi "greseli vettel".
    Sincer la cum stau lucrurile, Vettel va ramane la 4 titluri. Nu-l vad in stare sa mai ia vreun campionat. Nu are taria psihica necesara sa lupte sub presiune si daca Mercedes si Hamilton se plictisesc sa castige, vin din spate piloti tineri care ii vor pune probleme. Speranta fanilor Ferrari e Leclerc.
    Strict legat de cursa de azi, cred ca a avut una din cele mai mari rate de depasiri, foarte animata.
    Formula 1 a avut multe alte perioade cand pilotii echipelor fruntase care plecau din spatele grilei, treceau foarte usor de ceilalti. Probabil ca ati uitat anii in care McLaren sau Ferrari depaseau cu cel putin un tur pe toti ceilalti. Diferenta era ca atunci nu aveau DRS si nu trebuiau sa menegerieze asa mult viata pneurilor sau a motoarelor.
    16 3
  • Bogdan
    Ce mi se pare mie nasol, e ca in toate comentarile sunt nemultumiri, pe are le cautati cu lupa. E firesc ca uni sa castige, la fel de firesc e ca alti sa piarda si alti sa greseasca. Cred sincer ca daca mereu cautati doar partile rele din f1, gasiti va alte pasiuni. Bucurati va de curse, care chiar sunt faine.
    13 3
  • The Dot
    @Bogdan Pai nemultumiti sunt doar fanii Ferrari/Vettel si cei a lui Alonso. Cand castigau favoritii lor, circuitele, regulile, FIA, vremea si orice altceva erau frumoase, acum s-au uratit de cativa ani. :)
    11 10
  • Vettel nu a gresit cu nimic weekendul asta, asa ca mai incetati sa dati mereu vina pe el. Da, are greselile lui multe, dar nu la Suzuka.
    Ferrari au gresit ieri si practic le-au oferit victoria celor de la Mercedes. Sa pleci de pe 8 si sa castigi, cand ai o masina putin mai slaba decat Mercedes (putin, dar evident mai slaba) nu prea ai ce sa faci si mai ales nu il ai nici pe Alonso in echipa care poate face treaba buna cu un tractor. Asa ca era imposibil sa castige Vettel astazi, in conditii normale.
    Iar Verstappen a scos ambii piloti Ferrari. Vettel s-a inscris in viraj si Verstappen era obligat sa franeze si sa-l lase sa treaca. Pentru ca uneori sunt miscari la intimidare. Si daca te cheama Verstappen nu inseamna ca altii nu trebuie sa incerce cu tine sau nu trebuie sa te atinga. Verstappen a oferit spatiu, dar a inchis violent, cu riscul unui acrosaj. Verstappen a facut acrosajul, nu Vettel. Si la Kimi e evident ca tot Verstappen.
    Anul asta Verstappen parca a fost Bottas 2 si a intrat in astia de la Ferrari ca o bila la bowling.
    Daca facea Verstappen asta cand erau Senna sau Schumacher in competitie, in lupta pentru titlu, era bataie in paddock si iesea urat. Dupa o bataie cu Schumacher nu mai avea curaj nici sa stea aproape de el. Pentru ca asta ii lipseste, o bataie sanatoasa. Dar asa e cand esti prost si altii iti sufla in dos si iti spun ca esti mare talent. Nu esti frate mare talent daca nu esti in stare sa nu provoci accidente. Nu o sa fii niciodata campion. Cel mult poti fi preferatul unor adolescenti care nu stiu ca prin F1 au trecut Prost sau Niki Lauda, oameni care gandeau fiecare miscare si intelegeau riscurile si respectul pentru adversari.
    Nu ai ce sa cauti in F1 cand strici cursele atator piloti pentru ca efectiv esti un idiot dement care nu e in stare sa se apere fara sa-si atinga adversarul si care nu intelege ca uneori trebuie sa cedezi. Si acolo era spatiu pentru depasire. Vettel are mai multa experienta decat Verstappen si stie mai multa F1 decat dementul ala.
    Nu mai zic ca daca era Enzo Ferrari si Verstappen ii strica vreo 4 curse anul asta, se ducea peste FIA si ameninta in stanga si in dreapta. Dar Ferrari isi merita soarta. Nu au acum niciun lider. Ferrari ca echipa nu mai are aceeasi influenta din trecut, doar legenda ii mai ajuta. Cand vrei sa castigi pai te folosesti de orice ca sa reusesti.
    La cate greseli are Verstappen macar descalificat o cursa merita, dar ce sa faci cu maFIA care alimenteaza acest circ de rahat, in loc sa ofere racing adevarat ca pe vremuri.
    37 21
  • Comentariul cu cele mai multe like-uri de pe gazzetta dello sport...pentru cine nu stie italiana, exista google translate

