Circuitul Marina Bay din Singapore și-a respectat statutul în privința dificultății de a depăși, ceea ce l-a avantajat semnificativ pe câștigătorul pole position-ului în calificările de sâmbătă, Lewis Hamilton.
Pilotul echipei Mercedes a plecat foarte bine la start, în timp ce Sebastian Vettel a pus presiune pe Max Verstappen imediat după stingerea luminilor roșii, însă olandezul s-a repliat temporar înainte ca germanul să-l depășească pe interior pentru a progresa pe locul doi.
Imediat după această depășire, comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit în urma unui acroșaj între Sergio Perez și Esteban Ocon, în urma căruia Ocon a lovit zidurile de pe marginea circuitului și a abandonat. Safety Car-ul a ieșit de pe circuit în turul 4, însă piloții și-au construit avansuri minime de 1-2 secunde în asteparea intrării la boxe.
Strategie alternativă pentru Vettel
Vettel a fost primul pilot la standuri în turul 15 și a optat pentru pneuri ultrasoft, în timp ce Hamilton a schimbat hypersoft-urile cu pneuri soft un singur tur mai târziu. Hamilton a ieșit pe circuit tot în fața lui Vettel, care a avut nevoie de un tur pentru a-l depăși pe Perez, întrucât acesta nu efectuase încă prima oprire.
Timpul pierdut în spatele pilotului Force India a fost decisiv, în contextul în care Verstappen a mizat de asemenea pneuri soft și a ieșit de la boxe roată la roată cu germanul, reușind să se impună și să revină astfel pe locul 2 câștigat în calificări.
Astfel, strategia diferită adoptată de Ferrari nu a avut rezultatul constant, mai ales că Vettel a obținut timpi foarte apropiați de cei ai rivalilor, în ciuda utilizării unor cauciucuri mai rapide.
În spatele Verstappen și Vettel, Valtteri Bottas, Kimi Raikkonen și Daniel Ricciardo au revenit pe circuit în aceleași poziții de la start, iar australianul a fost singurul care a optat pentru aceeași strategie ca Vettel, cu pneuri ultrasoft.
Speranța lui Verstappen
Chiar dacă Hamilton și-a construit un avans de 3-4 secunde în fața lui Verstappen, cursa s-a animat brusc în apropierea turului 40, când cei doi i-au ajuns din urmă pe Sergey Sirotkin și Romain Grosjean.
Cei din urmă se luptau pentru poziție și nu i-au permis lui Hamilton să treacă, astfel că britanicul a fost nevoit să încetinească pentru a nu risca un acroșaj. Verstappen a speculat imediat momentul, s-a apropiat amenințător și a încercat să inițieze un atac, însă în cele din urmă Hamilton a rezistat în fruntea plutonului.În scurt timp, Hamilton și-a reconstruit avansul de 3-4 secunde, iar ultimele 20 de tururi nu au adus nimic nou în pluton fruntaș. Hamilton a trecut astfel primul linia de sosire în fața lui Verstappen și Vettel și și-a consolidat poziția de lider în clasamentul general cu un avans de 40 de puncte în fața lui Vettel.
Plutonul a fost urmat de Bottas, Raikkonen și Ricciardo, în timp ce Fernando Alonso a reușit să obțină locul 7 după ce a câștigat două poziții la start și alte 3 locuri la schimbarea pneurilor. Renault a terminat în puncte cu ambii piloți prin Carlos Sainz (8) și Nico Hulkenberg (10), în timp ce Clarles Leclerc și-a trecut în cont locul 9.
Singapore - Rezultate cursă:
Sunteti penibili!
La prima vedere campionatul la piloti e terminat, dar daca Hamilton abandoneaza o cursa si Vettel o castiga, lupta devine mai interesanta.
Vettel e acolo unde e pentru un motiv ... Are 4 titluri si inca sanse la altele. Poate ca sunt piloti mai buni decat el in F1 dar nu ala care doar macane si fuge.
Degeaba il depaseste Vettel pe Verst la start daca acesta il depaseste apoi la standuri. Nu trebuie sa ai doctorat in fizica cuantica ca sa stii cand poti chema pe cineva la boxe astfel incat sa nu iasa in traffic.
Este adevarat ca anul acesta Hamilton a gresit mai putin decat a facut-o in ultimii 2-3 ani la un loc iar Vettel are cel putin o greseala imputabila lui ,Hockenheim, insa si aici un strateg experimentat l-ar fi chemat la boxe sa puna intermediare. Mai bine lua 10-15 puncte decat 0. la fel cursa trecuta, trebuia briefuit ca ar putea fi subiectul unor atacuri riscante si probabil ca l-ar fi lasat pe Hamilton sa treaca,
Anul acesta competitia este atat de stransa (din pacate nu si spectaculoasa) incat victoriile nu mai sunt decise de monoposturi si piloti ci de strategii si de cine stie sa gestioneze mai bine restrictiile.
Iar pana acum Mercedes a fost mai buna la acest capitol. daca nu vor avea problem de fiabilitate sau incidente care sa-i scoata din cursa, pentru a castiga nu mai are nevoie sa-si assume riscuri, ceea ce nemtii stiu foarte bine sa faca.
Ferrari anul ăsta a construit cea mai buna masina a lor din 2009 si pana in prezent. Ferrari si Mercedes sunt pe acolo, depinde si de circuit si mai ales, depinde de pilot.
Hamilton anul asta a facut diferenta. La Silverstone Mercedes nu avea sanse in fata celor de la Ferrari. Hamilton a scos acel pole. In Germania a pilotat excelent. In Ungaria pilotaj excelent. La Spa s-a recunoscut invins si a preferat in loc 2 in fata unui Ferrari superior. La Monza a fost iarasi incredibil. A pus presiune mereu pe Raikkonen, a stat la mai putin de o secunda, a atacat si a castigat.
