Lewis Hamilton a mai făcut un pas important spre titlul mondial după ce a reușit să-și adjudece victoria în Marele Premiu al Rusiei la capătul unei curse cu numai câteva dueluri spectaculoase în plutonul fruntaș care a fost umbrită de ordinele de echipă de la Mercedes.
Valtteri Bottas a plecat foarte bine de pe prima poziție a grilei de start, în timp ce Sebastian Vettel a rulat pentru scurt timp roată la roată cu Lewis Hamilton.
Britanicul a rupt ritmul înainte de virajul doi și a ajuns în ipostaza de a-l ataca pe Bottas, pentru ca numai cateva secunde mai târziu Vettel să aibă o nouă oportunitate de depășire asupra lui Hamilton. În cele din urmă, germanul a trebuit să cedeze în luptă și a rămas pe locul 3, în spatele lui Bottas și Hamilton, dar în fața lui Raikkonen.
Leclerc și Verstappen, eroii primei părți a cursei
În spatele plutonului fruntaș, Charles Leclerc i-a depășit rapid pe Esteban Ocon și Kevin Magnussen pentru a urca pe locul 5, în timp ce Max Verstappen a avut o cursă de recuperare spectaculoasă.
Plecat cu pneuri soft de pe locul 19 ca urmare a unei penalizări tehnice, pilotul Red Bull a câștigat 5 poziții în primele viraje și a ajuns în cele din urmă până pe locul 5, reușind să-l depășească inclusiv pe Leclerc.
Hamilton preia conducerea cursei
Piloții de top au început să intre la boxe în turul 11, în ordinea Bottas, Vettel, Hamilton și Raikkonen, iar marele câștigător a fost Vettel, care a câștigat o poziție în dauna lui Hamilton.
Totuși, britanicul a atacat insistent poziția lui Vettel și, după ce s-au atins ușor, a reușit să-l depășească și să revină astfel în spatele lui Bottas.În turul 25, Mercedes l-a informat pe Bottas că trebuie să-i cedeze poziția lui Hamilton în virajul 13, iar finlandezul s-a conformat pentru a-l avanta astfel pe coechipierul său în lupta pentru titlul mondial cu Vettel.
În tot acest timp, Verstappen a rămas pe circuit cu pneurile soft utilizate încă de la start și a devenit astfel lider după intrările la boxe ale rivalilor. La rândul său, Daniel Ricciardo urcase până pe locul 6 cu o strategie similară, iar australianul a fost în turul 40 primul pilot Red Bull care a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, reușind să revină pe circuit pe aceeași poziție. Câteva tururi mai târziu, Verstappen a efectuat la rândul său oprirea obligatorie la boxe și a revenit pe locul 5, în spatele piloților de la Mercedes și Ferrari.
Finalul de cursă a fost lipsit de evenimente majore, astfel că Hamilton și-a adjudecat victoria în fața lui Bottas, Vettel și Raikkonen. Bottas a întrebat prin radio în ce ordine vor termina cursa piloții Mercedes, iar echipa i-a explicat scurt ca nu vor exista schimbări prin ordine de la boxe. În urma acestor rezultate, Hamilton are un avans de 50 de puncte în clasamentul general cu numai 5 curse înainte de finalul sezonului.
Red Bull se poate considera mulțumită cu locurile 5 și 6 după plecările din spatele plutonului, în timp ce Leclerc și-a trecut în cont locul 7 pentru Sauber în fața lui Kevin Magnussen și a celor doi piloți de la Force India, Esteban Ocon și Sergio Perez.
Trecand la partea mai putin frumoasa a cursei, ordinele de echipa, singura scuza pe care o poate avea Mercedes la abordarea ei e ca Bottas nu mai avea sanse la campionat, dar asta nu prea schimba cu nimic atmosfera stanjenitoare de la sfarsitul cursei, culminand cu interviurile de dupa.