    "Ci ho provato con Verstappen, ma non mi ha lasciato spazio. Non abbiamo potuto fare la curva insieme. " che è praticamente ammettere di aver sbagliato, perché se stai lottando per una posizione del genere è impossibile che un pilota "ti lasci passare", oltretutto a Verstappen, avendo la penalità, faceva gioco tenere Vettel dietro per fargli usurare le gomme e non perdere troppo. Al tornante o ti affinachi in frenata oppure l'avversario ti fa passare, perchè altrimenti lo spazio non può esserci quando questi comincia la curva. Manovra azzardata, inutile, controproducente e oltretutto che denota la scarsa lucidità del tedesco. Impari da Ricciardo che da 6 gare parte in condizioni difficili e fa fior di sorpassi recuperando sempre pur essendo "separato in casa" dato che manco lo invitano più a certe riunioni tecniche eppure il suo lo fa sempre.
    5 4
  • Rasvan Dumitrache
    LEWIS HAMILTON este foarte aproape de al V-lea titlu de campion mondial!!! Ce titluri are omul asta si cum bate toate recordurile! Feraristilor, nu tineti cu echipa potrivita! HA, HA, HA!
    19 12
  • Vettel a gresit la Suzuka si nu putin.A avut aceleasi conditii ca Raikkonen in calificari.Sa ne uitam unde a terminat Kimi si unde Sebica.Greseala strategica a echipei nu-l scuza pe Sebica care daca era pilot termina ieri pe 3 in calificari.
    Vina in acrosajul cu SuperMax o are tot Sebica.Faza seamana destul de mult cu manevrele cretinul in Italia si Franta.Nu va pricepeti cautati si voi ce spun specialisti si nu-l mai invinuiti pe Max.
    SuperMax a gresit la faza cu Kimi si a fost penalizat ca intotdeauna.Vettel,Grosjean si Magnussen fac prostii mult mai mari si sunt iertati mereu.Nimeni nu zice nimic de Magnussen desi marele pilot a avut conflicte cu 80% din grila.

    Cursa a fost interesanta si Hamilton,Perez si baietii de la Red Bull mi-au placut cel mai mult.Hamilton are titlul ca si asigurat si pe buna dreptate.
    Britanicul este mult peste germanul cu titluri de carton.
    Depasirea lui Checo la Groasjean a fost cel mai frumos moment din cursa.Sper ca mexicanul se va ridica si in urmatoarele curse la nivelul de astazi si va iesi pentru al treilea an "best of the rest".Poate asa vor incheia cu criticile "specialisti" care afirma ca Perez ramana in competitie doar datorita banilor lui Slim.

    Pe final doresc sa-i transmit lui Vettel sa o tina tot asa.Noi vom lasa Ferrari sa se pregateasca de titlul mondial care o sa vina o data cu intrarea echipei Dinamo in Liga Campionilor.Cel putin cu Sebica in echipa avem garantata aceasta performanta.
    20 24
  • Problema e diferenta enorma intre Mercedes si Ferrari .Cum a putut Vettel sa revina in fata de 2 ori.Doar RBR mai tine pasul cat de cat cu aceste 2 monoposturi
    11 1
  • Sunt curios cati din cei care comentati cunoasteti regulamentul.
    Definitia foarte scurta: daca judecam dupa racing Max nu a gresit cu nimic, daca judecam dupa regulament a inchis trasa ideala si trebuia penalizat.
    11 5
  • Dar nu am inteles, cumva, NIMENI nu are voie sa treaca pe langa Max sau cum?
    18 6
  • Ferrari =pachet tehnic slab, echipa f slaba.Ce sanse sa ai la titlul cand au ratat puncte cand erau in avantaj.
    spun aceste cuvinte din postura de fan Ferrari
    14 2
  • Treaba e ca se apropie Bottas de Vettel in clasament, dar nu cred ca se ajunge pana acolo incat sa piarda Vettel locul 2 (inca 4 curse nu prea mai e timp).
    9 0
  • Claudiu
    Chiar si fara recuperarile lui Ricciardo si Vettel a fost o cursa frumoasa cu multe dueluri roata la roata. Nu tin minte cand am mai vazut o cursa cu atat de multe depasiri adeverate (fara DRS). Verstappen ramane Verstappen, din nou are lipici cu cei de la Ferrari :) Nu as vrea sa se schimbe niciodata, doar sa nu faca discriminari si sa se comporte la fel si in dueluri cu Mercedes. Din pacate ma tem ca dominatia totala a nemtilor se va prelungi inca 2 ani pana se schimba motoarele, 3 zecimi de secunda mai rapizi in Q2 pe pneuri soft e putin prea mult. Cel putin avem un duel spectaculos pentru locul 7, 5 piloti despartiti de doar 4 puncte :)
    11 2
  • Declaratiile lui Verstappen sunt de-a dreptul idioate. Asa cum pare sa fie si el, desi e foarte talentat de altfel (le da celorlalti lectii de pilotaj pe ploaie, mai putin lui Ham). Ferrari par sa fi abandonat deja lupta, nu se mai anunta nimic interesant anul asta.
    12 2
  • Gilles
    Arivabene sa plece, sa vina Alonso cu Briatore!
    15 1
  • The Dot
    @Yaz Fii bun si spune-mi si mie unde scrie in regulament, pe lung sau pe scurt, ce ai sous tu mai sus.
    Si uite si regulamentul oficial:
    https://www.fia.com/file/70710/download/23276?token=szOjLZMY
    Multumesc.
    3 0
  • 2 the Dot
    Păi spune așa „Drivers must observe the provisions of the Code relating to driving behaviour on circuits at all times.”