Ferrari pierde titlurile din cauza pilotilor. Un Raikkonen impotent, fara chef asa cum il stim, si un Vettel plin de greseli, iar cand nu greseste conduce ca un mos care se plimba duminica. Nu isi cunoaste limitele sau poate ca astea sunt limitele lui.
Ferrari o sa castige cu Vettel doar cand italienii o sa-i dea o masina cu 1 sec mai rapida decat toate celelalte. Momentan, e imposibil. Si cum Hamilton mai ramane in F1, si cum Mercedes au de gand sa castige in continuare, eu zic ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna.
Vettel nu are niciun sezon bun la Ferrari de cand a venit. Sa primesti 40 de mil de euro pentru fazele astea de rahat e o bataie de joc. Sigur dupa acest an o sa aiba un salariu mai mic si Leclerc o sa vina pe pozitie egala. Nu ai ce sa construiesti in jurul lui Vettel. Si-a aratat limitele de atatea ori si nu e un pilot care sa merite 4 titluri.
Nimeni nu poate sa-i tina piept lui Hamilton. Hamilton poate pierde in viitor titlurile doar pe mana lui, asa cum a facut in 2016. Daca Hamilton se mentine la nivelul asta, castiga in fiecare an pentru ca nu are rivali pe masini egale. Daca vine cineva cu o masina cu 1 sec mai rapida, acolo nu mai e vorba de pilot.
Singurul care putea sa-l bata pentru ca e mai viclean si mai inteligent era Alonso.
Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera.
Sper ca la anul sa il lase pe Lecrerc sa alerge liber, asa cum cu ceva timp in urma McLaren i-au dat sansa asta lui Hamilton desi aveau in echipa un dublu campion mondial.
Si eu sunt de acord cu " Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera."
Si "ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna."
Eu zic ca, cei de la Ferrari trebuiau sa ii faca vant lui Vettel si sa-l aduca pe Ricci.
Dpmdv cu Ricci ar fi putut castiga titlul, avand in vedere ca cei de la Ferrai si-a dezvoltat destul de bine monopostul si au poate cea mai buna masina, in cel mai rau caz la acelasi nivel cu Mercedes.
Si eu sunt de acord cu " Vettel la Ferrari e cel mai prost transfer, tinand cont de cati bani primeste, ce masina are si ce rezultate ofera."
Si "ca Vettel nu vede titlul cu Ferrari, desi italienii probabil vor veni iarasi cu o masina foarte buna."
Eu zic ca, cei de la Ferrari trebuiau sa ii faca vant lui Vettel si sa-l aduca pe Ricci.
Dpmdv cu Ricci ar fi putut castiga titlul, avand in vedere ca cei de la Ferrari si-au dezvoltat destul de bine monopostul si au poate cea mai buna masina, in cel mai rau caz la acelasi nivel cu Mercedes.
Ai spus, "sa mute aderenta pe puntea fata asa cum cerea de multa vreme Raikkonen. Apoi Ferrari s-a ridicat repede."
Deci, decizia respectiva de a muta aderenta pe puntea fata, nu i se datoreaza lui Vettel, atata timp cat Raikkonen cerea acest lucru de multa vreme...
Probabil ca si fara Vettel recurgeau la aceasta strategie.. asa ca nu-l mai ridica atat de mult in slavi pe Vettelica.
Ideea e ca s-au ridicat datorita acestei schimbari care l-a inclus si pe Vettel intrucat se descurca mai bine decat Raikkonen.
Ideea e ca atunci cand Alonso a anuntat ca pleaca inginerii de la Ferrari stiau ca urmeaza o noua strategie de dezvoltare.
Si poate aveti memoria scurta:
2010 - Ferrari avea a 3a masina din competitie. Alonso se bate la titlu, aproape il castiga. Strategia Ferrari de la Abu Dhabi ii strica cursa. Termina pe 2 la cateva puncte in spate. Renault in 2010 chiar aveau motor puternic si la Abu Dhabi nu ai sanse sa depasesti, in afara de liniile drepte cu DRS. Dar cu DRS era imposibil pt ca Renault, repet, avea motor puternic.
2012 - Ferrari au a 2a masina din competitie, mai lenta cu 0,5 sec/tur. Grosjean intra in Alonso la Spa. Suzuka 2012, Raikkonen il loveste pe Alonso in spate si spaniolul abandoneaza. A pierdut 50 de puncte pentru ca altii l-au scos din lupta pentru titlu.
De-asta e Vettel campion de carton. A, ba nu, e campion de carton si pentru ca pierde titlul cu cea mai buna masina din competitie.
Nu ca aici, unde se jigneste, se vorbeste din amintiri si se injura un pilot sau altul...mai pe scurt sat fara caini.
Unde toti au fost piloti dar au trebuit sa se retraga in glorie incat sa isi permita sa spuna ca exista campioni de carton....de 4 ori chiar. Si asta fiind doar un exemplu. Probabil play station-ul iti da senzatia ca esti pilot adevarat.
https://www.youtube.com/watch?v=AI3JzYCL3K0
Da, asa zici tu. ca Vettel tine cu orice pret sa ... Dar noi nu ne ducem dupa fenta. Ne uitam la fapte iar acestea sunt ca Alonso a plecat cand a venit Vettel si apoi voia tiitlu doar cu Mclaren Honda.
https://www.youtube.com/watch?v=kYDQzH2VI-w
Ba pardon, si pana acum spuneati orice, ca doar nu era Alonso la Mercedes sau Ferrari sa vedem pe bune ce si cum. Istoria il va tine minte cu doua titluri si o smotoceala de la un debutant ce avea sa castige mai apoi numeroase titluri.