Asta da "racing". Preconizez ca se strica lantul de iubire si la Mercedes, mai dureaza putin si depinde daca Bottas are sange in instalatie.
Mi-a placut Verstappen, pustiului pare ca i-a venit mintea la cap si promite lucruri mari.
Ham chiar avea nevoie de asta?
Asta da "racing". Preconizez ca se strica lantul de iubire si la Mercedes, mai dureaza putin si depinde daca Bottas are sange in instalatie.
Mi-a placut Verstappen, pustiului pare ca i-a venit mintea la cap si promite lucruri mari.
Daca vorbim de ordine de echipa, astea au fost si vor ramane in permaneta asul din maneca conducatorilor. Poate ca nu trebuie sa se dea asa ordinul, poate ca trebuia sa se joace pana la final indiferent de rezultat. Asta nu scuza echipa Ferrari, ba mai mult, o acuza de lipsa de implicare in castigarea curselor ramase. va aduceti aminte ce zicea Marele Vettel referitor la castigarea tuturor etapelor + DNF la Hamilton ca sa iasa campion? Unde a fost Vettel in cursa asta? nicaieri va spun eu. Mai bine sa plece ca la anu Leclerc o sa-i faca viata si mai frumoasa.
"It doesn't feel great," reiterated Lewis Hamilton in the press conference.
"I don't think I've ever finished first and feel the way I do right now. It's definitely a very conflicting feeling because naturally you want to extend the championship lead, but we are a team and there are two championships.
"Valtteri has done an exceptional job all weekend, and yesterday in qualifying and you could see how happy I was for him there.
"I assured Valtteri it's not something I asked for, but it's what the team feels is right to do. It's a very awkward position to be in."
Asa ca dupa mintea voastra de mari strategi - e mai bine sa iti irosesti pneurile si sa ajungi pe 3 sau e mai bine sa dai un ordin de echipa si sa ii aperi titlul pilotului care are sanse la titlu. Da, Bottas i-a oferit 7 puncte, dar nu e ca si cum Hamilton nu ar fi trecut niciodata de el.
Si apoi nu uitati de Barrichelo, de Massa. Ferrari au fost mult mai urati la ordine de echipe pe vremea lui Schumacher. Si Schumacher nu a fost niciodata un coechipier foarte generos sau fair, nici macar cat Hamilton, care in trecut i-a cedat locul lui Bottas.
Asa ca incetati sa va mai plangeti de ordine de echipa. F1 acum are si o parte de anduranta si de a gandi, numai Vettel nu intelege asta.
Bottas mai are timp sa castige curse, poate chiar ultima cursa cand oricum Hamilton va fi deja campion mondial cu un avans lejer de 30 de puncte.
In prima parte a sezonului diferenta a facut-o Hamilton, acum o face masina Mercedes. Bravo lor! Asa arata o echipa completa.
Pai man, astia au rescris istoria formulei 1, astia au fost si sunt legende. Hamm nici apa nu le poate duce.
Ceea ce s-a intamplat azi cu ordinele de echipa este ceva rusinos cum au mai fost si alta data in F1 din pacate. Asemenea strategii trag in jos aceasta competitie care ar trebui sa fie crema motorsportului si a competitiei in sine !!! Lewis Hamilton este cel mai bun pilot la ora actuala clar. Dar nu avea nevoie de asa ceva, din mai multe motive. Avea un avans in clasament suficient de mare, Vettel era in urma sa si nu putea sa-l depaseasca clar , deci nu era nevoie de aceste ordine de echipa. Rusinea ii aprtine pana la urma lui Toto Wolf care nu ar fi trebuit sa se preteze la asemenea mizerii care nu-i fac cinste nici lui, nici echipei Mercedes, nici F1. Acum are o pata neagra care nu va fi uitata usor de iubitorii F1. Pacat !!! La revedere !
Ce nu vor sa vada unii dintre noi e ca la echipele Ferrari si RBR, pilotul principal era stabilit dinaintea inceperii campionatului, iar la Mercedes sau McLaren pilotilor li se dadeau sanse egale pana la un anumit punct al competitie in care echipa si pilotul cu cele mai multe puncte primau. Ceea ce mi se pare normal. Ce s-a intamplat azi intra mai mult in prima categorie. Singurul lucru diferit e ca acum poti fi penalizat pe grila in caz ca inlocuiesti anumite componente si poate ca de asta Wolff a luat decizia asta. Oricum nu da bine la imaginea Mercedes. Puteau sa discute inainte de cursa si sa faca schimbarea ceva mai elegant daca aveau asta in cap.
Senna, succes la motoGP, sunt sigur ca acolo poti sa-ti aducia inte cu placere cand Piquet Jr a dat cu masina de mantinela ca sa castige cel mai bun pilot, si culmea tot pe circuitele astea de toata jena.
Din pacate ordinele de echipa au fost de mult timp in F1 si nu cred ca vor fi ameliorate cumva. Vorbim de echipe care pompeaza sute de milioane de dolari VS 2 piloti carora li se acorda sansa vietii sa piloteze cele mai performante masini din motorsport.
Mercedes au dorit sa fie 110% siguri de titlu.
Faptele trec, datele statistice si titlurile raman.
Dacă nu îl pomeneai pe Alonso nu era ceva în regulă. A fost vina lui acolo și a lui Briatore. Au plătit amândoi pentru asta . A mai fost si Hockenheim 2010. În rest Alonso nu a avut scutieri cum au domnii Hamilton si Vettel. Ăștia care sunt fani Hamilton ori încearcă să îl scuze , ori tac mâlc si nu spun nimic. Manevra asta de azi e una dintre cele mai mizerabile din istorie si eu cred că e depășită doar de momentul în care Jean Todt a spus : Rubens let Michael pass for the championsip . La Alonso chiar dacă a fost ceva asemănător , se juca titlul mondial , la Hamilton & Mercedes cu 40 de puncte avans in fata lui Vettel , a fost bătaie de joc fata de sport si fata de Bottas.
PS
La Moto GP măcar dacă nu am spectacol în cursa , am spectacol pe grila si ăștia de la Eurosport au grijă să îl difuzeze , ca le crește audienta. F1 să rămână cu copii...
Faptul ca la altii manevrele astea au fost mai elegante nu schimba cu nimic lucrurile. Ordine de echipa au existat, exista si vor mai exista.
Oricum Vettel si Ferrari nu pierd campionatele pentru "mutarea" de azi.
Răspunsul îl am dar este greu sa mai răsucești cuțitul in rana.
La anul nu știu daca o sa-i mai prindă pe Mercedes cu o mașină mult mai slaba!
Pentru că până la urmă așa se confirmă o victorie, echivalentă cu o medalie de aur. Ți se cântă imnul.
Asta trebuie să fie un prilej de mândrie și pentru țara din care provine.
Dar asta nu mai contează în zilele noastre. Banul primează înainte de toate.
Pare ca s-a cam terminat asa zisul "echilibru" si Mercedes revine la diferentele din ultimele editii de campionat, cand dadeau mai mult de jumatate de secunda pe tur. O sa vedem in urmatoarele curse.
Am sustinut ca Vettel va pierde anul acesta datorita abandonului din Germania, amatorismului strategilor Ferrari si fa[ptului ca are finlandezul gresit in echipa:)) Dar daca Mercedes va da aceeasi diferenta si in ultimele curse, s-ar putea sa ma fi inselat.
Altfel subscriu la ideea ca nu avea sens sa-l mute pe Hamilton in fata. Este cel putin al doilea ordin de echipa de anul acesta prin care Bottas este sacrificat in favoarea lui Hamilton si chiar nu era necesar.
Spunea cineva mai sus, fan Hamilton probabil, ca nu conteaza cum castigi, la sfarsit raman statisticile. Realitate este un pic diferita: statitisticile raman, dar de fiecare data oamenii isi amintesc si cum a fost luat acel titlu.
Daca Hamilton va castiga la 15-20 de puncte toata lumea va spune ca este meritul lui Botas, ceea ce nu-i va pica deloc bine orgoliosului britanic. Cu atat mai mult cu cat nu avea nevoie.
Ce-i drept, nici nu a refuzat sansa, ca atare degeaba a incercat sa faca pe ofensatul la sfarsit, i-a cam placut cand s-a dat colegu' la o parte:))
Oricand il bate Alomso pe Hamilton, daca ar avea aceeasi masina.
2002 Austria. Barichello ii cedeaza locul. Apoi Schumacher ii cedeaza lui Barichello locul de doua ori ca sa iasa vicecampion, in acelasi an. Deci pe de o parte Schumacher lua titlul oricum, pe de alta de ce avea nevoie Barichello de ajutor sa ia locul 2 cu acceasi masina? Poti sa ii dai toate victoriile lui Schumacher si tot iesi pe 2, nu? Dar daca nu e asa, poate ca masina aia nu e atat de buna incat sa iti asigure locul 2 dupa coechipier...
Ia hai, in afara de Austria 2002 care a mai fost? Ca daca tin bine minte Schumacher lua 20 30 de secunde avans si apoi pastra avantajul. Era dominatie totala, in fata oricui la acea vreme. Daca nu facea greseala sa revina in 2010 ar fi avut alta aura acum. Asa le-a dat gusterilor motiv sa vocifereze.
Esti un guster Alonsist care critica alti campioni de necaz ca fura doar doua ... marss
Cu aceeasi masina, Vettel e peste Hamilton.
Daca pe voi va mangaie cu ceva scuza asta, foarte bine, asa ca am sa zic: da, Vettel e mai bun ca Hamilton, sunt multi altii mai buni ca Hamilton pe grila, Vettel nu are si nu a avut masina buna, Raikkonen nu l-a ajutat pe Vettel, la Ferrari nu sunt ordine de echipa si mai ales argumentul suprem al unui domn de scrie des pe aici "s-a vrut un campion negru". Dar pana una alta, asa slab cum e el e al doilea cel mai de succes pilot din Formula 1.
ca asta te doare de fapt
Macar de data asta i-au lasat sa se lupte pentru pozitie fara regulile lor aberante.
Ca Hamilton este peste Vettel sunt total de acord, ca blatul a fost cel mai ordinar dupa cel din austria 2002 cu cele 2 masini ferrari sunt la fel de acord.
Au pilotat vreodata pe masini egale si la invins Hamilton pe Vettel?
Multi habarnisti care isi dau cu parerea doar pentru ca asa vad ei la tv.
Pentru cunoscatorii ca tine, va explic babeste: Vettel are 4 titluri, cu cea mai buna masina la momentul respectiv. Avea totul, nu gresea, mergea ceas, spulbera pur si simplu concurenta!
Fix la fel si Hamiltton acum!
Din pacate F1 inseamna 80% masina si 20%, sau chiar mai putin talent.
Pilotii de top sunt sensibil egali. Nu avem noi de unde sa stim care este cu adevarat mai bun atata timp cat nu piloteaza masini identice!
Restul este carcoteala, si subiectivism!
Am avut mereu interes si pentru alte formule, nu trebuie sa treaca vreunu pe acolo ca sa imi trezeasca interesul. Paa la urma nu am eu vreo treaba cu cariera vreunuia dar de motorsport in general ma pot bucura mereu.
Si daca e vb de masini identice nu poti da un raspuns definitiv in legatura cu asta. Pentru ca stilurile de pilotaj difera si unii pot scoate mai mult decat altii dintr-un anumit material tehnic si mai putin din alt material tehnic. Chestia e sa fii omul potrivit la locul potrivit. Dar in general pilotii buni castiga cand au ocazia si reusesc sa se mentina in F1 si cand ceva nu le prieste.