    Deci, pentru a găsi aceste lucruri trebui mers la acest cod care spune, printre altele „20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'.”
    Deci, conform acestei reguli, nu ai voie să blochezi mașina care vrea să te depășească dacă a ajuns măcar îndreptul unei din roțile tale din spate.
    8 4
  • @2 the Dot
    Max era inca in zona de franare cand a venit berbecul de vetel. Sa zica merci c-a scapat fara penalizare! De fapt sezonul 2018 a scapat cu penalizari formale!
    7 5
  • Cred ca 20.4 se refera la situatia cand te aperi si modifici pozitia masinii de doua ori, si mai la obiect, se refera la ce poti face in prima instanta, sau cum te poti apara regulamentar in prima instanta.
    1 1
  • La cate accidente a provocat, Verstappen avea demult dosar, Dar banuiesc ca trebuie si un circar din asta sa faca atmosfera. Competitia in sine, a devenit cam sumbra.
    6 4
  • The Dot, in regulamentul oficial scrie, Daca tot il ai la indemana pune-te pe lectura. Vreti sa iti dau articolul si aliniatul exact?
    Ce dracu atata dezbatere ca la Antena 1? Vettel s-a bagat ca berbecul prea increzator si celalalt berbec a inchis trasa ideala care trebuie sa ramana libera. Doar ca Max era cu jumatate de masina in fata lui si sa zicem ca avea intaietate. Dar cum regulile sunt foarte interpretabile.....fiecare o sa zica ca unul sau altul a fost vinovat. Repet: din punctul de vedere al racing-ului a fost corect si exact ce trebuie sa vedem din punctul de vedere al regulamentului (interpretat de fiecare cum vrea) Max trebuia penalizat. Daca ma intrebati pe mine decizia ca incident de cursa a fost corecta.
    Atatea dezbateri de parca sunt primii si ultimii care s-au lovit intre ei...
    Incident de cursa si noapte buna!!!
    Alta intrebare????
    2 8
  • Claudiu
    @Yaz & Dot & altii
    Nu cred ca are rost sa dezbatem ce specifica acest regulament interpretabil care favorizeaza doar pe cel care depaseste(DRS) iar cel care e depasit e lasat fara sanse reale de a se apara(are voie doar sa-si aleaga partea pe care franeaza, trebuie sa-i lase spatiu adversarului, nu are voie sa foloseasa toata latimea pistei).

    Eu zic doar sa comparam tentativa lui Vettel din aceasta cursa cu tentativa lui Verstappen de a-l depasi pe Raikkonen in Austria. Acolo finlandezul a fost gentleman si i-a lasat spatiu olandezului fara sa-i inchida trasa, dar cu toate acestea Verstappen l-a atins putin in roata spate si prin acea dezechilibrare l-a depasit. In schimb aici, Verstappen a inchis trasa iar Vettel l-a lovit destul de tare. Iar daca cea din Austria a fost permisa inclusiv de comisari, eu zic ca Vettel a procedat corect si cu putin fair-play din partea lui Verstappen cei doi nu s-ar fi atins si poate mai aveam parte de putina actiune si in fruntea cursei :)
    3 2
  • HA HA HA
    Yaz a vrut sa se dea si el citit, dar nu i-a iesit. ce zice el acolo nu e in regulament.
    6 1
  • Pe vremuri se putea face performanta chiar si cu cutie manuala.
    https://www.youtube.com/watch?v=xLI6fOG3WdI
    0 0
  • HA HA HA HA, nu am vrut sa ma dau in nici un fel....multi se pare ca nu cunosc notiunea de trasa ideala si ce este cu ea. Este in regulament daca stii sa il interpretezi.
    Ca de citit va este cam lene si probabil vreti mura-n gura.
    Indiferent de cum il interpretati fiecare, a fost un moment foarte rar de racing, va plangeti de lipsa spectacolului dar cand apare o oportunitate strambati din nas.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru